%10

نهال زرشک قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

45,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 3 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1200 تا 1500
  • پایه نهال : رویشی و بذری
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

اگر در جایی با نام یاقوت سرخ مواجه شدید بدانید که منظور همان زرشک قرمز است که به سبب ارزش اقتصادی بالا به این نام شهرت یافته است. نهال زرشک قرمز یکی از ارقام نهال زرشکی است که به سبب بالا بودن کیفیت محصولات و همچنین شرایط سهل کاشت، داشت و برداشت گونه ارزش تجاری بسیار بالایی دارد و نهال محبوب همه باغداران شده است‌.

نهال زرشک قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

خاستگاه اصلی نهال

اگر همچنان به دنبال گونه‌های وارداتی و غیر بومی زرشک هستید که عملکردی بی‌نظیر و عالی داشته باشد که با پرورش آن به سودآوری بالایی دست یابید توصیه ما به شما خرید نهال زرشک قرمز است که گونه‌ای کاملا بومی و ایرانی است و امکان کاشت و پرورش آن نیز در اکثر نواحی کشور وجود دارد به دلیل استقبال بی نظیر باغداران از این رقم قیمت نهال زرشک قرمز در بازار نسبتا بالاست.

پایه اصلی نهال

بر خلاف سایر ارقام نهال زرشک که به روش پیوند تکثیر می‌شوند این گونه را از طریق تکثیر غیر جنسی ازدیاد می‌کنند که برای این گونه به خوبی جواب می‌دهد البته به شرطی که از پاجوش‌های سه ساله ساله و جوانی استفاده می‌کنند که دارای طولی بیش از ۵۰ سانتی متر و ریشه‌هایی با تراکم بالا باشند؛ پس روش‌های پایه رویشی و بذری متداولترین روش‌های تکثیر نهال زرشک قرمز هستند. پاجوش‌ها در زمان سازگار و مطلوب از درخت جدا شده و در خاک سازگار کاشته شوند تا پس از گذشت مدت اندکی نهال جدید تولید شود.

ویژگی نهال

اگر تا کنون به نهال زرشک قرمز جوان و سالم نگاه کرده باشید تایید می‌کنید که این نهال دارای برگ‌های نسبتا بزرگ بیضی شکل و کشیده‌ای است که به صورت خوشه‌ای در سطح شاخه‌ها می‌روید و همانند سایر ارقام نهال زرشک از جمله گونه‌های خاردار است. بازدهی بالا و مقاومت بسیار زیاد گونه در برابر عوامل بیماری زا و آفات از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نهال پرفروش و پرطرفدار است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

واریته‌های مختلف نهال زرشک متناسب و سازگار برای کاشت در اقلیم‌های سردسیری نیستند اما نهال زرشک قرمز به دلیل این که پیوندی و اصلاح‌نژاد شده است امکان رشد و سازگاری در آب و هوای نیمه سردسیری و معتدل را نیز دارد اما همانند سایر ارقام نهال میوه، نهال زرشک قرمز نیز برای بازدهی بالا نیاز به دریافت مکرر نور خورشید در طول روز دارد و این نیاز جدی است و نباید نادیده گرفته شود.

فاصله مناسب برای کاشت

پیش‌تر در قسمت‌های قبلی مقاله گفتیم که دریافت نور خورشید توسط درختان زرشک یکی از نیازهای حیاتی گونه هست که باید جدی گرفته شود پس به منظور رفع این نیاز و افزایش فتوسنتز درختان توصیه می‌شود که در هنگام احداث باغ، گونه‌ها را در ردیف‌های 2 متری و فواصل 2 متری از یکدیگر بکارید.

خاک مناسب

خاک اصلی‌ترین بستر نهال زرشک قرمز است که منبع تغذیه نهال نیز به حساب می‌آید اما نهال زرشک قرمز در خاک‌های سبک زهکشی شده با ph 6 رشد بهتری خواهند داشت، به همین منظور بهتر است در خاک‌های لومی شنی که قابلیت نفوذپذیری بالایی دارند کاشته شوند و قبل از کاشت زمین را متناسب با طول ریشه حدود ۷۰ سانتی متر حفر کنید و سپس نهال را ار فاصله ۱۵ سانتی‌متری از محل پیوند در خاک بکارید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

سازگارترین زمان برای کاشت نهال را می‌توانید پس از بررسی کلی اقلیم منطقه خود تشخیص دهید و در صورتی که آب و هوای منطقه شما سردسیری و کوهستانی بود بهتر است کاشت نهال را تا پس از اتمام فصل سرما به تعویق بیاندازید، البته این گونه نسبت به سرمای بهاره و حتی یخبندان‌های زمستانه مقاومت نسبی دارد، پس امکان کاشت آن در فصل پاییز و اوایل زمستان نیز وجود دارد.

کود مناسب برای نهال

یکی از ویژگی‌های نهال زرشک قرمز که قریبا اکثر کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند، افزایش مقاومت سالانه درختچه‌های کوتاه قامت زرشک قرمز است که در اثر کوددهی منظم و سالیانه این مقاومت و قدرت رشد افزایش می‌یابد؛ به همین علت توصیه شده است که در انتخاب کود سازگار با این گونه نهایت دقت را به عمل آورید زیرا نقش حیاتی در رشد و مقاومت گونه نسبت به سرما و عوامل بیماری زا دارد. استفاده از کودهای دامی و کودهای ازته تاثیر بسزایی در رشد درخت دارند.

ارتفاع درخت در طول عمر

با توجه به ارتفاع کوتاه درخت زرشک قرمز در طول عمر خود برخی گمان می‌کنند که این نهال دارای قدرت رشد متوسطی است اسن درحالی است که ارتفاع کم گونه به دلیل ژنتیک گیاه است و ارتباط چندانی با قدرت رشد آن ندارد. حداکثر ارتفاع این نهال در طول عمر و رشد خود تا حداکثر ۲ الی ۲.۵ متر خواهد بود و بیشتر از نمی‌شود، البته این مقدار ارتفاع گفته شده نیز برای زمانی است که نهال در شرایط ایده آل و سازگاری رشد و پرورش یابد.

نهال زرشک قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

هرس درخت

اگر قصد دارید هرساله راندمان برداشت محصول درختان زرشک قرمز را افزایش دهید بهتر است از هرس اصولی و تخصصی درختان زرشک هر دو سال یکبار غافل نشوید. بهترین موعد هرس درختان زرشک قرمر از نیمه فصل پاییز تا اواخر بهمن ماه است و در این فاصله بهتر است ابتدا اقدام به حذف شاخه‌های خشکیده نمایید؛ سپس در صورت نیاز شروع به هرس فرم دهی و پس از آن هرس باردهی کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

یکی از عواملی که در جهت رشد بیشتر نهال زرشک قرمز موثر است تامین نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال است که برای این کار لازم است نیاز سرمایی گونه را بدانیم. در همین راستا کافیست نهال را به مدت حداکثر ۱۵۰۰ ساعت در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد قرار دهیم تا پس از بیدارشدن از خواب زمستانی توانایی مقاومت در برابر سرمای بهاره و همچنین گلدهی را داشته باشد.

عمر مفید نهال

برترین ویژگی درخت زرشک قرمز عمر اقتصادی بالای گونه است که شما باغدار عزیز با خرید نهال زرشک قرمز جهت احداث باغ می‌توانید تا حدود ۴۵ الی ۵۰ سال (حدود نیم قرن) از سودآوری آن بهره مند شوید. قیمت نهال زرشک قرمز در بازارهای داخلی و خارجی دارای نوسان است که البته این موضوع با توجه به توجیه اقتصادی گونه بسیار مقرون به صرفه است.

سن حیات نهال

در راستای افزایش سن حیات نهال باغدار باید تمامی اصول کاشت، داشت و برداشت نهال را کاملا به صورت اصولی انجام دهد و در همین مسیر می‌تواند از کارشناسان خبره و مجرب مرکز فروش نهال زرشک قرمز برتر نهال کمک بگیرید. در شرایطی ایده‌آل سن حیات این گونه تا حدود ۷۰ سال خواهد رسید که در سال‌های انتهایی از میزان باردهی آن کاسته خواهد شد.

میزان وزن هر میوه

میوه‌های بیضی شکل و قرمز رنگ زرشک به صورت خوشه‌ای می‌رویند و وزن هر عدد زرشک حدود ۱ گرم خواهد بود زیرا زرشک میوه‌ای بسیار سبک است اما وزن هر خوشه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم خواهد بود. یکی از دلایل افزایش طرفداران میوه زرشک طعم ترش و خوشمزه این میوه است که خاصیت و مصارف درمانی و دارویی بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید که از هر ۶ تن زرشک تازه برداشت شده حدود ۳ تن زرشک تمیز و پاک شده را می‌توان به بازار عرضه نمود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

به منظور تامین نیازهای جوی و اقلیمی نهال زرشک قرمز توصیه می‌شود که گونه را در مناطقی با ارتفاع بیش از ۵۰۰ متر از سطح دریا بکارید تا رشد و بازدهی درخت دچار اختلال نشود. در نواحی بسیار گرم یا بسیار مرطوب امکان دریافت راندمان مورد انتظار باغدار وجود نخواهد داشت پس قبل از مراجعه به سایت فروش نهال زرشک قرمز در منطقه خود حتما میزان ارتفاع منطقه از سطح دریا را بسنجید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

افزایش مصونیت و مقاومت نهال زرشک قرمز در برابر آفات و بیماری‌های رایج در باغات تنها به وسیله سمپاشی اصولی سالیانه صورت می‌گیرد که البته قبل از انتخاب سموم سازگار با محیط زیست و انسان و همچنین موعد سم پاشی سالیانه باید آگاهی کاملی از آفات و بیماری‌های مختلف داشته باشیم. شته‌ها، کنه‌ها و کرم‌های ریشه خوار و پروانه انگشتری از جمله عوامل بیماری زای خطرناک برای درختان زرشک به شمار می‌آیند. از جمله بیماری‌های رایج و خطرساز برای این نهال نیز بیماری‌های لکه برگی و پوسیدگی قارچی می‌توان اشاره کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

شرط دریافت باردهی مطلوب از نهال زرشک قرمز، نگهداری اصولی و توجه به نیازهای اساسی گونه است در همین راستا کافیست شما نهال زرشک را در اقلیم مناسب بکارید و در طول دوره رشد خصوصا سال‌های اولیه به نیازهای آب اعم از آبیاری، کوددهی و … توجه کافی کنید تا سالانه بیش از ۲ الی ۳ تن محصول در ازای هر هکتار زمین دریافت کنید.

شروع باردهی محصول

به سه سال ابتدایی کاشت نهال زرشک قرمز، سنین طلایی گونه گفته می‌شود؛ چرا که اگر در این سه سال توجه لازم به درخت شود از سال چهارم می‌توانید شاهد به بار نشستن گونه باشید. باردهی نهال در این زمان به گونه‌ای است که ضمن دریافت سرمایه اولیه خود از همان سال اول می‌توانید به سود خوبی نیز دست یابید البته تمامی موارد گفته شده به زمانی اختصاص دارد که شما اقدام به خرید نهال زرشک قرمز سالم و شناسنامه دار از نهالستان‌های معتبر کرده باشید‌.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

زرشک قرمز نیاز به گرده افشانی ندارد.

مدت آبیاری

آبیاری نهال زرشک قرمز در فواصل ۱۰ الی ۱۲ روز یکبار ایده‌آل‌ترین حالت برای گونه است چرا که این نهال در برابر شرایط کم آبی و خشکی بسیار مقاوم است، حتی در روزهای گرم و خشک تابستان کافیست تا نهال را به خصوص در سال‌های اولیه هر ۷ روز یکبار با شیوه‌ای اصولی و مقرون به صرفه آبیاری کنید.

روش صحیح آبیاری

جهت سیراب نمودن درختان زرشک قرمز در باغ و همزمان صرفه جویی در مصرف آب مطلوب است تا از روش‌های نوین و مقرون به صرفه‌ای استفاده کنید که نیاز کمتری برای به کارگیری نیروی انسانی دارند و توسط تجهیزان نوین و ساده صورت می‌گیرند‌. شیوه‌های آبیاری بارانی و سیستمی قطره‌ای، هر دو دارای ویژگی‌های گفته شده در بالا هستند و نیاز آبی نهال زرشک قرمز را در سال‌های اولیه کاشت و سنین بلوغ به خوبی برطرف می‌کنند.

زمان گلدهی درخت

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شود که دلیل افزایش قیمت نهال زرشک قرمز دیرگل نسبت به سایر ارقام نهال زرشک زودگل به چه علت است؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که دیرگل بودن نهال نوعی مزیت و امتیاز محسوب می‌شود؛ چرا که با افزایش نسبی برودت هوا در برخی مناطق امکان یخ زدن و سرمازدگی گل‌های تازه شکوفا شده نهال نیز وجود دارد که این اتفاق در خصوص ارقام دیرگل رخ نخواهد داد.

نهال زرشک قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

زمان برداشت

در رابطه با تشخیص دقیق موعد برداشت محصولات درخت زرشک قرمز توجه بسیاری داشته باشید؛ چرا که رد شدن موعد برداشت و عدم برداشت محصولات سبب تیره شدن رنگ میوه‌ها و همچنین افت کیفی محصولات خواهد شد. در ابتدای فصل پاییز امکان برداشت میوه‌ها وجود خواهد داشت و با توجه به قامت کوتاه درختان فرآیند برداشت به راحتی انجام می‌شود.

خرید نهال

رایج‌ترین سوال باغداران در هنگام دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان نهالستان برتر نهال در این خصوص است که آیا با خرید نهال زرشک قرمز احتمال بازگشت سرمایه اولیه در پنج سال اولیه کاشت نهال وجود دارد؟ در پاسخ این سوال گفته می‌شود که در صورتی که نهال را از مراکز معتبر سالم خریداری نمایید حتما به سودآوری خوبی دست خواهید یافت.

قیمت نهال

از آن جایی که قیمت نهال زرشک قرمز در بازار دارای نوسانات بسیاری است نمی‌توان به صورت قطعی عوامل تاثیر گذار بر این قیمت گذاری را تعیین کرد اما موضوع حائز اهمیت در این میان خرید نهال سالم و شناسنامه دار از مراکز فروش نهال زرشک قرمز است که خود مستقیما تولید کننده این محصول باشند و هیچگونه واسطه‌گری در این میان صورت نگیرد، در این صورت شما می‌توانید نهال مورد نظر خود را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت و بهترین کیفیت از نهالستان برتر نهال خریداری نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زرشک قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال