%5

نهال توت قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

115,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : چهارمین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 13 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1800
  • پایه نهال : رویشی، بذری
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 8 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال توت قرمز یکی از محبوب‏ترین و بهترین ارقام توت است که این نهال توت دارای قدمت بسیار طولانی بوده و علاوه بر مصرف تازه خوری این نوع توت، به صورت خشک هم قابل استفاده است، برگ نهال توت قرمز دارای طولی در حدود 8 الی 17 سانت و عرض آن هم تقریبا 8 سانتی است که به همین خاطر جزو نهال‏هایی با برگ پهن خواهد بود، به دلیل بازدهی و محصول دهی بسیار بالا و زیاد این رقم نهال توت یک رقم کاملا تجاری به شمار آمده و باعث افزایش قیمت نهال توت قرمز نیز شده است.

نهال توت قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

خاستگاه اصلی نهال

خاستگاه اصلی و اولیه این نوع نهال توت کشور آمریکا و کشور آسیای غربی است، البته که امروزه بسیاری از کشاورزان عزیزمان با توجه به مناسب بودن و اقتصادی بودن کاشت نهال توت اقدام به خرید نهال توت قرمز کرده و باغ‏ها و زمین‏های خود را با کاشت این نوع نهال پرسود و مفید زیباتر کرده‏اند و شبانه روز در تلاش برای پرورش و مراقب از این نهال توت بوده و با رسیدن فصل برداشت مشغول برداشت میوه‏های این نهال شده و سود و سرمایه چندین برابری را نیز به دست آورده‏اند.

پایه اصلی نهال

باغداران می‏توانند برای کاشته این رقم نهال توت از دو نوع پایه بنام پایه رویشی و پایه بذری استفاده کنند و با توجه به مناسب بودن شرایط محیطی و آب و هوایی و رعایت تمام اصول کاشت و مراقبت‏های نهال توت آن را کاشته و پرورش دهند البته با خرید از نهالستان‏های معروف و بزرگ توانسته هنگام فروش نهال توت قرمز اطلاعات کافی جهت کاشت و پرورش نهال را به دست آورید چرا که متخصصین و کارشناسان مجموعه برتر نهال دارنده تمام اطلاعات کافی در جهت پایه اصلی نهال و غیره هستند.

ویژگی نهال

نهال توت قرمز به رنگ قرمز و قرمز تیره است که طعم آن نیز شیرین و ترش است و به دلیل داشتن همین طعم فوق العاده و بی نظیرش دارای طرفدارهای بسیاری بوده، از جمله ویژگی‏های این نوع نهال توت عمر بسیار طولانی و مفیدش بوده و از همه مهم‎تر میزان باردهی و محصول دهی فوق العاده بالای این نهال توت در مدت زمان طولانی است که باعث به دست آوردن سود بسیار زیاد خواهد شد به خاطر همین مزایا و ویزگی‏ها نهال توت قرمز بازار خوبی در مقایسه با ارقام دیگر نهال توت دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

جالب است بدانید که نهال توت قرمز مناسب کاشت و رویش در سایر شرایط و آب و هواهای گوناگون است یعنی به طور کلی این نهال توت در آب و هوای گرم تا معتدل روبه سرد نیز کاشته شده و به خوبی رشد خواهد کرد و محصولاتی درجه یک در مقدار بالا تولید خواهد کرد فقط موضوعی که اهمیت دارد و باید به آن توجه شود سرمای هواست که اگر از مقدار تعیین شده بیشتر شود به نهال شما آسیب زده و باعث از بین رفتن نهال توت و محصولاتش خواهد شد پس توجه به میزانن سرمای هوا امری ضروری است.

نهال توت قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

فاصله مناسب برای کاشت

رعایت فاصله کاشت برای نهال توت قرمز مهم بوده و باعث رشد بیشتر نهال توت شما خواهد شد چرا که نهال توت قرمز نهالی نور پسند است و باید به نحوی کاشته شود که مقدار مورد نیاز نور خود را به صورت کامل دریافت کند، در زمین‎های صاف و هموار فاصله کاشت برای نهال توت قرمز در حدوود 5 در 5 متر بوده و این مقدار فاصله در زمین‏های شیبدار در حدود 4 در 4 متر خواهد رسید که به صورت کلی اگر مقدار فاصله تعیین شده به خوبی رعایت شود نهال توت قرمز شما به خوبی رشد می‎کند.

خاک مناسب کاشت

علاوه بر رعایت فاصله کاشت برای نهال توت قرمز مناسب بودن خاک این نوع نهال توت هم مهم و در عملکرد نهال شما موثر خواهد بود البته خاک نهال توت قرمز معمولا شرایط به خصوصی نداشته و همین که دارای رطوبت کافی باشد برای نهال توت قرمز شما نیز کافی است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسب‏ترین زمان جهت خرید نهال توت قرمز بسیار مهم بوده و وابسته به اقلیم و آب و هوای محل کاشت نهال توت قرمز است مثلا در مناطقی با شرایط آب و هوایی گرم معدتل زمان مناسب خرید نهال توت فصل پاییز است و اگر محل کاشت این نوع نهال توت دارای زمستان‏های طولانی و سرد است بهتر است بگذارید نهال توت شما خواب زمستانی خود را پشت سر گذاشته و در فصل بهار باخیال راحت خریداری کنید و نهال‏های توت قرمز خود را نیز با خیال راحت در باغهایتان بکارید و پرورش دهید.

کود مناسب برای نهال

افزودن کودهای مناسب حیوانی و شیمیایی به خاک نهال توت قرمز باعث رشد بهتر و بیشتر نهال شده و همچنین از همه مهم‏تر نهال توت شما را از حمله آفات و بیماری‏های شایع نهال توت در امان نگه خواهد داشت و در ضمن خاک نهال توت را تقویت کرده و محصولات تولید شده همگی مرغوب و با کیفیت خواهند بود و به همین خاطر شما توتنسته مقدار زیادی از این محصولات را به سایر کشورها صادر نمایید.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال توت قرمز در دسته نهال‏هایی با قامتی بلند قرار دارد و دیده شده که این نوع نهال توت توانسته حداکثر تا 10 متر رشد کند البته که در کشور ما با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی حاکم ارتفاع نهال تا این میزان رشد نکرده و ارتفاع آن نیز کم‏تر خواهد بود اما با توجه به میزان و مقدار باردهی این نوع نهال توت این مقدار ارتفاع بسیار مفید و سودمند خواهد بود چرا که باغداران با این حساب توانسته مقدار فروش نهال توت قرمز را بالاتر ببرند و از این طریق سود بیشتر را به دست آورند.

هرس درخت

عملیات هرس کردن برای نهال توت قرمز بسیار مهم و ضروری خواهد بود چرا که هم باعث کنترل ارتفاع نهال توت قرمز در طول عمرش شده و هم اینکه به دلیل نور دوست بودن نهال توت قرمز، هرس کردن به موقع آن و حذف شاخ و برگ اضافه از روی درخت توت باعث نوررسانی بهتر و بیشتر شده و نهال توت شما بهتر توانسته عملیات فتوسنتز را انجام دهد و بنابراین محصولات با کیفیت‏تر و درجه یک‏تری را تولید و حتی مقدار زیادی از آن را نیز به کشورهای دیگر صادر کرده و سود را چند برابر کرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

به صورت کلی نهال توت قرمز برای رشد و عملکرد بهتر باید یک دوره 200 الی 800 ساعته از سرما را پشت سر بگذارد تا بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد و محصولاتی با بازده بالا را به دست تولید برساند، گذراندن این دوره سرمایی به نهال توت شما کمک بسیاری خواهد کرد که توصیه شده نهال توت قرمز حتما این دوره سرمایی را بگذراند و مانع یخ زدگی نهال توت هم خواهد گشت.

نهال توت قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

عمر مفید نهال

مهمترین و چشم گیرترین موردی که باعث خریداری این رقم نهال توت توسط بیشتر باغداران شده عمر مفید و زولانی نهال توت قرمز است که دیده شده است که نهال توت قرمز قادر بوده تا ۱۰۰ سال عمر داشته باشد و در این مدت با تولید محصولات فراوان برای باغداران و کشاورزان مفید واقع شود.

سن حیات نهال

اگرچه نهال توت قرمز توانسته ۱۰۰ سال عمر داشته باشد اما بیشترین میزان باردهی این نوع نهال توت نیز در حدود ۷۰ الی ۸۰ سال بوده که این مقدار زمانی اصلا کم نبوه وهمین موضوع و مزیت نهال توت قرمز باعث سودآوری و سرمایه گذاری باغداران شده چرا که زمان کمی نبوده مخصوصا اینکه قیمت نهال توت قرمز هم مناسب و بصرفه باشد.

میزان وزن هر میوه

وزن این رقم توت بسیار خوشمزه و خوش رنگ وابسته به خاک و نوع آب و هوای محل کاشت نهال توت شما است و هرچه این شرایط مساعدتر باشد میوه شما درشت‏تر و سنگین‏تر خواهد بود، نهال توت قرمز علاوه بر مصرف تازه خوری بالا به صورت خشک هم استفاده شده و در بسیاری از دسرها و کیک‏ها هم به عنوان طعم دهنده و هم تزیین قابل استفاده است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

یکی از موضوعات مهم و جالبی که درباره نهال توت قرمز وجود دارد و بیشتر باغداران عاشق آن هستند این است که این نوع نهال توت محدودیت ارتفاعی نداشته است و در اکثر ارتفاعات از سطح دریا کاشته و پرورش پیدا می‏کند و از نظر باردهی و کیفیت محصولات هم مشکلی به وجود نخواهد آورد و به راحتی و طیق روال رشد نهال توت قرمز عمل خواهد کرد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

اولین گام در خرید هر نهالی بررسی سالم بودن و مقاومت نهال در برابر آفات و بیماری‏ها لازم است و این کار تنها از خرید از مراکز معتبر مثل نهالستان برتر نهال امکان پذیر خواهد بود چرا که تمامی نهال‏های مجموعه برتر نهال عاری از هرگونه آفات و بیماری هستند که به نهال شما آسیب و خسارت وارد کنند و درضمن مجموعه برتر نهال در صورت نیاز نهال ارائه دهنده انواع سموم شیمیایی مناسب هستند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

همان طور که گفته شد نهال توت قرمز دارای باردهی زیاد و چشم گیری است و تنها در صورتی که شرایط همه جوره برای رشد نهال فراهم باشد مقدار باردهی نهال توت هم بسیار زیاد و وب خواهد بود، نهال توت قرمز قادر به تولید 10 الی 12 تن محصول در هکتار در هر سال است البته که اگر همه شرایط برای نهال توت قرمز فراهم شده باشد.

شروع باردهی محصول

نهال توت قرمز معمولا از سال چهارم پس از کاشت شروع به باردهی خواهد کرد و محصولات بسیار مرغوب و درجه یک را تولید کرده و به دلیل خوب بودن محصولات باغدارن بخش عظیمی از آن را نیز می‏توانند به کشورهای دیگر صادر نمایند و از این راه سود و سرمایه اولیه خود را چند برابر کنند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نکته جالبی که وجو دارد نهال توت قرمز خود یک رقم گرده افشان و گردزا بوده و خودش به تنهایی عملیات گرده افشانی را انجام می‏دهد و برای این موضوع و رشد خود نیاز به رقم گرده افشان نخواهد داشت که خود این موضوع به نغع باغداران بوده و از هزینه و کارهای آن‏ها کم خواهد کرد.

مدت آبیاری

نهال توت قرمز برای ادامه رشد و حیات خود به آبیاری مناسب و اصولی نیاز دارد و این نهال در برابر کم آبی حساس بوده و در صورت کم آبی آسیب جدی به نهال توت شما وارد خواهد شد، در سال‏های ابتدایی پس از کاشت نهال توت، نهال نیاز به هفته ای دوبار آبیاری داشته و بعد از آن و فرا رسیدن سن بلوغ نهال توت این میزان آبیاری به هفته‎ای یک مرتبه خواهد رسید اما به طور کلی نهال نباید به خشکب بیفتذ و کم آبی بکشد پس در آبیاری این نوع نهال توت دقت فراوان را به عمل آورید.

روش صحیح آبیاری

انتخاب روش مناسب جهت آبیاری نهال توت قرمز هم باید یه گونه‎ای باشد که مقدار آب دریافتی نهال توت شما به خطر نیفتد و آب مورد نیاز تامیین گردد حال انتخاب روش فرقی نداشته اما بهتر است از روش‎هایی که در میزان آب صرفه جویی می‎شود استفاده شود چون با توجه به مقدار آب و بحران آبی موجود رعایت این امر الزامی است.

زمان گلدهی درخت

نهال توت قرمز معمولا از همان سال‏های ابتدایی پس از کاشتش شروع به گلدهی کرده است البته بیشترین عملکرد و گلدهی را معمولا از سال چهارم به بعد پس از گاشت داشته یعنی زمانی که نهال به سن بلوغ رسیده باشد، به طور کلی نهال توت قرمز یک رقم دیرگل و مقاوم به سرما است.

زمان برداشت

بهترین و مناسب‎ترین زمان جهت برداشت محصول این نوع نهال توت فصل تابستان آن هم در تیرماه خواهد بود که تمامی میوه‎ها رسیده و آماده برداشت و عرضه در بازار است.

نهال توت قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

خرید نهال

خرید نهال توت قرمز از مجموعه برتر نهال بهترین گزینه برای هر باغدار و کشاورزی است زیرا نهال‎های توت موجود در برتر نهال دارای ضمانت و کارت گارانتی بوده و نهال‎ها همگی سالم و بدون آفت هستند.

قیمت نهال

مرکز فروش نهال توت قرمز دارای قیمت‎های گوناگونی هستند اما این اطمینان به شما باغدار عزیز داده خواهد شد که نهالستان برتر نهال ارائه دهنده بهترین و پایین‎ترین قیمت نهال توت قرمز بوده و است.

نهال توت قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال توت قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال