%9

نهال زرشک بیدانه پفکی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

55,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 3 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 400 تا 1200
  • پایه نهال : رویشی و بذری
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال زرشک بی دانه پفکی

ارزش و جایگاه میوه زرشک بی دانه پفکی برای ایرانیان بسیار بالا بوده و از آن در بیشتر غذاهای سنتی برای خوش طعم کردن غذاها استفاده می‌‌شود، تجارت زرشک بی دانه پفکی به اندازه‌ای پر رونق و سودآور است که اکثر مردم آن را با نام یاقوت سرخ می‌شناسند، این نهال ویژگی و خصوصیاتی داشته و باعث پر تقاضا بودن آن در بین کشاورزان شده است:

  • نهال زرشک بی دانه پفکی به صورت بوته ای رشد کرده و ارتفاع آن حداکثر دو متر است.
  • کوتاه قامت بودن بوته نهال زرشک بی دانه پفکی باعث شده تا مراحل نگهداری و برداشت میوه برای کشاورزان کار آسان و بدون درد باشد.
  • برگ‌های این نهال به شکل بیضی است.
  • میزان مقاومت و استقامت نهال زرشک بی دانه پفکی در برابر خشکسالی، کم آبی و شوری آب مثال زدنی است.
  • میوه های نهال زرشک بی دانه پفکی کاملا با کیفیت بوده و از هر ۴ کیلو میوه تولید شده می‌توان یک کیلویی زرشک خشک شده استخراج کرد.
  • نهال زرشک بی دانه پفکی پربار است به طوری که در هر هکتار نزدیک به ۶ تن زرشک تر و باکیفیت برداشت می شود.
  • نهال زرشک بی دانه پفکی بومی کشور ایران است.

نهال زرشک بیدانه پفکی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال زرشک بی دانه پفکی

خاستگاه اصلی نهال زرشک بی دانه پفکی کشور ایران است بومی بودن این نهال سبب شده با اکثر مناطق کشور ایران سازگاری زیادی داشته باشد، سازگاری نهال زرشک بومی کشور ایران با اکثر نقاط کشور باعث شده تا طول عمر اقتصادی نهال زرشک بی دانه پفکی بالاتر از ۵۰ ساله بوده و باردهی کاملا اقتصادی و تجاری داشته باشد، به همین خاطر کشور ایران یکی از تولیدکنندگان برتر میوه زرشک پفکی بیدانه در خاورمیانه و کشورهای اروپایی و آمریکایی شناخته می‌شود.

پایه اصلی نهال زرشک بی دانه پفکی

در نهالستان تولید کننده که به تولید و فروش نهال زرشک بی دانه پفکی می پردازند، مهندسین کشاورزی سعی می‌کنند از آخرین روش و الگوریتم باغداری و گیاهپزشکی استفاده کنند تا بهترین نهال زرشک  پفکی بی دانه  را تولید کند پایه اصلی نهال زرشک بی دانه زرشک بی دانه برای تغذیه استفاده از قلم زنی است.

ویژگی نهال زرشک بی دانه پفکی

  • میوه زرشک بی دانه پفکی ارزش تجاری خیلی بالایی دارد و به عنوان گرانترین چاشنی غذا و میوه خوراکی شناخته شده است.
  • نهال زرشک بی دانه پفکی زودبازده است دو سال بعد از کاشت باردهی آن آغاز می‌شود.
  • به خاطر قامت کوتاه نهال زرشک بی دانه پفکی بهترین فاصله برای کاشت آن در محوطه باغ به اندازه دو متر بوده، بنابراین در هر هکتار حداقل ۲۵۰۰ نهال زرشک بی دانه جای می‌گیرد.
  • طول حیات اقتصادی نهال زرشک بی دانه پفکی حداقل ۵۰ سال است.
  • بهترین روش تکثیر برای نهال زرشک بی دانه پفکی روش قلمه زنی است ‌

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زرشک بی دانه پفکی

تحقیقات نشان داده است درخت زرشک در مناطق کوهستانی به صورت وحشی رشد می‌کند پس مشخص است که مناطق کوهستانی و ارتفاعات برای رشد درخت زرشک بی دانه پفکی بسیار مناسب است، از طرف دیگر در سال‌های گذشته با تولید و فروش نهال زرشک بی دانه پفکی به صورت اصلاح شده در مناطق کویری این درختان رشد بسیار مناسب و پرباری از خود نشان داده است، پس می‌توان گفت که تمامی اقلیم، آب و هوا منطقه ایران برای احداث باغ زرشک بسیار مناسب است، این درختان و رطوبت دوست هستند.

فاصله مناسب برای کاشت درخت زرشک بی دانه پفکی

به خاطر کوتاه بودن درختچه‌های زرشک پفکی بی دانه فاصله ‌ای که برای آن در نظر گرفته اند خیلی کمتر است استفاده از الگوی کشت مربعی با فاصله دو در دو متر باعث می‌شود تا کشاورز بتواند حداقل ۲۵۰۰ عدد نهال زرشک را در یک هکتار زمین جای دهد.

خاک مناسب برای کاشت درخت زرشک بی دانه پفکی

به هنگام کاشت درخت زرشک بی دانه پفکی حتما به خاک با توجه داشته باشید تا شرایط لازم را برای احداث باغستان زرشک داشته باشد شرایط عبارتند از:

  • خاک آهکی برای کاشت درخت زرشک بی دانه پفکی مناسب است.
  • بستر خاک لومی و شنی تاثیر بیشتری بر روی باروری درخت زرشک بی دانه پفکی دارد.
  • مناطق کوهپایه ای و کمی ارتفاعات مناسب برای احداث باغ زرشک پی دانه پفکی است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زرشک بی دانه پفکی

برای انتقال درخت زرشک بی دانه پفکی به محوطه باغ می‌توانید در اواخر فصل پاییز بعد از به خواب رفتن ریشه و همچنین در اواخر سال فصل زمستان قبل از بیدار شدن ریشه درختان عملیات کاشت درخت زرشک بی دانه پفکی به اتمام برسانید، بعد از کاشت درخت زرشک بی دانه پفکی مراقبت لازم را انجام دهید تا بر اثر برودت هوا و بارش شدید و تگرگ نهال جوان تازه کاشته شده صدمه نبیند.

کود مناسب برای نهال زرشک بی دانه پفکی

اگر به دنبال تغذیه مناسب نهال زرشک بی دانه ای هستید کمپوست را اولویت خود قرار دهید، کمپوست یک کود آلی، طبیعی و تاثیرگذار برای کاشت این نهال محسوب می‌شود البته در صورت لزوم و طبق پیشنهاد کارشناسان گیاه پزشکی و متخصصین کشاورزی بهتر است از کودهای شیمیایی در دز های مناسب نیز استفاده کنید.

ارتفاع درخت زرشک بی دانه پفکی در طول عمر

درخت زرشک بی دانه پفکی به صورت درختچه و بوته رشد کرده و ارتفاع زیادی ندارد، از اینرو رسیدگی به آن بسیار راحت است، معمولاً درخت‌های تربیت شده و پیوندی بین ۲ متر متغیر هستند و کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی ارتفاع آن را تا دو متر ثابت نگه می‌دارند، ولی زمانی که این درخت به صورت وحشی رشد می کند ارتفاع آن تا ۶ متر نیز می‌رسد.

هرس درخت زرشک بی دانه پفکی

قبل از خرید نهال زرشک بی دانه پفکی اطلاعات جامع و علمی در مورد حرص این درخت جمع آوری کنید، یکی از درختانی که هرس آن بسیار راحت بوده مربوط به زرشک بی‌دانه پفکی است چون ارتفاع چندان زیادی نداشته، شاخه های خشک و بیمار آن نیز کاملا مشخص بوده و بهترین زمان برای هرس درخت زرشک بی دانه پفکی در ماه آبان و همچنین نیمه دوم اسفندماه است، با هرس اصولی و استاندارد میزان سیستم دفاعی این درخت تا چند برابر افزایش پیدا کرده و مانع شیوع انواع بیماری‌ها در محوطه باز می‌شود، کشاورزان نباید فراموش کنند دو سال یکبار هرس درخت زرشک ویدانیک فکی را انجام دهند.

نهال زرشک بیدانه پفکی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زرشک بی دانه پفکی

آنچه مشخص است اگر کشاورزان نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانه درخت زرشک بی دانه پفکی را مهیا کنند در فصل بهار با درختان پربار روبرو خواهند شد سرمای لازم برای خواب زمستانی این درخت این ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت بازه دمایی کمتر از ۷ درجه است.

عمر مفید نهال زرشک بی دانه پفکی

از ویژگی مهم پرفروش نهال زرشک بی دانه پفکی می‌توان به عمر مفید آن اشاره کرد، یک نهال زرشک پفکی حداقل ۵۰ سال می‌تواند عمر اقتصادی و مفید داشته و پربارترین سال‌ها را تجربه کند، البته با رسیدگی کشاورز، کوددهی و آبیاری مناسب این رقم افزایش پیدا می‌کند.

سن حیات نهال زرشک بی دانه پفکی

اگر نهال زرشک بی دانه پفکی را از نهالستان معتبر به صورت اصلاح شده و تضمینی خریداری کنید حداقل سن حیات این نهال بین ۷۰ تا ۸۰ سال خواهد بود.

میزان وزن هر میوه زرشک بی دانه پفکی

از آنجایی که زرشک بی دانه پفکی به صورت خوشه ای روشن می کند و گوشه های آن را در نظر می‌گیرند که هر گوشه ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم وزن دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زرشک بی دانه پفکی

گزینه مناسب برای کاشت نهال زرشک بی دانه پفکی مناطق کوهپایه‌ای و ارتفاعات هستند، برای این منظور توصیه می‌شود این باغ زرشک بی دانه پفکی را در ارتفاع ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ متری احداث کنید.

مصونیت و مقاومت درخت زرشک بی دانه پفکی در برابر آفات و بیماری ها

برای کشاورز تنها قیمت نهال زرشک نباید مهم باشد بلکه میزان مصونیت و مقاومت درخت زرشک بی دانه پفکی در برابر آفات و بیماری‌ها به اندازه‌ای باشد تا کشاورز برای نگهداری و مراقبت آنها مجبور نباشد هزینه زیادی صرف خرید سموم و نهاده های مختلف کند، از انواع آفات و بیماریهای درخت زیر بی دانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنگ سیاه گندم
  • سفیدک سطحی زرشک
  • شته زرشک
  • پروانه انگشتری
  • مگس گیلاس
  • پروانه ابریشم باف ناجور
  • زنبور سرشاخه خوار
  • پروانه برگ خوار
  • شپشک بنفشه زیتون

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زرشک بی دانه پفکی در هر هکتار

با خرید نهال زرشک پفکی بیدانه از نهالستان‌های معتبر، رسیدگی اصولی و استاندارد از آن باعث می‌شود تا میزان باردهی و برداشت محصول درخت زرشک بی دانه در هر هکتار افزایش پیدا کند، معمولا باغ زرشک در شرایط ایده آل حداقل ۶ تن باردهی کاملا اقتصادی و تجاری دارد با توجه به قیمت این میوه و فروش گرمی آن وزن ۶ تن یک رقم قابل توجه برای کشاورزان محسوب می‌شود.

شروع باردهی محصول درخت زرشک بی دانه پفکی

درخت زرشک بی دانه پفکی زودبازده است و معمولاً از سال دوم کاشت باردهی خود را شروع می‌کند بعد از چهار سال به سن بلوغ رسیده و تکامل رشد خود را به اتمام می‌رساند در این زمان رشد اقتصادی آن آغاز شده و کشاورز با فروش میوه تولید شده می‌تواند به کسب در آمد برسد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زرشک بی دانه پفکی در صورت نیاز

بیشتر گل‌های درخت زرشک بی‌دانه پفکی به صورت مرکب رشد می‌کند یعنی گل‌های آن دو جنسی است و بعد این درخت برای باربری احتیاج به رقم گرده افشار ندارد همین خصوصیات درخت زرشک بی دانه پفکی باعث شده تا میزان باردهی آن در هکتار افزایش پیدا کند، این گیاه تک پایه است.

مدت آبیاری باغ درخت زرشک بی دانه پفکی

درخت زرشک بی دانه پفکی نسبت به کم آبی مقاوم بوده و گونه های وحشی آن بصورت دیمی با بارش باران آبیاری می‌شوند، ولی برای تولید میوه تجاری و‌گوشتی آبدار کشاورزی باید روتین‌های آبیاری زرشک را به طور کامل رعایت کند.

زرشک بی دانه پفکی نسبت به آب شور مقاوم است و نباید این شوری این آب به اندازه ای باشد که تاثیر منفی بر روی شده بود از نظر کارشناسان بهتر است درخت زرشک بی دانه را بعد از ریختن گلبرگ‌ها تا دو هفته مانده به برداشت هر ۱۵ روز یکبار آبیاری کنید.

روش صحیح آبیاری باغ درخت زرشک بی دانه پفکی

روش قطعی و روش بارانی گزینه مناسبی برای آبیاری باغ درخت زرشک بی دانه پفکی است.

زمان گلدهی درخت زرشک بی دانه پفکی

درخت زرشک بی دانه پفکی در ماه فروردین گزینه ای خود را آغاز می‌کند.

زمان برداشت میوه زرشک بی دانه پفکی

درختچه زرشک بی دانه پفکی دیر رس است، از ماه فروردین میوه های آن تازه شروع به رسیدن می‌کند، در مناطقی که امکان باران پاییزه در آنجا وجود ندارد بهتر است کشاورزان تا ماه آبان منتظر بمانند تا میوه زرشک به خوبی برسد، چون در این ماه میوه زرشک کاملاً رسیده آبدار، مزه ترش و شیرین دارد و طعم گس در آن مشخص نیست، البته در صورت باران زا بودن منطقه می‌توان هفته آخر مهر و دهه اول آبان برداشت محصولات را به اتمام رساند.

خرید نهال زرشک بی دانه پفکی

برای خرید نهال زرشک بی دانه پفکی کشاورزی موظف است تمام نهال‌ها را از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار دهد تا نسبت به کیفیت ظاهری آنها اطمینان حاصل کند، ولی برخی از نهال زرشک هستند که از لحاظ ظاهری بدون عیب بود ولی بعد از کاشت در محوطه باغ رسد مناسب و یا باردهی خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

پس بهتر است کشاورز نهال زرشک بی دانه پفکی را به صورت تضمینی از مرکز معتبر مانند برتر نهال تهیه کند، در صورت بروز مشکلی به اندازه کافی فرصت مرجوع محصول را داشته و یک نهال سالم تحویل بگیرد.

در کشور ایران معدود نهالستان‌هایی هستند که به تولید و عرضه نهال زرشک بی دانه پفکی با کیفیت می‌پردازند، بهتر است باغداران با سایت‌های اینترنتی این نهالستان آشنای کامل داشته باشند تا بتواند نهال زرشک پفکی بی دانه را با تضمین کیفیت خریداری کنند.

نهال زرشک بیدانه پفکی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیمت نهال زرشک بی دانه پفکی

برای تهیه نهال زرشک بی دانه پفکی به همراه شناسنامه و کارت سلامت و استعلام قیمت نهال زرشک می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان های تولید کننده در کشور ایران مراجعه کنید، نهالستان‌های بزرگ و با اعتبار علاوه بر فروش اینترنتی و ارسال آن به تمام نقاط کشور آماده ارائه خدمات مشاوره به صورت رایگان و بدون هزینه  به کشاورزان هستند.

البته در نهالستان‌های تولید کننده تمامی محصولات را به صورت تضمینی و به همراه کارت گارانتی به کشاورزان ارائه می‌دهند، همچنین نهالستان‌های تولیدی و مجوز دار قیمت درخت زرشک بی دانه پفکی را طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی کاملا اقتصادی و بر اساس کیفیت آن تعیین می‌کنند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زرشک بیدانه پفکی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال