%6

نهال زیتون آمریکایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

80,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 20 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

کشاورزانی که به دنبال احداث باغ مدرن و تجاری هستند بهتر است احداث باغ زیتون آمریکایی را در اولویت خود را قرار دهند، نهال زیتون آمریکایی ویژگی و خصوصیاتی دارد که باعث متمایز شدن آن از یکدیگر شده است، از جمله این مشخصات و خصوصیات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال زیتون آمریکایی سازگاری زیادی با بیشتر مناطق کشور دارد، مخصوصاً در مناطق معتدل کارایی بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • باردهی بالایی داشته به طوری که بیشتر از نصف مزارع زیتون مربوط به کشت زیتون آمریکایی است.
  • ارتفاع درخت زیتون آمریکایی بین ۴ الی ۸ متر متغیر است.
  • به خاطر سیستم دفاعی بالایی که دارد رسیدگی به نهال زیتون آمریکایی کار بسیار راحتی است.
  • نهال زیتون آمریکایی ها که در خاک قلیایی رشد بهتری دارد.
  • برای تهیه زیتون شور و ترشی زیتون از زیتون آمریکایی استفاده می‌کنند.
  • نهال زیتون آمریکایی دیرگل است.
  • نهال زیتون آمریکایی دیررس است

نهال زیتون آمریکایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال زیتون آمریکایی

البته از نام نهال زیتون آمریکایی مشخص است این نهال غیر بومی بوده و مربوط به کشور آمریکا هست، اکثر نهال میوه آمریکایی با مناطق کشور ایران سازگاری بالایی نشان داشته و نهال زیتون آمریکایی جزئی از آنها قرار گرفته، به طوری که در اکثر نقاط کشور کارشناسان فروش نهال زیتون آمریکایی و احداث باغ آن را توصیه می‌کنند.

پایه اصلی نهال زیتون آمریکایی

برای تکثیر نهال زیتون آمریکایی روش‌های گوناگونی وجود دارد، از جمله این روش‌ها می‌توان به روش بذری، روش تکثیر خوابانیدن و روش تکثیر قلمه اشاره کرد، هر کدام از روش‌های فوق دارای معایب و مزایای نیز هستند، برخی از آنها بسیار کم هزینه بوده و کشاورز با صرف هزینه کمتر می‌تواند باغ آن را احداث کند.

در عوض از معایب آن‌ها می‌توان به مقاومت و استقامت پایین آنها اشاره کرد، از این رو به هنگام احداث باغ زیتون آمریکایی، کارشناسان و متخصصین کشاورزان توصیه می‌کنند کیفیت را فدای هزینه نکنند، بهتر است آنها نهال زیتون آمریکایی بر پایه قلمه به صورت اصلاح شده از نهالستان معتبر خریداری کنند، چون باردهی آن چند برابر نهال معمولی و مقاومت آن نیز بسیار بالاتر است.

ویژگی نهال زیتون آمریکایی

  • نهال زیتون آمریکایی نیاز سرمایی چندان زیادی نداشته و بنابراین در مناطقی با زمستان خنک نیز می‌توان آن را کشت کرد.
  • نهال زیتون آمریکایی زود بازه بوده در دومین سال کاشت باردهی آن آغاز می‌شود.
  • نهال زیتون آمریکایی نیاز آبی کمی دارد و می‌توان آن را در ماه دوبار آبیاری کرد.
  • نهال زیتون آمریکایی حداقل ۷۰ سال عمر مفید با بازدهی اقتصادی و بالا دارد.
  • میوه نهال زیتون آمریکایی بازارپسند بوده خرید و فروش میوه آن در بازار مواد خوراکی پر رونق است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون آمریکایی

قبل از خرید نهال زیتون آمریکایی از نظر شرایط آب و هوای مناسب برای کاشت این نهال را مورد بررسی قرار دهید، اگر میزان سازگاری نهال زیتون با محیط اطراف کاهشی باشد، کیفیت عملکرد و باردهی درخت زیتون را افت خواهد داشت، بهترین مناطق برای کاشت نهال زیتون آمریکایی در انتخاب اول مناطق معتدل در انتخاب دوم مناطق نیمه سردسیری و مناطق نیمه گرمسیری برای احداث باغ است.

فاصله مناسب برای کاشت درخت زیتون آمریکایی

درخت زیتون آمریکایی برای اینکه بتواند رشد مناسبی داشته باشد نه تنها احتیاج به خاک حاصلخیز دارد باید منطقه کاشت آن به اندازه ای نورگیر باشد که برگ های آن بتوانند عملیات فتوسنتز را بخوبی انجام دهد، همچنین برای ارتقاء کیفیت آن گردش هوا در بین شاخ و برگ‌های نهال زیتون به خوبی جریان داشته باشد، برای این منظور رعایت کردن استاندارد فاصله بین دو نهال کاملاً ضروری است، از نظر متخصصین نهالستان بهترین فاصله برای کاشت درخت زیتون آمریکایی فاصله ۴ متری از یکدیگر است.

نهال زیتون آمریکایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب کاشت درخت زیتون آمریکایی

معمولا کارشناسان گیاه پزشکی نهالستان قبل از فروش نهال زیتون آمریکایی شرایط مساعد و مناسب برای خاک درخت زیتون آمریکایی را بیان می کنند، با اینکه میزان مقاومت درخت زیتون آمریکایی در برابر بافت خاک محدود کننده و سنگین بسیار بالا است و می‌تواند رشد مناسبی از خود نشان دهد.

ولی برای احداث باغ تجاری لازم است کشاورز مرحله خاک ورزی و گودبرداری را به خوبی و با رعایت تمام نکات باغداری انجام داده کاک شیرینی رومی با زهکشی بالا و باعث می شود تا از ایستایی آب در اطراف درخت زیتون جلوگیری کرده و میزان باردهی آن را افزایش می‌دهد، البته درخت زیتون در خاک قلیایی رشد بهتری دارد، بهترین ph خاک برای احداث باغ زیتون بین ۳ الی  ۶ واحد است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زیتون آمریکایی

برای کاشت درخت زیتون آمریکایی در محوطه باغ باید دقت داشته باشید که ریشه های آن در خواب بوده و بعد از کاشت برودت هوا و سرمای یخبندان اتفاق نیافتد، گزینه مناسب در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری کاشت پاییزه یعنی اواخر فصل پاییز است، همچنین در مناطق نیمه سردسیری بهتر است این نهال را اواخر فصل زمستان به محوطه باغ منتقل کرد تا سرمایه زمستان تاثیر منفی بر روی باردهی آن نداشته باشد.

کود مناسب برای نهال زیتون آمریکایی

برای رشد بهتر و تضمین سلامت درخت زیتون آمریکایی توصیه میشود از کد نیتروژن دار برای این درختان استفاده کنید مخصوصا در سال‌های اول کاشت مهم است، استفاده از کودهای طبیعی آلی مانند کود دامی پوسیده و یا کود برگ های کهنه باعث پوک و سبک شدن خاک اطراف درخت زیتون آمریکایی می شود البته در صورت لزوم از کودهای پتاسیم و فسفر دار نیز استفاده می‌شود تا باروری ارتقا پیدا کند.

ارتفاع درخت زیتون آمریکایی در طول عمر

درخت زیتون آمریکایی ارتفاع چندان بلندی ندارد، با توجه به منطقه کاشت، میزان نوردهی و آبیاری این درخت ارتفاع آن بین ۴ الی ۷ متر متغیر است، البته کشاورزان با استفاده از سربرداری سعی می‌کنند، ارتفاع آن را بین ۴ تا ۵ متر ثابت نگه دارند، چون رسیدگی به یک درخت چهار متری بسیار آسان تر از رسیدگی به یک درخت ۷ متری بپده و هزینه فعلی کمتری نیز می‌خواهد.

هرس درخت زیتون آمریکایی

وقتی فصل برداشت میوه درخت زیتون به اتمام رسید کشاورزان اقدام به هرس درخت زیتون می‌کنند اگر باغ در منطقه سردسیری قرار گرفته است و فصل زمستان آن یخبندان نصب توصیه می شود هرس درخت را برای فصل بهار به تاخیر بیندازند، چون سرمای فصل زمستان آسیب زیادی به قسمت‌های زخمی درخت زیتون وارد می کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زیتون آمریکایی

هر نهال میوه‌ای برای ارتقاء کیفیت و کمیت باردهی خود در فصل بهار و همچنین افزایش سیستم دفاعی در برابر بیماری‌ها احتیاج دارد تا نیاز سرمایی خود را برای خواب زمستانی را تامین کند، درخت زیتون با تامین کردن نیاز سرمایی فصل بهار را با انرژی بیشتری آغاز می‌کند، البته درخت زیتون آمریکایی نیاز سرمایی چندان زیادی نداشته از این رو در مناطق نیمه گرمسیری که زمستان خنکی دارند به راحتی می‌توان این نیاز را برطرف کرد، ۲۰۰ الی ۴۰۰ ساعت بازه دمایی کمتر از ۷ درجه سانتی گراد برای درخت زیتون آمریکایی کافی است.

عمر مفید نهال زیتون آمریکایی

در شرایط ایده آل نهال زیتون آمریکایی حداقل ۷۰ سال میتواند عمر مفید داشته باشد.

سن حیات نهال زیتون آمریکایی

سن حیات نهال زیتون آمریکایی بین ۷۰ تا ۱۰۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت زیتون آمریکایی

همانطور که قبلا اشاره کردیم میوه درخت زیتون آمریکایی بازارپسندی بالایی دارد، این میوه درشت و سنگین وزن است، به طوری که هر عدد آن بین ۱۰ تا ۱۵ گرم وزن دارد، درخت زیتون و آمریکایی در سال‌های اول تنها بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم بار با کیفیت تولید می کند ولی زمانی که به سن بلوغ و تکامل رشدی برسد، حداقل هر درخت می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم زیتون مرغوب آمریکایی تولید کند.

نهال زیتون آمریکایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زیتون آمریکایی

یکی از گزینه های مهم برای فروش نهال زیتون آمریکایی ارتفاع سطح زمین از دریا است، بهترین ارتفاع برای این درخت بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ متر بوده و در ارتفاعات بالاتر درخت زیتون آمریکایی باردهی مناسبی ندارد، چون نسبت به سرمای زمستان حساس بوده و باعث تلفات و کاهش عمر اقتصادی نهال میوه زیتون می‌شود، همچنین درخت زیتون آمریکایی برای رشد بهتر میوه ‌هایش احتیاج به نور آفتاب در فصل تابستان دارد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

برای ایجاد مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری‌های درخت زیتون آمریکایی توصیه می‌شود به تغذیه و آبیاری درخت دقت کافی شود، گر روتین نگهداری و مراقبت  درخت به خوبی انجام شود، باعث می شود سیستم دفاعی آن ارتقا پیدا کند، از مهمترین بیماری و آفات درخت زیتون آمریکایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بید زیتون
  • شپشک سیاه
  • پروانه جوانه خوار
  • آفت سرخرطومی برگ خوار
  • سوسک پوست خوار
  • آفت سپردار بنفش زیتون

تمامی بیماری‌ها تاثیر منفی بر روی میوه های تولید شده گذاشته و میزان کیفیت تجاری آن را کاهش می‌دهد، باعث مریض شدن میوه ها و تغییر طعم آن‌ها می‌شود، بهترین روش برای مراقبت از باغ، پیشگیری از شیوع آفت زدگی است، در صورت آفت زدگی باید از سموم و آفت کش‌های شیمیایی استفاده شود.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون آمریکایی در هر هکتار

به هنگام احداث باغ زیتون آمریکایی بررسی‌های لازم را انجام دهید، برای یک کشاورز تنها قیمت نهال زیتون مهم نیست، بلکه تناژ تولیدی نهال زیتون آمریکایی در هر هکتار یکی از مهمترین فاکتورهای خرید این درخت است، هرچه باردهی محصول بیشتر باشد به همان اندازه کشاورز سود بیشتری را کسب خواهد کرد، میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون آمریکایی به موارد زیادی بستگی دارد از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری این نهال با محیط اطراف
  • آبیاری صحیح و اصولی
  • سمپاشی و کوددهی مناسب
  • مدیریت کشاورز

در صورت ایده آل بودن شرایط محیط زیستی باغ زیتون حداقل ۲۰ تا ۲۵ تن میوه باکیفیت و صادراتی در یک هکتار تولید می‌کند.

شروع باردهی محصول درخت زیتون آمریکایی

از دیگر ویژگی های خرید نهال زیتون آمریکایی می‌توان به زود بازه بودن آن اشاره کرد، این درخت آمریکایی زیتون در دومین سال کاشت باردهی خود را آغاز کرده و ۴ الی ۵ سال بعد به باردهی اقتصادی می‌رسد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زیتون آمریکایی در صورت نیاز

درخت زیتون آمریکایی خود گرده افشان است، خودباوری و خود سازگاری مناسب و بالایی دارد، ولی برای باردهی بهتر توصیه می‌شود به هنگام احداث باغ تجاری زیتون و آمریکایی از ارقام دیگر آن نیز استفاده شده تا عمل گرده افشانی و باروری در شکوفه ها با درصد بیشتری انجام شود.

مدت آبیاری باغ زیتون آمریکایی

برای احداث باغ زیتون آمریکایی تنها قیمت نهال زیتون آمریکایی مهم نیست بلکه نحوه آبیاری آن بسیار حیاتی و تاثیرگذار است، برای آبیاری درخت زیتون آمریکایی باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید.

اگر آبیاری بیش از اندازه باشد باعث می‌شود خاک اطراف درخت غرقابی بوده و این درخت را مستعد انواع بیماری‌ها بخصوص پوسیدگی ریشه و بیماری‌های قارچی کند اگر خاک باغ خشک باشد، باعث آفت زدگی درخت زیتون می‌شود، بنابراین آبیاری درخت زیتون آمریکایی را به خوبی انجام دهید:

  • درس ۱ الی ۳ سالگی آبیاری درخت زیتون هفته ای یکبار انجام می‌شود تا ریشه های جوان آن سیراب شوند.
  • بعد از تکامل رشد و تنومند شدن ریشه درخت زیتون آمریکایی ماهی دو بار آبیاری آن انجام می‌شود.
  • در فصل بهار که بارندگی زیاد است میزان آبیاری کاهش پیدا می‌کند.
  • در فصل تابستان و زمان باروری درخت زیتون آبیاری آن طبق روتین و استاندارد انجام می‌شود.

روش صحیح آبیاری درخت زیتون آمریکایی

برای آبیاری درخت زیتون آمریکایی از روش‌هایی استفاده کنید تا آب به عمق زمین و لایه های زیرین خاک نفوذ کند، از این رو توصیه می‌شود از تجهیزات نوین آبیاری برای بهره برداری بیشتر استفاده کنید، از نظر متخصصین استفاده از روش تحت فشار بابلر برای آبیاری درخت زیتون گزینه مناسبی است، چون مانع هدر رفت آب شده و هزینه مربوط به آبیاری باغ زیتون را کاهش داده و آبیاری درخت زیتون به طور کامل انجام می‌شود.

زمان گلدهی درخت زیتون آمریکایی

درخت زیتون آمریکایی جزو درختان دیرگل طراحی گرفته است معمولا در اواخر ماه فروردین و اوایل ماه اردیبهشت گلدهی آن آغاز شده و همین امر باعث مصونیت درخت زیتون از سرمای بهاری شده است.

زمان برداشت میوه زیتون آمریکایی

البته میوه زیتون آمریکایی دیررس است و ماه آبان فصل برداشته آن آغاز می‌شود از این رو توصیه می‌شود این نهال را در مناطق سردسیری کشت نکنید، چون باران‌های پاییزی باعث افت کیفیت میوه های آن خواهد شد.

نهال زیتون آمریکایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال زیتون آمریکایی

برای خرید نهال زیتون آمریکایی حتما از نهالستان‌های معتبر و مجوزدار مانند برتر نهال اقدام کنید تا نهال خریداری شده را به صورت تضمین قیمت و تضمین کیفیت تهیه کنید، همچنین نهالستان‌های معتبر و مجوز دار مشاوره و خدمات پس از فروش دارند، در صورت سوال و درخواست مشاوره در مورد احداث باغ زیتون، هرس، انواع بیماری، نحوه کوددهی و آبیاری می‌توانید با مهندسین کشاورزی نهالستان در ارتباط بوده و سوالات خود را بپرسید.

قیمت نهال زیتون آمریکایی

برای استعلام قیمت نهال زیتون آمریکایی کافی است به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و اطلاعات به روز در مورد مراحل ثبت سفارش همچنین قیمت نژادهای مختلف نهال زیتون مخصوصاً نهال زیتون آمریکایی به دست بیاورید، جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌شود با کارشناسان برتر نهال در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زیتون آمریکایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال