%4

نهال توت کاکوزا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

125,000 تومان

  • خواستگاه : آسیای شرقی
  • شروع باردهی : –
  • زمان گلدهی : –
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : –
  • ارتفاع از سطح دریا : 2000 تا 2500
  • پایه نهال : توت وحشی
  • گرده افشان : نیاز به گرده افشانی ندارد
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

اگر به دنبال یک رقم نهال توت خاص و منحصر به فردی می‌گردید، ضمن باردهی بالا، کاربرد و مصارف متنوعی را داشته باشد؛ بهتر است به خرید نهال توت کاکوزا فکر کنید. همانگونه که در تصاویر مشخص است محصولات این درخا جنبه اقتصادی ندارند بلکه بیشتر به منظور تزیینی و به کار رفتن در صنعت کاغذ سازی از آن استفاده می‌شود، بر خلاف تصور برخی افراد که گمان می‌کنند غیر خوراکی بودن محصولات این درختان به معنی کم سود بودن گونه است، باید گفت که این رقم نهال توت در شمار پربازده‌ترین و سودآورترین ارقام نهال توت است.

نهال توت کاکوزا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

در برخی متون در ادامه نهال توت کاکوزا لفظ آمریکایی آورده شده است اما باید بدانید که اصالت اصلی و خواستگاه این نهال کشورهای شرقی آسیاست که برای اولین بار در آنجا کشت و پرورش یافت. به دلیل مقاومت بالای ریشه‌های این درخت، امکان کاشت و پرورش آن در تمامی نقاط جهان وجود دارد و البته برخی گونه‌های جدید نهال توت کاکوزا نیز در آمریکا کشف شده‌اند که ممکن اشت لطف آمریکایی به همین سبب باشد.

پایه اصلی نهال

در خصوص روش‌های تکثیر نهال توت کاکوزا می‌توان خلاقیت بسیاری را به خرج داد و محدودیت چندانی در این رابطه وجود ندارد اما رایج‌ترین شیوه در نهالستان‌های مختلف بهره گیری از شیوه پیوند زدن گونه با ارقام مقاوم تر همچون توت وحشی و همچنین قلمه زدن است. در روش پیوند و اصلاح‌نژاد شما گونه‌هایی مقاوم‌تر با بازدهی حداکثری را خواهید داشت که در برابر سرما، گرما، خشکی و عوامل دیگر مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد؛ در واقع با این شیوه به بهبود عملکرد گونه کمک شایانی خواهید کرد.

ویژگی نهال

شاید بتوان گفت نهال توت کاکوزا قدیمی‌ترین گونه نهال توت است که در گذشته از آن تنها به عنوان سایه درخت استفاده می‌شده است و قیمت نهال توت کاکوزا بسیار مقرون به صرفه و پایین بوده است اما امروزه از این نهال زودبازده که دارای برگ‌های سبز رنگ و بسیار پهنی است جهت تولید کرم ابریشم، کاغذ و..‌ استفاده می‌شود. مقاوت بسیار بالا، عملکرد سریع در بازدهی و همچنین توجیه اقتصادی درخت توت کاکوزا سبب شده تا مورد استقبال بسیاری از باغداران در نواحی نیمه سردسیری جهت تولید انبوه و احداث باغ قرار بگیرد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

یکی از عواملی که سبب افزایش میزان فروش نهال توت کاکوزا در نواحی مختلف شده است؛ عدم محدودیت آب و هوایی جهت کاشت نهال است که به دلیل اصلاح‌نژادی این رقم قابلیت و سازگاری کاشا در هر اقلیمی را خواهد داشد از نواحی نیمه گرمسیری و معتدل گرفته تا نواحی سردسیری اما جهت مشاهده بهترین عملکرد گونه بهتر است در اقلیم‌های سردسیری با زمستان‌های خنک و پربارش کاشته شود.

فاصله مناسب برای کاشت

در اکثر قسمت‌های مقاله گفته شد که درخت توت کاکوزا درخت قطور، تنومند با تاج گسترده و عریضی است که در هنگام کاشت باید میان نهال‌های خریداری شده فواصل استانداردی را در نظر گرفت چرا که در سن بلوغ باید در هم تنیدگی شاخه‌ها و برگ‌ها و همچنین گستردگی ریشه در زیر خاک را در نظر گرفت به همین منظور در اراضی صاف و مسطح نهال‌ها را در فاصله ۵ الی ۶ متری از یکدیگر می‌کارند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند.

خاک مناسب

بستری که برای کاشت نهال توت استفاده می‌کنید در درجه اول باید به خوبی زهکشی شده باشد تا لایه‌های زیرین خاک به خوبی جا به جا شوند و هوا بخورند در در جه دوم از خاک‌هایی با ph 5, 7 استفاده کنید و توجه داشته باشید که شوری خاک از حد استاندارد فراتر نرود. خاک‌های لومی و غنی از مواد آلی بهترین بستر برای کاشت این درختان هستند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

از آن جایی که دامنه نوسانات دمایی متحمل نهال توت کاکوزا در حدود منفی ۱۰ درجه سانتی گراد در فصول سرد سال و مثبت ۳۵ درجه سانتی گراد در فصول گرم سال است، پس می‌توان این نهال را در ابتدای فصل پاییز تا دقیقا اول بهار در خاک کاشت زیرا در این برهه امکان گرمازدگی و یا حتی سرمازدگی ریشه نهال وجود نخواهد داشت و شما می‌توانید با خیالی آسوده نهال توت را در خاک قرار دهید و منتظر گلدهی و به بار نشستن گونه در فصل بهار باشید.

کود مناسب برای نهال

اگر خاک درخت توت غنی از مواد آلی و معدنی باشد نیاز چندانی نسبت به کوددهی سالانه وجود نخواهد داشت اما بهتر است هر ساله در فصول سرد سال تا قبل از بیدارشدن نهال از خواب زمستانه از کودهای طبیعی و ارگانیک همچون کود پوسیده دامی جهت تقویت درخت استفاده کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

اگر در رابطه با درخت توت کاکوزا اصطلاح درخت تنومند را شنیدید متعجب نشوید چرا که این درخت در طول عمر خود به درختی عظیم الجثه با ارتفاع ۱۲ الی ۱۵ متری خواهد رسید و با توجه به سرعت رشد بسیار بالایی که در مقایسه با سایر ارقام نهال توت دارد می‌توان گفت که دارای برگ‌های بسیار زیاد و ریشه‌های عمیق و گسترده در زیر خاک است. بر خلاف تمام ویژگی‌هایی که این درخت تنومند و عظیم الجثه دارد چوب بسیار نرمی دارد که سبب افزایش کاربرد نهال در صنعت خواهد شد.

هرس درخت

یکی از روش‌های بسیار رایج در کنترل ارتفاع درخت توت کاکوزا و همچنین موثر در افزایش عمر اقتصادی این درخت، هرس کردن سالیانه به صورت اصولی است که لازمه این کار به کارگرفتن افراد کارشناس و مجرب است. درخوت توت را هرساله هرس فرم دهی ( به جهت فرم دهی و افزایش استحکام اسکلت درخت) و همچنین سربرداری می‌کنند تا به سبز ماندن و سودآوری آن کمک کرده باشند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

یکی از روش‌های افزایش مقاومت نهال در برابر سرمای زمستان و حتی خشکی و کم آبی، تامین نیاز سرمایی درخت است و باید توجه داشت که این نیاز برای هر گونه نهال متفاوت خواهد بود و باید به صورت اصولی صورت گیرد. نهال توت کاکوزا پس از قرار گیری حداکثر ۷۰۰ الی ۸۰۰ ساعته در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد کاملا مقاوم و آماده برخاستن از خواب زمستانه خواهد شد.

نهال توت کاکوزا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمر مفید نهال

اگر بخواهیم معایب و مزایای نهال توت کاکوزا را برشمریم قطعا مزایا و ویژگی‌های مثبت این نهال بیشتر خواهند بود، عمر مفید بالا نیز یکی از همین ویژگی‌های مثبت گونه است که اگر رسیدگی‌های مکرر و منظمی را دریافت کند می‌تواند تا حداکثر ۱۰۰ سال شاید هم بیشتر عمر داشته باشد.

سن حیات نهال

درختان توت معمولا رسیدگی چندانی نمی‌خواهند اما همان رسیدگی‌های مورد نیاز و اندک آنها در صورتی که رفع شوند می‌توانند به سن حیات درختان کمک کنند؛ برای مثال کاشت درخت در اقلیم صحیح، رفع نیاز آبی و … می‌تواند به افزایش سن حیات درخت توت تا بیش از ۱۰۰ سال کمک کند.

میزان وزن هر میوه

در رابطه با میوه درخت کاکوزا گفته شد که کاربرد و مصارف خوراکی چندان زیادی ندارد اما دارای میوه‌هایی با ظاهری گرد و کروی هستند، می‌باشد و غالبا به رنگ سبز روشن است. وزن هر میوه با توجه به میزان رسیدگی‌های هر باغدار به درختان باغ می‌تواند متفاوت باشد اما در ایده‌آل‌ترین حالت هر توت کاکوزا در حدود ۱۰ گرم وزن خواهد داشت.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

در رابطه با عدم محدودیت کاشت این نهال توت پرسود در قسمت‌های قبلی مقاله صحبت کردیم؛ بهتر است بدانید که در رابطه با میزان ارتفاع منطقه از سطح دریا که عاملی اساسی برای تعیین آب و هوا و پوشش گیاهی منطقه است نیز محدودیت خاصی نداریم و مطلوب‌ترین میزان ارتفاع از سطح دریا بری منطقه کاشت نهال جهت احداث باغ نیز، ارتفاع ۲۰۰ الی ۲۵۰۰ متری از سطح دریا خواهد بود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

مصونیت و مقاومت یک نهال میوه در برابر آفات و بیماری‌ها یکی از مزیت‌هایی است که سبب افزایش قیمت نهال میوه علی الخصوص افزایش قیمت نهال توت کاکوزا می‌شود؛ از جمله آفات و بیماری‌هایی که در باغات توت رایج هستند عبارتند از:

  • تریپس
  • حلزون
  • کرم سبز برگ خوار توت
  • شپشک سپردار

و بیماری‌های

  • سفیدک پودری
  • لکه برگی

تمامی این عوامل بیماری زا برای باردهی باغ مضر هستند و لازم است تا با سموم و آفت کش با آنها مقابله کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

نهال توت کاکوزا به عنوان یک درخت زینتی هستش و میوه آن قابل استفاده نیست

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نیاز به گرده افشانی ندارد.

مدت آبیاری

نیاز آبی نهال کاکوزا در حد متوسط و قابل قبولی است به گونه‌ای که با آبیاری در فواصل ده روز یکبار به میزان ۱۰ لیتر هر نهال کاملا سیراب خواهد شد؛ البته در نظر داشته باشید که مقدار گفته شده میانگینی است که در فواصل مختلف با توجه به اقلیم منطقه ممکن است متغییر باشد، حتی سن نهال نیز در تعیین فواصل و میزان آبیاری گونه موثر خواهد بود.

روش صحیح آبیاری

ریشه نهال توت در هنگام آبیاری غرقابی ممکن است پوسیده شود و یا درگیر بیماری بلایت شود پس در خصوص صحیح‌ترین و سازگارترین شیوه آبیاری باید نهایت دقت را به عمل آورد و با کسب مشاوره از مشاوران مرکز فروش نهال توت کاکوزا به کسب اطلاعات در این خصوص پرداخت. استفاده از آبیاری قطره‌ای و بارانی می‌تواند گزینه خوبی برای آبیاری این نهال توت سازگار با کم آبی باشد.

نهال توت کاکوزا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت

با وجود این که درخت توت کاکوزا بیشتر به جهت زیبایی و بهره گیری از سایه آن کاشته می‌شود اما در فصل تابستان موعد برداشت میوه‌های جالب و بی نظیر این درخت که می‌رسد باید سریعا اقدام به چیدن کرد در غیر این صورت با افت کیفی شدید محصولات و در پی آن ضرر و زیان‌های مالی بسیاری مواجه خواهید شد البته توجه داشته باشید که ارتفاع بلند درخت کار را جهت برداشت محصول سخت خواهد کرد.

خرید نهال

در انتهای مقاله پس از پرداختن به نحوه خرید نهال توت کاکوزا به صورت حضوری و یا اینترنتی قصد داریم به معرفی مختصری در خصوص نهالستان برتر نهال بپردازیم؛ نهالستان برترنهال با سابقه ۵۰ ساله فعالیت در حیطه پرورش و تولید انواع مختلف نهال میوه، نهال زینتی و… با مدیریت مستقیم مهندس سعید قاسمی ارائه دهنده تمامی خدمات در حیطه باغداری و احداث باغ است که با بهره گیری از کارشناسان خبره در این زمینه توانسته به شهرت بالایی دست یابد.

قیمت نهال

ممکن است قیمت نهال توت کاکوزا در نهالستان‌های مختلف، متفاوت باشد اما قیمتی که برتر نهال برای عرضه مستقیم این محصول در بازارهای داخلی و خارجی در نظر گرفته است مطابق با نرخ مصوب جهاد کشاورزی است و در عین اینکه کیفیت محصولات بسیار بالا است، قیمتی مقرون به صرفه نیز دارند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال توت کاکوزا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال