%9

نهال زرشک بیدانه سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

55,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 3 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1000 تا 2000
  • پایه نهال : رویشی و بذری
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال زرشک بیدانه سیاه

نهال زرشک بی دانه سیاه یک درختچه خاردار بوده و ویژگی و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتفاع آن بین ۱.۵ تا ۲ متر است.
  • درختچه زرشک بی دانه سیاه تک پایه و گل‌های آن مرکب است، بنابراین احتیاج به رقم گرده افشان ندارد.
  • بوته زرشک بی دانه سیاه خاردار است.
  • این درختچه در ارتفاعات بالاتر رشد بهتری نشان می دهد.
  • نهال زرشک بی دانه سیاه پربار بوده و و در هر هکتار سه تن میوه با کیفیت تولید می‌کند.
  • نگهداری و مراقبت از بوته زرشک بی دانه بسیار راحت است و خشکی هوا حساس نیست.

نهال زرشک بیدانه سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال زرشک بیدانه سیاه

کشور ایران یکی از تولید کنندگان اصلی نهال زرشک بی دانه در منطقه هست، علاوه بر تولید انبوه به صادرات آن نیز می‌پردازد، نهال زرشک بی دانه سیاه یا یاقوت سرخ بومی کشور ایران بوده،  از این رو با اکثر مناطق کشور سازگاری بیشتری دارد و کشاورزان با خرید نهال زرشک بی دانه سیاه و احداث باغ آن توانستند درآمد خوبی کسب کنند.

پایه اصلی نهال زرشک بیدانه سیاه

برای ارتقاء کیفیت نهال زرشک بی دانه سیاه در نهالستان های معتبر آن را بر پایه قلمه تولید می کند نهال اصلاح شده بی دانه سیاه قدرت باروری بیشتری داشته و در مقابل بیماری‌های مختلف از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهد.

ویژگی نهال زرشک بیدانه سیاه

  • طول عمر اقتصادی نهال زرشک بی دانه سیاه بالاتر از ۵۰ سال است.
  • نهال زرشک بی دانه سیاه زودبازده بوده و در دومین سال کاشت باردهی خود را شروع می‌کند.
  • نهال زرشک بی دانه سیاه نسبت به خشکسالی مقاوم بوده و نیاز آبی کمتری دارد و روتین آبیاری آن در ماه دوبار است.
  • نهال زرشک بی دانه سیاه برای تولید میوه زرشک احتیاجی به کود و عناصر مغذی ندارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زرشک بیدانه سیاه

برای کاشت درخت زرشک بی دانه سیاه لازم نیست کشاورز آب و هوا و اقلیم  خاصی را در نظر بگیرد، اگر منطقه احداث زرشک بی دانه سیاه چند ویژگی خاص را داشته باشد به راحتی می توان در آنجا باغ پرباری را احداث کرد، این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • درخت زرشک بی دانه در مناطق مرطوب و خشک باردهی مناسبی از خود نشان می‌دهد، پس رطوبت هوا تاثیری در باردهی این درخت ندارد.
  • درخت زرشک بی دانه می تواند دمای بالاتر از ۳۵ درجه را به خوبی تخمل کند ولی برای رشد بهتر باید روتین آبیاری آن را به خوبی انجام دهید.
  • دمای بهاری حداقل باید ۱۵ درجه سانتیگراد باشد تا گلدهی آن به طور کامل انجام شود.
  • در ارتفاعات بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متر میزان باروری درخت زرشک بی دانه سیاه بیشتر است.

فاصله مناسب برای کاشت درخت زرشک بیدانه سیاه

برای احداث باغ زرشک بی دانه سیاه باغدار می‌توانید از الگوی مربعی، مستطیلی مثلثی و لوزی استفاده کند و این باعث شده تا باغدار حق انتخاب بیشتری در نوع الگوی کاشت داشته باشد، معمولاً بهترین فاصله برای کاشت درخت زرشک بی دانه سیاه دو متر از یکدیگر است، الگوی مربعی و الگوی لوزی در میان کشاورزان طرفدار بیشتری دارد، اگر کاشت درخت زرشک بی دانه سیاه اصولی انجام شود در هر هکتار کشاورز می‌تواند ۲۵۰۰ عدد درخت زرشک جای دهد.

خاک مناسب برای کاشت درخت زرشک بیدانه سیاه

زمان فروش نهال زرشک بی دانه سیاه کارشناسان اطلاعات کافی در مورد خاک مناسب در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، البته مقاومت درخت زرشک بی دانه سیاه اندازی بالا است که در خاک محدود کننده و سنگلاخی هم می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد، ولی برای احداث باغ تجاری بهتر است بستر خاک باغ شنی رسی و کاملا سبک باشد.

قبل از کاشت خاک باغ باید با استفاده از کود دامی پوسیده کاتوزی شده و مواد به مغذی کافی داشته باشد ph مناسب برای کاشت درختچه زرشک بی دانه سیاه بین ۷ تا ۸ واحد است، جالب است بدانیم میزان باروری درختچه زرشک بی دانه در مناطق آهنگی و کویری چند برابر مناطق معمولی است.

نهال زرشک بیدانه سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زرشک بیدانه سیاه

برای کاشت درخت زرشک بی دانه سیاه در محوطه باغ باغدار می‌تواند در ماه آبان قبل از برودت هوا اقدامات لازم  را انجام دهد، همچنین در پایان فصل زمستان قبل از بیدار شدن ریشه درختان بهتر است عملیات احداث باغ زرشک بی دانه به اتمام برسد، زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زرشک بی دانه سیاه باید به چند نکته توجه داشته باشید

  • حتماً ریشه درخت در خواب باشد.
  • بعد از کاشت برودت هوا و یخبندان وجود نداشته باشد، چون به درخت جوان صدمه می‌زند.
  • بعد از کاشت نهال جوان زرشک بی دانه سیاه آبیاری آن را انجام دهید، رطوبت کافی به درخت برسد.
  • قبل از کاشت مطمئن باشید ریشه درخت زرشک بی دانه در مجاورت هوا قرار نگرفته باشد.
  • در کاشت پاییزه ته گودال مقداری کاه می ریزند تا یخبندان فصل زمستان به ریشه جوان نهال زرشک صدمه نزند.

کود مناسب برای نهال زرشک بیدانه سیاه

برای خاک ورزی بهتر است از کود دامی پوسیده استفاده کنید، البته کود گیاهی پوسیده یا کود سبز هم تاثیر بسزایی در رشد میوه نهال زرشک بی دانه سیاه دارد، کود فسفر دار و کود ازته برای بازدهی بالای نهال زرشک بی دانه موثر است.

کود دهی اصولی و استاندارد باعث می شود تا میزان باروری نهال زرشک بی دانه افزایش پیدا کند، البته از دیگر دلایل کوددهی این نهال افزایش میزان سیستم دفاعی آن در برابر انواع بیماری‌ها است.

ارتفاع درخت زرشک بی دانه سیاه در طول عمر

از دلایل پر فروش نهال زرشک بی دانه سیاه می‌توان به قامت کوتاه آن اشاره کرد، ، درخت زرشک بی دانه سیاه ارتفاع چندان زیادی نداشته و ارتفاع آن بین ۱.۵ تا ۲ متر متغیر است، باغداران برای رسیدگی بهتر با استفاده از هرس فرم دهی ارتفاع آن را در دو متر ثابت نگه می‌دارند، همچنین به جای رشد طولی بهتر است این درخت انشعابات زیادی داشته باشد، تولید شاخه های جدید باعث تولید میوه زرشک بیشتر خواهد شد.

هرس درخت زرشک بیدانه سیاه

با آغاز باردهی درخت زرشک بی دانه سیاه هرس این درخت را نیز آغاز می‌کنند، معمولاً درخت زرشک در نژادهای متفاوت، هر شاخه آن فقط یک بار باردهی دارد و برای سال بعد باید این شاخه حذف شود، پس شاخه هایی که امسال میوه زرشک در آن روییده است برای سال بعدی باید هرس شوند.

همچنین با استفاده از هرس باردهی سرشاخه ها را قطع می‌کنند تا انشعابات زیادی داشته باشد، هر انشعاب درخت در سال آینده شروع به گلدهی و باروری خواهد کرد، البته به این موضوع هم دقت داشته باشید باغدار باید شاخه های خشک شده، تنک و بیمار را شناسایی و با حذف کردن آنها مانع بیمار شدن درخت زرشک بی دانه سیاه شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زرشک بیدانه سیاه

از دلایل علاقه زیاد کشاورزان به خرید نهال زرشک بی دانه سیاه می‌توان به راحتی و سهولت در مراقبت و نگهداری آن اشاره کرد، چون این درخت نیاز سرمایی چندان زیادی ندارد تنها ۴۰۰ ساعت در بازه دمایی بین ۱۰ تا ۵ درجه سانتیگراد برای تامین نیاز سرمایی برای خواب زمستانی درخت زرشک بی دانه سیاه کافی است.

عمر مفید نهال زرشک بیدانه سیاه

اگر نهال زرشک بی دانه سیاه به صورت قلمه و اصلاح شده در نهالستان معتبر تولید شود حداقل عمر مفید این نهال ۵۰ سال خواهد بود، یعنی کشاورز پنجاه سال متوالی می‌تواند باردهی اقتصادی و سود کلان را تجربه کند، اگر میزان سازگاری نهال زرشک بی دانه سیاه با محیط اطراف بیشتر باشد و کشاورز بتوانند شرایط ایده آل برای نگهداری باغ خود را فراهم کند این رقم افزایش پیدا می‌کند.

سن حیات نهال زرشک بیدانه سیاه

سن حیات نهال زرشک بی دانه سیاه ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر از عمر مفید آن خواهد بود، ولی در این بازه زمانی نمی‌توان برداشت محصول چندان جالبی داشته باشد، بنابراین بهتر است با اتمام عمر مفید نهال زرشک به فکر تغییر زیرساخت باغ خود باشد.

میزان وزن هر میوه زرشک بیدانه سیاه

میوه زرشک بی‌دانه به صورت خوشه‌ای رشد می‌کند و هر خوشه آن بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم وزن دارد.

نهال زرشک بیدانه سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زرشک بیدانه سیاه

زمان تهیه نهال زرشک بی دانه سیاه علاوه بر سوال درباره قیمت نهال زرشک بی دانه بهتر است اطلاعات کافی و جامع در مورد ارتفاع مناسب از سطح دریا برای احداث باغ زرشک را نیز از کارشناسان نهالستان بپرسید، معمولاً از ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متر ارتفاع ایده آل برای کاشت نهال زرشک بی دانه سیاه محسوب می‌شود.

ولی به خاطر مقاومت بالای درخت زرشک بی دانه اصلاح شده در برابر شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی کشاورزان می‌تواند بدون محدودیت و از ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۲۰۰ متر نهال زرشک بی دانه را خریداری و باغ آن را احداث کنند.

مصونیت و مقاومت درخت زرشک بی دانه سیاه در برابر آفات و بیماری ها

انواع آفات و بیماری‌ها هستند که باغ زرشک بی دانه سیاه را مورد تهدید قرار می‌دهند، کشاورزان بهتر است این بیماری و خطرات را شناسایی کنند، برای جلوگیری از شیوع بیماری و آفت زدگی باغ زرشک تنها یک راه وجود دارد و آن هم ارتقاء سیستم دفاعی بوته زرشک بی دانه سیاه است.

به هنگام فروش نهال زرشک اطلاعات کافی در مورد کود دهی و استفاده از سموم و آفت کش‌ها در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود تا آنها با مراقبت اصولی و استاندارد بتوانند از درختان جوان خود نگهداری کنند مهمترین بیماری درخت زرشک عبارتند از:

  • پوسیدگی ریشه عامل آن باکتریایی است و به خاطر رطوبت بیش از حد خاک خود را نشان می‌دهد.
  • سفیدک برگ و سفیدک ریشه عامل آن قارچی است و رطوبت منشاء تولید آن است.
  • انواع آفت و حشرات از جمله شته، کنه، زنبور، مورچه، پروانه فری،مگس سفید و کرم چوب خوار

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زرشک بی دانه سیاه در هر هکتار

از دیگر دلایل کشاورزان برای خرید نهال زرشک بی دانه و احداث باغ آن می‌توان به میزان باردهی و برداشت محصول درخت زرشک بی دانه سیاه در هر هکتار اشاره کرد، در شرایط مطلوب کشاورز در هر هکتار می‌تواند حداقل ۳ تا ۴ تن میوه زرشک با کیفیت صادراتی برداشت کند، مخصوصا اگر آبیاری درخت زرشک به خوبی انجام شود میوه های تولیدی کاملاً سنگین، شیرین، آبدار و گوشتی خواهد بود.

شروع باردهی محصول درخت زرشک بی‌ دانه سیاه

شروع باردهی درخت زرشک بی دانه سیاه جزو ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود، چون از سال دوم کاشت کشاورز می‌تواند میوه زرشک را بر روی بوته کوچک و جوان آن مشاهده کند، البته در ۴ الی ۵ سال اول این بار دهی به اندازه‌ای نیست که کشاورز بتواند به درآمد مناسب برسد، ولی از سال پنجم باردهی اقتصادی درخت آغاز می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زرشک بی دانه سیاه در صورت نیاز

درخت زرشک بی دانه تک پایه است و گل‌های آن نیز به صورت مرکب و دو جنسی رشد می‌کند بنابراین برای باروری احتیاج به هیچ رقم گرده افشان ندارد، نهال تولید شده بر پایه قلمه در نهالستان معتبر قدرت بیشتری در باروری شکوفه دارد.

مدت آبیاری زرشک بیدانه سیاه

برای کشاورزان همیشه قیمت نهال زرشک بی دانه مهم نیست! باغدار باید به نیاز آبی نهال زرشک مخصوصاً در مناطق گرمسیری توجه کند، کشاورز بتواند این نیاز را تامین کند، خوشبختانه نهال زرشک بی دانه سیاه نسبت به خشکسالی و کم آبی مقاوم بوده و کافی است در ماه دوبار روتین آبیاری آن را انجام دهند تا میوه های درشت، آبدار و شیرین تولید شود.

روش صحیح آبیاری باغ زرشک بیدانه سیاه

استفاده از روش نوین آبیاری برای باغ زرشک بی دانه توصیه می‌شود چون:

  • هزینه مربوط به آبیاری را کاهش می‌دهد.
  • هدررفت آب کاهش پیدا می‌کند.
  • از انتقال بیماری از درختی به درخت دیگر جلوگیری می‌شود.
  • مانع از شیوع بیماری قارچی و باکتریایی در محوطه باغ می شود.
  • آب به عمق  خاک و لایه های زیرین زمین نفوذ می‌کند.

زمان گلدهی درخت زرشک بیدانه سیاه

گل دهی درخت زرشک بی دانه سیاه در ماه فروردین آغاز می شود.

زمان برداشت میوه زرشک بیدانه سیاه

بهترین زمان برداشت میوه زرشک بی دانه سیاه دهه دوم ماه آبان است.

خرید نهال زرشک بیدانه سیاه

برای تهیه و خرید نهال زرشک بی دانه سیاه حتماً چند مورد را رعایت کنید:

  • از نهالستان معتبر و شناخته شده که مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی دارد مانند برتر نهال، درختچه زرشک بی دانه سیاه را تهیه کنید.
  • نهال زرشک سیاه بی دانه را به صورت شناسه دار به همراه کارت سلامت تهیه کنید.
  • نهال زرشک سیاه بی دانه را با تضمین کیفیت و همراه کارت گارانتی خریداری کنید.

قیمت نهال زرشک بیدانه سیاه

برای استعلام قیمت نهال زرشک بی دانه سیاه به سایت اینترنتی نهالستان و مراکز تولید کننده انواع نهال میوه مراجعه کرده و با کارشناسان آنها در ارتباط باشید، مراکز تولید کننده مشاوره و راهنمای خود را به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه ای در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زرشک بیدانه سیاه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال