%9

نهال زرشک پلویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

55,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 3 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1200 تا 1800
  • پایه نهال : رویشی و بذری
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

نهال زرشک پلویی نیز به دلیل داشتن محصولات بسیار زیاد یک رقم تجاری محسوب شده و این میوه علاوه بر مصرف تازه خوری در بسیاری از غذاها قابل استفاده بوده و درکل به همین خاطر میزان فروش نهال زرشک پلویی بالا بوده و از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است، میوه زرشک پلویی دارای ظاهری بیضی شکل است و دارای مزه ترش و بسیار خوشمزه و دارای طعمی خوب و همه پسند بوده حتی ترشی آن به گونه‎ای است که هر مخاطبی پسندیده و از خوردن این میوه قرمز رنگ بسیار لذت خواهد برد.

نهال زرشک پلویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

کشور ایران اولین خاستگاه و تولید کننده اصلی نهال زرشک پلویی بوده و هر ساله توانایی تولید بخش عظیمی از این نهال را به خود اختصاص داده است و همچنین این رقم نهال زرشک بیشتر در استان خراسان جنوبی کاشته و پرورش داده شده و قابل برداشت است و همان طور که می‎دانید این میوه در استان مشهد در مقدار بسیار بالایی است و با اینکه میوه بسیار خوب و کاربردی است و میزان آن از مقدار بالایی برخوردار است پس باید قیمت نهال زرشک پلویی بالا باشد در صورتی که قیمتی مناسب را دارا است.

پایه اصلی نهال

نهال زرشک پلویی دارای پایه پیوندی بوده و به صورت پیوندی و اصلاح شده نیز به تولید می‏رشد و این موضوع نیز در هنگام خرید نهال زرشک پلویی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و درضمن به دلیل پیوندی بودن این رقم نهال زرشک میزان رشد و تولید محصول آن بسیار بالا و اقتصادی بوده و به شکلی که با تولید محصولات و میوه‎های درجه یک و با کیفیت توانسته بخش بالایی از آن را به کشورهای دیگر صادر نمود و با این کار وارد دنیای بزرگ تجاری شد که این موضوع در نهایت باعث سود بیشتر شده.

ویژگی نهال

از جمله بارزترین و مهم‏ترین ویژگی‏های نهال زرشک پلویی این است که این نهال زرشک هرچه پیرتر و مسن‎تر شده محصولات بهتر و بیشتری را تولید خواهد کرد یعنی در برداشت محصولات نهال زرشک پلویی سن و عمر نهال زرشک برای کشاورز مهم و مفید بوده است، جالب است بدانید نهال زرشک پلویی در مقابل کم آبی بسیار حساس بوده و در فصل گرما یعنی تابستان بهتر است مقدار آب مورد نیاز آن برطرف گردد وگرنه شاهد آسیب نهال زرشک خواهید بود ولی این نهال زرشک مقاوم در برابر سرما است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال زرشک پلویی در مناطقی دارای آب و هوای گرم و خشک کاشته و به خوبی قابل پرورش است و در نظر  داشته باشید که مناسب بودن آب و هوا تاثیر فراوانی در کاشت نهال زرشک پلویی داشته است پس باغداران بهتر است قبل از اقدام به کاشت نهال زرشک پلویی درباره آب و هوای منطقه کاشت نهال زرشک خود تحقیق کنند و بعد با توجه به نوع آب و هوای باغ خود نهال زرشک مورد نظر خود را خریداری کنند تا بتوانند محصولات بسیار خوب و درجه یک را به در میزان بالا تولید خواهد شد.

فاصله مناسب برای کاشت

نهال زرشک پلویی نیاز به نور کافی داشته و دریافت نور به اندازه کافی باعث رشد بیشتر و بهتر نهال زرشک شما خواهد شد و همچنین نهال زرشک شما توانسته عملیات فتوسنتز را به خوبی انجام داده، بهترین و مناسب‏ترین فاصله کاشت برای این نوع نهال زرشک 2 در 2 متر است و رعایت این میزان فاصله برای نهال زرشک پلویی باعث شده شاخ و برگ این نوع نهال زرشک در هم فرو نرفته و با یک دیگر برخورد نداشته است و نهال زرشک پلویی توانسته نور خورشید را به خوبی دریافت خواهد کرد.

خاک مناسب کاشت

انتخاب خاک مناسب برای هر نهالی مهم و در رشد و عملکرد آن بسیار مناسب است و برای نهال زرشک پلویی به این صورت است، علاوه بر نوع خاک نهال زرشک پلویی باید خاک کاشت نهال زرشک دارای زهکشی مناسب و اصولی باشد، نهال زرشک پلویی دارای مقاومت بالا در برابر شوری خاک داشته و در خاک شور کاشته شده و محصولات بسیار خوب و مرغوبی را هم تولید کرده است پس نتیجه می‏توان گرفت انتخاب خاک مناسب برای نهال مهم و ضروری بوده و در رشد نهال زرشک شما موثر است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال زرشک پلویی معمولا در همان سال اول کاشت خود شروع به باردهی و محصول دهی می‏کند و بعد از برداشت محصول نهال زرشک پلویی نوبت به کاشت نهال زرشک پلویی بوده و نهال‏های زرشک پلویی در آن فصل کاشته شده و بهترین و سازگارترین زمان برای کاشت این رقم نهال زرشک آن موقع است و باغداران نهال‏های خود را کاشته و با رعایت تمامی فاکتورهای کاشت نهال توانسته بهترین محصولات را تولید و به فروش برسانید.

نهال زرشک پلویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال

این نوع نهال زرشک علاوه بر خاک مناسب نیاز فراوان به کودهای مناسب داشته و برای این رقم نهال زرشک بهتر است از کودهای شیمیایی مناسب و همچنین در صورت وجود کودهای دامی پوسیده مناسب برای این نوع نهال زرشک استفاده کرده و هم باعث تقویت خاک و ریشه نهال زرشک پلویی شده و هم رشد و مقدار تولید محصولات آن را هم افزایش داده است پس این موضوع نشان می‎دهد افزودن کودهای مناسب با توجه به نوع نهال شما بسیار حائز اهمیت و مهم است.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال زرشک پلویی در طول عمر خود دارای ارتفاع بسیار بالا نبوده و حداکثر ارتفاع این نهال زرشک در طول عمر خود در حدود 2 متر می‎باشد و بیشتر از این میزان ارتفاع تا به حال دیده نشده و حداکثر ارتفاع نهال زرشک پلویی در همین مقدار بوده است البته که میزان ارتفاع نهال زرشک با هرس کردن کنترل شده اما نکته مثبت ایت ارتفاع این است که برداشت محصولات آن آسان است و نیاز به هزینه کردن فراوان و یا گرفتن نیزوهای زیاد برای برداشت این نوع محصول نیست.

هرس درخت

هرس کردن این نهال زرشک کاری ضروری و مهم است به طوری که عملیات هرس نهال زرشک پلویی از اول فصل زمستان هر سال شروع شده و تا آخر سال ادامه خواهد داشت این کار علاوه بر فرم دهی و نظم به نهال شما باعث رشد بیشتر و بهتر نهال زرشک شما خواهد شد پس باغدارانی که نهال زرشک می‎کارند باید در هرس کردن این نوع نهال دقت کافی را دشته و در صورت نیاز در هنگام خرید نهال زرشک پلویی از آن نهالستان اطلاعات کافی را دریافت نمایند و بعد اقدام به خرید آگاهانه نمایند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال زرشک پلویی هم مانند سایر نهال‎های زرشک باید یک دوره سرمایی را پشت سر بگذارد اما جالب است بدانید مدت زمان سپری کردن دوره سرمایی برای نهال زرشک پلویی از دیگر نهال‎های زرشک کم‎تر بوده و زودتر از سایر نهال‎های زرشک از خواب بیدار شده و نیاز سرمایی کم‎تری نیز خواهد داشت که این موضوع در عملکرد نهال شما اصلا تاثیری نخواهد داشت.

عمر مفید نهال

نهال زرشک پلویی دارای عمر طولانی و مفید بوده و این نهال هرچه سن بیشتری داشته باشد و به قول معروف مسن‎تر باشد دارای محصولات بیشتری خواهد بود که این به نفع هر باغدار و کشاورزی است چرا که این موضوع موجب بالا رفتن میزان فروش نهال زرشک پلویی شده است که در نهایت سود و سرمایه هم بیشتر و بیشتر خواهد شد.

سن حیات نهال

البته که طولانی شدن مقدار عمر هر نهالی وابسته به میزان نگهداری و مراقبت از آن خواهد بود و این موضوع سن حیات نهال شما را تعیین خواهد کرد و توجه داشته باشی تنها در صورت بالا رفتن سن حیات نهال زرشک پلویی می‎توان به آن سودآوری و درآمد بالا رسیده و حتی از این طریق محصولات را می‎توانید به سایر کشورها صادر کنید.

میزان وزن هر میوه

هرچه مقدار مراقبت و نگهداری از این نوع نهال بیشتر باشد محصولات آن نیز بهتر و مرغوب‎تر خواهد شد و میزان اندازه این میوه خوش رنگ و آبدار بیشتر خواهد بود البته که نهال زرشک پلویی به صورت خوشه‎ای رشد کرده و محصول می‏دهد و در کل حجم بسیار زیادی را محصول داده که هنگام فروش به نفع باغدار بوده و در قیمت نهال زرشک پلویی هم  بی تایر نخواهد بود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

هنگام کاشت نهال زرشک پلویی دقت کردن به ارتفاع نهال از سطح دریا در هنگامم کاشت مهم و ضروری است که بهتر است به بهترین شکل ممکن رعایت گردد، ارتفاع مناسب و سازگار نهال از سطح دریا برا ینهال زرشک پلویی در حدود 1500 تا 2500 متر است که با توجع به آزمایش‏های فراوان دیده شده این نوع نهال زرشک در این میزان ارتفاع از سطح دریا عملکرد بسیار خوب و مناسبی داشته است و از همه لحاظ برای نهال زرشک شما مفید واقع شده است.

 مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری‎ها ا

نهال زرشک پلویی در برابر آفات و بیماری‏ها بسیار حساس بوده و در این خصوص باید نهایت دقت را به عمل آورید از جمله آفات مخرب این نهال زرشک شامل کنه، زنگ زرشک و پروانه انگشتری بوده که به این رقم نهال زرشک حمله کرده باعث از بین رفتن نهال شده و اینکه با وجود این آفات مخرب لازم است از سموم شیمیایی مهم و مناسب استفاده کنند و از حمله آفات و از بین رفتن نهال زرشک جلوگیری کرد تا محصولات از بین نروند و سالم بمانند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

مقدار باردهی و محصول دهی این نهال زرشک متفاوت بوده و هر ساله متغییر است و این درخت زرشک به شکلی است که هر سال بیشتر از سال قبل خواهد بود اما معمولا این نوع نهال زرشک هرساله قادر به تولید 2 الی 3 تن محصول مرغوب و درجه یک خواهد بود که مقداری از آن نیز به سایر کشورها صادر شده است.

شروع باردهی محصول

نهال زرشک پلویی از همان سال اول شروع به باردهی و محصول دهی انبوه و فراوان کرده و این میزان باردهی نهال زرشک هرساله ببیشتر و بیشتر شده که به همین خاطر نهال زرشک پلویی سود بسیار خوبی برای باغداران و کشاورزان داشته و به همین خاطر این نهال زیاد خریداری و کاشته شده است و در خراسان جنوبی باغ‎های بسیاری از این نهال زیبا و خوش رنگ به چشم می‎خورد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

زرشک پلویی برای باردهی نیاز به گرده افشانی ندارد

مدت آبیاری

میزان و مقدارآبیاری نهال زرشک پلویی به دلیل حساس بودن نهال زرشک بسیار مهم و حائز اهمیت است، نهال زرشک پلویی نهالی آب دوست است به طوری که این نهال زرشک در فصل بهار هر بار آبیاری به 20 لیتر آب در سال‌های اول کاشت نیاز داشته و در فصل گرما این مقدار به 30 لیتر خواهد رسید.

روش صحیح آبیاری

در هنگام انتخاب روش مناسب جهت آبیاری این نهال زرشک بهتر است از روش‏های بروز و بصرفه استفاده کنید مثل روش آبیاری قطره‎ای که برای سایر نهال‏ها به خصوص این نهال زرشک بسیار مفید و مناسب واقع شده است.

نهال زرشک پلویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی این نهال با ارزش معمولا از همان سال اول کاشت نهال زرشک شروع شده و هر ساله ادامه خواهد شد.

زمان برداشت

نهال زرشک پلویی هر ساله مقدار بالایی محصول تولید کرده و این میزان بالا برای باغداران مفید واقع شده و آن‎ها را به سود و درآمد چند برابر خواهد رساند و سرمایه آن‎ها بسیار افزایش خواهد یافت.

خرید نهال

نهالستان برتر نهال در ارائه و فروش نهال زرشک پلویی بسیار معروف بوده و باغداران با خرید نهال زرشک پلویی از نهالستان برتر نهال می‎توانند آسوده خاطر باشند تمامی نهال‎های آن‎ها سالم و بدون آفت و بیماری بوده و دارای گارانتی و ضمانت چند ساله است.

قیمت نهال

برای خرید این رقم نهال زرشک  بهتر است به نهالستان‏های معروف مراجعه کنید که ارائه دهنده بهترین نهال‏ها همراه با بهترین قیمت هستند در نهالستان برتر نهال قیمت نهال زرشک پلویی مناسب بوده و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی است چرا که این نهالستان خود تولید کنند مستقیم نهال‏ها بوده و واسطه در این امر نداشته‎اند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زرشک پلویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال