%6

نهال خرمالو فویو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

104,000 تومان

  • خواستگاه : چین
  • شروع باردهی : سال دوم کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : ۲۵ تا ۳۰ تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : ۱۵ روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۴ تا ۶ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از مشخصات و خصوصیات بارز نهال خرمالو فویو باعث محبوب شدن آن در بین کشاورزان شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال خرمالو فویو کوتاه قامت است.
  • میوه نهال خرمالو فویو درشت بوده به طوری که هر عدد از آن بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم است.
  • به خاطر قامت کوتاه نهال خرمالو فاصله مناسب برای کاشت آن ۴ متر بوده بنابراین در هر هکتار حداقل ۶۰۰ عدد درخت نهال فویو جای می‌گیرد.
  • برگ درخت خرمالو فویو بصورت تخم مرغی که پهن و براق است.
  • درخت خرمالو فویو دیررس بوده و میوه آن در ماه آبان برداشت می‌شود.
  • میوه درخت خرمالو فویو را تا ۶ ماه می‌توان در سردخانه و شرایط خاص نگهداری کرد.

 

خاستگاه اصلی نهال خرمالو فویو

در مورد خاستگاه اصلی نهال خرمالو فویو اختلاف نظر زیادی وجود دارد، برخی معتقد هستند این نهال مربوط به کشور چین و برخی دیگر معتقدند مربوط به کشور ژاپن است و آن طور که تحقیقات نشان داده‌ خاستگاه اولیه آن مربوط به کشور چین بوده و بعدها به کشور ژاپن سفر می‌کند، چون جایگاه و ارزش زیادی در کشور ژاپن داسته و صادر کننده اصلی نهال خرمالو فویو کشور ژاپن بوده خاستگاه و اصالت آن را مربوط به کشور ژاپن می‌شناسند، بنابراین نهال خرمالو فویو یک نهال ژاپنی است.

پایه اصلی نهال خرمالو فویو

برای تکثیر نهال خرمالو فویو روش‌های متفاوتی وجود دارد از جمله آنها می‌توان به روش بذری، روش قلمه و روش پیوندی اشاره کرد، جهت احداث باغ مدرن و تجاری بهتر است باغدار روش پیوندی اصلاح شده را انتخاب کند، البته تکثیر پیوندی اصلاح شده کار کشاورزان نبوده به همین خاطر بهترین گزینه برای مزرعه دار خرید نهال خرمالو فویو پیوندی و اصلاح شده از نهالستان‌های متخصص و تولید کننده به صورت تضمینی است.

نهال خرمالو فویو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال خرمالو فویو

  • نیاز آبی درخت خرمالو فویو کم است.
  • خرمالوی فویو در دو نژاد وجود دارد خرمالوی گس و بدون گس
  • نهال خرمالو گس و همانند خرمالو های دیگر قبل از رسیدن کاملاً گس بوده ولی بعد از رسیدن شیرین می‌شود.
  • نهال خرمالو غیر گس قبل از رسیدن گس نیست و اگر زودتر از موعد مقرر چیده شود با چند روز ماندن در جلوی آفتاب شیرین و آبدار می‌شود.
  • نهال خرمالو فویو پربار است در هر هکتار بین ۲۵ تا ۳۰ تن باردهی اقتصادی دارد.
  • نهال خرمالو فویو گرمادوست بوده و نسبت به مناطق سردسیری و ارتفاعات زیاد حساس است.
  • میوه نهال خرمالو جزو میوه های تجاری و بازار پسند محسوب می‌شود.

 

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت خرمالو فویو

اقلیم مناسب برای کاشت درخت خرمالو فویو می توان مناطق معتدل، نیمه سردسیری و مناطق نیمه گرمسیری را نام برد، ولی بهترین مناطق برای احداث باغ تجاری و اقتصادی درخت خرمالو فویو مناطق نیمه بیابانی است، تحقیقات نشان داده درخت خرمالو فویو در مناطق خشک باردهی خیلی خوبی از خود نشان می‌دهند.

قبل از خرید نهال خرمالو اختلاف دمای منطقه را مورد بررسی قرار دهید، چون این درخت می‌تواند گرمای تابستان تا ۳۰ درجه سانتیگراد و سرمای زمستان تا منفی ده درجه سانتیگراد را تحمل کند، زمستان‌های یخبندان باعث تلف شدن درخت خرمالو فویو می‌شود، همچنین درخت خرمالو فویو در مناطقی که رطوبت خیلی زیادی دارند و شرجی هستند باردهی مناسبی ندارد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال خرمالو فویو

با توجه به قامت کوتاه درخت خرمالو باید بگوییم فاصله مناسب برای احداث باغ درخت خرمالو ۴*۴ است البته به هنگام فروش نهال خرمالو فویو کارشناسان میزان شیب زمین را مورد بررسی قرار می‌دهند، در صورت شیب دار بودن زمین و نسبت به ساعات وزش باد و آفتابی بودن روزها این فاصله کاهش پیدا نی‌کند، از الگوی مربعی ۳*۳ یا از الگوی مستطیلی ۳*۴ استفاده می‌کنند.

خاک مناسب برای کاشت درخت خرمالو فویو

یکی از نکات مهمی که به هنگام فروش نهال خرمالو کارشناسان نهالستان بر روی آن تاکید دارند  بستر سازی مناسب برای درخت خرمالو است، درخت خرمالو یوفو در بستر خاک با زهکشی بالا رشد بهتری دارد، هر چه منافذ تنفس برای ریشه های آن وجود داشته باشد و نفوذ آب به اعماق خاک به خوبی انجام شود رشد بهتر و مناسبی از خود نشان می‌دهد.

بنابراین قبل از کاشت نهال حتماً به آنالیز خاک و مرحله خاک ورزی باغ را کاملا اصولی و استاندارد انجام دهید، در صورت وجود عناصر بیماری زا با مواد شیمیایی مربوطه خاک را ضدعفونی کنید و در صورت کمبود عناصر مغذی با استفاده از کودهای دامی و کود گیاهی پوسیده به خاک ورزی بافت باغ بپردازید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت خرمالو فویو

معمولاً زمان مناسب و سازگار برای خرید نهال خرمالو فویو و  کاشت آن در باغ بر حسب منطقه کاشت متغیر است، چون نهال خرمالو را در مناطق گرمسیری و معتدل کشت می‌کنند معمولا در این مناطق نیمه دوم اسفند ماه درختان از خواب زمستانی بیدار شده و نیاز سرمایی خود را به پایان می‌رسانند، بنابراین گزینه مناسب برای انتقال نهال درخت خرمالو نیمه دوم اسفند ماه قبل بیدار شدن ریشه ها و بعد از اتمام سرمای زمستانی است.

کود مناسب برای نهال خرمالو فویو

  • کود ازته
  • کود فسفر دار
  • کود پتاس
  • کود دامی پوسیده
  • کود گیاهی

موارد بالا گزینه های مناسبی برای تغذیه درخت خرمالو یوفو به حساب می آیند، کارشناسان قبل از فروش نهال خرمالو فویو کودهای مناسب را برای کشاورزان معرفی می‌کنند تا آنها در بازه زمانی مناسب در دوزهای استاندارد این کودها را مصرف کنند، دقت کردن به تغذیه نهال خرمالو فویو و کود دهی آن باعث ارتقاء سیستم دفاعی خرمالو در برابر انواع بیماری‌ها خواهد بود، به هنگام استفاده از کود دامی به دو نکته توجه ویژه داشته باشید

  • کود دامی تازه و نپوسیده به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • بهترین زمان برای استفاده از کود دامی پوسیده اسفندماه است.

ارتفاع درخت خرمالو فویو در طول عمر

ارتفاع درخت خرمالو فویو در طول عمرش چندان زیاد نیست معمولاً بین ۴ تا ۶ متر ارتفاع دارد و همین امر باعث محبوبیت زیاد آن شده، چون رسیدگی به درخت میوه کوتاه قامت برای کشاورزان بسیار راحت و کم هزینه است.

هرس درخت خرمالو فویو

از سال دوم کاشت درخت خرمالو فویو هرس فرم دهی آن آغاز می‌شود و معمولاً به صورت سربرداری آن را انجام می‌دهند، فرم دهی نهال خرمالو دو سال یکبار انجام می‌شود ولی برای هرس باردهی و جلوگیری از ازدحام شاخه ها کشاورزی باید سالانه اواخر فصل زمستان هرس اصولی و استاندارد آن را انجام دهد، بهتر است شاخه های بارور سال گذشته را شناسایی کرده و شاخه هایی که غیر باربر بوده و به صورت علفی رشد کرده‌اند را حذف کند، همچنین شاخه خشک، بیمار و یخ زده باید حذف شود چون این شاخه ها مستعد آفت زدگی و بیماری باکتریایی و قارچی هستند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت خرمالو فویو

درخت خرمالو یک درخت گرمسیری است برای رشد بهتر نیاز سرمایی زیادی ندارد، کشاورزان تنها با فراهم کردن ۱۰۰ الی ۴۰۰ ساعت بازه دمایی کمتر از ۷ درجه سانتیگراد می‌توانند نیاز سرمایی این درخت را تامین کنند، پس مناطقی که زمستان چندان سردی ندارند ولی تابستان هایشان گرمای مطلوبی دارد برای احداث باغات نهال خرمالو مناطق بسیار مناسب و امنی محسوب می‌شود از جمله این مناطق می‌توان به قسمت های کویری استان‌های فارس، سمنان، تهران و مرکزی اشاره کرد.

عمر مفید نهال خرمالو فویو

باغداران عزیز به هنگام تهیه نهال خرمالو علاوه بر وسواس درباره قیمت نهال خرمالو فویو باید اطلاعات جامع در مورد عمر مفید نهال خرمالو و نحوه افزایش آن کسب کنند، عمر اقتصادی این نهال ۵۰ سال است ولی با ایجاد شرایط ایده‌آل باغبانی می‌توان این رقم را به ۶۰ الی ۷۰ سال نیز افزایش داد.

نهال خرمالو فویو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

سن حیات نهال خرمالو فویو

عوامل زیادی تعیین کننده سن حیات نهال خرمالو فوریو است از جمله آن‌ها می‌توان به میزان سازگاری این نهال با محیط اطراف اشاره کرد، مطمئناً درخت خرمالو فویو در مناطق نیمه بیابانی عمر بیشتری نسبت به مناطق سردسیری خواهند داشت، به طوری که اختلاف آنها گاهی بیشتر از ۴۰ سال نیز می‌رسد، به طور میانگین عمر نهال خرمالو فویو بین ۶۰ تا ۷۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت خرمالو فویو

میوه درخت خرمالو فویو بطور ژنتیکی درشت و سنگین وزن است،  اگر باغدار خرید درخت خرمالو را بصورت پیوندی و اصلاح شده انجام دهد و این درخت به خوبی آبیاری شود، نوردهی و هرس آن نیز کاملا استاندارد و اصولی باشد، وزن هر میوه درخت خرمالو بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم خواهد بود، یعنی در یک کیلوگرم می توان ۴ تا ۵ عدد میوه خرمالو داشت.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال خرمالو فویو

ارتفاع مناسب و تاثیرگذار برای احداث باغ خرمالو بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ متر از سطح دریا است، در ارتفاعات بالاتر باردهی اقتصادی این درخت کاهش پیدا کرده و میوه های تولید شده کیفیت چند مناسبی برای فروش نخواهند داشت، البته عمر اقتصادی آن نیز به کمتر از ۳۰ سال می‌رسد.

مصونیت و مقاومت درخت خرمالو فویو در برابر آفات و بیماری ها

درختان پیوندی و اصلاح شده خرمالو در برابر آفات و بیماری‌ها مصونیت و مقاومت بالاتری دارد، مخصوصاً تغذیه و روتین آبیاری درخت خرمالو به خوبی انجام شود باعث می‌شود تا باغستان خرمالو کمتر در معرض آفات قرار بگیرد، توصیه می‌شود تا علاوه بر کوددهی روتین سمپاشی باغ خرمالو فویو را نیز کاملاً استاندارد و در زمان مقرر انجام دهید تا از بروز بیماری‌های خطرناک و پر ریسک جلوگیری شود، از مهمترین بیماری و آفات درخت خرمالو فویو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آفت مگسی سفید
  • آفت کرم چوب خوار
  • آفت تریپس
  • حیوانات جونده مانند موش
  • پوسیدگی ریشه و طوقه
  • کپک سفید

میزان باردهی و برداشت محصول درخت خرمالو فویو در هر هکتار

میزان باردهی و برداشت محصول درخت خرمالو در هر هکتار به اندازه ای است که مسئله قیمت نهال خرمالو فویو در برابر آن یک مسئله ناچیز محسوب می‌شود، چون در شرایط مناسب باغدار می‌تواند در هر هکتار ۲۵ تا ۳۰ تن میوه صادراتی و با کیفیت برداشت کند.

نهال خرمالو فویو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شروع باردهی محصول درخت خرمالو فویو

از دیگر دلایل محبوبیت درخت خرمالو فویو می‌توان به زود بازده بودن آن اشاره کرد، به طوری که در سال دوم کاشت کشاورز می‌تواند حداقل ۳ الی ۴ عدد میوه خرمالو بر روی شاخه های درخت جوان مشاهده کند، البته در سال‌های بعدی این رقم چند صد برابر افزایش پیدا می‌کند، به طوری که در سال ششم درخت خرمالو در شرایط مناسب می‌تواند بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو میوه مرغوب و آبدار شیرین تولید کند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت خرمالو فویو در صورت نیاز

میوه دهی درخت خرمالو معمولاً به صورت بکرزایی و گرده افشانی شکوفه ها انجام می‌شود، البته در بکرزایی برخی از میوه های آن در ماه خرداد ریزش پیدا می‌‌کند، ولی میوه هایی که با گرده افشانی و باروری شکوفه های ماده تولید می شوند استقامت بالاتری دارند.

درخت خرمالو فویو تک پایه بوده احتیاج به رقم گرده افشان ندارد، گل‌های نر و ماده بر روی شاخه موجود است، جهت بالا بردن کیفیت این فرایند می‌توان از ارقام دیگر نهال خرمالو استفاده کرد یا در بین چند ردیف از درختان خرمالو از کندو زنبور عسل استفاده کرد تا فرایند گرده افشانی را تسریع ببخشد.

مدت آبیاری درخت خرمالو فویو

برای درختان تکامل یافته هر ۱۵ روز یکبار آبیاری آن کافی است، ولی نهال جوان و تازه کاشته شده باید هفته یکبار آبیاری شود تا ریشه های جوانان بتوانند از رطوبت خاک تغذیه کنند، همچنین هفته‌ای که میزان بارش مناطق احداث باغ زیاد است از آبیاری کردن درختان خود اجتناب کنید چون باعث غرقابی شدن محیط می‌شود.

روش صحیح آبیاری درخت خرمالو فویو

همانطور که اشاره شد نیاز آبی درخت خرمالو کم است بنابراین زمانی که احساس کردید محوطه باغ خشک شده است آبیاری آن را انجام دهید، البته به روش سنتی، ایستا و غرقابی نباشد چون صدمات جبران ناپذیری به باغ خرمالو وارد می‌کند، استفاده از رو نوین آبیاری از جمله آبیاری تحت فشار بابلر گزینه مناسبی برای کشاورزان است.

زمان گلدهی درخت خرمالو فویو

گلدهی درخت خرمالو فویو در ماه فروردین ماه شروع می‌شود، یکی از دلایلی که تاکید می‌شود این نهال را در مناطق سردسیری احداث نکنیم چون تغییرات جوی و برودت هوا در مناطق سردسیری و ارتفاعات باعث سوختن شکوفه و گل‌های این درخت می‌شود.

نهال خرمالو فویو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت میوه درخت خرمالو فویو

فصل برداشت میوه درخت خرمالو و معمولاً در ماه آبان به پایان می‌رسد.

خرید نهال خرمالو فویو

نهالستان‌های معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال در کشور ایران هستند که انواع خرید نهال خرمالو از جمله نهال خرمالو فویو را به صورت پیوندی و اصلاح شده تولید و در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، نهالستان‌های مجوز دار پروانه کسب رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده و انواع نهال میوه را به همراه کارت گارانتی، کارت سلامت و شناسه دار به صورت حضوری و غیرحضوری به فروش می رساند.

قیمت نهال خرمالو فویو

جهت استعلام قیمت نهال خرمالو می‌توانید به صورت اینترنتی به سایت نهالستان مراجعه کرده و با کارشناسان فروش مراکز معتبر در ارتباط باشید، اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تهیه نهال خرمالو و شرایط سفارش و تحویل آن هستید با کارشناسان برتر نهال در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال خرمالو فویو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال