%6

نهال خرمالو ارموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

104,000 تومان

  • خواستگاه : ایتالیا
  • شروع باردهی : سال ششم
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : ۵۰ تا ۶۰ تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۱۰۰ تا ۱۵۰۰
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : در ماه دوبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۸ تا ۱۲ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

ویژگی‌های بارز و مهم نهال خرمالو آرموند باعث شده تا بسیاری از کشاورزان مشتاق احداث باغ آن باشند میوه آن کاملاً با کیفیت بوده از این رو خرید و فروش آن در بازار و میادین میوه و تره بار بسیار پر رونق است، از این رو نهال خرمالو آرموند به عنوان یک نهال تجاری در بین کشاورزان شناخته شده است.

  • نهال خرمالو ارموند یک نهال گرمسیری بوده و مناسب برای اقلیم گرمسیری و اقلیم معتدل است است.
  • عمر اقتصادی نهال خرمالو آرموند حداقل ۵۰ سال است.
  • نهال خرمالو آرموند نسبت به خشکسالی و کم ‌آبی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • نیاز آبی نهال خرمالو آرموند بسیار کم است.
  • نهال خرمالو آرموند زودبازده است.
  • ارتفاع نهال خرمالو آرموند کوتاه قامت است.
  • نهال خرمالو آرموند بومی کشور ایتالیا است.

خاستگاه اصلی نهال خرمالو ارموند

نهال خرمالو آرموند یک نهال غیر بومی بوده و اولین بار در کشور ایتالیا آن را شناختند به خاطر کیفیت بالای میوه‌های آن همچنین سازگاری با مناطق گوناگون کشور ابتدا در کشورهای اروپایی سپس به سمت کشورهای آسیایی کشیده شده است، کشاورزان ایرانی نیز به خاطر کیفیت و مقاومت بالای نهال خرمالو آرموند نسبت به خرید نهال خرمالو و احداث باغ آن اشتیاق زیادی از خود نشان می‌دهند.

 

پایه اصلی نهال خرمالو ارموند

برای تکثیر نهال خرمالو ارموند روش‌های گوناگونی وجود دارد، مانند روش بذری و روش پیوندی، در نهالستان‌های معتبر و تولید کننده از روش پیوندی و بر پایه خرمالو و استفاده می‌شود، نهال پیوندی و اصلاح شده مقاومت بیشتری نسبت به نهال معمولی و بذری دارد.

ویژگی نهال خرمالو ارموند

  • تاج نهال خرمالو آرموند گسترده و بزرگ است.
  • میوه نهال خرمالو ارموند درشت و سنگین وزن است.
  • نهال خرمالو ارموند دیرگل است.
  • نهال خرمالو ارموند دیررس است.
  • نهال خرمالو ارموند خود بارور و خود سازگار است.
  • نهال خرمالو ارموند نسبت به سرما حساسیت کمتری دارد.
  • میوه درخت خرمالو آرموند را می‌توان مدت زمان طولانی در سردخانه نگهداری کرد.

نهال خرمالو ارموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت خرمالو ارموند

اقلیم مناسب برای کاشت درخت خرمالو مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری بوده، البته در مناطق معتدل نیز می‌توان باغ آن را احداث کرد، در مناطق سردسیری و کوهستانی تنها می توان به صورت تک درخت در حیاط منزل درخت خرمالو را کشت کرد، ولی احداث باغ آن کار بسیار مشکلی برای باغداران مناطق سردسیری است، البته برای خرید نهال خرمالو و کاشت درخت خرمالوی ارموند به هیچ عنوان نیاز سرمایی آن را فراموش نکنید، با تامین نیاز سرمایی میزان کیفیت باردهی درخت افزایش می‌یابد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت خرمالو ارموند

به هنگام فروش درخت خرمالو آرموند متخصصین و کارشناسان نهالستان اطلاعات لازم درباره فاصله مناسب برای کاشت این درخت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، با رعایت فاصله مناسب علاوه بر اینکه طول عمر اقتصادی درخت خرمالو ارموند افزایش پیدا می‌کند بلکه بر روی باردهی آن نیز تأثیر مثبت می‌گذارد، معمولاً در زمین‌های مسلح رعایت کردن فاصله ۴ متر لازم و ضروری بوده ولی در مناطق شیب دار رو به آفتاب باغدار و سرمایه گذار می‌تواند از الگوی مستطیلی ۴ در ۳ استفاده کند.

خاک مناسب برای کاشت خرمالو ارموند

باغداران موفق قبل از تهیه نهال خرمالو ارموند ابتدا به بافت خاک باغ خود را بررسی می‌کنند تا شرایط لازم برای کاشت خرمالو نوع آماده سازی کنند، آنها با آنالیز کردن بافت خاک اطلاعات جامع و کاملی در مورد عناصر

مغذی و عوامل بیماری زای خاک برای کاشت این درخت به دست بیاورند.

البته آنالیز خاک میزان رطوبت و حاصلخیزی آن را مشخص می‌کند، بنابراین باغدار با استفاده از کود پوسیده گیاهی و کود دامی پوسیده می‌تواند فرایند خاک ورزی بستر باغ را به خوبی انجام داده و مواد مغذی مورد نیاز درخت خرمالو ارموند را تامین کند، خاک سبک و لومی شنی با زهکشی بالا کاملاً برای احداث باغ خرمالو و ارموند مناسب بوده و میزان کارایی این درختان را افزایش می‌دهد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت خرمالو ارموند

باغدار برای کاشت درخت خرمالو ارموند مدت زمانی زیادی در اختیار ندارد، باید چند ماه قبل نهال خرمالو ارموند را پیش خرید کرده و روز دقیق تحویل را برای کارشناس فروش مشخص کند، صرفا نیمه دوم اسفندماه بازه زمانی است که می‌تواند این نهال را به محوطه باغ منتقل کند، البته اطلاعات لازم برای کاشت درخت خرمالو هنگام فروش نهال خرمالو توسط کارشناسان در اختیار کشاورزان گذاشته می‌شود.

کود مناسب برای نهال خرمالو ارموند

زمان خرید نهال خرمالو ارموند باید به نحوه کوددهی و تغذیه خاک اطراف آن نیز توجه داشته باشید، این درخت احتیاج به تغذیه زیادی ندارد، مرحله اول برای تغذیه نهال خرمالو از کود حیوانی پوسیده و در مرحله دوم از کود گیاهی استفاده کنید، اگر امکان استفاده از کود حیوانی و گیاهی برای شما ممکن نبود می‌توانید از کود شیمیائی N-P-K بهره ببرید.

البته برای کیفیت بهتر تنها نوع کود مهم نیست، بلکه زمان استفاده از کود برای نهال خرمالو را بررسی کنید چون تاثیر زیادی در ارتقاء عملکرد درخت خرمالو دارد، از نظر کارشناسان بهترین زمان برای کود دهی اواخر زمستان یا اوایل بهار است چون باعث می‌شود میزان مقاومت درخت در نگهداری شکوفه، باروری و تبدیل آن به میوه خرمالو بیشتر باشد.

ارتفاع درخت خرمالو ارموند در طول عمر

درخت خرمالو ارموند جزو درختان پایه کوتاه محسوب می‌شود چون در طول عمر خود رشد طولی چندان زیادی ندارد، معمولاً ارتفاع آن بین ۸ تا ۱۲ متر متغیر بوده ولی برای رسیدگی بهتر و صرف هزینه کمتر جهت هرس، محلول پاشی، سم پاشی و برداشت میوه خرمالو ترجیح می‌دهند با استفاده از هرس فرم دهی ارتفاع آن را بین ۸ الی ۹ متر ثابت نگه دارند.

هرس درخت خرمالو ارموند

برای دریافت نور خورشید کافی و همچنین جریان داشتن هوا در بین شاخه و برگ های درخت خرمالو کشاورز موظف است تا هرس درخت خرمالو را به خوبی انجام دهد، چون هرس اصولی و رعایت کردن الگوریتم و استاندارد باعث افزایش باروری باغ خرمالو خواهد شد، بازه زمانی برای هرس درخت اواخر فصل زمستان زمانی بوده که ریشه درخت در خواب زمستانی فرو رفته است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت خرمالو ارموند

گذراندن یک دوره سرمایی برای خواب زمستانی درخت خرمالو جزو مهم‌ترین نیازهای این درخت محسوب می‌شود، چون باعث ارتقاء سیستم دفاعی درخت خرمالو و همچنین افزایش کیفیت و کمیت میوه های تولید شده خواهد بود، بازه زمانی که درخت خرمالو ارموند برای خواب زمستانی احتیاج دارد بین ۴۰۰ الهی ۱۰۰۰ ساعت بوده و بازه دمایی آن نیز کمتر از ۷ درجه سانتیگراد است.

عمر مفید نهال خرمالو ارموند

یکی از سوالات رایج به هنگام فروش نهال خرمالو عمر مفید و اقتصادی این نهال است، باید بگوییم عمر مفید نهال خرمالو آرموند حداقل ۵۰ سال بوده، یعنی باغدار و کشاورز با احداث باغ خرمالو می‌تواند حداقل ۵۰ سال متوالی از باردهی اقتصادی و سود کلان آن نهایت استفاده را ببرد، اگر کشاورز مدیریت صحیح داشته باشد همچنین  نهال خرمالو را به صورت پیوندی و اصلاح شده خریداری کند این رقم به ۵۵ سال نیز افزایش پیدا می‌کند.

سن حیات نهال خرمالو ارموند

سن حیات نهال خرمالو ارموند بین ۷۰ الی ۸۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت خرمالو ارموند

اگر ظاهر میوه درخت خرمالو ارموند را مورد بررسی قرار دهیم این میوه به صورت مخروطی شکل بوده و رنگ آن قرمز و یا نارنجی پررنگ است، از ویژگی‌های مثبت میوه خرمالو ارموند می‌توان به آبدار و طعم شیرین آن اشاره کرد، البته سایز درست و سنگین وزن بودن میوه خرمالو ارموند را فراموش نکنید به طوری که هر میوه تا ۳۰۰ گرم وزن دارد و در هر کیلو ۴ یا ۵ عدد خرمالو وجود دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال خرمالو ارموند

چون نهال خرمالو ارموند نسبت به زمستان یخبندان حساس بوده بنابراین توصیه شده آن را در مناطق گرمسیری با ارتفاع مناسب کشت کنید، البته نهال خرمالو پیوندی و اصلاح شده را می‌توان در مناطق معتدل نیز کاشت کرد، کارشناسان نهالستان هنگام فروش نهال خرمالو معمولاً ارتفاع سطح باغ از دریا را مورد بررسی قرار می‌دهند به طور معمول ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ گزینه مناسبی برای راه اندازی باغ درخت خرمالو ارموند محسوب می‌شود.

مصونیت و مقاومت درخت خرمالو ارموند در برابر آفات و بیماری ها

به هنگام تهیه درخت خرمالو ارموند علاوه بر کنجکاوی در مورد قیمت نهال خرمالو حتما نسبت به مصونیت و مقاومت درخت خرمالو ارموند در برابر آفات و بیماری‌ها و اطلاعات لازم را کسب کنید، خوشبختانه این درخت مقاومت بالایی داشته و آفات کمتری آن را تهدید می کند البته از مهمترین آفات و حشرات مضر برای درخت خرمالو می‌توان به شپشک مومی و حشره مورچه اشاره کرد.

نهال خرمالو ارموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

در صورتی که باغدار شرایط کشاورزی مناسب و ایده آل برای باغستان خرمالو ایجاد نکند این درخت مستعد به انواع بیماری باکتریایی و قارچی خواهد شد، کمبود اکسیژن و فرایند نادرست فتوسنتز به خاطر هرس نامناسب درخت، رطوبت مداوم سطح خاک بخاطر آبیاری غرقابی و سنتی بستر نامناسب خاک با زهکشی پایین باعث می‌شود تا انواع بیماری قارچی مخصوصا بیماری پوسیدگی ریشه و پوسیدگی تنه درخت در میان درختان خرمالو شایعه شود.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت خرمالو ارموند در هر هکتار

  • میوه های درشت و سنگین درخت خرمالو
  • کاشت حداقل ۶۰۰ اصله درخت خرمالو در یک هکتار
  • خصوصیات ژنتیکی درخت خرمالو آرموند
  • میزان مدیریت و رسیدگی کشاورز

باعث شده تا تناژ برداشت محصول درخت خرمالو در هر هکتار افزایش پیدا کند، معمولا باغدار در شرایط ایده آل از باغ خرمالو خود می‌تواند در هر هکتار حداقل بین ۵۰ تا ۶۰ تن میوه باکیفیت صادراتی برداشت کند.

شروع باردهی محصول درخت خرمالو ارموند

درخت خرمالو ارموند زودبازده است معمولا دو سال بعد از کاشت کشاورز تعداد ۴ الی ۵ عدد میوه خرمالو از درخت برداشت می‌کند، در سال‌های بعدی این رقم افزایش پیدا کرده و معمولاً در سال ششم باردهی اقتصادی درخت خرمالو به اندازه‌ای خواهد بود که یک درخت به تنهایی می‌تواند ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو میوه خرمالو با کیفیت تولید کند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت خرمالو ارموند در صورت نیاز

درخت خرمالو ارموند به دو روش تولید میوه می‌کند:

  • بکرزایی:بکرزایی روشی است که در آن شکوفه ماده برای باروری احتیاج به گرده افشانی ندارد و خود به خود به میوه تبدیل می‌شود، بکرزایی باعث افت کیفیت میوه و ریزش آن شده بنابراین برای باغات تجاری و مدرت توصیه نمی‌شود.
  • گرده افشانی: باید بگوییم این درخت خود گرده افشان بوده و باروری بالایی دارد مخصوصاً اگر خرید نهال خرمالو  را از نهالستان معتبر انجام دهید، هیچ مشکلی در باروری باغ خرمالو به وجود نمی‌آید.

مدت آبیاری درخت خرمالو ارموند

یکی از فاکتورهای مهم تاثیر گذار بر روی قیمت نهال خرمالو نیاز آبی آن است، معمولاً درختانی که نیاز آبی کمتری دارد قیمت آنها بالاتر از درختان معمولی خواهد بود درخت خرمالو ارموند نیاز آبی کمی دارد، در ماه دوبار آبیاری برای سیراب کردن آن کافی است به شرطی که از روشی برای آبیاری استفاده شود تا رطوبت و آب تا عمق خاک نفوذ کند.

روش صحیح آبیاری باغ درخت خرمالو ارموند

آبیاری سنتی و غرقابی علاوه بر اینکه باعث می‌شود بیماری از یک درختی به درخت دیگر منتقل شود مانع از رویش علف‌های هرز زیادی خواهد شد، از این رو توصیه می‌شود برای آبیاری باغ مدرن و تجاری درخت خرمالو ارموند از روش بابلر تحت فشار استفاده کنید.

زمان گلدهی درخت خرمالو ارموند

درخت خرمالو و ارموند دیرگل است معمولاً در نیمه دوم فروردین ماه گلدهی این نهال شروع می‌شود.

نهال خرمالو ارموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت میوه درخت خرمالو ارموند

درخت خرمالو ارموند علاوه بر اینکه دیرگل بوده دیر رس نیز هست، معمولاً در اواخر ماه مهر و نیمه اول آبان ماه برداشت میوه درخت خرمالو به اتمام می‌رسد.

خرید نهال خرمالو ارموند

خرید نهال خرمالو ارموند از انواع نهال میوه است که با خرید  و راه اندازی باغ آن کشاورز می‌تواند به یک درآمد مناسبی برسد، باغدار جهت تاسیس باغ خرمالو احتیاج به کمک مشاورین افراد متخصص دارد، برای این منظور بهتر است از کارشناسان مربوطه کمک بگیرد، نهالستان معتبر مانند برتر نهال تمامی محصولات خود را با تضمین قیمت تضمین کیفیت به همراه کارت سلامت و کارت گارانتی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، آنها جهت رفاه حال خریداران و مشاوره پس از فروش به صورت رایگان انجام میدهند.

قیمت نهال خرمالو ارموند

برای آگاهی از قیمت نهال خرمالو حتما به سایت معتبر تولید و عرضه کننده نهال خرمالو مراجعه کنید، شما با خرید اینترنتی و غیر حضوری می‌توانید مستقیماً با مسئولین نهالستان تولید کننده در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را کسب کنید،  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت، آشنایی با مراحل سفارش خرید و تحویل نهال خرمالو، توصیه می‌شود از شماره تماس‌های درج شده استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال خرمالو ارموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال