%3

نهال توت موزی سفید: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

175,000 تومان

  • خواستگاه : چین
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 9 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 600 تا 1800
  • پایه نهال : توت جنگلی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

  • منشأ نهال توت موزی سفید کشور چین بوده و یک نهاد غیر بومی شناخته شده است.
  • میوه نهال توت سفید به عنوان یک میوه شناخته شده و بازار پسندی زیادی دارد خرید و فروش آن در بازار داخلی و صادرات آن پر رونق است.
  • نهال توت موزی سفید نسبت به نژادهای دیگر شیرین تر بود طعم و رایحه دلپذیر دارد.
  • شکل ظاهری میوه توت سفید موزی حداقل ۴ برابر بزرگتر از توت معمولی است.
  • از نظر کشاورزان برداشت نهال توت سفید موزی بسیار راحت تر است.

خاستگاه اصلی نهال توت موزی سفید

در مورد منشأ نهال توت موزی سفید باید بگوییم این نهال اصالتاً مربوط به کشور چین است، ولی به خاطر سازگاری بالایی که دارد بیشتر مناطق کشور ایران مورد پذیرایی کشاورزان قرار گرفته و احداث باغ آن در چند سال گذشته رونق پیدا کرده است.

نهال توت موزی سفید: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

پایه اصلی نهال توت موزی سفید

برای تکثیر نهال توت موزی سفید در نهالستان های معتبر آن را بر پایه پیوندی تولید و در اختیار کشاورز قرار می‌دهند، برای اینکه میزان مقاومت نهال توت موزی سفید را افزایش دهند معمولاً از پایه توت جنگلی استفاده می‌کنند، از همین رو نهال توت سفید مقاومت بسیار مناسبی در برابر آب و هوا از خود نشان می‌دهد.

ویژگی نهال توت موزی سفید

  • حداقل عمر مفید نهال توت سفید صد است.
  • نیاز آبی درخت توت موزی سفید خیلی کم است و در ماه معمولاً دو بار آبیاری می شود.
  • باهات درخت توت موزی سفید بسیار پربار است.
  • ارتفاع نهال توت موزی سفید در طول عمر اقتصادی به ۲۰ فوت می‌رسد.
  • نهال توت موزی سفید زودرس است به طوری که در ماه اول فصل تابستان برداشت آن به اتمام می‌رسد.
  • شکل ظاهری میوه توت موزی سفید  دارد بوده و حداقل طول آن ۱۰ سانتی متر است.
  • از چه باید بگوییم توت موزی علاوه بر رنگ سفید در رنگ‌های قرمز و ارغوانی تولید می‌شود.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت توت موزی سفید

برای افزایش میزان بازدهی و کیفیت میوه توت موزی سفید تولید شده به هنگام خرید نهال توت توصیه می‌کنند تا این نهال سازگار با مناطق کشت باشد، هرچه سازگاری این درخت با محیط اطراف بیشتر باشد و همان اندازه طول عمر طولانی تر و باردهی بالایی خواهد داشت از این رو توصیه می شود در اقلیم‌های زیر باغ درخت توت موزی سفید را احداث کنید:

  • نواحی نیمه سردسیری
  • نواحی معتدل
  • نواحی نیمه گرمسیری دی

فاصله مناسب برای کاشت درخت توت موزی سفید

چون نهال توت موزی سفید به صورت پیوندی و بر پایه توت جنگلی تولید می‌شود، بنابراین میزان مقاومت آن در برابر بیماری و آفت زدگی زیاد بوده، همچنین ارتفاع آن متوسط  آن بین ۶ الی ۷ متر است، با توجه به این اطلاعات از نظر متخصصین بهترین الگوی کاشت برای درخت توت سفید موزی استفاده از الگوی مربعی با ابعاد ۴*۴ متر است.

خاک مناسب برای کاشت توت موزی سفید

به هنگام فروش نهال توت موزی سفید و کشت آن معمولاً کارشناسان اطلاعات جامع و کاملی در مورد خاک مناسب بستر این نهال در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، به طور کلی مهمترین ویژگی خاک باغ نهال توت سفید عبارتند از:

  • ‏ph خاک باید بین ۵ الی ۷ واحد باشد.
  • خاک لومی گرم و کمی مرطوب برای احداث باغ توت سفید بسیار مناسب است.
  • عمق زهکشی خاک با حداقل ۲ متر باشد.
  • حتماً قبل از کاشت نهال توت سفید موزی خاک باغ را با استفاده از کود پوسیده دامی خاک ورزی کنید.
  • محل احداث باغ توت سفید موزی آفتاب گیر باشد البته کمی سایه جزئی را تحمل میکند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت توت موزی سفید

برای خرید نهال و توت سفید موزی حتماً به فصل خرید و محل احداث آن به توجه داشته باشید، شما باید ابتدا زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت توت موزی سفید را شناسایی کرده و سپس یک ماه مانده به آن اقدام به خرید نهال کنید.

از نظر متخصصین در مناطق سرد و کوهستانی با زمستان یخبندان و طولانی مدت فصل بهار گزینه مناسبی برای انتقال نهال به محوطه باغ بوده و در دیگر مناطق معتدل و گرمسیری فصل پاییز گزینه مناسبی است، چون این ریشه نهال جوان توت نسبت به سرمای خاک حساس بوده و کاشت پاییزه در مناطق سردسیری و کوهستانی باعث صدمه به آن می‌شود.

کود مناسب برای نهال توت موزی سفید

نهال توت موزی سفید مانند دیگر ارقام نهال توت برای رشد بهتر و تولید میوه با کیفیت به کود آنچنان زیادی احتیاج ندارد، بهترین کود برای نهال توت سفید موزی  کود دامی پوسیده و کود طبیعی است، در صورت نیاز می‌توانید از کود ازته، نیتروژن دار، پتاسیم، روی و آهن دار نیز استفاده کنید، ولی توصیه می‌شود برای استفاده از هرگونه کود با هر دوزی حتما با متخصصین گیاه پزشکی مشورت لازم را داشته باشید.

ارتفاع توت موزی سفید در طول عمر

توت موزی سفید رشد سریع و مناسبی دارد، و ارتفاع آن متوسط محسوب می‌شود، به طور معمول اگر رسیدگی و مدیریت کشاورزی صحیح باشد ارتفاع این نهال در کل عمر اقتصادی آن بین ۸ تا ۱۰ متر متغیر خواهد بود، البته کشاورزان با هرس کردن سر شاخه‌ها سعی می‌کنند تا درخت توت رشد جانبی داشته باشد، رشد جانبی درخت توت موزی باعث افزایش باردهی آن خواهد شد.

هرس درخت توت موزی سفید

به هنگام خرید نهال توت موزی سفید اطلاعات جامع و کافی در مورد هرس درخت توت موزی سفید به دست بیاورید باید بگوییم این نهال سالانه تنها یک بار و یا دو سال یکبار هرس می‌شود، هرس درخت توت موزی به گونه‌ای است، شما باید شاخه های بیمار و شاخه های خشک شده را هرس کرده و به شاخه‌های جانبی کاری نداشته باشید، همچنین جهت جلوگیری بیش از حد سلوغی تاج درخت شاخه های درون تاجی که باردهی چندان زیادی نداشته و به صورت علفی رشد کرده اند را حذف کنید.

نهال توت موزی سفید: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت توت موزی سفید

به هنگام تهیه نهال توت موزی علاوه بر قیمت نهال توت حتماً به نیاز سرمایی آن نیز توجه داشته باشید، درخت توت موزی برای اینکه بتواند در فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان دهد، باید نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی را تامین کند، معمولاً نیاز سرمایی درخت توت سفید موزی ۴۰۰ ساعت بازه دمایی کمتر از ۷ درجه است، به خاطر نیاز سرمایی کمتر این درخت باعث شده تا در مناطق گرمسیری که زمستان چندتان سردی ندارند به راحتی کاشته شده و هیچ مشکلی به وجود نیاید.

عمر مفید نهال توت موزی سفید

از نظر علمی عمر مفید نهال توت موزی سفید را حداقل ۱۰۰ سال می‌دانند ولی تجربیات نشان داده اگر مدیریت کشاورز صحیح باشد این رقم از ۱۲۰ تا ۱۳۰ سال نیز افزایش پیدا می‌کند.

سن حیات نهال توت موزی سفید

سن حیات نهال توت موزی سفید ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر از عمر اقتصادی آن است، در واقع اگر احساس کردید عمر اقتصادی درخت توت شما به پایان رسیده است تا حداقل ۲۰ سال  فرصت داشته و می‌توانید از سایه گستر نهال استفاده کنید، این برای کشاورزان چندان مطلوب نیست و بهتر است بلافاصله بعد از اتمام عمر مفید و اقتصادی درختان توت را حذف کرده و به دنبال تغییر زیرساخت باغ خود باشند.

میزان وزن هر میوه درخت توت موزی سفید

چون میوه درخت توت موزی ۵ برابر میوه های معمولی توت است بنابراین سنگین وزن تر از میوه نژاد دیگر توت خواهد بود، البته باید بگوییم وزن توت موزی سفید تاثیر مستقیمی از نحوه آبیاری، کود‌دهی و مراقبت کشاورزان دارد، ولی وزن هر میوه درخت توت موزی سفید حداقل بین ۲۰ تا ۳۵ گرم است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال توت موزی سفید

معمولاً به هنگام فروش نهال توت سفید موزی کارشناسان نهالستان ارتفاع محل کاشت باغ را از باغدار می‌پرسند، از آنجایی که نهال توت سفید بر پایه توت جنگلی تولید می‌شود و مقاومت آن در برابر گرما و سرما زیاد است بنابراین دامنه کاشت این نهال در ارتفاعات مختلف گسترده است به طوری که زمین‌های زراعی از ارتفاع ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ متر به راحتی می‌توانند نهال توت سفید موزی را در باغات خود احداث کند.

مصونیت و مقاومت درخت توت موزی سفید در برابر آفات و بیماری ها

اگر به هنگام خرید نهال توت موزی سفید به پایه آن توجه داشته باشید که پیوندی و بر پایه توت جنگلی باشد، مطمئنا در برابر بیشتر از بیماری‌ها مقاومت خیلی زیادی از خود نشان خواهد داد، از انواع آفات و بیماری‌هایی که نهال توت موزی سفید را مورد تهدید قرار می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شپشک ساحلی نوعی آفت است و برای درمان آن از سموم شیمیایی استفاده می‌شود.
  • مورچه با اینکه برای باغات دیگر یک حشره مفید محسوب می‌شود ولی برای باغ توت موزی آفت شناخته شده و برای از بین بردن آنها از سموم شیمیایی استفاده می‌کنند.
  • پوسیدگی ریشه به خاطر دو عامل ایجاد می‌شود، یکی بخاطر آبیاری نادرست و غیر اصولی و دیگری به خاطر نوعی قارچی است، این قارچ پوسیدگی را به صورت کپک و پودر سفید آشکار می‌کند، پوسیدگی ریشه کلا خطرناک بوده و باعث مرگ درخت توت می‌شود.
  • پوسیدگی بنفش عامل آن قارچی است.
  • شپشک‌های سپردار نوعی حشره است و از بخش‌های مختلف درخت توت تغذیه می‌کند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت توت موزی سفید در هر هکتار

چون میوه توت موزی سفید سنگین تر از میوه های توت دیگر است و تعداد درختان در هر هکتار می شود برابر با ۶۰۰ اصله درخت است، بنابراین انتظار بازدهی بالایی از باغ توت موزی سفید داشته باشید، به طور معمول با توجه به میزان سازگاری درخت با محیط اطراف و رسیدگی کشاورز توت سفید موجود در هر هکتار حداقل ۱۰ تن میوه باکیفیت و صادراتی خواهد بود.

شروع باردهی محصول درخت توت موزی سفید

یکی از دلایل پر فروش نهال توت موزی سفید می‌توان به شروع باردهی آن اشاره کرد، این نهال زودبازده و معمولا در سال اول کاشت باردهی آن شروع می‌شود، ولی چندان زیادی نیست تا کشاورزان بتوانند میوه آن را را برداشت کنند، در سال‌های بعدی باردهی چند صد برابر افزایش پیدا کرده به طوری که در سال پنجم باردهی اقتصادی درخت توت موزی سفید شروع می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت توت موزی سفید در صورت نیاز

درخت توت موزی سفید خود بارور است و برای تولید میوه احتیاج به گرده افشان ندارد، ولی برای احداث باغ تجاری و مدرن توصیه می‌شود حتما از رقم گرده افشانی استفاده کنید، به طور معمول از در بین ۱۰ الی ۱۲ عدد توت سفید موزی یک رقم گرده افشان از نژادهای دیگر یا یک اصله درخت توت نر کاشته می‌شود.

مدت آبیاری باغ درخت توت موزی سفید

با توجه به اینکه باغ درخت توت موزی سفید در کدام منطقه احداث شده است آبیاری شما کاملاً متفاوت خواهد بود مشخص است آبیاری در مناطق گرمسیری بیشتر از مناطق سردسیری بوده همچنین میزان آبیاری در فصل بهار کاملا متفاوت از میزان آبیاری در فصل تابستان و زمستان است،د

به این موضوع توجه داشته باشید درخت توت در زمان باردهی به آبیاری بیشتری احتیاج دارد، همچنین در زمان آبیاری بارش هفتگی منطقه را بررسی کنید، به طور معمول حداقل روزانه یک لیتر آب احتیاج دارد در تابستان این مقدار افزایش پیدا می‌کند، ولی ماهانه دو بار درخت توت سفید را آبیاری می‌کنند.

روش صحیح آبیاری باغ درخت توت موزی سفید

برای یک کشاورز تنها قیمت نهال توت سفید موزی نباید مهم باشد باید به فکر روش صحیح آبیاری درخت توت موزی سفید نیز باشد به طور من و بهترین روش برای آبیاری استفاده از آبیاری قطره ای یا آبیاری بارانی است.

زمان گلدهی درخت توت موزی سفید

جالب است بدانیم زمان گلدهی درخت توت موزی سفید کاملاً وابسته به منطقه احداث آن دارد معمولاً در مناطق معتدل فروردین و اردیبهشت ماه گلدهی آن آغاز شده و در مناطق گرمسیری اواسط اردیبهشت و خرداد ماه گلدهی آن شروع می‌شود.

نهال توت موزی سفید: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

زمان برداشت میوه درخت توت موزی سفید

نهال درخت توت موزی سفید زودرس است و در اواخر خرداد و نیمه اول تیر ماه برداشت میوه آن به پایان می‌رسد.

خرید نهال توت موزی سفید

برای احداث باغ توت موزی سفید حتما نهال توت را از مراکز معتبر به صورت تضمینی به همراه کارت سلامت و کارت گارانتی خریداری کنید، خرید تضمینی نهال توت موزی سفید باعث از مراکز معتبر مانند مرکز برتر نهال باعث می‌شود در صورت بروز کوچکترین مشکلی بلافاصله نسبت با مدیر نهالستان تماس بگیرید تا این مشکل به وجود آمده را حل کند این مراکز مشاوره و خدمات پس از فروش رایگان نیز دارند.

قیمت نهال توت موزی سفید

جهت استعلام قیمت نهال توت موزی سفید می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان تولید و عرضه کننده مراجعه کرده به صورت مستقیم با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید و آنها اطلاعات کافی در مورد قیمت درخت توت سفید موزی در اختیار شما گذاشته و مراحل سفارش و خرید را به شما توضیح خواهند داد، جهت کسب اطلاعات بیشتر از شماره تماس های درج شده در سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال توت موزی سفید: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال