%3

نهال زغال اخته سیاه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

175,000 تومان

  • خواستگاه : اروپای شرقی
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1100 تا 1300
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال زغال اخته سیاه

  • نهال زغال اخته سیاه اصالتا مربوط به اروپای شرقی است.
  • نهال زغال اخته سیاه به صورت درختچه و بوته رشد می‌کند.
  • درختچه زغال اخته سیاه کوتاه قامت بوده و بین ۵ تا ۸ متر ارتفاع دارد.
  • حداقل عمر اقتصادی زغال اخته سیاه ۸۰ سال است.
  • ظاهر میوه زغال اخته به صورت گرد و رنگ آن قرمز است، تا حدودی شبیه گیلاس بوده و جزو میوه های هسته دار قرار گرفته است.
  • تمرین میوه زغال اخته ملس است.

نهال زغال اخته سیاه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال زغال اخته سیاه

منشاء اصلی نهال زغال اخته سیاه به اروپای شرقی و آسیای غربی بازمی‌گردد، همچنان اختلاف سلیقه در مورد مکان اصلی آن وجود دارد، ولی به خاطر سازگاری بالای آن در بیشتر نقاط جهان به راحتی کاشته می‌شود.

پایه اصلی نهال زغال اخته سیاه

روش‌های گوناگونی برای تکثیر نهال زغال اخته سیاه وجود دارد ولی از نظر متخصصین نهال تولید شده بر پایه قلمه در نهالستان‌های معتبر برای احداث باغ تجاری گزینه مناسبی است.

ویژگی نهال زغال اخته سیاه

  • نهال زغال اخته سیاه در بیشتر نقاط جهان سازگاری بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • نهال زغال اخته سیاه باردهی بالایی دارد.
  • نهال زلال زغال اخته سیاه زود بازده است.
  • میزان مقاومت نهال زغال اخته سیاه در برابر انواع آفات و بیماری ها بالا است.
  • درخت زغال اخته دمای یخبندان تا منفی ۲۵ درجه را به راحتی تحمل می‌کند.
  • درخت زغال اخته برای رشد بهتر احتیاج به ۶ تا ۸ ساعت نور کامل آفتاب دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زغال اخته سیاه

بهتر است قبل از خرید نهال زغال اخته سیاه ابتدا آب و هوای مناسب برای احداث باغ آن را شناسایی کنید به طور معمول توصیه می‌شود برای ثمر دهی بهتر و رشد ایده‌آل نهال زغال اخته سیاه حتماً آن را در مناطق نورگیر کشت کنید.

روزانه ساعات آفتابی برای رشد و باروری درخت زغال وقتی سیاه بسیار مهم است، کشاورزانی که می‌خواهند درختچه زغال اخته میوه قرمز با کیفیت و درشت تولید کند باید توجه داشته باشند تا زمان رشد میوه ها گرمای مطلوب و نوردهی کافی باشد.

مناطقی که آفتاب سوزان دارند برای کاشت درخت زغال اخته سیاه مناسب نیست چون باعث از بین بردن برگ‌ها و سوختن آنها می‌شود، همچنین مناطق بادخیز که وزش باد در آنها سرعت بیشتری دارد عمر اقتصادی درخت زغال اخته سیاه را کاهش می‌دهد، در عوض این درخت می‌تواند سرمای منفی ۲۵ درجه را تحمل کند

فاصله مناسب برای کاشت درخت زغال اخته سیاه

فاصله مناسب برای کاشت درخت زغال اخته کاملاً متناسب با شرایط اقلیمی منطقه تصمیم‌گیری می‌شود، مناطق بادخیز برای جلوگیری از نفوذ باد گرم و سرد به درون درختان فاصله آن را کمتر در نظر می‌گیرند حدود ۳ در ۳ متر و در اطراف باغ از بادشکن استفاده می‌کنند، ولی در مناطق مسطح با نوردهی مناسب فاصله ۴ در ۴ متر همچنین فاصله ۴ در ۳ متر برای کاشت درخت زغال اخته مناسب است، رعایت فاصله استاندارد و اصولی باعث افزایش عمر اقتصادی و باروری درخت زغال اخته خواهد شد.

خاک مناسب برای کاشت درخت زغال اخته سیاه

قبل از فروش نهال زغال اخته سیاه باید اطلاعات کاملی در مورد خاک مناسب برای احداث باغ زغال اخته در اختیار کشاورزان قرار بگیرد، درخت زغال اخته سیاه می‌تواند در خاک رسی و شنی رشد کند.

به شرطی که زهکشی خاک کاملا اصولی و طبق استانداردهای جهانی انجام شود؛ بهتر است بستر درخت زغال اخته کاملا سبک باشد و راههای تنفسی زیادی برای ریشه درخت وجود داشته باشد، برای خاک ورزی بستر با می توانید از کود پوسیده دامی و یا کود برگ پوسیده استفاده کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زغال اخته سیاه

برای آشنایی با فصل خرید نهال زغال اخته سیاه باید بگوییم بهترین زمان اواخر فصل زمستان قبل از بیدار شدن ریشه درختان از خواب زمستانی است، معمولاً بعد از کاشت درخت زغال اخته هوا به تدریج گرم شده و درخت زغال اخته فرصت کافی دارد تا خود را با محیط اطراف سازگاری دهد.

نهال زغال اخته سیاه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال زغال اخته سیاه

یکی از دلایل محبوبیت نهال زغال اخته سیاه در میان کشاورزان ایرانی علاوه بر باردهی بالا می‌توان به بی‌نیازی این نهال به کود اشاره کرد، باغدار تنها با استفاده از کودهای طبیعی مانند کود دامی پوسیده و کود سبز مواد مغذی لازم را در اختیار نهال زغال اخته سیاه قرار می‌دهد، در صورت نیاز بهتر است از کود ۱۰-۱۰-۱۰ استفاده شود.

ارتفاع درخت زغال اخته سیاه در طول عمر

درخت زغال اخته سیاه ارتفاع چندان بلندی ندارد، ارتفاع درخت زغال اخته معمولاً بین ۴ تا ۶ متر متغیر است، البته کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی سعی می کنند ارتفاع درخت را در ۴ متری ثابت نگه دارند، چون رسیدگی به درختان کوتاه قامت بسیار کم هزینه و راحت است.

هرس درخت زغال اخته سیاه

نهالستان‌های معتبر و تولید کننده به هنگام توزیع و فروش نهال زغال اخته سیان اطلاعات لازم و کافی درباره هرس این درخت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، بهترین راه برای کنترل حجم و بلندی درخت زغال اخته سیاه مربوط به پاجوش‌ها است.

با هرس شاخه های علفی، بدون بار، بیمار و خشک شده باعث می‌شود تاج این درخت کاملا آزاد شده و گردش هوا در بین شاخه ها جریان داشته باش، بهترین زمان هرس درخت زغال اخته سیاه تیر ماه است، کشاورز همینکه عملیات برداشت میوه زغال اخته را به‌پایان رساند، باید بلافاصله به هرس درختان باغ زغال اخته بپردازد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زغال اخته سیاه

اگر میخواهید نهال زغال اخته سیاه را برای احداث باغ انتخاب کنید علاوه بر اینکه به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد قیمت نهال زغال اخته باشید بهتر است نیازی سرمایی لازم و مناطق سازگار با آن را شناسایی کنید، درخت زغال اخته برای مناطق گرمسیری چندان مناسب نیست، چون در در مناطق سردسیری و ارتفاعات می‌تواند تا دمای منفی ۲۵ درجه به راحتی تحمل کند، از ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ ساعت در بازه دمایی کمتر از ۷ درجه گزینه مناسب برای تامین نیاز سرمایی این درخت کافی است.

عمر مفید نهال زغال اخته سیاه

نهال زغال اخته سیاه جزو درختانی است که عمر طولانی داشته و این کلاً به نفع کشاورز است، آنطور که تخمین زده اند  در شرایط مناسب عمر مفید نهال زغال اخته سیاه به ۷۰ سال می‌رسد، البته در صورت رعایت اصول و قواعد کشاورزی توسط باغبانان  می توان این رقم  را از نهال زغال اخته را افزایش داد.

سن حیات نهال زغال اخته سیاه

سن حیات نهال زغال اخته به میزان سازگاری آن با محیط اطراف بستگی دارد، در شرایط مناسب اقلیمی و مدیریت صحیح کشاورزی حیات نهال زغال اخته به صد سال نیز می‌رسد ولی در مناطق باد خیز و مناطق گرمسیری کویری با آفتاب سوزان این رقم سیر کاهشی خواهد داشت.

میزان وزن هر میوه درخت زغال اخته سیاه

زغال اخته از لحاظ ظاهری شبیه به میوه گیلاس است و به خاطر داشتن هسته در زیر مجموعه درختان هسته دار قرار گرفته است، میوه زغال اخته کروی و گاها بیضی شکل است، هر دانه میوه زغال اخته سیاه بین ۵ تا ۸ گرم وزن دارد که ۱۰ درصد آن مربوط به هسته و ما بقی گوشت خود میوه زغال اخته است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زغال اخته سیاه

از ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ متر ارتفاع مناسبی برای احداث باغ زغال اخته سیاه است.

مصونیت و مقاومت درخت زغال اخته سیاه در برابر آفات و بیماری ها

از بیماری معروف زغال اخته سیاه می‌توان به بیماری گال اشاره کرد که منشاء آن نوعی پشه است، البته نباید بیماری قارچی سفیدک پودری را فراموش کنیم چون تاثیر منفی بر روی بار تولید شده می‌گذارد، کرم برگ خوار با تغذیه از برگ درخت زغال اخته سیاه باعث ایجاد اختلال در فرایند فتوسنتز می‌‌شود، برخی از حشرات موذی به صورت مکنده اعمال می‌کنند، برای دفع آنها بهتر است از سموم لیندین یا ملاتی اون استفاده کرد.

نهال زغال اخته سیاه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زغال اخته سیاه در هر هکتار

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زغال اخته سیاه در هکتار کاملاً متغیر و وابسته به شرایط خاصی است، اگر کشاورز هنگام خرید نهال زغال اخته نهال اصلاح شده و با کیفیت را خریداری کند میزان باروری بیشتر از نهال زغال اخته معمولی خواهد بود، همچنین با رسیدگی و مدیریت صحیح و میزان سازگاری بالای این نهال با محیط اطراف باروری درخت افزایش پیدا می‌کند، معمولاً در شرایط مساعد باغ زغال اخته سیاه در هر هکتار  ۷ تن میوه باکیفیت صادراتی تولید می‌کند.

شروع باردهی محصول درخت زغال اخته سیاه

هنگامی تهیه درخت زغال اخته سیاه علاوه بر وسواس بر روی قیمت نهال زغال اخته حتماً به شروع باردهی آن نیز توجه فراوان داشته باشید، زودبازده بودن درخت باعث می‌شود تا کشاورز سریعتر سرمایه اولیه خود را به دست آورده و سالانه به کسب درآمد برسد.

درخت زغال اخته سیاه زود بازده هست و در همان سال اول کاشت میوه های آن شروع به رشد می‌کند، فقط کشاورزان باید به یک نکته توجه داشته باشند، تمامی میوه ها را از شاخه ها بچینند،  ماندن میوه بر روی شاخه ها در سال آینده باعث ایجاد مشکلاتی برای درختچه خواهد شد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زغال اخته سیاه در صورت نیاز

نهال زغال اخته سیاه خود بارور بوده و به رقم گرده افشانی احتیاج ندارد، برای باردهی چند برابر هنگام احداث باغ تجاری بهتر است کشاورز از ارقام دیگر نهال زغال اخته مانند زغال اخته فلوریدا استفاده کند تا میزان باروری شکوفه ها بیشتر باشد.

مدت آبیاری باغ زغال اخته سیاه

تحمل درخت زغال اخته سیاه نسبت به کم آبی و خشکسالی  متوسط و خیلی کمتر از میوه های دیگر است، پس روتین آبیاری نهال زغال اخته سیاه را کاملا اصولی و استاندارد انجام دهید در هر صورت میوه های تولیدی از نظر کیفیت افت داشته و آبدار و درشت نخواهد بود، علاوه بر افت کیفیت میزان میوه های تولیدی نیز کاهش پیدا می‌کند.

روش صحیح آبیاری باغ درخت زغال اخته سیاه

برای جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه های مربوط به آبیاری بهتر است از آبیاری تحت فشار بابلر استفاده شود، این روش آبیاری به چند طریق انجام می‌شود، برای درخت زغال اخته سیاه توصیه می‌شود از آبیاری شیاری و یا آبیاری قطره‌ای بهره ببرند، چون کیفیت و کمیت زغال اخته تولید شده به صورت سالانه افزایش پیدا می‌کند.

زمان گلدهی درخت زغال اخته سیاه

یکی از دلایل پر فروش نهال زغال اخته سیاه زمان گلدهی آن است، چون این درخت دیر گل بوده و هیچ گونه تغییرات آب و هوایی فصل بهار تاثیر منفی بر روی شکوفه و گل‌های آن ندارد، به طوری که در ماه اردیبهشت زمانی که تغییرات جوی به اتمام رسیده گلدهی و شکوفایی درخت زغال اخته سیاه آغاز می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت زغال اخته سیاه

میوه درخت زغال اخته سیاه دیررس است، ماه آبان فصل برداشت میوه زغال اخته سیاه به اتمام می رسد.

نهال زغال اخته سیاه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال زغال اخته سیاه

احداث باغ نهال زغال اخته سیاه اصول و قواعد خاصی دارد، بهتر است کشاورز قبل از طی کردن مراحل احداث باغ،  نهالستان معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال را انتخاب کرده و با کمک گرفتن از مشاورین و کارشناسان مربوطه تمامی این مراحل را به صورت علمی و آگاهانه طی کند.

راه اندازی باغ تجاری با روش‌های نوین گیاه پزشکی باعث می‌شود تا میزان باروری درختان زغال اخته به صورت چند برابر افزایش یافته و باغدار به یک درآمد مناسب دست پیدا کند، در مراکز تولید کننده با سابقه طولانی مشاوره و ارائه خدمات به صورت رایگان انجام می‌شود، همچنین نهال عرضه شده دارای ویژگی‌های زیر است:

  • نهال  شناسه دار است و تمامی مراحل تحت نظر کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.
  • کشاورز در خرید نهال زغال اخته را با تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی تهیه می‌کند.
  • نهال فروخته شده دارای کارت سلامت و کارت گارانتی است.
  • نهالستان معتبر تا چندین سال مشاوره رایگان درباره نحوه احداث وام بیماری های موجود در واقع زغال اخته نحوه کوددهی سمپاشی برای کشاورزان خواهد داشت.

قیمت نهال زغال اخته سیاه

جهت استعلام قیمت نهال زغال اخته سیاه به صورت اینترنتی و غیر حضوری به سایت معتبر نهالستان مراجعه کرده و از کارشناسان فروش نهالستان شدن درخواست کاتالوگ داشته باشید، در این کاتالوگ علاوه بر قیمت  اطلاعات لازم و کافی در مورد درخت زغال اخته سیاه در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود تا آنها با آگاهی بیشتر تصمیم خود را بگیرند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌شود از شماره تماس‌های درج شده در سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زغال اخته سیاه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال