%5

نهال توت هرات اصل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

115,000 تومان

  • خواستگاه : چین
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 15 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 2000
  • پایه نهال : توت جنگلی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین ارقام نهال توت در ایران، نهال توت هرات اصل می‌باشد که امکان پرورش آن در بدترین شرایط آب‌و هوایی و همچنین کم آبی وجود دارد. اندازه میوه‌های این درخت نسبتا درشت‌تر از سایر ارقام نهال توت است و به همین دلیل میزان فروش نهال توت هرات اصل در ایران بیشتر است زیرا سود حاصل از فروش محصولات این نهال تجاری بسیار بالاست.

نهال توت هرات اصل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

نهال توت هرات اصل بومی نواحی شرقی آسیاست و برای اولین بار در کشور چین دیده شده است اما به جهت میزان سازگاری بالا و همچنین محبوبیت گونه به سرعت در تمامی نقاط جهان باغداران شروع به کاشت و پرورش گونه کردند. امروزه در ایران نیز بخصوص در نواحی شمالی نهال توت هرات اصل به وفور تولید و پرورش می‌یابد حتی در برخی نواحی نیز این گونه به صورت خودرو رشد می‌کند‌.

پایه اصلی نهال

اصولا برای تکثیر نهال توت هرات اصل از پایه بذری و یا در برخی موارد از توت جنگلی استفاده می‌کنند تا گونه‌های جدید تولید شده مقاومت بالایی در برابر کم آبی و سرما و..‌ داشته باشد، البته از روش قلمه زدن نیز در تکثیر نهال توت هرات اصل نباید غافل بود زیرا گونه‌های تکثیر شده با این روش بازدهی و سرعت رشدخوبی دارد و از طریق جداسازی شاخه‌های مقاوم درخت و قرار دادن آنها در خاک تا زمان ریشه زایی ممکن است.

ویژگی نهال

در خصوص ویژگی‌های بارز نهال توت هرات اصل می‌توان گفت که این گونه بسیار زودبازده اما نسبتا دیرگل است و دارای درختانی تنومند با ارتفاع بسیار بلند است که نیاز ویژه‌ای به نور ملایم خورشید در حدود ۸ ساعت در روز برای رشد خود دارد. پرکاربرد بودن چوب درخت توت هرات نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این نهال است که برای تولید ابزار موسیقی استفاده می‌شود.

آب و هوای مناسب برای کاشت

گفتیم که نهال توت هرات قابلیت رشد در اکثر نواحی کشور را دارد اما جهت افزایش راندمان برداشت محصول بهتر است در نواحی با اقلیم آب و هوایی معتدل و نیمه گرمسیری کاشته زیرا نه هوای بسیار گرم و نه هوای بسیار سرد برای رشد این نهال مناسب خواهد بود. نور خورشید نیز یکی از عوامل محیطی حیاتی برای رشد نهال توت هرات اصل است که در حد متوسطی روزانه بهتر است دریافت کند به گونه‌ای که مستقیما زیر نور تند و شدید خورشید نباشد زیرا گونه دچار آفتاب سوختگی و ایجاد پدیده شب تنجشی خواهد شد که البته با پاشیدن اندکی خاک رس سفید این مشکل رفع خواهد شد.

فاصله مناسب برای کاشت

درخت توت هرات اصل در دوره بلوغ بسیار تنومند و پهناور می‌شود پس لازم است در هنگام کاشت فواصل معین و مناسبی را برای نهال‌ها در نظر بگیرید تا رقابت نوری در باغ ایجاد نشود و امکان رفت و آمد ماشین آلات کشاورزی به آسانی فراهم باشد. نهال توت هرات اصل را در فواصل ۶ الی ۷ متری از یکدیگر بکارید تا امکان رشد گونه‌ها در باغ به خوبی وجود داشته باشد.

خاک مناسب

رشد ریشه‌های درخت توت هرات اصل به صورت عمودی در خاک است پس باید خاکی را به عنوان بستر این نهال انتخاب کنیم که دارای بافت بسیار نرمی باشد که در هنگام رشد و نفوذ ریشه در عمق خاک با مشکلی مواجه نشود همچنین نهال توت هرات اصل در خاک‌هایی با ویژگی‌های قلیایی با محدوده ph7 رشد بسیار سریعتری خواهند داشت. استفاده از خاک‌های شنی قلیایی که با اندکی آهک مخلوط و سپس زهکشی شده است در رشد سریع نهال بسیار موثر است زیرا دارای بافت نرم و سبکی است که علاوه بر تخلیه آب امکان رشد عمودی ریشه را نیز فراهم می‌آورد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

معمولا مقاومت نسبی نهال توت هرات اصل در برابر سرما نسبتا کم است پس بهترین زمان برای کاشت گونه زمانی است که از برودت هوا کاسته شده باشد و یا ریشه نهال در خواب فرورفته باشد، البته اوایل فصل بهار نیز زمان مناسبی برای خرید نهال توت هرات اصل و کاشت آن خواهد بود. جهت کاشت نهال توت ابتدا لازم است تا گودال‌هایی با عمق ۵۰ الی ۶۰ سانتی‌متر در خاک حفر کنید، سپس ریشه‌ را اندکی پراکنده نموده و سپس ساقه را به صورت عمودی در خاک قرار دهید و در صورت لزوم جهت حفظ استحکام نهال اقدام به قیم گذاری نمایید.

کود مناسب برای نهال

اگر در هنگام کاشت نهال توت هرات اصل خاک را با کودهای حیوانی و کمپوست دامی که غنی از مواد آلی و معدنی هستند، غنی سازی کنید دیگر نیاز چندانی به کوددهی در سال‌های بعدی رشد و پرورش نخواهید داشت البته جهت سبز ماندن نهال توت می‌توان از کودهای فسفر دار بهره گیری نمود. جهت ممانعت از حمله آفات نیز می‌توان سالانه از سموم شیمیایی سازگار با محیط زیست مانند اکسی کلرور مس بهره گیری نمود. استفاده از کود مناسب علاوه بر تقویت خاک سبب می‌شود تا بافت خاک بسیار نرم و سبک‌تر و همچنین ریسک فرسایش از بین برود.

نهال توت هرات اصل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع درخت در طول عمر

رسیدن به ارتفاع بلند در طول عمر می‌تواند یکی از ویژگی‌های مثبت یا منفی درخت توت هرات باشد چرا که ارتفاع این گونه می‌تواند سبب سخت شدن رسیدگی به آن شود و این امر به دلیل قدرت رشد بالای گونه است.

هرس درخت

یکی از سوالات رایج در میان باغداران در خصوص نحوه هرس کردن نهال توت هرات اصل و همچنین میزان تاثیر هرس بر روی بهبود عملکرد گونه است؛ برای پاسخ دادن به این سوال در ابتدا بهتر است بدانید که فصول سرد سال مانند فصل زمستان بهترین زمان برای هرس درختان است زیرا امکان ترشح شیره وجود ندارد و در ابتدا لازم است تا شاخه‌های تازه رشد در نوک شاخه‌ها و همچنین شاخه‌های خشک و در هم تنیده حذف شوند سپس سوزانیده شوند زیرا ممکن است این شاخه‌ها به بیماری‌هایی همچون گال گیاهی آلوده باشند که با این روش امکان سرایت به گونه‌های دیگر وجود نخواهد داشت.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نیاز سرمایی برای یک نهال عبارت است از نیازی که با رفع آن امکان بیدارشدن گونه از خواب زمستانه و شکوفایی و گلدهی در فصل بهار ایجاد می‌شود، البته این نیاز برای هر نهال متفاوت خواهد بود مثلا نیاز سرمایی نهال توت هرات حدود ۴۰۰ ساعت است که با قرار گیری در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد رفع خواهد شد.

عمر مفید نهال

درخت توت در شمار درختان زودبازده و پرباری است که دارای عمر اقتصادی بسیار بالایی است به خصوص اگر نه اولیه سالم باشد و در شرایطی مطلوب کاشته شود می‌تواند تا حداکثر ۸۰ سال برای باغدار سوداوری داشته باشد زیرا محصولات مرغوب درخت طرفداران بسیاری دارد.

سن حیات نهال

سن حیات نهال عاملی است که مستقیما با اقلیم کاشت نهال رابطه دارد و در صورت قرار گیری نهال در شرایطی ایده‌آل ممکن است تا حدود ۳۰۰ سال نیز ادامه یابد در غیر این صورت نهال توت هرات اصل تا حداکثر ۱۰۰ سال به زندگی خود ادامه می‌دهد.

میزان وزن هر میوه

میوه‌های درخت توت هرات اصل به رنگ سفید و شیری درخشان هستند که طعم بسیار شیرینی دارند و دارای بافتی گوشتی با وزنی در حدود ۲ گرم و قطری ۳ سانتی متری و همچنین شکل بیضی کشیده و توپر هستند. جالب است بدانید که از توت هرات علاوه بر تازه خوری برای خشک کردن و فروش تحت عتوان خشکبار نیز استفاده می‌کنند که با این روش نیز به سود بسیار خوبی دست می‌یابند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

سازگارترین ارتفاع از سطح دریا جهت کاشت نهال توت هرات ارتفاع ۲۰۰ الی ۲۰۰۰ متری از سطح دریا است زیرا در این نواحی آب و هوا و شرایط پوشش گیاهی سازگاری بالایی با نیازهای نهال توت هرات اصل دارد و در صورت قرار گیری نهال در ارتفاعات بیشتر از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا ممکن است بازدهی مطلوبی از گونه دریافت نکنید و ریسک شکست خود را افزایش دهید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

هر نهال میوه هر چند که مقاومت بالایی در برابر آفات و عوامل بیماری زا داشته باشد باز هم احتمال آلوده و درگیر شدن را دارد پس بهتر است که عوامل ایجاد بیماری در نهال توت هرات اصل را به خوبی بشناسیم تا بهترین راه مقابله و پیشگیری از آن را به کار ببریم. بیماری‌هایی همچون سفیدک پودری، موزاییک توت و همچنین زنگ توت می‌تواند به سلول‌های گیاه حمله ور شود و با از بین بردن سیتوپلاسم سلولی باعث ایجاد تغییراتی شایع در رنگ و ظاهر میوه‌ها، برگ‌ها و حتی ساقه درختان شوند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

جالب است بدانید که میزان عملکرد درختان توت هرات اصل نسبت به سایر ارقام نهال توت بسیار بیشتر است و سالانه امکان برداشت بیش از ۸ الی ۱۰ تن محصول مرغوب و با کیفیت از هر هکتار زمین وجود خواهد داشت که البته کاهش و افزایش این میزان گفته شده به نحوه رسیدگی‌ به باغ نیز بستگی دارد. قیمت نهال توت هرات اصل نیز نسبت به سایر ارقام نهال توت به همین دلیل بالاتر است.

شروع باردهی محصول

ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که نهال توت هرات اصل پس از گذشت چند از سال کاشت به باردهی اقتصادی می‌رسد و به باغدار سود می‌رساند؟ معمولا پس از گذشت ۲ الی ۳ سال می‌توان شاهد باردهی اولیه درخت توت بود که ممکن است در ابتدا میزان باردهی چندان بالا نباشد اما در سال بعد یعنی سال چهارم کاشت گونه، باردهی اقتصادی نهال توت آغاز می‌شود و با توجه به بالا بودن کیفیت محصولات می‌توانید آنها را به کشورهای دیگر صادر نمایید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال توت هرات اصل کارشناسان توصیه اکیدی جهت خرید رقم گرده افشان برای تسریع در فرآینده گرده افشانی درختان توت نخواهند داشت اما در صورت ترجیح و تمایل باغدار می‌توانید رقم گرده افشان سازگار و مطلوبی را از نهالستان خریداری نموده و به ازای هر ۱۵ الی ۲۰ اصله درخت کاشته شده در باغ یک رقم گرده افشان بکارید در غیر این صورت وزش باد و حشرات این کار را انجام می‌دهند منتها با سرعت کمتر.

نهال توت هرات اصل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مدت آبیاری

در هنگام خرید نهال توت هرات اصل، کارشناسان به باغداران توصیه اکیدی می‌کنند که در سال‌های اولیه کاشت نهال به تمامی نیازهای درخت در فواصل زمانی منظم پاسخ داده شود تا نهال در خاک ریشه بگستراند و پایه‌های آن قوی شود؛ یکی از این نیازها، نیاز گونه به آبیاری است که در سه سال اولیه کاشت باید در میزان معینی در فواصل منظم با توجه به اقلیم آب و هوایی منطقه و همچنین بافت خاک برطرف شود. نهال توت هرات اصل در شمار ارقام نهال با قدرت گزرومورفی بسیار بالا شناخته شده است و نیاز آبی کمی دارد اما این امر سبب نمی‌شود تا از آبیاری گونه در سال‌های اولیه غافل باشیم.

روش صحیح آبیاری

اگر مطالب گفته شده در قسمت قبلی مقاله را درک کرده باشید، در می‌یابید که نهال توت هرات اصل را می‌توان با روش‌های مختلفی از جمله روش دیم آبیاری نمود اما روش آبیاری سیستمی قطره‌ای و روش بارانی نیز روش‌های مطلوب و سازگاری هستند که برای سیراب نمودن این درخت به خوبی عمل می‌کنند.

زمان گلدهی درخت

در حالت کلی نهال توت هرات اصل، گونه‌ای نسبتا دیرگل است که مقاومت نسبی در برابر سرمای دیررس بهاره دارد و تقریبا در انتهای فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت شروع به گلدهی می‌نماید. فروش نهال توت هرات اصل در نواحی سردسیری و کوهستانی رواج بسیار زیادی ندارد زیرا ممکن است گل‌های این گونه سرمازده شوند و سبب ایجاد خسارت به باغدار شود.

زمان برداشت

با توجه به موعد گلدهی نهال توت هرات اصل که در قسمت‌های قبلی مقاله به تفضیل به آن شاره شد، تقریبا در اواسط فصل تابستان امکان برداشت محصولات شیرین و پرطرفدار این درخت وجود دارد. با توجه به میزان ارتفاع درخت و همچنین دسترسی نسبتا سخت به شاخه‌های بلند و صد البته میزان استحکام کم میوه‌ها به شاخه در اثر تکان دادن محکم درخت می‌توان شروع به برداشت میوه‌ها کرد منتها باید توجه داشت که توت بافت نرمی دارد و ممکن است لهیده شود.

نهال توت هرات اصل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

در هر زمان که تصمیم به خرید نهال توت هرات اصل داشتید می‌توانید به صورت حضوری و یا اینترنتی خرید خود را با خیالی آسوده از نهالستان معتبر و باسابقه برترنهال انجام دهید، حتی در این مجموعه امکان پیش خرید محصولات نیز وجود دارد. نهالستان برتر نهال با بیش از ۵۰ سال سابقه در حیطه تولید و فروش ارقام مختلف نهال توت و میوه می‌تواند نهال‌هایی سالم، شناسنامه دار و مرغوبی را جهت احداث باغ در اختیارتان بگذارد.

قیمت نهال

قیمت نهال توت هرات اصل در نهالستا‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد، لذا شاهد نوسانات کمی در خصوص قیمت این گونه نهال در بازار خواهیم بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارسال کالاهای خریداری شده و همچنین استعلام قیمت نهال توت هرات اصل می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال توت هرات اصل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال