%3

نهال توت موزی سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

195,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 9 الی 10 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 600 تا 2200
  • پایه نهال : توت جنگلی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال توت موزی سیاه

  • رنگ میوه نهال توت موزی سیاه به رنگ زرشکی تیره است.
  • طول میوه توت موزی سیاه نزدیک ۲۰ سانتی متر بوده و حداقل پنج برابر توت‌های معمولی است.
  • میوه توت موزی سیاه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان و ویتامین‌های زیاد است.
  • منشا نهال درخت توت موزی سیاه بومی کشور فرانسه است.
  • میزان سازگاری نهال درخت توت موزی سیاه با مناطق مختلف کشور ایران بسیار زیاد است.
  • به طور کلی می‌توان گفت نهال توت موزی سیاه را می‌توان در تمامی نقاط کشور و شهرهای مختلف کاشت کرد.

نهال توت موزی سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال توت موزی سیاه

نهال توت موزی سیاه اصالتا مربوط به کشور فرانسه است ولی به خاطر باردهی و سازگاری بالای آن با اقلیم‌های متفاوت جوی و آب و هوایی بیشتر کشورها پذیرای این نهال بوده و در سال‌های گذشته کشاورزان ایرانی با آشنایی بیشتر با آن مشتاق خرید نهال توت موزی سیاه شدند.

پایه اصلی نهال توت موزی سیاه

برای اینکه میزان کارایی و کیفیت میوه های تولید شده نهال توت موزی سیاه ارتقا پیدا کند، نهالستان آن را به صورت پیوندی و بر پایه مقاوم توت جنگلی تولید می‌کند، نهال توت اصلاح شده و پیوندی پربار و استقامت بالایی دارند.

ویژگی نهال توت موزی سیاه

  • نهال توت موزی در مناطق آفتابی کارایی بهتری دارند میوه آنها برای شیرین شدن و رسیدن توت موزی احتیاج به چند ساعت نور آفتاب دارند.
  • نهال توت موزی سیاه نیاز آبی کم دارد روتین آبیاری آن در ماه دوبار است.
  • ارتفاع نهال توت موزی سیاه بین ۷ الی ۱۰ متر متغیر است.
  • عمر مفید نهال توت موزی سیاه حداقل ۱۰۰ سال است.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال توت موزی سیاه

برای خرید نهال توت موزی سیاه و کاشت آن کشاورز موظف است اطلاعات کاملی در مورد آب و هوای مناسب برای کاشت نهال توت موزی سیاه کسب کرده سپس بر حسب میزان سازگاری آن با منطقه باغ توت موزی را احداث کند، از نظر کشاورزان مناطق نیمه گرمسیری، مناطق معتدل و مناطق نیمه سردسیری گزینه مناسبی برای احداث باغ توت موزی سیاه هستند.

فاصله مناسب برای کاشت درخت توت موزی سیاه

درخت توت موزی سیاه برای که بتواند رشد مناسبی از خود نشان دهد باید به اندازه کافی نور آفتاب دریافت کنند همچنین هوا در لین شاخ و برگ‌های آن به خوبی جریان داشته باشد تا تنفس برگ ها به اندازه کافی انجام شود، برای این کار لازم است کشاورز فاصله استاندارد و اصولی بین درختان را رعایت کند، از نظر متخصصین نهالستان برحسب ارتفاع درخت توت موزی سیاه و پهنای تاج آن بهترین گزینه استفاده از الگوی کاشت مربعی با ابعاد ۴ متر است، با رعایت کردن این فاصله یک کشاورز در هر هکتار حداقل می‌تواند ۶۰۰ عدد درخت با کیفیت کاشت کند.

خاک مناسب برای کاشت نهال توت موزی سیاه

زمان فروش نهال توت موزی سیاه کارشناس نهالستان اطلاعات لازم و کافی در مورد خاک مناسب برای کاشت این نهال به کشاورز توضیح می‌دهند، درست است میزان مقاومت و استقامت نهال توت سیاه در برابر خاک سنگین رسی زیاد بوده، با این وجود برای احداث باغ تجاری و مدرن حتما از خاک سبک لومی و شنی استفاده کنید که زهکشی بالایی داشته باشد.

توت سیاه موزی نسبت به خشکسالی مقاوم بوده ولی نسبت به رطوبت بیش از حد به خاک حساسیت بالاتری از خود نشان می‌دهد، از این رو توصیه می‌شود حداقل ۶ ماه قبل از تهیه نهال توت بستر خاک را کاملاً آماده سازی کرده و با استفاده از کود طبیعی و دامی خاک ورزی انجام دهید تا با کاشتن نهال در محوطه باغ ریشه جوان نهال بتواند سازگاری بالایی از خود نشان دهد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال توت موزی سیاه

به طور معمول برای نهال توت موزی سیاه توصیه می‌شود تا اواخر زمستان و اوایل بهار قبل از بیدار شدن درختان از خواب زمستانی آن را به محوطه باغ منتقل کنند، چون بعد از کاشتن آن در محوطه باغ هوا به مرور گرم شده و سرمایی وجود ندارد تا باعث صدمه به درخت توت موز شود، ولی در مناطق گرمسیری که زمستان چندان سردی ندارد این امکان برای باغدار حیا است در اواخر فصل پاییز عملیات کاشت نهال توت موزی را انجام دهد، به شرطی مراقب سرمای زمستان باشد تا باعث یخ زدگی نهال و صدمه به آن نشود.

کود مناسب برای نهال توت موزی سیاه

نهالستان‌های معتبر و تولید کننده بعد از فروش نهال توت موزی سیاه مشاوره رایگان برای کشاورزان در نظر گرفته اند، آنها مراحل کامل کوددهی در فصل بهار و پاییز را برای کشاورزان توضیح می‌دهند اگر کشاورزی احساس کرد که میوه باغ او دچار افت کیفیت شده است و اندازه استاندارد ندارد با تماس با کارشناسان نهالستان می‌تواند کود مناسب جهت ارتقای کیفیت باغ خود را بپرسد.

به طور معمول توصیه می‌شود از کودهای طبیعی و کود دامی پوسیده برای مغذی کردن خاک بستر باغ استفاده کنید فصل پاییز استفاده از کود پتاسیم برای بالا بردن میزان استحکام درخت توت گردو و در فصل بهار از اسید هیومیک و کود نیتروژن دار و ازته برای برای شکوفه دهی بهتر بهره می‌برند.

نهال توت موزی سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع درخت توت موزی سیاه در طول عمر

درخت توت موزی سیاه در طول عمر خود به ۷ الی ۱۰ متر ارتفاع می‌رسد، بهتر است کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی مانع از رشد طولی آن شوند، در عوض رشد جانبی باعث افزایش میزان باردهی درخت توت موزی است.

هرس درخت درخت توت موزی سیاه

برای هرس درخت توت موزی سیاه کشاورز می تواند در هر چهار فصل سال اقدام کند ولی بهترین زمان هرس اواخر فصل زمستان زمان خواب ریشه درخت توت است، چون مانع از شیوع بیماری‌های مختلف شده و آسیبی به درخت توت وارد نمی‌شود، هرس سالانه درخت توت موزی سیاه مانع از شلوغی و درهم تنیده شدن شاخه‌ها شده و نور آفتاب به طور کامل به تمام شاخه و برگ‌های آن می‌تابد، در نتیجه عمل فتوسنتز با قدرت بیشتری انجام می‌شود به هنگام هرس درخت توت موزی سیاه معمولاً شاخه خشک شده و بیمار در اولویت هستند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت توت موزی سیاه

نیاز سرمایه لازم برای خواب زمستانی درخت تو چه موضوعی سیاه باعث میشود تا در پست تابستان عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان دهد همچنین میزان باردهی آن افزایش پیدا می کند به طور معمول برای نیاز سرمایه لازم درخت توت موزی ۴۰۰ ساعت دمای زیر ۷ درجه سانتیگراد توصیه می‌شود.

عمر مفید نهال توت موزی سیاه

یکی از المان‌های تاثیر گذار بر روی قیمت نهال توت موزی سیاه می‌توان به عمر مفید آن اشاره کرد، علاوه بر ژنتیکی بودن و ارثی بودن طول عمر اقتصادی درخت توت موزی سیاه باید بگوییم اگر کشاورز بتواند شرایط مناسبی برای نگهداری باغ توت موزی سیاه فراهم کند درخت توت موزی سیاه حداقل ۱۰۰ سال عمر مفید داشته و می‌تواند ۱۰۰ سال باردهی اقتصادی را تجربه کند و این برای کشاورز و باغدار یک گزینه مناسب است.

سن حیات نهال توت موزی سیاه

سن حیات نهال توت موزی سیاه بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت توت موزی سیاه

میوه درخت توت موزی سیاه ۵ برابر میوه توت معمولی است بنابراین از آنها سنگین تر بوده و به طور تقریبی می‌توان گفت بین ۲۰ الی ۳۰ گرم وزن دارد، درخت جوان توت موزی در سال‌های اولیه تا ۱۸ کیلوگرم توت با کیفیت تولید کرده و در سال‌هایی که به باردهی اقتصادی و تکامل بلوغ رسیده است می.تواند حداقل بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم توت مرغوب صادراتی تولید کند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال توت موزی سیاه

مناسب ترین ارتفاع برای کاشت نهال توت موزی سیاه ارتفاع ۶۰۰ تا ۲۲۰۰ متر است، در واقع میزان سازگاری این نهال فرانسوی به اندازی بالا است باغداران می‌توانند آن را در جای جای نقاط کشور ایران کشت کنند، این درخت نسبت به سرمای زمستان یخبندان حساسیت زیادی دارد، مناطق سردسیری و کوهستانی که زمستان آنها دمای پایین تر از منفی ۲۰ درجه دارند مناسب احداث باغ نهال توت موزی سیاه نیستند.

مصونیت و مقاومت درخت توت موزی سیاه در برابر آفات و بیماری ها

برای تهیه نهال توت موزی سیاه تنها قیمت نهال توت مهم نیست بلکه میزان مقاومت آن در برابر آفات و بیماری‌ها یک فاکتور مهم و منحصر به فرد برای انتخاب آن است، اگر باغدار نهال ضعیف و بذری سنتی خریداری کند مجبور است هزینه زیادی را صرف نگهداری و مراقبت آن در طول سال صرف کند، در حالی که با تهیه نهال پیوندی بر پایه توت جنگلی باعث می‌شود تا مقاومت بالایی نسبت به انواع آفات و بیماری از جمله شته، کنه، پوسیدگی ریشه، کپک سفید و پوسیدگی بنفش نشان دهد.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت توت موزی سیاه هر هکتار

از دلایل انتخاب و خرید نهال توت موزی سیاه می توان به میزان باردهی و برداشت محصول درخت اشاره‌کرد درخت توت سیاه باردهی بالایی داشته به طوری که باغدار در هر هکتار می‌تواند حداقل بین  9 الی 10 تن میوه باکیفیت برداشت کند.

شروع باردهی محصول درخت توت موزی سیاه

از ویژگی مثبت و بارز درخت توت موزی سیاه می‌توان به شروع باردهی آن اشاره کرد، یک سال پس از کاشت باردهی نوبرانه درخت توت موزی سیاه آغاز شده و ۴ الی۵ سال بعدی نیز به باردهی اقتصادی رسیده، کشاورز از هر درخت بالغ  می‌تواند بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلو توت موزی برداشت کند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت توت موزی سیاه در صورت نیاز

درخت توت موزی سیاه تک پایه است گل نر و ماده آن بر روی ساقه های درخت وجود دارد، درخت پیوندی میزان باروری و خود سازگاری بیشتری دارد، پس برای احداث باغ تجاری بهتر است این درخت را از نهالستان معتبر تهیه کنید، البته برای بالا بردن میزان باروری شکوفه و لقاح آنها توصیه می‌شود بین ۱۰ الی ۱۱ عدد درخت توت موزی سیاه قطعاً یک نژاد دیگر درخت توت را به عنوان رقم گرده افشان کاشت کنید.

نهال توت موزی سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مدت آبیاری درخت توت موزی سیاه

برای آبیاری درخت توت موزی سیاه حتما به زمان و سن نهال  دقت داشته باشید، معمولا تا سن ۱۵ سالگی هفته‌ای یکبار آبیاری عنیق برای آن کافی است، ولی بعد از رسیدن به تکامل رشد و بلوغ کافی است ماهانه فقط دو روتین آبیاری آن را به طور کاملا اصولی و استاندارد انجام دهید، آبیاری عمیق باید بع لایه های درونی خاک نفوذ کند تا ریشه های سطح پایین نیز به راحتی بتواند از رطوبت خاک تغذیه کنند.

روش صحیح آبیاری درخت توت موزی سیاه

کشاورز و باغدار برای افزایش کارایی آبیاری و همچنین صرفه جویی در میزان آب مصرفی و کاهش هزینه مربوط به آبیاری باید از روش‌های صحیح آبیاری درخت توت موزی سیاه استفاده کند از نظر کارشناسان استفاده از آبیاری تحت فشار مانند آبیاری قطره‌ای و آبیاری شیاری تاثیر خیلی زیادی بر روی میزان باردهی درخت توت سیاه موزی دارد.

زمان گلدهی درخت توت موزی سیاه

یکی از دلایل پر فروش نهال توت موزی و پربار بودن آن زمان گلدهی این درخت است، درخت تپت کلاً دیرگل بوده بنابراین هیچ گونه تنش هوایی تاثیر منفی بر روی شکوفه درخت نداشته به طور معمول در ماه اردیبهشت و ماه خرداد گلدهی نهال توت موزی سیاه آغاز می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت توت موزی سیاه

اکثر نژاد های درخت توت زودرس است و درخت توت موزی سیاه نیز در این مجموعه قرار گرفته است‌، به طوری که در تیر ماه فصل برداشت میوه توت موزی سیاه به اتمام می‌رسد.

خرید نهال توت موزی سیاه

جهت تهیه و خرید نهال توت موزی سیاه به نهالستان‌های تولید کننده و با اعتبار مراجعه کنید تا علاوه بر خرید حضوری خرید غیر حضوری و اینترنتی را نیز راه‌اندازی کرده باشند، همچنین به سابقه نهالستان دقت داشته باشید چون سابقه طولانی نشانگر با تجربه بودن متخصصین و مهندسین آن نهالستان است، بهتر است نهال توت موزی سیاه را به صورت شناسه و لیبل دار به همراه کارت گارانتی، تضمین کیفیت و تضمین قیمت تهیه کنید.

قیمت نهال توت موزی سیاه

جهت استعلام قیمت نهال توت موزی سیاه سایت نهالستان تولید کننده و مجوز دار معتبر مانند برتر نهال را شناسایی کنید که آماده ارائه خدمات به کشاورزان هستند، شما با تماس اینترنتی و مستقیم با کارشناسان فروش این سایت می‌توانید از آنها درخواست کاتالوگ و مشاوره لازم را داشته باشید، جهت تماس مستقیم با مهندسین گیاهپزشکی نهالستان از شماره تماس های درج شده در سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال توت موزی سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال