%7

نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

75,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : چهارمین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 20 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : نیاز به گرده افشان ندارد
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از بارزترین مشخصات و خصوصیات نهال زیتون زینتی که باعث متمایز شدن آن از دیگر ارقام نهال زیتون شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال زیتون زینتی بومی کشور فرانسه است.
  • نهال زیتون زینتی در نور متوسط نیز می‌تواند به رشد اقتصادی خود ادامه دهد.
  • نهال زیتون زینتی در دمای ۱۸ تا ۲۵ درجه رشد سریع دارد.
  • نهال زیتون زینتی نه‌تنها در مناطق گرمسیری مقاوم بوده سرمای یخبندان فصل زمستان نیز با آن صدمه وارد نمی‌کند.
  • خاک مناسب برای کاشت نهال زینتی فرانسوی خاک لومی شنی با زهکشی بالا است.

نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال زیتون زینتی

خاستگاه نهال زیتون زینتی مربوط به کشور فرانسه است، ولی به خاطر سازگاری بالای این نهال همچنین مصرفی بودن چوب آن و داشتن خاصیت دارویی فراوان زیتون زینتی باعث شده تا کشور های آمریکایی، اروپایی و آسیایی مشتاق خرید نهال زیتون زینتی و احداث باغ آن باشند؛ کشاورزان ایرانی نیز به خاطر استفاده چوب زیتون زینتی به عنوان داروی گیاهی به فکر راه اندازی باغات زیتون زینتی هستند.

پایه اصلی نهال زیتون زینتی

در نهالستان‌های تولید کننده و شناخته شده نهال زیتون زینتی را بر پایه قلمه و به صورت اصلاح شده تکثیر می‌کنند، به همین خاطر کشاورزان برای برای نگهداری و مراقبت از باغ نهال زیتون زینتی دچار مشکل چندانی نشده و هزینه زیادی صرف نمی‌کنند.

ویژگی نهال زیتون زینتی

  • نهال زیتون زینتی یک نهال و مقاوم در برابر کم آبی خشکسالی و بیماری‌های مختلف است.
  • نهال زیتون زینتی جزو درختان برگریز قرار گرفته است.
  • به خاطر وجود مواد سمی در بافت درخت زیتون زینتی از برگ های آن به عنوان آفت کش طبیعی استفاده می‌کنند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون زینتی

درخت زیتون زینتی در مناطق کویری و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات رشد داشته، نسبت به یخبندان فصل زمستان و گرمای سوزان فصل تابستان حساس نیست، این درخت برای عملکرد بهتر احتیاج به نور خورشید دارد، بنابراین مناطقی که میزان نور خورشید کمتر است گزینه مناسبی برای احداث باغ تجاری زیتون زینتی محسوب نمی‌شود.

فاصله مناسب برای کاشت درخت زیتون زینتی

با توجه به ارتفاع نهال زیتون زینتی فاصله مناسب برای احداث باغ این نهال در زمین مسطح حدود ۴ متر از یکدیگر است، البته در زمین‌های شیبدار و غیر مسطح این فاصله کاهش پیدا کرده و معمولاً به صورت ۳ در ۴ و یا ۳ در ۳ کاشته می‌شود، برای رسیدن نور کافی به شاخه های درخت زیتون زینتی توصیه شده  کشاورزان هرس آن را سالانه انجام دهند.

خاک مناسب برای کاشت درخت زیتون زینتی

یکی از دلایل توصیه کارشناسان و متخصصین نهالستان به فروش نهال زیتون زینتی می‌توان به مقاومت و ایستایی بالای آن در برابر بافت خاک اشاره کرد، درخت زیتون زینتی به راحتی در هر نوع خاکی رشد می‌کند، به طوری که حتی در خاک‌های محدود کننده و صنعتی تحمل خوبی داشته است.

بنابراین افرادی که در این مناطق می‌خواهند به بازسازی فضای سبز بپردازند، می تواند درخت زیتون زینتی را انتخاب کنند؛ از ویژگی های مهم درخت زیتون زینتی که قبلا اشاره کردیم این است که می‌تواند خاک را به حالت قلیایی تغییر دهد، این نهال خاک آهکی را نیز تحمل کرده و  عملکرد مناسبی نشان می‌دهد، البته نهال زیتون زینتی در مناطق کویری نیز رشد می‌کند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زیتون زینتی

بهترین فصل خرید نهال زیتون زینتی برای کاشت این درخت در محوطه باغ اواخر فصل پاییز بعد از به خواب رفتن ریشه های درخت و قبل از شروع سرمای فصل زمستان است، همچنین نی‌توانید آن را در اواخر فصل زمستان قبل از بیدار شدن درختان از خواب زمستانی کاشت کنید.

نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال زیتون زینتی

برای رشد سریع نهال زیتون زینتی میتوان از کود دامی پوسیده استفاده کرد و از بهترین کودهای شیمیایی برای این نهاد کود فسفاته این کود در فصل زمستان استفاده میشود فری در فصل بهار برای گلدهی بهتر نهال زیتون زینتی بهتر است  کود سه بیست را انتخاب کنید.

ارتفاع درخت زیتون زینتی در طول عمر

حداقل ارتفاع درخت زیتون زینتی در طول عمر آن به ۴ متر رسیده و حداکثر آن نیز گاهی به ۷ متر می رسد که بر اساس شرایط ایده‌آل متفاوت است.

هرس درخت زیتون زینتی

برای اینکه با داران و کشاورزان بتوانند در حرص درخت زیتون زینتی موفقیت‌آمیز عمل کند باید به چند نکته توجه داشته باشد

  • اگر این نهال را در نواحی سردسیری کشت کرده اید، سعی کنید هرس پاییزه را انجام ندهید، چون پر متراکم بودن تاج درخت باعث می‌شود در زمستان سرما به شاخه و برگ های داخلی درخت نفوذ نکند.
  • برای شلوغ نشدن محوطه باغ توصیه می‌شود پاجوش و شاخه های خشک شده و تنک را حتماً حذف کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زیتون زینتی

تامین نیاز سرمایی درخت زیتون زینتی برای خواب زمستانی کار چندان مشکلی برای کشاورزان نیست چون این نهال در کمتر از ۵۰۰ ساعت و در بازه دمای پایین تر از ۲ درجه سانتی‌گراد می‌تواند نیاز سرمایه  تامین کند.

عمر مفید نهال زیتون زینتی

به خاطر مقاومت بالای زیتون زینتی در برابر یخ زدگی خشکسالی آفات و بیماری‌ها عمر مفید این نهال بیشتر از ۹۰ سال است، سازگاری بالای نهال زیتون فرانسوی زینتی با مناطق مختلف کشور و عمر بالای آن باعث پرفروش شدن نهال زیتون زینتی شده است.

سن حیات نهال زیتون زینتی

سن حیات درخت زیتون زینتی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ سال است، چون از چوب درخت زیتون زینتی برای تولید انواع ملزومات چوبی و در صنایع مختلف استفاده می‌شود، باغدار برای سود بیشتر با اتمام دوره حیات اقتصادی این درختان را قطع کرده و چوب آن را به فروش می رساند

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زیتون زینتی

اگر بخواهید یکی از نژادهای درخت زیتون که ارتفاع سطح زمین هیچ تاثیری بر روی رشد و عملکرد آن ندارد بهتر است به نهال زیتون زینتی اشاره کنیم، استقامت و سیستم دفاعی قوی درخت زیتون زینتی باعث شده تا در هر ارتفاعی از ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا بتوان باغستان این نهال را راه اندازی کرد.

مصونیت و مقاومت درخت زیتون زینتی در برابر آفات و بیماری ها

اگر هنگام تهیه درخت زیتون زینتی از کارشناسان نهالستان علاوه بر قیمت نهال زیتون، سوالاتی درباره آفات و بیماری هایی که این درخت را تهدید می‌کند، بپرسید با تعجب رو به رو خواهید شد!

باید بگوییم درخت زیتون زینتی به اندازی مقاوم است که به هیچ عنوان هیچ آفت زدگی آن را تهدید نمی‌کند به طوری که از برگ، پوست درخت برای تهیه انواع حشره کش‌های طبیعی و ارگانیک جهت از بین بردن آفات و حشره ها استفاده می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زیتون زینتی در صورت نیاز

درخت زیتون زینتی تک پایه است، گل‌های نر و گل‌های ماده آن بر روی شاخه های درخت وجود دارد، وزش باد و حشرات گرده افشان باعث می‌شود تا فرایند گرده افشان در این درخت به خوبی انجام شود.

نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مدت آبیاری درخت زیتون زینتی

از دلایل پر فروش نهال زیتون زینتی می‌توان به مدت آبیاری آن اشاره کرد، این درخت نیاز آبی چندانی نداشته و روتین آبیاری آن هر ۱۵ روز یکبار انجام می‌شود البته در فصل بهار که میزان بارندگی زیاد است فاصله بین آبیاری افزایش پیدا می‌کند.

در فصل زمستان به خاطر سرمای بیش از اندازه نیاز آبی این زیتون را هم به ماهی یک بار نیز کاهش پیدا کرده، و در فصل تابستان به خاطر گرمای بیش از حد کشاورزان باید مراقب باشند تا خاک اطراف درخت زیتون خشک نشود چون تاثیر منفی بر روی رشد درخت زیتون زینتی خواهد داشت.

روش صحیح آبیاری درخت زیتون زینتی

استفاده از روش سنتی و غرقابی برای آبیاری درخت زیتون سنتی باعث می‌شود تا خاک اطراف درخت زیتون زینتی بیش از اندازه غرقابی و خیس شده و همین امر باعث آفت زدگی و پوسیدگی ریشه این درخت می‌شود، بنابراین توصیه شده از روش‌های نوین آبیاری از جمله روش آبیاری تحت فشار بابلر استفاده شود.

خرید نهال زیتون زینتی

برای خرید نهال زیتون زینتی و احداث باغ آن بهتر است از نهالستان‌های معتبر و با سابقه اقدام‌کنید، نهالستان تولید کننده و مجوز دار مانند نهالستان برتر نهال که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده باشد بهترین گزینه برای تهیه ی درخت زیتون زمین زینتی است، چون در این مراکز درخت زیتون زینتی با شرایط ویژه ارائه می شود:

  • فروش درخت زیتون به صورت تضمینی به همراه کارت گارانتی
  • عرضه نهال زیتون زینتی به صورت لیبل و شناسه دار
  • عرضه نهال زیتون زینتی به صورت غیر حضوری و اینترنتی و ارسال به تمام نقاط کشور
  • مشاوره و خدمات پس از فروش به صورت رایگان برای کشاورزی
  • مرجوع نهال فروخته شده در صورت وجود ایرادی
  • ارسال نهال زیتون زینتی در بسته بندی های معتبر  و با کاملترین استانداردهای انتقال

قیمت نهال زیتون زینتی

جهت استعلام قیمت نهال زیتون زینتی و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش و خرید این نهال، قبل از اقدام به هر کاری بهتر است با کارشناسان و مهندسین کشاورزی مربوطه نهالستان در تماس باشید و آگاهی لازم در مورد قیمت درخت زیتون و مراحل احداث باغ کسب کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال