%4

نهال توت مینیاتور: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

145,000 تومان

  • خواستگاه : چین
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 500 تا 2200
  • پایه نهال : توت جنگلی
  • گرده افشان : نیاز به گرده افشانی ندارد
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی از متمایزترین درختان توت در کشور می‌توان به نهال توت مینیاتوری اشاره کرد، خصوصیات نهال توت مینیاتوری به گونه است، در سال‌های گذشته کشاورزان زیادی نسبت به تهیه این رقم از نهال توت اقدامات لازم را انجام دادند از مهم‌ترین مشخصات و خصوصیات نهال توت مینیاتوری می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نام دیگر نهال توت مینیاتوری را به نام توت زیگزاگی می‌شناسند.
  • نهال توت مینیاتوری بیشتر جنبه تزیینی داشته و برای فضاسازی در فضای باز، ویلا و زمین‌های شخصی و عمومی از آن استفاده می‌شود.

نهال توت مینیاتور: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال توت مینیاتور

از دیگر ارقام نهال توت غیر بومی کشور ایران می‌توان به نهال توت مینیاتوری یا نهال توت زیگزاگ اشاره کرد، منشاء اصلی نهال توت مینیاتوری کشور چین بوده و به خاطر پربار بودن و ظاهر زیبایش مورد توجه کشاورزان ایرانی قرار گرفته است، البته بارزترین دلیل خرید نهال توت مینیاتوری به خاطر سازگاری بالای آن با محیط اطراف و و پربار بودن این درخت است.

پایه اصلی نهال توت مینیاتور

در نهالستان‌های تولیدکننده و معتبر معمولاً نهال توت مینیاتوری را به روش پیوندی تولید می‌کنند، برای اینکه میزان مقاومت آن را در برابر خشکسالی رطوبت و ناملایمتی‌های هوا افزایش دهند و پایه آن را توت جنگلی انتخاب می‌کنند، با تولید و فروش نهال توت مینیاتوری به کشاورزان کمک زیادی می‌شود، چون نهال عرضه شده علاوه بر مقاوم بودن، دارای باردهی زیاد به و کیفیت بالا است.

ویژگی نهال توت مینیاتور

  • ارتفاع نهال توت مینیاتوری در زمان بلوغ حدوداً ۴ متر است.
  • ضخامت قطر درخت تو چه میاد تولید نزدیک به یک متر است.
  • نهال توت مینیاتوری شبیه به درخت بونسای بوده و زیبایی زیادی دارد.
  • فاصله مناسب برای کاشت درخت توت مینیاتوری ۴ متر است.

درخت توت مینیاتوری نیاز آبی کمی دارد و نسبت به خشکسالی مقاوم است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت توت مینیاتور

کشاورزان مناطق گرمسیری، معتدل و نیمه سردسیری به راحتی می‌توانند این نهال را در محوطه باغ خود کاشت کنند، منتها باید توجه زیادی به آبیاری و نیاز سرمایه نهال توت مینیاتوری داشته باشد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت توت مینیاتور

به هنگام خرید نهال توت مینیاتوری و احداث باغ آن حتماً به فاصله مناسب بین درختان توت دقت داشته باشید، رعایت نکردن فاصله مناسب برای کاشت درخت توت مینیاتوری باعث می‌شود تا هوا در بین شاخ و برگ درخت به خوبی جریان داشته باشد، همچنین نور کافی به شاخه ها و برگ های درونی درخت نرسیده و فرایند فتوسنتز مختل می‌شود، از این رو بعد از مدتی درخت توت با مشکلات زیادی مواجه شده و مستعد انواع بیماری بوده، از نظر متخصصین فاصله مناسب برای کاشت درخت توت مینیاتوری فاصله ۴ متر است.

خاک مناسب برای کاشت نهال توت مینیاتور

البته میزان مقاومت نهال توت مینیاتوری نسبت به خاک رسی و محدود کننده بسیار بالا است، ولی برای احداث باغ تجاری و یا زیباسازی محوطه ویلا توصیه می‌شود نهال توت مینیاتوری را در خاک سبک و نرم با زهکشی حداقل ۲ متر کاشت کنید، چون باعث می‌شود بلافاصله سازگاری بیشتری با بستر خاک پیدا کرده و کارایی بهتر و با کیفیت تری از خود نشان دهد، البته فراموش نکنید به هنگام کاشت نهال توت مینیاتوری در اطراف آن هیچ گونه علف هرزی وجود نداشته باشد یکی از دلایل رشد نامناسب توت مینیاتوری وجود علف هرز در اطراف نهال توت است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت توت مینیاتور

برای انتقال درخت توت مینیاتوری به محوطه باغ بر حسب ارتفاع و منطقه کاشت آن باید زمان مناسب را تعیین کنید، به طور معمول در مناطق سردسیری با ارتفاعات بالا که احتمال زمستان یخبندان و سرد وجود دارد، توصیه می‌شود به هیچ عنوان در فصل پاییز کاشت نهال توت مینیاتوری را انجام ندهید چون سرمای زمستانه باعث آسیب به ریشه های جوان نهال می‌شود، ولی برای مناطق گرمسیری این امکان وجود دارد پس به فصل خرید نهال توت مینیاتوری دقت داشته باشید تا کاملاً سازگار با شرایط محیط شما باشد.

کود مناسب برای نهال توت مینیاتور

برای تقویت خاک درخت توت مینیاتور، بهتر است که ابتدا آزمایش خاک انجام داد و بر اساس کمبود خاک اقدام به تقویت آن کرد.

ارتفاع درخت توت مینیاتور در طول عمر

درخت توت مینیاتوری جزو ار گام پایه متوسط قرار گرفته است، بنابراین ارتفاع آن بین ۴ الی ۵ متر متغیر است.

هرس درخت

بهترین زمان برای هرس درخت توت مینیاتوری زمان خواب آن است البته این درخت حساسیت کمتری نشان می‌دهد بنابراین باغدار در فصل‌های دیگر نیز می‌تواند پروسه هرس درخت توت مینیاتوری را انجام دهد، مانند دیگر درختان میوه احتیاج به هرس سالانه یا دو بار در سال ندارد، کشاورز سالانه یک بار و یا دو سال یکبار هرس آن را به صورت اصولی و استاندارد انجام دهد کافی است.

باغداران برای هرس درخت توت مینیاتوری ابتدا شاخه‌های خشک و یخ زده را شناسایی و آنها را حذف کرده، در صورت آفت زدگی شاخه بیمار را جدا کرده و آنها را به طور کل از محوطه باغ حذف کنند، در مرحله دوم شاخه های بدون بار را در داخل تاج شناسایی کرده و آنها را قطع کنند این شاخه های بدون بار نه تنها باردهی ندارند بلکه بیشترین تغذیه را نیز انجام داده و باعث شلوغ شدن تاج درخت می‌شوند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت توت مینیاتور

برای نیاز سرمایی لازم جهت خواب زمستانه درخت دوت مینیاتوری بهتر است این درخت حدود ۴۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد، در این صورت نیاز سرمای آن تامین شده و عملکرد بسیار مناسبی در فصل بهار از خود نشان خواهد داد.

نهال توت مینیاتور: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمر مفید نهال توت مینیاتور

عمر مفید نهال توت مینیاتوری با توجه به سازگاری این نهال با محیط زیستی اطراف باغ همچنین نحوه آبیاری، کوددهی، شیوع بیماری در منطقه متفاوت است ولی در شرایط سخت به ۱۰۰ سال می‌رسد، اگر شرایط مناسب و ایده آل برای توت مینیاتوری ایجاد شود بیشتر از ۱۱۰ و ۱۲۰ سال عمر مفید با حداکثر باردهی اقتصادی خواهد داشت.

سن حیات نهال توت مینیاتور

سن حیات توت مینیاتوری ۱۰ الی ۲۰ سال بیشتر از سن مفید و اقتصادی آن خواهد بود.

میزان وزن هر میوه توت مینیاتور

وزن هنر میوه توت مینیاتور بین ۵ الی ۱۰ گرم است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال توت مینیاتور

یکی از دلایل پر فروش نهال توت مینیاتور سازگاری آن با هر ارتفاع از سطح دریا است، معمولاً کشاورزان در مناطق مختلف قادر هستند نهال توت مینیاتوری را خریده و باغ آن را راه‌اندازی کنند، این نهاد به خاطر مقاومت بالا در برابر سرما و گرما به راحتی می‌تواند از ارتفاع هر ۵۰۰ تا ارتفاع ۲۲۰۰ متر را به راحتی تحمل کند.

مصونیت و مقاومت درخت توت مینیاتور در برابر آفات و بیماری ها

به هنگام احداث باغ توت مینیاتوری نه‌تنها قیمت نهال توت برای باغدار مهم باشد، بلکه مصونیت و مقاومت این درخت در برابر آفات و بیماری‌ها را مورد بررسی قرار دهند،  معمولاً با تهیه نهال توت از نهالستان‌های معتبر مشکلی زیادی پیش نمی‌آید، چون این نهال که به صورت پیوندی و بر پایه توت جنگلی تولید می شود.

با این حال بهتر است باغدار انواع آفات و بیماری که درختان باغ کشاورز را مورد تهدید قرار می‌دهد را بشناسد و همچنین نحوه مقابله با آن‌ها را بررسی کنند، برای این کار بهتر است از متخصصین نهالستان تولید کننده مانند برتر نهال کمک بخواهند، از آفات مهم و پرریسک درخت توت مینیاتوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شپشک های سپردار ( آفت)
  • شپشک آرد آلود ساحلی (آفت)
  • مورچه ( حشره)
  • پوسیدگی سفید و کپکی ریشه (قارچ)
  • پوسیدگی بنفش برگ توت ( قارچی)
  • پوسیدگی تنه ( باکتریایی)
  • پوسیدگی سیاه ریشه و طوقه ( قارچی)
  • بیماری لکه برگی ( قارچی)

میزان باردهی و برداشت محصول درخت توت مینیاتور در هر هکتار

اگر شرایط ایده آل برای باغ درخت توت مینیاتوری ایجاد شود تناژ باردهی این درخت در هکتار بسیار بالا خواهد بود، طبق تحقیقات انجام شده در شرایط مناسب باغدار می‌تواند حداقل ده تن میوه توت مینیاتوری را در هر هکتار برداشت کند.

شروع باردهی محصول درخت توت مینیاتور

این درخت جزء درختان تزئینی هستش و باردهی ندارد

رقم مناسب برای گرده افشان درخت توت مینیاتور در صورت نیاز

توت مینیاتور نیاز به گرده افشان ندارد

مدت آبیاری درخت توت مینیاتور

برای آبیاری باغ توت مینیاتوری باغ شما احتیاج ندارد هر روز آن را آبیاری کنید، شرایط مرطوب بودن مداوم خاک و خیس بودن بیش از حد آن باعث می‌شود تا درخت باغ شما مستعد انواع بیماری‌ باشد، مهمترین بیماری که از رطوبت بیش از اندازه شیوع پیدا می‌کند و پوسیدگی ریشه و دیگر بیماری آفتی است، برای آبیاری بهتر داشته باشید در زمانی که بارش هفتگی شما زیاد است به هیچ عنوان این آبیاری را انجام ندهید.

از نظر متخصصین بهتر است ماهی دو بار آبیاری عمیق را انجام دهید تا آب به عمق خاک نفوذ کند این خیلی بهتر است از اینکه شما روزانه آبیاری سطحی را انجام داده و خاک اطراف درخت را مداوم مرطوب نگه دارید، در فصل زمستان میزان تبخیر آب خیلی کمتر بوده، بارش برف و ماندن آن در سطح زمین مانند عایق مانع از تبخیر رطوبت خاک می‌شود، پس قبل از آبیاری حتما میزان رطوبت خاک را سنجیده و بررسی کنید، سپس باغ خود را آبیاری کنید.

البته نباید فراموش کنید درخت توت مینیاتوری به همان اندازه که نسبت به خشکسالی مقاوم است در زمان باروری و وجود میوه بر روی شاخه های آن نیازمند آب کافی است، در فصل باروری درخت توت مینیاتوری آبیاری روتین آن را به هیچ عنوان فراموش نکنید، یک هفته مانده به برداشت میوه آبیاری درخت را قطع کنید.

روش صحیح آبیاری درخت توت مینیاتور

به هنگام آبیاری درختان توت مینیاتوری از روشی استفاده کنید تا قطرات آب بر روی شاخه، برگ و میوه های آن پاشیده نشود چون باعث پوسیدگی و بیماری درختان می‌شود از این رو بهتر است شما از آبیاری تحت فشار به شیوه آبیاری قطره ای یا آبیاری شیاری استفاده کنید برای باغ درخت توت مینیاتوری بسیار جوابگو است.

زمان گلدهی درخت توت مینیاتور

درخت توت مینیاتوری در مناطق معتدل ماه اردیبهشت و در مناطق گرمسیری ماه خرداد گلدهی خود را آغاز می‌کند.

زمان برداشت میوه درخت توت مینیاتور

برای برداشت میوه درخت تپت مینیاتوری از روش‌های سنتی استفاده می‌شود این میوه با یک تکان خیلی راحت از شاخه جدا شده و دردسر ندارد، توجه داشته باشید افتادن میوه روی زمین به خاطر رسیده بودن توت باعث له شدن آن می‌شود، معمولاً چون میوه درخت توت مینیاتوری زودرس است، باغدار در ماه تیر برداشته پروسه برداشت آن را به پایان می‌رساند.

نهال توت مینیاتور: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال توت مینیاتور

برای تهیه  و خرید نهال توت مینیاتوری و استعلام قیمت نهال توت می‌توانید به سایت نهالستان تولید کننده مراجعه کرده شرایط کامل سفارش و تحویل نهال توت را از کارشناسان مربوطه بپرسید، به هنگام خرید اینترنتی چند مورد را در نظر داشته باشید:

  • نهالستان مرجع حتماً مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد.
  • نهال خریداری شده حتما دارای شناسه و لیبل باشد.
  • نهال توت مینیاتوری را به همراه کارت گارانتی و به صورت تضمینی خریداری کنید.
  • نهالستان مرجع در مراکز تمامی استان‌ها سایت اینترنتی فروش نهال توت را راه اندازی کرده باشد.
  • به سابقه نهالستان توجه داشته باشید سابقه طولانی نشانگر موفقیت این نهالستان است.

قیمت نهال توت مینیاتور

یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان قیمت نهال توت مینیاتوری است، برای خرید با صرفه و اقتصادی بهتر است این نهال را به صورت مستقیم و بدون واسطه از مراکز معتبر تولید کننده خریداری کنید، جهت خرید بدون واسطه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه میشود از شماره تماس های درج شده در سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال توت مینیاتور: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال