%6

نهال خرمالو تاباتا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

104,000 تومان

  • خواستگاه : ژاپن
  • شروع باردهی : سال دوم کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 30 الی 35 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۱۰۰۰ متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : ۱۵ روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۸ الی ۱۲ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

بهتر است در این مقاله مشخصات و خصوصیات نهال خرمالو تاباتا را برای شما توضیح دهیم، این نهال غیر بومی بوده ولی با بیشتر مناطق کشور ایران سازگاری پیدا کرده است، همین امر باعث شده تا احداث باغ آن و فروش محصولاتش برای باغداران پر رونق باشد، از مشخصات و خصوصیات مهم نهال خرمالو تاباتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال خرمالو تاباتا اصالتا مربوط به کشور ژاپن است.
  • باغ درخت خرمالو تاباتا پربار بوده و در هر هکتار حداقل ۳۰ تا ۳۵ تن میوه با کیفیت تولید می‌کند.
  • نهال پیوندی تاباتا نسبت به آفات و بیماری‌ها از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.
  • استقامت نهال ژاپنی تاباتا نسبت به خشکسالی و کم آبی بالا است.

خاستگاه اصلی نهال خرمالو تاباتا

نهال خرمالو تاباتا یک نهال آسیایی بوده و مربوط به کشور ژاپن است از اینرو با بیشتر کشورهای آسیایی سازگاری بیشتری نشان می‌دهد، البته این نهال به کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز صادر می‌شود و کشاورزان زیادی خواهان خرید نهال خرمالو تاباتا و احداث باغ آن هستند، البته کشاورزان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از احداث باغ خرمالو تاباتا احساس رضایت می‌کنند.

پایه اصلی نهال خرمالو تاباتا

در نهالستان‌های تولید کننده و با اعتبار برای حفظ رضایت کشاورزان نهال خرمالو تاباتا را به صورت اصلاح شده و پیوندی بر پایه خرمالو تولید و در اختیار آنها قرار می‌دهند، با این روش تکثیر خصوصیات مثبت نهال خرمالو تاباتا از جمله مقاومت آن در برابر خشکسالی و باردهی آن تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

نهال خرمالو تاباتا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال خرمالو تاباتا

  • طول عمر اقتصادی درخت خرمالو تاباتا حدود ۵۰ سال است.
  • نهال خرمالو تاباتا دیررس بوده و در آبان ماه فصل برداشت آن به اتمام می‌رسد.
  • طعم میوه نهال خرمالو ژاپنی تاباتا کاملاً شیرین و آبدار است.
  • نیاز آبی نهال خرمالو طاقت کم بوده و روتین آبیاری آن هر ۱۵ روز یکبار است.
  • چون فاصله کاشت نهال خرمالو تاباتا ۴ متر است بنابراین در یک هکتار ۳۶۰ عدد نهال خرمالو جای می‌گیرد.
  • نهال خرمالو تاباتا زودبازده بوده و در سال دوم باردهی آن شروع می‌شود.
  • نهال خرمالو تاباتا دیرگل است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت خرمالو تاباتا

مناطق سردسیری و ارتفاعات برای کاشت نهال تاباتا چندان مناسب نیست، از نظر کارشناسان بهترین مناطق برای احداث باغ خرمالو تاباتا مناطق معتدل همچنین مناطق نیمه گرمسیری است، البته روزهای آفتابی در آن به اندازه کافی باشد تا میوه خرمالو تاباتا بتواند به رشد مناسب برسد، نهال خرمالو تاباتا نمی‌تواند سرمایه کمتر از ۱۰ درجه و گرمای بالاتر از ۲۰ درجه را تحمل کند.

فاصله مناسب برای کاشت درخت خرمالو تاباتا

برای خرید نهال خرمالو تاباتا و احداث باغ آن باید اطلاعات جامع و دقیقی در مورد فاصله مناسب جهت کاشت درخت خرمالو ژاپنی تاباتا به دست بیاورید، برای این منظور ابتدا میزان شیب زمین زراعی، روزهای آفتابی و میزان بادگیر بودن آن را بررسی کنید؛ معمولاً در زمین مسطح فاصله استاندارد برای کاشت درخت خرمالو تاباتا ۴ بر ۴ متر است.

ولی در زمین زراعی غیر مسطح و شیبدار با نورگیری بالا و مناطق بادگیر  این فاصله به  ۳*۳ و۳*۴ متر تغییر پیدا می‌کند، رعایت کردن این فاصله باعث افزایش باردهی درخت خرمالو شده همچنین به خاطر نزدیک بودن درختان خرمالو تاباتا به یکدیگر تعداد اصله درختان خرمالو که در یک هکتار جا می‌گیرد بیشتر از ۳۶۰ عدد است.

خاک مناسب برای کاشت درخت خرمالو تاباتا

جهت باروری اقتصادی باغ تجاری و مدرن درخت خرمالو تاباتا هنگام فروش درخت خرمالو کارشناسان توصیه می‌کنند تا به حاصلخیزی خاک باغ احداثی توجه کافی داشته باشید، هر چه میزان حاصلخیزی بافت خاک بیشتر باشد به همان اندازه باردهی نهال تاباتا در هکتار افزایش پیدا می‌کند، از ویژگی بارز خاک مناسب برای کاشت درخت خرمالو تاباتا می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاک سبک با زهکشی حداقل ۲ متر
  • خاک مغذی که با استفاده از کود دامی پوسیده و خاک برگ خاک ورزی شده باشد.
  • خاک شنی لومی
  • نهال خرمالو تاباتا در خاک سفت، محدود کننده و خاکی که آهکی باشد، رشد مناسبی از خود نشان می‌دهد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت خرمالو تاباتا

چون درخت جوان خرمالو تاباتا نمی‌تواند سرمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند، بنابراین بهترین فصل خرید درخت خرمالو تاباتا اواخر فصل زمستان است تا بلافاصله بعد از خرید نهال بتوانید آن را به محوطه باغ انتقال دهید، بعد از کاشت معمولاً هوا به تدریج گرم شده و این نهال حداقل شش ماه فرصت دارد خود را با شرایط محیط زیستی وقف دهد.

در این صورت کشاورز اگر نهال تضمینی خرمالو بخرد هیچ تلفاتی را تجربه نخواهد کرد، بهتر است به هنگام کاشت نهال خرمالو تاباتا در محوطه باغ شرایط اقلیمی را مورد بررسی قرار دهید تا بلافاصله بعد از کاشت بارش باران، وزش بادهای شدید یا برودت هوا اتفاق نیافتد، همچنین قبل از بیدار شدن ریشه درختان از خواب این پروسه را به اتمام برسانید.

کود مناسب برای نهال خرمالو تاباتا

از دیگر موارد پر فروش نهال خرمالو تاباتا می‌توان به نیاز کم آن به کود و نهاده شیمیایی اشاره کرد به خاطر ریشه قوی و مستحکم نهال تاباتا به راحتی می‌تواند عناصر مغذی را از عمق خاک جذب کرده و احتیاج زیادی به چندین بار کود دهی ندارد، معمولا اواخر فصل زمستان و یا دهه اول فصل بهار پروسی کوددهی درخت نهال خرمالو تاباتا انجام می‌شود، کودهای دامی پوسیده و کود گیاهی گزینه مناسبی برای درخت خرمالو تاباتا محسوب می‌شود.

ارتفاع درخت خرمالو تاباتا در طول عمر

ارتفاع درخت خرمالو تاباتا در طول عمرش متوسط بوده و بین ۸ الی ۱۲ متر متغیر است، البته کشاورزان با سربرداری سعی می‌کنند از رشد طولی آن جلوگیری کنند، چون رسیدگی به یک درخت کوتاه قامت بسیار راحت‌تر از درختان بلند قامت است.

هرس درخت خرمالو تاباتا

هرس درخت خرمالو تاباتا از سال دوم کاشت شروع می‌شود، معمولاً کشاورزان از همان سال دوم با سربرداری، حذف پاجوش‌ها و شاخه اضافی سعی می‌کنند اسکلت بندی آن را مشخص کنند، سالانه یک بار هرس درخت خرمالو تاباتا در اواخر فصل زمستان قبل از بیدار شدن از خواب زمستانی انجام می‌شود.

نهال خرمالو تاباتا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

اگر هرس اصولی درخت خرمالو تاباتا انجام نشود باعث می‌شود تا شاخه‌ها در یکدیگر تنیده شده گردش هوا در بین شاخه‌ها به خوبی انجام نشود، همچنین به خاطر نرسیدن نور آفتاب عمل فتوسنتز با اختلال روبرو شده و در باردهی درخت تاثیر منفی می‌گذارد، هرس نکردن درخت خرمالو باعث کوچک شدن و افت کیفیت میوه های تولیدی می‌شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت خرمالو تاباتا

نسبت به انواع میوه‌های دیگر معمولاً نهال خرمالو به نیاز سرمایی کمتری احتیاج دارد و درخت خرمالو تاباتا از این قاعده مستثنا نیست در واقع بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساعت بازه دمایی بین ۰ تا ۷ درجه سانتیگراد برای تامین نیازهای سرمایی نهال خرمالو کافی است، به هنگام فروش نهال خرمالو کارشناسان اطلاعات دقیق در این مورد را بر حسب منطقه کاشت درخت خرمالو به کشاورزان ارائه می‌دهند.

عمر مفید نهال خرمالو تاباتا

  • روش تکثیر نهال تاباتا
  • ژنتیک درخت خرمالو تاباتا
  • نحوه رسیدگی و مدیریت کشاورز
  • میزان سازگاری نهال با محیط اطراف درخت خرمالو تاباتا

موارد بالا تعیین کننده عمر مفید نهال خرمالو تاباتا هستند، تحقیقات انجام شده حداقل عمر مفید این درخت را ۵۰ سال تخمین زده اند و کشاورزان با کمی دقت و وسواس می‌توانند این رقم را افزایش دهند.

سن حیات نهال خرمالو تاباتا

فیلم حیات درخت خرمالو تاباتا بین ۶۰ تا ۷۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت خرمالو تاباتا

به هنگام تهیه نهال خرمالو علاوه بر بررسی قیمت نهال خرمالو ختما نوع میوه تولیدی و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید تا جزو موارد تجاری و بازار پسند باشد، خوشبختانه میوه درخت خرمالو تاباتا درشت، سنگین وزن، آبدار و شیرین است، بنابراین با احداث باغ خرمالو این میوه کشاورزان مطمئن باشند تمام میوه های سردرختی خرمالو به طور حتم به فروش می‌رسد. میانگین وزن میوه درخت خرمالو تاباتا بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم بوده و در هر کیلوگرم ۴ تا ۵ عدد میوه خرمالو وجود دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال خرمالو تاباتا

ارتفاع مناسب برای کاشت نهال خرمالو تاباتا کمتر از ۱۰۰۰ متر است، درخت خرمالو تالاتا در ارتفاعات بالاتر به صورت تک درخت در منازل و خانه های ویلایی رشد می‌کند و احداث باغ آن برای کشاورزان چندان سودآور و رضایت بخش نخواهد بود، قبل از فروش نهال خرمالو تاباتا کارشناسان بررسی‌های دقیقی درباره محل کاشت انجام داده سپس پیشنهادات اقتصادی را برای کشاورزان ارائه می‌دهند.

مصونیت و مقاومت درخت خرمالو تاباتا در برابر آفات و بیماری ها

از خطرناک ترین آفات درخت خرمالو تاباتا می‌توان به آفت مگس سفید و آفت تریپس اشاره کرد، این آفت‌ها مستقیماً به تنه درخت همچنین به پوست میوه رسیده تاثیر گذاشته و باعث سیاه شدن پوسته آن می‌شود، میوه خرمالو کیفیت تجاری خود را از دست می‌دهد، اگر کشاورزی در مراحل اولیه متوجه این آفات شود به راحتی می‌توانند از شیوع آن در باغستان خرمالو جلوگیری کند.

از نظر کشاورزان آبیاری نامنظم مهمترین عامل بیماری درختان خرمالو یک باغ محسوب می‌شود، درست است که این درخت نسبت به خشکسالی مقاوم بوده، باید آبیاری آن هر چند خیلی کم ولی منظم انجام شود، درخت خرمالو تاباتا نسبت به آبیاری زیادی حساس بوده و غرقابی بودن خاک اطراف درخت باعث پوسیدگی ریشه درخت خرمالو خواهد شد.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت خرمالو تاباتا در هر هکتار

در پنج الی شش سال اول احداث باغ درخت خرمالو تاباتا کشاورز نباید انتظار محصولی آنچنانی را داشته باشد، معمولاً از سال ششم دبستان باردهی اقتصادی درخت خرمالو تاباتا آغاز شده و کشاورز می‌تواند حداقل بین ۳۰ تا ۳۵ تن میوه با کیفیت و صادراتی تولید کند.

شروع باردهی محصول درخت خرمالو تاباتا

درخت خرمالو تاباتا زودبازده بوده و این یکی از ویژگی‌های مثبت برای درخت خرمالو ژاپنی محسوب می‌شود، معمولاً از سال دوم کاشت کشاورز اگر مدیریت صحیح داشته باشد می‌تواند باردهی آن را مشاهده کند، البته در سال اول باردهی صرفا ۵ عدد و کمتر میوه خرمالو بر روی درخت خرمالو دیده می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت خرمالو تاباتا در صورت نیاز

بیشتر درختان و خرمالو آسیایی برای باروری و لقاح شکوفه‌های خود احتیاج به رقم گرده افشان ندارند، بیشتر این نژادهای آسیایی خرمالو خود بارور بوده و چون درخت تاباتا نژاد آسیایی است احتیاج به رقم گرده افشان ندارد، این درخت تک پایه است و شکوفه های نر و ماده بر روی شاخه های آن وجود دارد.

مدت آبیاری باغ درخت خرمالو تاباتا

درخت خرمالو تاباتا نیاز آبی چندانی ندارد، معمولاً در ماه دوبار آبیاری آن اگر کاملا اصولی و استاندارد باشد و رطوبت به لایه های درونی زمین نفوذ کند برای باردهی درخت خرمالو تاباتا کافی خواهد بود، در فصل تابستان با گرم شدن هوا و شروع میوه دهی درخت خرمالو بهتر است آبیاری آن را افزایش دهید، ولی در فصل زمستان و فصل بهار این مقدار کاهش پیدا می‌کند.

نهال خرمالو تاباتا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

روش صحیح آبیاری درخت خرمالو تاباتا

برای آبیاری باغ خرمالو تاباتا بهتر است از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنید تا هزینه مربوط به آبیاری کاهش پیدا کند آبیاری قطره ای و آبیاری شیاری گزینه مناسبی برای آبیاری درخت خرمالو محسوب می‌شود.

زمان گلدهی درخت خرمالو تاباتا

درخت خرمالو تاباتا جزو درختان دیرگل محسوب می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت خرمالو تاباتا

یکی از دلایلی که توصیه می‌شود باغ تجاری خرمالو تاباتا را در مناطق سردسیری و ارتفاعات احداث نشود به خاطر دیررس بودن میوه آن است، معمولاً در ماه آبان و اوایل ماه آذر فصل برداشت میوه خرمالو تاباتا به اتمام می‌رسد، مناطقی که زمستان طولانی دارند، در فصل پاییز هوا به یکباره سرد شده و باران‌های پاییزی شروع می‌شود که باعث افت کیفیت تجاری میوه خرمالو خواهد شد.

 

خرید نهال خرمالو تاباتا

برای تهیه و خرید نهال خرمالو تاباتا نهالستان‌های مجوز دار و معتبر را انتخاب کنید تا شرایط ویژه برای کشاورزان در نظر گرفته اند، نهالستان‌های با اعتبار مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده اند از مزایای تهیه نهال خرمالو تاباتا در این مراکز عبارتند از:

  • خدمات پس از فروش و مشاوره آنها برای مراحل احداث باغ همچنین خرید بهترین نهال خرمالو برای کشاورزان به صورت رایگان است.
  • مراکز معتبر نهال خرمالو تاباتا را به صورت تضمینی و به همراه کارت گارانتی ارائه می‌دهند.
  • فروش غیرحضوری داشته و نهال خرمالو تاباتا را به تمامی نقاط کشور ارسال می‌ کنند.
  • سایت های تخصصی داشته کشاورزان با مطالعه مطالب تخصصی و علمی این سایت‌ها مانند سایت برتر نهال می‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند.
  • نهال فروخته شده با کارت سلامت و به صورت شناسه دار عرضه می‌شود.

قیمت نهال خرمالو تاباتا

جهت استعلام قیمت نهال خرمالو تاباتا بهتر است باغدار و سرمایه‌ گذار به سایت اینترنتی نهالستان مرجع مراجعه کرده و مستقیماً با کارشناسان و مهندسین کشاورزی نهالستان در ارتباط باشند، تا آنها اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار باغدار قرار دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر باغدار می‌تواند از درگاه های ارتباطی و شماره تماس‌های درج شده در استفاده کند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال خرمالو تاباتا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال