%3

نهال تمشک بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

195,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1200
  • پایه نهال : بذر
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از خصوصیات و مشخصات مهم نهال تمشک بدون خار که باعث متمایز شدن آن از دیگر نژاد تمشک شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میوه تمشک دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان فراوانی است و بارزترین آن تصفیه خون است.
  • رنگ تمشک بدون خار معمولاً به رنگ سیاه است.
  • تمشک سیاه و بدون خار نسبت به نژادهای دیگر آنتی اکسیدان بیشتری داشته و برای پیشگیری از بیماری سرطان استفاده می‌شود.
  • تمشک سیاه نیاز آبی چندانی ندارد و در ماه دو بار آبیاری برای آن کافی است.

نهال تمشک بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال تمشک بدون خار

منشاء اصلی تمشک بدون خار مربوط به کشور فرانسه است، چون میوه تولید شده در آن بسیار با کیفیت و خوش طعم هستند، همچنین با مناطق مختلف جهان سازگاری بالایی از خود نشان داده است بیشتر کشاورزان کشورها مشتاق خرید نهال تمشک بدون خار و احداث باغ آن هستند، در کشور ایران نیز بیشتر کشاورزان در باغات خود به همراه میوه های دیگر درخت تمشک سیاه و بدون خارش کشت می‌کنند.

پایه اصلی نهال تمشک بدون خار

نهال تمشک خار به دو روش قلمه  و بذری تکثیر پیدا می‌کند از نظر متخصصین بهتر است کشاورزان برای احداث باغ تجاری تمشک بدون خار نهال آن را از نهالستان‌های معتبر خریداری کنند، چون در نهالستان برای تولید تمشک بدون خار از پایه بذری استفاده می‌کنند و تمامی مراحل آن طبق اصول و قواعد علم گیاه پزشکی انجام می‌شود.

ویژگی نهال تمشک بدون خار

  • نهال تمشک بدون خار در مناطق مرطوب باردهی مناسبی از خود نشان می‌دهند.
  • زمان کاشت نهال تمشک بدون خار در محوطه باغ مراقب باشید تا اطراف نهال علف هرز وجود نداشته باشد در رشد آن اختلال ایجاد می‌کند.
  • تمشک بدون خار تحمل سرمای یخبندان فصل زمستان پایین تر از ۱۰ درجه سانتیگراد را ندارند، بنابراین در مناطق سردسیری کشاورز باید کارهای پیشگیرانه را انجام دهد تا به هنگام برودت هوا صدمه به درختان وارد نشود، معمولاً در مناطق سردسیر این نعال را در گلخانه کشت می‌کنند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت تمشک بدون خار

بر خلاف دیگر نهال میوه که نسبت به رطوبت حساس هستند و باعث شیوع بسیاری از بیماری‌ها در باغات آنها می‌شود، مسئولین نهالستان برای مناطق مرطوب توصیه فروش نهال تمشک بدون خار را  دارند، چون باردهی این نهال در مناطق مرطوب بسیار بالا بوده و نمی‌تواند سرما و گرمای زیاد را تحمل کند.

از این رو شهرهای ساحلی و شرجی از جمله سواحل دریای خزر گزینه مناسبی برای احداث باغ آن محسوب می‌شود، البته با رعایت اصول باغداری در شهرهای دیگر نیز می‌توان باغ تمشک بدون خار را احداث کرد برای این منظور باید از متخصصین نهالستان کمک بگیرید‌.

فاصله مناسب برای کاشت درخت تمشک بدون خار

به هنگام خرید نهال تمشک بدون خار توجه کنید، نهال تمشک سیاه و بدون  خار جثه بزرگ و پهناوری ندارد، همچنین آن را می‌توان با استفاده از داربست‌ها به روش عمودی کاشت کرد از اینرو توصیه می‌شود فاصله ای که برای آن در زمین های مسطح در نظر بگیرید فقط ۲ در ۲ متر باشد‌، با این فاصله شما می‌توانید بیشتر از ۲۵۰۰ اصله نهال تمشک بدون خار را در باغ خود کاشت کنید، البته در زمین‌های شیب دار این رقم به ۱.۵ در ۲ متر کاهش پیدا می‌کند.

خاک مناسب برای کاشت درخت تمشک بدون خار

بستر مناسب برای کاشت درخت تمشک بدون خار، بافت خاک زهکشی شده است، این نهال در خاک لومی و اسیدی رشد سریعی داشته و باردهی باکیفیتی را تجربه می‌کند، البته در صورت اجبار می‌توان در خاک ماسه ای و شنی این نهال را کاشت کرد ولی مقدار آهک آن پایین باشد، در خاک های شوره زار  با ph بالا جوابگو نیست و همچنین به رطوبت خاک توجه داشته باشید چون نهال تمشک بدون خار نسبت به خشکی خاک حساس است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت تمشک بدون خار

برای اینکه بتوانید درخت تمشک بدون خار را در محوطه باغ کشت کنید باید زمانی را انتخاب کنید تغییرات هوایی زیاد نباشد، مثل بارش باران و باد شدید، بهتر است ریشه درختان در خواب باشند، بهترین زمان برای کاشت اواسط پاییز است در این زمان معمولاً درختان به خواب زمستانی فرو رفته و خاک نیز گرمای لازم را دارد، همچنین نهال حوان تا سرمایه زمستانی مدت زمان کافی دارد تا ریشه هایش سازگاری لازم را با خاک اطراف داشته باشد، کاشت در فصل پاییز باعث می شود تا درخت تمشک یک سال زودتر بازدهی خود را آغاز کند.

کود مناسب برای نهال تمشک بدون خار

نهال تمشک بدون خار برای رشد بهتر احتیاج به مواد غذایی دارد و به همان اندازه که نیاز آن به مواد غذایی زیاد است، استفاده کردن از کود برای آن راحت بوده و معمولاً از کودهای دانه ای برای تغذیه نهال تمشک بدون خار استفاده می‌شود علاوه بر آن کود گیاهی پوسیده نیز تاثیر زیادی در کیفیت میوه های تولید شده دارد.

ارتفاع درخت تمشک بدون خار در طول عمر

ارتفاع انواع درخت تمشک بدون خار حداکثر به دو متر می‌رسد و حداقل یک و نیم متر است، البته سالانه‌ی درخت توسط کشاورزان هرس می‌شوند و همین امر باعث ثابت نگه داشتن ارتفاع آن در طول سال می‌شود.

نهال تمشک بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت تمشک بدون خار

هرس درخت تمشک بدون خار متفاوت‌تر از نهال‌های دیگر است، به هنگام خرید نهال تمشک بدون خار سعی کنید از کارشناس نهالستان نکات مربوط به هرس آن را کاملاً یاد بگیرید به طور معمول توصیه می‌شود ساقه تمشک را از همان سطح زمین هرس کنند، به طور معمول توصیه می‌شود درختچه تمشک بدون خار را تنها در ۸ ساقه خلاصه کنند و ساقه های اضافه را سالانه قطع کنند، هرس شاخه های اضافه و ضعیف باعث می‌شود تا نهال تمشک بدون خار بر روی ساقه های اصلی متمرکز شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت تمشک بدون خار

به هنگام تهیه درخت تمشک علاوه بر دقت در قیمت نهال تمشک بدون ها  حتماً به میزان نیاز سرمایی آن نیز دقت کنید، اگر به دنبال باردهی مناسب و مرغوب و ارتقاء عملکرد درخت تمشک در فصل بهار هستید، باید توجه کنید تا نیاز سرمایه لازم برای خواب زمستانی درخت تمشک بدون خار را فراهم کنید، البته درخت تمشک نیاز سرمایه زیادی دارد بنابراین  ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ ساعت دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد برای تامین نیاز سرمایی جهت خواب زمستانی کافی است.

عمر مفید نهال تمشک بدون خار

از دیگر دلایلی مهم باعث پر فروش نهال تمشک بدون خار شده است می‌توان به عمر مفید این درخت اشاره کرد، حداقل عمر مفید در شرایط ایده آل ۹۰ سال است یعنی باغدار با احداث باغ تمشک بدون قید و شرط

می‌تواند تا ۹۰ سال درآمد کلان  و اقتصادی را تجربه کند، برای این منظور توصیه می‌شود کشاورز حتماً با شرایط مراقبت و مدیریت باغ تمشک بدون خار آشنا شود.

سن حیات نهال تمشک بدون خار

سن حیات نهال تمشک بیشتر از ۱۱۰ سال است، بعد از این زمان نهال تمشک دیگر باردهی اقتصادی نداشته و باردهی آن به صفر می‌رسد، بهتر است کشاورز بلافاصله بعد از اتمام عمر مفید و اقتصادی تمشک به فکر تغییر زیر ساختار باغ خود باشند.

میزان وزن هر میوه تمشک بدون خار

برای تعیین وزن هر میوه تمشک باید بگوییم اگر به صورت طبیعی و خودرو رشد کند هر میوه آن تنها بین ۲ الی ۵ گرم وزن خواهد داشت در حالی که نهال تجاری و اصلاح شده تمشک بدون خار دانه هایش بزرگ و سنگین تر است گاهی هر دانه آن تا ده گرم نیز وزن خواهد داشت بنابراین یک خوشه نزدیک به هم می تواند ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم وزن تجاری داشته باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال تمشک بدون خار

ارتفاعات مناسب برای کاشت نهال تمشک بدون خار بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ متر است،  البته نهال اصلاح شده تمشک بدون خار می‌تواند در ارتفاعات بالاتر نیز بار دهی مناسبی از خود نشان دهد چون میزان مقاومت آن نسبت به گرما و سرما بیشتر است.

مصونیت و مقاومت درخت تمشک بدون خار در برابر آفات و بیماری ها

به همان اندازه که رشد درخت تمشک بدون خار بسیار آسان است و این درختان پربار هستند و میوه باکیفیت صادراتی زیادی تولید می‌کند، باید نسبت به شیوع بیماری قارچی در باغستان تمشک خود دقت زیادی داشته باشید، البته آفتات متنوعی نیز این درختان را مورد تهدید قرار می‌دهند، از انواع آن می‌توان به عنکبوت قرمز، سوسک تمشک، کنه و شته اشاره کرد برای جلوگیری از حمله این آفات حتما از روتین سمپاشی باغ خود غافل نشوید و هیچ کدام از مراحل آن را فراموش نکنید.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت تمشک بدون خار در هر هکتار

با اینکه دانه های میوه تمشک بدون خال بسیار کوچک است و هر دانه آن کمتر از ۱۰ گرم وزن دارد ولی به خاطر پربار بودن و همچنین کاشت تعداد زیادی درختچه تمشک بدون خار در یک هکتار باید بگوییم کشاورز سالانه می‌تواند باردهی بسیار بالای آن را تجربه کند، از دیگر علل باردهی بالای درخت تمشک زمان گلدهی آن است، معمولاً در اواخر پاییز اتفاق افتاده و هیچ تنش سرمایی تاثیر منفی بر روی شکوفه‌های آن نخواهد داشت، به طور معمول شما می‌توانید بین ۵ الی ۶ تن میوه مرغوب از باغ برداشت کنید.

شروع باردهی محصول درخت تمشک بدون خار

درخت تمشک بدون خار زودبازده بوده و معمولاً در دومین سال کاشت می‌توانید باردهی آن را مشاهده کنید، بعد از سه الی چهار سال بازدهی اقتصادی تمشک بدون خار شروع شده و کشاورزان با فروش آن می‌توانند درآمد مناسبی را کسب کنند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت تمشک بدون خار در صورت نیاز

درخت تمشک بدون خار خود گرده افشان بوده و سازگاری مناسبی دارد بنابراین احتیاج به رقم گرده افشان ندارید در عوض می‌توانید از زنبور عسل برای گرد افشانی بیشتر استفاده کنید.

مدت آبیاری باغ درخت تمشک بدون خار

از دیگر ویژگی بارز و مهم درخت تمشک بدون خار می‌توان به نیاز آبی کم آن اشاره کرد این درخت در هر هفته فقط به یک اینچ آب احتیاج دارد، منتها باید آبیاری آن را کاملاً منظم انجام دهید در صورت آبیاری غیر منظم یا غیر اصولی میوه‌های آن افت شدید کیفیت پیدا کرده و باعث ریزش زود هنگام میوه تمشک از شاخه می‌شود، البته حفظ رطوبت خاک درخت تمشک بدون خار کاملاً ضروری است.

روش صحیح آبیاری نهال تمشک بدون خار

روش مناسب برای آبیاری نهال تمشک بدون خار آبیاری بارانی و آبیاری قطره ای است، در این صورت هزینه مربوط به آبیاری کاهش پیدا کرده و به ذخایر آب‌ زیرزمینی کمک زیادی می‌شود.

نهال تمشک بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان گلدهی درخت تمشک بدون خار

گلدهی درخت تمشک بدون خار خیلی دیرتر از زمان معمول اتفاق می‌افتد معمولاً در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه گلدهی این درخت آغاز شده و همین امر باعث می‌شود تا هیچکدام از شکوفه‌های آن به خاطر سرما و برودت هوا از بین نروند، در عوض باید کشاورز به آبیاری آن دقت زیادی داشته باشد تا خشکی هوا باعث پژمردگی شکوفه ها نشود.

زمان برداشت میوه نهال تمشک بدون خار

به طور معمول به ۶۰ الی ۸۰ روز بعد از گلدهی کشاورز می‌تواند میوه تمشک را از شاخه ها بچیند منتها دقت داشته باشید زمانی که تمشک سفت و بافت منسجم دارد آن را از شاخه ها جدا کنید چون بعد از چیدن خود به خود مراحل رسیدگی انجام می‌شود، اگر زمان برداشت به تاخیر بیفتد باغدار دچار مشکلات زیادی می‌شود و بسته بندی آن نیز کار بسیار مشکلی خواهد شد، کوچکترین ضربه و تنشی باعث لهیده شدن میوه شده و شیره اش را پس می‌دهد.

خرید نهال تمشک بدون خار

فروش و خرید نهال تمشک بدون خار به همراه کارت گارانتی توسط نهالستان معتبر باعث شده تا کشاورزان زیادی با اطمینان خاطر به توانند این درخت را تهیه کرده و در محوطه باغ خود کشت کنند، همچنین در نهالستان‌های مجوز دار قیمت نهال تمشک کاملا اقتصادی را بر حسب کیفیت آن تعیین می‌شود.

کشاورزان با استفاده از خرید اینترنتی می‌توانند از نهالستان‌های تولید کننده در سراسر کشور به صورت مستقیم و بدون واسطه این محصول را تهیه کنند و اطلاعات مربوط به نگهداری آن را به صورت رایگان از متخصصین و کارشناسان دریافت کنند و این از ویژگی بارز آشنایی با سایت بزرگترین نهالستان کشور است.

قیمت نهال تمشک بدون خار

برای استعلام قیمت نهال تمشک بدون خار بهتر است به مراکز تولید و توزیع درخت تمشک با مجوز رسمی تولید انواع نهال میوه از وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کنید تا بتوانید علاوه بر اطلاع از قیمت درخت تمشک بدون خار این محصول را به همراه گواهی بهداشت، کارت سلامت و شناسنامه تهیه کنید.

تولید نهال اصلاح شده بدون خار باعث شده تا ویژگی مثبت را تا چند برابر افزایش پیدا کند، حذف خار از شاخه ها کار کشاورزان را برای مراقبت و نگهداری از آن راحت کرده است، همچنین نهالستان‌های معتبر بمانند برتر نهال علاوه بر فروش حضوری به فروش آنلاین و غیرحضوری پرداختند و محصول مورد پسند کشاورزان را به تمام نقاط کشور ارسال می‌کنند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال تمشک بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال