%5

نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

95,000 تومان

  • خواستگاه : سوریه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 20 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 500 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال زیتون سوری

باغدارنی که می‌خواهند سرمایه گذاری بر روی باغ زیتون را امتحان کنند و سرمایه صرف شده را سریع به دست بیاورند بهتر است نهال زیتون سوری را بشناسند، چون این نهال رشد بسیار قوی و سریع داشته، وقت باردهی خود را سریعتر آغاز می‌کند، از این رو مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است، از مشخصات و خصوصیات مهم نهال زیتون سوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به خشکسالی سال‌های گذشته کشاورزان بهتر است نهال زیتون را انتخاب کنند تا نیاز آبی کمتری داشته باشد، نهال زیتون سوری نیاز آبی کمتر دارد و در ۱۵ و ۲۰ روز یکبار آبیاری آن انجام می‌شود.
  • نهال زیتون سوری قدرت باروری بالایی داشته و می‌تواند تناژ بیشتری میوه باکیفیت و صادراتی تولید کند.
  • علاوه بر این که در مناطق گرمسیری و معتدل می‌توان باغ نهال زیتون سوری را راه اندازی کرد، در مناطق نیمه سردسیری نیز کشاورزان می توانند باغ آن را تاسیس کنند.
  • میوه نهال زیتون سوری یک رقم تجاری بوده و میوه های آن کاملاً درشت و سنگین وزن است طعم آن برای بیشتر مصرف کنندگان خوشایند است.

نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال زیتون سوری

نهال زیتون سوری بومی قاره آسیایی است، خاستگاه اصلی آن مربوط به کشور سوریه و لبنان بوده ولی به خاطر سازگاری بالایی که دارد در کشورهای اروپایی نیز خواهان احداث باغ آن هستند، کشاورزان ایرانی در سال‌های گذشته مشتاق خرید نهال زیتون سوری و راه اندازی باغ آن بوده  چون اکثر باغداران با تاسیس مزرعه زیتون درآمد زیادی کسب کرده اند.

پایه اصلی نهال زیتون سوری

برای احداث باغ تجاری و مدرن نهال زیتون سوری بهتر است این نهال را از نهالستان معتبر تهیه کنید،نهالستان‌های تولید کننده و با سابقه طولانی نهال زیتون را بر پایه قلمه و به صورت اصلاح شده تولید می‌کنند، برای تکثیر نهال زیتون سوری در این مراکز از آخرین روش به روز کشاورزی و باغداری مطابق با یافته های جهانی استفاده می‌شود، بنابراین میزان مقاومت آن را تا چند برابر افزایش داده و ارتقا پیدا می‌کند.

ویژگی نهال زیتون سوری

  • نهال زیتون سوری ارتفاع چند زیادی ندارد ارتفاع آن بین ۵ و ۷ متر است.
  • نهال زیتون سوری دیرگل است.
  • عمر اقتصادی نهال زیتون سوری حداقل ۷۰ سال است.
  • نیاز آبی نهال زیتون سوری بسیار کم بوده و روزانه به نیم لیتر می‌رسد.
  • درخت زیتون سوری سرمای منفی ۱۰ درجه و گرمای مثبته ۴۰ درجه را تحمل می‌کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون سوری

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون سوری مناطقی با اقلیم مدیترانه ای، مناطق معتدل و نیمه گرمسیری و نیمه سردسیری است؛ در واقع مناطقی که زمستان کوتاه مدت و خنک دارد و تابستان آن گرم است، گزینه مناسبی برای احداث باغ درخت زیتون سوری محسوب می‌‌شود.

فاصله مناسب برای کاشت درخت زیتون سوری

  • اگر میخواهید جذب رطوبت و املاح معدنی در خاک به خوبی انجام شود باید از فاصله مناسب را رعایت کنید.
  • اگر به دنبال جلوگیری از شیوع و گسترش آفات و بیماری در محوطه باغ هستید حتماً به فاصله را استاندارد درخت زیتون سوری دقت داشته باشید.
  • برای ارتقاء فرایند فتوسنتز باید این فاصله را رعایت کنید تا این فرآیند با اختلال روبرو نشود.
  • با رعایت فاصله استاندارد عمل باروری شکوفه ها به خوبی انجام می‌شود چون درخت زیتون سوری برای لقاح شکوفه هایش احتیاج به رقم گرده افشان دارد.

با توجه به موارد فوق حتما قبل از خرید نهال زیتون فاصله مناسب بین این نهال را بررسی کنید، طبق نظر متخصصین بر حسب جثه این درخت در زمین های مسطح فاصله مناسب ۴ متر از یکدیگر است، ولی در زمینهای شیبدار جنوبی می توان از الگوی کشت مستطیلی استفاده کرد و این فاصله را به ۳ در ۴ متر نیز کاهش داد

خاک مناسب برای کاشت درخت زیتون سوری

از موارد مهم که کارشناسان یک نهالستان به هنگام فروش نهال زیتون سوری بر روی آن تاکید خیلی زیادی دارند خاک ورزی مناسب بستر باغ است، اگر شما به دنبال احداث باغ زیتون به صورت تجاری و مدرن هستید و می‌خواهید به درآمد کلانی برسید، موظف هستید تا خاک باغ را به خوبی آماده سازی کنید، از نظر متخصصان گیاه شناسی خاک لومی و خاک شنی یا خاک رسی با زهکشی بالا گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون است، البته درخت زیتون می‌تواند خاک آهکی و خاک شور را نیز تحمل کند، ولی برای باروری بالا شما نیاز دارید تا شرایط ایده آل را برای این درخت فراهم کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زیتون سوری

دو بازه زمانی برای کاشت درخت زیتون سوری در محوطه باغ مناسب است، اواخر فصل پاییز و اواخر فصل زمستان، البته اگر باغ  شما در مناطق سردسیری قرار گرفته بهتر است صرفاً در اواخر فصل زمستان این نهال را به محوطه باغ انتقال دهید، البته زمان فروش نهال زیتون کارشناسان بازه زمانی مناسب را برای احداث باغ زیتون در اختیار شما قرار خواهند داد.

کود مناسب برای نهال زیتون سوری

برای ارتقاء باروری نهال زیتون سوری بهتر است از کود مناسب استفاده کنید، بر حسب رشد سریع این نهال همچنین تقویت سیستم دفاعی آن بهترین گزینه استفاده از کودهای نیتروژن دار، فسفر و ازته است، در مرحله اول توصیه میشود کود دامی پوسیده و کود برگ استفاده کنید برای استفاده از کود های شیمیایی حتماً از مشاورین گیاهپزشکی و مهندسین کشاورزی کمک بخواهید.

ارتفاع درخت زیتون سوری در طول عمر

از دلایل پر فروش نهال زیتون سوری می‌توان به ارتفاع کوتاه آن اشاره کرد، این درخت در طول عمرش  بین ۴ الی ۷ متر ارتفاع خواهد داشت، بنابراین رسیدگی به درخت زیتون سوری کار بسیار راحتی بوده، همچنین هزینه‌ای که یک کشاورز صرف خرید کود و دیگر نهاده ها خواهد کرد کاهش پیدا می‌کند.

نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت زیتون سوری

بهترین زمان برای هرس درخت زیتون بعد از برداشت محصول آن است تا درخت زیتون سوری به دوره استراحت خود وارد شود ولی متخصصی برای کشاورزانی که باغ آنها در مناطق نیمه سردسیری قرار گرفته است توصیه می‌کنند فصل زمستان هرس آن را انجام دهند، هرس درخت زیتون سوری مانع از رشد طولی شده و به رشت جانبی درخت کمک زیادی می‌کند در نتیجه باروری آن تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زیتون سوری

قبل از خرید نهال زیتون حتماً به نیاز سرمایی آن توجه داشته باشید با تامین کردن نیاز سرمایی درخت زیتون سوری کیفیت و باروری میوه تولید شده تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند، از نظر متخصصین نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زیتون سوری بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد است. یعنی تامین دوره سرمایی برای کشاورزان در هر منطقه ای بسیار راحت است.

عمر مفید نهال زیتون سوری

برای تهیه درخت زیتون سوری همیشه به قیمت نهال زیتون دقت نداشته باشید بلکه یکی از گزینه های مهم برای خرید این درخت عمر مفید نهال زیتون سوری است، حداقل عمر مفید نهال زیتون شور ای ۷۰ سال البته باغداران با مدیریت صحیح باغ خود و رسیدگی به آن می‌توانند این رقم را افزایش دهند.

سن حیات نهال زیتون سوری

سن حیات درخت زیتون سوری با توجه به ژنتیک و سازگاری آن با منطقه مشخص می‌شود، سن حیات نهال زیتون سوری بین ۷۰ تا ۸۰ سال متغیر است، ولی باغداران باید دقت داشته باشند در این بازه زمانی کیفیت و کمیت میوه تولید شده مطلوب نخواهد بود.

میزان وزن هر میوه درخت زیتون سوری

یکی از نژاد های زیتون که برای تولید زیتون پرورده و ترشی زیتون از آن استفاده می‌شود میوه درخت زیتون شوری است چون این میوه درشت و سنگین وزن است تحقیقات انجام شده وزن هر میوه درخت زیتون سوری حداقل بین ۷ الی ۱۲ گرم بوده و نصف وزن آن مربوط به هسته آن است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زیتون سوری

همانطور که اشاره کردیم مناطق زیادی می‌توانند باغ درخت زیتون سوری را احداث کنند، برای احداث باغ درخت زیتون کشاورزانی که زمین آنها از سطح ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از دریا قرار گرفته است می‌توانند اقدام کنند، فقط مناطق شرجی و مناطقی که رطوبت آنها بیش از اندازه است برای احداث باغ زیتون سوری مناسب نیست، البته فراموش نکنید مناطقی با زمستان پایین تر از دمای پایینتر از دمای ۱۵ درجه سانتیگراد باعث آسیب به نهال زیتون و تلفات زیادی می‌شود.

مصونیت و مقاومت درخت زیتون سوری در برابر آفات و بیماری ها

از دیگر دلایل پر فروش درخت زیتون سوری می‌توان به مقاومت و مصونیت آن در برابر آفات و بیماری‌ها اشاره کرد، البته باغداران برای ارتقاء سیستم دفاعی درخت زیتون سوری در برابر آفاتی مانند مگس، کنه، کرم خراط تنه خوار، پروانه برگخوار و پوسیدگی ریشه  بهتر است در طول سال یک تا دو بار سمپاشی آن را به طور اصولی و استاندارد انجام دهند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون سوری در هر هکتار

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون سوری به چند عامل مهم وابسته است:

  • مدیریت صحیح کشاورز
  • سازگاری نهال زیتون سوری با محیط زیست منطقه
  • آبیاری استاندارد و میزان گرمای فصل تابستان برای رسیدن میوه ها

اگر کشاورز بتوانند شرایط ایده آلی را برای باغ زیتون سوری فراهم کند این درخت به صورت ژنتیکی پروفایل است و در هر هکتار حداقل می تواند بین ۲۰ تن میوه باکیفیت زیتون سوری تولید کند.

شروع باردهی محصول درخت زیتون سوری

باردهی محصول درخت زیتون سوری از سال دوم کاشت شروع می‌شود در سال‌های اولیه میزان باروری بسیار کم است،ولی در سال ششم و هفتم باروری اقتصادی این درخت آغاز شده و باغدار می‌تواند با فروش آن به کسب درآمد کلان برسد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زیتون سوری در صورت نیاز

برای اینکه باروری درخت زیتون سوری به صورت تجاری و اقتصادی انجام شود باید در بین ده رقم درخت زیتون هدف یک رقم گرده افشان کاشته شود، البته برای ارتقاء عملکرد گرده افشانی گردش باد در بین درختان جریان داشته باشد تا گرده از شکوفه تر به سمت شکوفه ماده منتقل شده و فرایند باروری این درختان به خوبی انجام شود، بنابراین به هنگام کاشت توصیه می‌شود فاصله مناسب را رعایت کنید.

مدت آبیاری باغ زیتون سوری

برای داشتن میوه باکیفیت و صادراتی درخت زیتون سوری باغدار باید آبیاری آن را کاملا اصولی انجام دهد، البته باغ زیتون سوری به آبیاری زیادی احتیاج ندارد و کشاورز هر ۱۵ تا ۲۰ روز یکبار می‌تواند روتین آبیاری آن را انجام دهد، ولی به هنگام آبیاری  به دمای هوا و رطوبت خاک دقت داشته باشید، در فصل بهار میزان آبیاری را کاهش دهید ولی در فصل گرما و تابستان باید روتین اصولی را پیاده سازی کنید.

روش صحیح آبیاری درخت زیتون سوری

روش صحیح آبیاری درخت زیتون سوری استفاده از آبیاری قطره ای از مزایای آبیاری قطره ای در باغ زیتون سوری عبارتند از:

  • کاهش هزینه مربوط به آبیاری باغ درخت زیتون سوری
  • جلوگیری از هدررفت ذخایر آبی منطقه
  • نفوذ آب به لایه‌های درونی خاک
  • جلوگیری از غرقابی شدن خاک اطراف درخت و که مانع از بیماری پوسیدگی ریشه می‌شود.

نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان گلدهی درخت زیتون سوری

از دیگر مزایای احداث باغ زیتون سوری در مناطق نیمه سردسیری می‌توان به زمان گلدهی آن اشاره کرد، درخت زیتون سوری دیر گل بوده گلدهی این درخت از اواخر ماه فروردین تا اواسط ماه اردیبهشت انجام می‌شود، بنابر شوم  هوایی فصل بهار هیچ تأثیر منفی برای شکوفه دهی این درخت نخواهد داشت.

زمان برداشت میوه زیتون سوری

درخت زیتون سوری مانند دیگر نژادهای زیتون دیررس است، معمولاً فصل برداشت آن از اواخر ماه مهر تا اواسط آبان ماه ادامه دارد، بنابراین مناطقی که دارای زمستان طولانی هستند و در فصل پاییز بارش پاییزی شروع می‌شود مکان مناسبی برای احداث باغ زیتون سوری نیست.

خرید نهال زیتون سوری

برای خرید نهال زیتون سوری و احداث باغ آن بهتر است مراکز تولید کننده و مجوز دار مانند برتر نهال را انتخاب کنید، چون کارشناسان این نهالستان تجربه طولانی در تولید و عرضه انواع نهال زیتون دارد، همچنین آنها مشاوره و خدمات پس از فروش خود را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

باغداران و کشاورزان تا سالیان سال در صورت بروز کوچکترین مشکلی می‌توانند با متخصصین نهالستان تماس گرفته و سوالات خود را درباره کوددهی، آبیاری، انواع بیماری و طریقه جلوگیری از آفت زدگی از متخصصین نهالستان بپرسند، البته فراموش نکنیم مراکز تولید کننده نهال زیتون سوری را با تضمین کیفیت و همراه کارت گارانتی در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

قیمت نهال زیتون سوری

جهت استعلام قیمت نهال زیتون به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کنید، خرید مستقیم و بدون واسطه از نهالستان باعث کاهش هزینه ها خواهد شد، از همه مهم‌تر باغدار مطمئن است نهال با کیفیت را خریداری کرده است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زیتون زینتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال