%5

نهال توت سفید محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

115,000 تومان

  • خواستگاه : چین
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 11 تن
  • ارتفاع از سطح دریا :تا 1800
  • پایه نهال : توت جنگلی
  • گرده افشان : نیاز به گرده افشانی ندارد
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال توت سفید محلی جزو یکی از بنام‏ترین و مطرح‎ترین ارقام تجاری نهال توت است، این نهال توت دارای قدمت بسیار طولانی و زیاد بوده و عمر این نهال توت با توجه به باردهی بسیار بالا، زیاد است و این موضوع باعث افزایش میزان خرید نهال توت سفید محلی نیز شده است و در ضمن به خاطر طعم بسیار شیرین و خوشمزه این توت دارای طرفدارهای بسیار بوده و در سرار جهان نیز دارای محبوبیت فراوان است، به طور کلی در بین ارقام نهال توت کاشت نهال توت سفید محلی پرسود و مفید خواهد بود.

نهال توت سفید محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

 

خاستگاه اصلی نهال

نهال توت سفید محلی برای اولین بار در کشور بزرگ و پر جمعیت چین تولید شده و خاستگاه اصلی ین نهال نیز کشور چین اسن که البته بعدها نهال توت سفید محلی توسط باغداران ایرانی در سرتاسر کشور ایران نیز کاشته و پرورش پیدا کرده است، به دلیل مناسب بودن و ارزان بودن قیمت نهال توت سفید محلی اکثر باغداران به خریداری این نهال با ارزش و کم قیمت پرداخته و از این طریق مشغول درآمدزایی و کسب سود بیشتر هستند پس اقدام به کاشت این رقم نهال توت با توجه به شرایط ویژه‎اش بسیار توصه می‎شود.

پایه اصلی نهال

نهال توت سفید نیز برای رشد نیاز به پایه ای اصلی داشته که هم می‎توانید از روش کاشت بذری و هم روش پیوندی استفاده کنید و منتطر عملکرد بهتر نهال توت خود باشید، در این خصوص نگران نباشید زیرا در هنگام خرید از مراکز معتبر فروش نهال توت سفید محلی تمامی این اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد گرفت و راهنمایی‏ها و کمک‏های لازم در خصوص کاشت تا برداشت محصول هم در نهالستان برتر نهال به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ویژگی نهال

از بارزترین ویژگی‏ها نهال توت سفید محلی نیز می‏توان به عمر طولانی و مقاومت بالای این نهال توت اشاره کرد، نهال توت سفید محلی همان طور که از اسمش پیدا است به رنگ سفید بوده و دارای طعمی شیرین و خوشمزه است و این نوع توت ععلاوه بر مصرف بالای تازه خوری خود به صورت خشک بسیار مصرف شده و چون دارای قند کم و طبیعی است برای افراد دیابتی نیز مناسب بوده است به همین خاطر است که میزان فروش این نهال چه به صورت تازه و چه به صورت خشک بالا است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال توت سفید محلی یک مزیت خوبی که دارد مناسب کاشت در سایر آب و هواها بوده و جالب این است که نهال توت سفید محلی در تمامی آب و هواها و اقلیم‏های متفاوت کاشته شده و به خوبی رشد کرده و محصولات فراوان و انبوه را نیز تولید و حتی باعث صادرات این محصول به سایر کشورها شده است و این موضوع درانتخاب باغداران و کشاورزان تاثیرگذار بوده و موجب به دست آوردن سود بسیار شده است.

فاصله مناسب برای کاشت

نهال توت سفید همچون سایر نهال‏های توت آفتاب دوست بوده و باید روزانه مقدار مورد نیاز از نور خورشید را دریافت کند و این موضوع بر میگردد به رعایت فاصله کاشت نهال‎ها از یک دیگر، در زمین‏های صاف و هموار فاصله کاشت این نهال توت در حدود 4 در 4 متر است و همین فاصله کاشت در زمین‏های شیبدار در حدود 3 در 3 متر خواهد بود که دیده شده این فاصله بسیار مناسب کاشت نهال توت سفید خواهد بود و نهال در این فاصله نور را به میزان کافی دریافت و در مقدار بالا محصول مرغوب تولید کرده.

خاک مناسب کاشت

نهال توت سفید نیز نیاز به خاک مخصوص نداشته اما چون نهال توت به کم آبی و خشکی بیش از اندازه حساس است بهتر است خاک کاشت نهال توت سفید محلی دارای رطوبت کافی و زهکشی مناسب باشد تا از هر لحاظی به نهال توت آسیب وارد نشود و نهال در خاک کاشته شده بتواند به خوبی عمل کند و محصولات ومیوه‏های با کیفیت و مرغوب را تولید نمایید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

همانطور که گفته شد نهال توت سفید محلی در همه آب و هواها و اقلیم‏ها قابل کاشت و پرورش است اما زمان مناسب برای کاشت این نوع نهال در دو مرحله است که این دو مرحله با توجه به نوع آب و هوای منطقه کاشت تعیین خواهد شد به طورمثال در آب و هوای سرد و مناطقی که دارای طمستان و سرمای طولانی هستند زمنان مناسب جهت کاشت نهال توت فصل بهار بوده و در صورتی که در مناطقی همراه با آب و هوای گرم و معتدل زمان کاشت نهال زودتر بوده و در فصل پاییز انجام خواهد شد.

نهال توت سفید محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال

با وجود اینکه نهال توت سفید به تنهایی رشد خوب و مناسبی داشته است ولی اضافه کردن برخی کودهای مناسب چه کودهای حیوانی  و چه کودهای شیمیایی بسیار مهم و حائز اهمیت بود است درضمن شما می‎توانید به سایت معتبر نهالستان برتر نهال مراجعه کنید و در آنجا با برقراری ارتباط با کارشناسان و مشاوران مخصوص نهال توانسته به کودهای مناسب و ضروری نهال دست پیدا کنید و حتی می‏توانید با قیمتی کاملا مناسب و تاید شده توسط سازمان جهاد کشاورزی از نهالستان برتر نهال تهیه فرمایید.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع و قامت نهال توت سفید محلی نیز بسیار بلند بوده اما در کشور ما با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم کاملا متفاوت ارتفاع این نوع نهال توت در حدود ۶ الی ۸  متر خواهد بود اگرچه اگر تمامی شرایط مطلوب باشد ارتفاع نهال تا ۱۰ متر هم خواهد رسید البته که به دلیل پربار بودن شاخه‏های آن از میوه و محصولات این ارتفاع مناسب بوده و باغداران را به اهداف خود خواهند رساند، نکته در رابطه با ارتفاع درخت توت این که ارتفاع آن را با هرس کردنن و …. می‎توان به راحتی کنترل کرد.

هرس درخت

هرس کردن نهال توت سفید محلی نیاز به زمان خاص و دقیقی نداشته و تنها در صورت نیاز نهال توت سفید محلی لازم است شاخ و برگ اضافی آن را حذف کرده تا نهال توت بهتر بتواند نور خورشید را دریافت کند و به عملیات فتوسنتز خود ادامه دهد و محصولاتی با کیفیت و سطح درجه بالا را نیز تولید کند و حتی بخش عظیمی از آن را به کشورهای دیگر صادر نماید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال توت سفید برا یاینکه بتواند به خوبی رشد کند باید دوره سرمایی مورد نظر خود را پشت سر بگذارد و این میزان سرما برای این نهال توت سفید در حدود 400 ساعت در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد خواهد بود که نهال توت سفید با گذراندن این مقدار سرما توانسته به خوبی عمل کند و به رشد خود ادامه دهد.

عمر مفید نهال

عمر نهال توت سفید محلی بسیار بالا بوده و دارای قدمت طولانی است به طوری که نهال توت سفید محلی در حدود 300 سال عمر کرده و پا برجاست البته که میزان باردهی مفید این نوع نهال توت سفید در حدود 25 الی 30 سال بوده و تنها در این دوره و سال‏ها قادر به محصول دهی فراوان و زیاد است که آن هم به شرط مراقب از نهال توت امکان پذیر است.

سن حیات نهال

سن حیات هر نهالی را مقدار مراقبت و نگهداری مناسب از آن نهال تعیین می‏کند و برای نهال توت سفید محلی هم به همین صورت است و هرچه مراقبت بیشتر و بهتر سن حیات بالاتر و محصول دهی بیشتر و درضمن تعداد سال‎های فروش نهال توت سفید محلی هم افزایش می‎یابد.

میزان وزن هر میوه

میزان وزن میوه توت سفید محلی نیز به نوع و شرایط آب و هوایی منطقه کاشت نهال توت بسیار وابسته است مثلا اندازه توت سفید محلی که در مناطقی با آب و هوای سرد کاشته شده در مقایسه با توت سفید محلی که در مناطق با آب و هوای معتدل و گرم کاشته شده یکسان نبوده و توت مناطق سرد اندازه کوچک‏تری نسبت به توت مناطق گرم خواهد داشت.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع مناسب از سطح دریا جهت کاشت نهال توت به نوع و نژاد توت شما بستگی دارد و معمولا توت سفید محلی در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا کاشته و به خوبی رشد خواهد کرد اگرچه دیگر نژادهای توت ممکن است در این نوع ارتفاه از خود ناسازگاری نشان داده و  نهال به خوبیرشد نکرده و در نهایت از بین برود پس توجه به ارتفاع از سطح دریا در زمان کاشت نهال توت ضروری است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

با توجه به مقاومت بالای نهال توت سفید در برابر آفات و بیماری‏های مخرب استفاده از سم پاشی‎های اصولی برای نهال توت سفید محلی واجب است و باعث بالا رفتن مقاومت این نوع نهال توت سفید خواهد شد البته باغداران با خرید نهال توت سفید محلی از نهالستان برتر نهال می‏توانند آسوده خاطر باشند چرا که نها‏های این مجموعه همگی سالم و بدون آفت هستند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

نهال توت سفید محلی یک رقم کاملا تجاری بوده و دارای باردهی و محصول دهی در میزان بالا می‎باشد به طوری که نهال توت سفید محلی قادر به تولید 10 الی 12 تن میوه در هکتار خواهد بود که این رقم سالیانه بسیار خوب و مورد پسند واقع شده و به دلیل گایین بودن قیمت نهال توت سفید محلی فروش آن هم بالا خواهد رفت.

شروع باردهی محصول

نهال توت سفید محلی از انواع نهال‎های زودرس بوده و معمولا از سال دوم به بعد در 2 الی 3 مرحله باردهی داشته و محصولات آن نیز قابل برداشت است اما شروع باردهی اصلی این نهال توت فصل خرداد و تیر بوده و ممکن است تا شهریورماه هم ادامه داشته باشد که این موضوع خود بسیار جالب و به نفع باغداران و کشاورزان عزیز و زحمت کش است.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

انتخاب رقم مناسب جهت گرده افشانی نهال توت سفید محلی کاری بسیار حساس است و باید با دقت و تحت نظر یک کارشناس نهال انجام گیرد و جالب است بدانید که به دلیل گوناگونی نژادهای نهال توت سفید رقم گرده افشان هم برای آن‏ها متفاوت بوده است و با مراجعه به کارشناس مربوطه بهتر است انتخاب گردد.

مدت آبیاری

نهال توت سفید محلی به آب کافی نیاز داشته به صورتی که در ابتدای کاشت نهال توت تا قبل از رسیدن به سن بلوغ به هفته ای 1 الی 2 بار آبیاری نیاز دارد تا مقدار آب مورد نیاز آن برطرف شود و بعد از رسیدن به سن بلوغ نهال توت ایت آبیاری به 15 رو یک بار در ماه تبدیل خواهد شد.

روش صحیح آبیاری

شما باغداران عزیز برای آبیاری نهال خود و تامین مقدار آب مورد نیاز آن باید بهترین روش آبیاری را انتخاب کنید تا ه به نهالتان لطمه وارد نشود و هم مقدار آب مورد نیاز نهال شما تامین گردد همچنین در این خصوص توجه داشته باشید که بهترین روش آبیاری روشی است که مقدار آب مصرفی کنترل شده است.

زمان گلدهی درخت

نهال توت سفید محلی معمولا از همان سال دوم به بعد شروع به گلدهی در فصل بهار و در ماه فروردین می‎کند و این چرخه به شرط مراقبت‏های لازم سالیان سال ادامه خواهد داشت.

نهال توت سفید محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت

نهال توت سفید محلی معمولا در خردادماه در نوبت اول رسیده و قابل برداشت است و اما این نهال بسته به شرایط موجود ممکن است در تیرماه به بار بنشیند و این باردهی و برداشت محصول نیز تا شهریور ماه ادامه داشته باشد.

خرید نهال

بهترین گزینه همان طور که گفته شد خرید نهال توت سفید محلی از نهالستان برتر نهال همراه با نیم قرن تجربه است چرا که تمامی نهال‏های موجود در این مجموعه سالم بوده و دارای کارت ضمانت هستند و به شرط بروز مشکل این امکان به شما داده شده که نهال را از شما پس گرفته و تمام خسارت وارده را نیز پرداخت نمایند.

قیمت نهال

قیمت نهال توت سفید محلی در نهالستان برتر نهال از سایر نهالستان‏ها و نهال فروشی‎ها کم‎تر و پایین‎تر بوده و این به دلیل ایتن است که این نهالستان خود تولید کننده مستقیم نهال‏ها هستند و حتی تمامی خرید و فروش نهال توت سفید محلی و غیره در دست همین مجموعه بزرگ و معتبر است و شما با مراجعه به سایت نهالستان برتر نهال می‎توانید اطلاعات کافی را کسب کرده و بعد اقدام به خرید نهال‎های خود کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال توت سفید محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال