%6

نهال زیتون سیاه : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

85,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 20 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال زیتون سیاه

میوه نهال زیتون سیاه به خاطر کیفیت بالا و باروری تجاری مورد پسند عموم کشاورزان مخصوصاً در کشور ایران قرار گرفته است، ویژگی نهال زیتون سیاه منحصر به فرد بوده به‌گونه‌ای که اکثر کشاورزانی که به فکر احداث باغ زیتون هستند، گزینه اول را نهال زیتون سیاه در نظر می گیرند:

  • نهال زیتون سیاه دیرگل بوده و نسبت به سرمای فصل بهار حساس نبوده در عوض نسبت به سرما و یخبندان حساس است.
  • نهال زیتون سیاه جزو ارقام تجاری محسوب می‌شود قدرت رشد خوبی داشته به همین خاطر آن را به عنوان درخت زودبازده می‌شناسند.
  • میوه نهال زیتون سیاه دیر است است و معمولاً در ماه مهر و آبان فصل برداشت آن به اتمام می‌رسد.
  • نهال زیتون سیاه پربار است، در هر هکتار حداقل ۲۰ تا ۲۵ تن میوه با کیفیت تولید میکند.

نهال زیتون سیاه : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

خاستگاه اصلی نهال زیتون سیاه

نهال زیتون سیاه یک نهال غیر بومی بوده و مربوط به کشور آمریکا است، باردهی بالایی داشته به خاطر سازگاری با مناطق گوناگون ابتدا به کشورهای اروپایی سپس به کشورهای آسیایی را پیدا کرده است، کشاورزان کشور ترکیه و کشاورزان ایرانی جزو کشورهایی هستند که تقاضای خیلی زیادی برای خرید نهال زیتون سیاه آمریکایی دارند، چون اکثر مناطق این کشور ها سازگاری و تناسب بالایی دارد.

پایه اصلی نهال زیتون سیاه

نهالستان های معتبر برای عرضه و فروش نهال زیتون سیاه به صورت تضمینی که استقامت بیشتری داشته باشد آنرا بر پایه قلمه تولید می‌کنند، نهال اصلاح شده زیتون قدرت رشد بیشتر داشته و سیستم دفاعی قوی دارد همچنین با دهی آنها بیشتر است نهال سنتی و بذری است.

ویژگی نهال زیتون سیاه

  • میوه زیتون سیاه درشت و پوست آن قرمز مایل به رنگ سیاه است.
  • درخت زیتون سیاه مانند نژادهای دیگر تک پایه نیست و احتیاج به رقم گرده افشان دارد.
  • نهال زیتون سیاه در سال سوم کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند.
  • عمر مفید نهال زیتون سیاه حداقل ۶۰ سال است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون سیاه

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون سیاه آب و هوای نیمه خشک و گرمسیری است، البته در مناطق معتدل و نیمه سردسیری که میزان رطوبت کمتری داشته باشد نیز رشد مناسب از خود نشان می‌دهد، در کل رطوبت هوا و رطوبت خاک تاثیر منفی بر رشد درخت و میوه دهی آن خواهد داشت، به خاطر دیررس بودن در مناطقی که زمستان طولانی مدت دارند کاشته نمی‌شود، چون سرمایه فصل پاییز تاثیر منفی بر روی میوه های آن می گذارد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت زیتون سیاه

از آنجایی که درخت زیتون سیاه جثه چندان بزرگی نداشته و ارتفاع بین ۴ تا ۵ متر است، بنابراین فاصله‌ای که برای کاشت آن در نظر گرفته ان کمتر از درختان دیگر است، در زمین‌های مسطح با شرایطی نورگیری مناسب و در صورت بادخیز بودن فاصله مناسب ۴ متر از یکدیگر است.

خاک مناسب برای کاشت درخت زیتون سیاه

درخت زیتون سیاه جزو درختان مقاوم قرار گرفته است و سازگاری زیادی با انواع خاک دارد، درختان زیتون سیاه قادر هستند در مناطق شور و مناطق آهکی نیز رشد کنند،

ولی برای احداث باغ تجاری با بازدهی بالا توصیه می‌شود حتماً به میزان زهکشی خاک باغ دقت زیادی داشته باشید، هرچه خاک اطراف درخت سبک باشد و آب در کنار درخت تجمع نداشته و به عمق خاک نفوذ کند، مطمئن باشید نتیجه مطلوبی خواهید گرفت.

 زمان مناسب و سازگار برای کاشت در زیتون سیاه

برای کاشت درخت زیتون سیاه شما در دوبازه زمانی متفاوت می‌توانید اقدام کنید، اواخر فصل پاییز زمانی که خاک باغ گرم بوده و ریشه های درخت به خواب زمستانی فرو رفته یک گزینه مناسب برای مناطق گرمسیری و مناطق معتدل است، اواخر فصل زمستان که خاک شروع به گرم شدن می‌کند و هنوز ریشه های خاک از خواب زمستانی بیدار نشده اند، گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون سیاه در مناطق نیمه سردسیری است.

کود مناسب برای نهال زیتون سیاه

از آن جایی که درخت زیتون سیاه رشد سریع دارد بنابراین برای رشد بهتر و میوه دهی باکیفیت احتیاج به کوددهی بسیار مناسب و تاثیرگذار دارد، از این رو توصیه می‌شود برای درختان زیتون از کودهای طبیعی و آلی همچنین از کودهای شیمیایی استفاده کنید، کود نیتروژن دار گزینه مناسب بر درخت زیتون سیاه محسوب می‌شود.

از آنجایی که کم پشت ها و کود دانه پوسیده در یک مدت زمان طولانی تجزیه می شود بنابراین به سبک و سبک شدن خاک اطراف درخت زیتون کمک کرده و باعث تغذیه آن میشود همچنین بهتر از کشاورزان از کود NPK 16-16-16 استفاده کنند، چون تاثیر خیلی زیادی  در تسریع روند رشد و میوه دهی این درخت دارد.

نهال زیتون سیاه : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

ارتفاع درخت زیتون سیاه در طول عمر

درخت زیتون سیاه مانند دیگر نژاد هایش ارتفاع چند زیادی ندارد، ارتفاع آن معمولا بین ۵ الی ۸ متر بوده و با استفاده از هرس فرم دهی و سربرداری سعی می کنند، ارتفاع آن را بین ۵ الی ۶ متر ثابت نگه دارند، رسیدگی به درختان کوتاه  قامت علاوه بر این که بسیار راحت است و هزینه کمتر می‌خواهد چون نیاز آن‌ها را به سم پاشی، کود دهی و آبیاری نیز کاهش می‌یابد.

هرس درخت زیتون سیاه

برای هرس درخت زیتون سیاه توصیه می‌شود در فصل پاییز آن را انجام ندهید، مخصوصا در مناطقی نیمه سردسیری چون شاخه های زیاد تاج درخت مانع از نفوذ سرما به درون تاج آن شده و شاخه های آن دچار یخ زدگی نمی‌شود، اواخر فصل زمستان به دنبال شاخه های الهی بیمار و تنک شده بگردید، مخصوصا شاخه هایی که به خاطر یخبندان فصل زمستان دچار یخ زدگی و بیماری شده‌اند را هرس کرده و سوزاندن آنها از محوطه با حذف کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زیتون سیاه

یکی از دلایل پر فروش نهال زیتون سیاه به خاطر نیاز سرمایی کم آن بوده و برای عملکرد بهتر در فصل بهار کافی است ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساعت در بازه دمایی کمتر از ۷ درجه قرار بگیرد تا نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی را تامین کند.

عمر مفید نهال زیتون سیاه

به هنگام تهیه نهال زیتون علاوه بر دقت به قیمت نهال زیتون حتما پیگیری عمر مفید نهال زیتون باشید، هرچه عمر مفید و تجاری نهال زیتون بیشتر باشد به همان اندازه باغدار می‌تواند از سوددهی باغ خود استفاده کند، از نظر متخصصین در شرایط معمولی عمر مفید نهال زیتون حداقل ۶۰ سال بوده و در شرایط ایده آل می‌توان آن را تا ۷۰ سال افزایش داد، در واقع کشاورزان با مدیریت صحیح و تامین نیاز اولیه درخت زیتون سیاه تا ۷۰ سال متوالی می‌توانند از بازدهی اقتصادی آن استفاده کنند.

سن حیات نهال زیتون سیاه

سن حیات نهال زیتون سیاه تا صد سال می‌رسد ولی در سال‌های آخر بازدهی نداشته و میوه تولید شده کیفیت چندان مناسبی برای تجارت ندارد، بنابراین توصیه می‌شود در همان سال‌های اولیه اتمام سن اقتصادی درختان زیتون را از محوطه باغ حذف کرده و بعد از انجام عملیات لازم زیرساخت آن را تغییر و باغ تجاری دیگری را راه اندازی کنید.

میزان وزن هر میوه درخت زیتون سیاه

میوه درخت زیتون سیاه درشت و سنگین وزن بوده، هر عدد میوه آن حداقل بین ۱۵ تا ۲۰ گرم وزن دارد، البته درصد بیشتر آن مربوط به روغن زیتون است، کیفیت بالای میوه زیتون و روغنی بودن آن دلیل اصلی پر فروش میوه زیتون در بازار جهانی محسوب می‌شود.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زیتون سیاه

نهال زیتون سیاه نسبت به یخبندان و سرمای کمتر از منفی ۱۰ درجه سانتیگراد حساس است، همچنین درخت را نمی‌توان در مناطق شرجی و ساحلی به خاطر رطوبت زیاد کاشت کرد، هنگام خرید نهال زیتون سیاه تمام مشخصات منطقه خود را به کارشناس نهالستان توضیح دهید تا آنها پیشنهاد ویژه در اختیار شما قرار دهند، ارتفاع مناسب برای احداث باغ زیتون سیاه از ارتفاع ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از دریا است.

مصونیت و مقاومت درخت زیتون سیاه در برابر آفات و بیماری ها

کارشناسان نهالستان به هنگام فروش نهال زیتون تمامی خطرات آفات و بیماری های آن را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات لازم در این مورد را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد کشاورزان با شناختن انواع آفات و بیماری درخت زیتون سیاه می‌توانند آن را در مراحل اول شناخته و اقدامات لازم برای رفع آن انجام دهد، انواع آفت درخت زیتون سیاه عبارتند از:

  • پسیل زیتون سیاه
  • شپشک سیاه
  • سرخرطومی برگخوار زیتون
  • آفت سوسک چوبخوار زیتون
  • سپردار بنفش زیتون
  • سوسک پوست خوار زیتون
  • سپردار زرد زیتون

از انواع بیماری درخت زیتون  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماری لکه طاووسی زیتون بیماری قارچی
  • بیماری آنتراکنوز زیتون بیماری باکتریایی
  • بیماری سرکوسپورا زیتون
  • بیماری پژمردگی ورتیسیلیومی بیماری قارچی
  • بیماری گال زیتون بیماری باکتریایی

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون سیاه در هر هکتار

در سال‌های اول باردهی درخت زیتون سیاه میزان باردهی آن کم است، هر درخت تنها می‌تواند ۴۰ کیلوگرم در سال زیتون سیاه تولید کند، ولی در سال‌های بعدی اگر مدیریت کشاورز مناسب بوده و شرایط مناسب باغداری را فراهم سازد، میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون سیاه در هر هکتار حداقل بع ۲۵ تن می‌رسد.

شروع باردهی محصول درخت زیتون سیاه

از دیگر دلایل پر فروش نهال زیتون سیاه می‌توان به زود بازده بودن آن اشاره کرد، درخت زیتون سیاه رشد سریعی داشته و در سال‌های اولیه می‌تواند با استفاده از کود مناسب و آبیاری اصولی می‌توان در همان سه سال اول میوه زیتون را بر روی  شاخه درخت زیتون سیاه مشاهده کرد و بازدهی اقتصادی آن  ۸ تا ۱۰ سال طول می‌کشد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زیتون سیاه در صورت نیاز

زمان تهیه درخت زیتون سیاه بیشتر سوالات اکثر کشاورزان در مورد قیمت نهال زیتون است، در حالی که شما باید به رقم گرده افشان درخت زیتون سیاه نیز توجه کافی داشته باشید، با اینکه زیتون سیاه تک پایه است ولی برای باردهی اقتصادی احتیاج به رقم گرده افشان دارد، بنابراین توصیه می‌شود حداقل از هر ده عدد درخت زیتون هدف یک رقم از زیتون گرده افشان استفاده شود تا میزان باروری باغ شما را تا چند برابر افزایش دهد.

نهال زیتون سیاه : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

مدت آبیاری درخت زیتون سیاه

از ویژگی مهم و بارز درخت زیتون سیاه می‌توان به مقاوم بودن آن در برابر کم آبی و خشکسالی اشاره کرد، این درخت نیاز آبی خیلی کمی دارد، ولی برای احداث باغ تجاری و ارتقاء کیفیت میوه های تولیدی شده حتماً باید روتین آبیاری آن را به خوبی انجام دهید، زیتون سیاه برای درشت شدن و روغنی بودن احتیاج به روتیت آبیاری منظم دارد، تست تحقیقات انجام شده برای رفع نیاز آبی درخت زیتون کافی است حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر بارندگی به صورت سالانه انجام شود، اگر میزان بارندگی کم باشد روتین آبیاری درخت زیتون در ماه دوبار توصیه می شود.

روش صحیح آبیاری باغ درخت زیتون سیاه

برای جلوگیری از هدر رفت آب در باغ زیتون همچنین کاهش هزینه مربوط به آبیاری توصیه می‌شود تا باغستان درخت زیتون را به روش آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی انجام دهید، البته از نظر کارشناسان آبیاری شیاری نیز تاثیر مثبتی در باروری درختان زیتون دارد.

زمان گلدهی درخت زیتون سیاه

درخت زیتون سیاه جزو درختان دیرگل قرار گرفته است و در اواسط فصل بهار گلدهی آن آغاز می‌شود، بنابراین مناطقی که تغییرات جوی در فصل بهار زیاد است می‌‌توانند درخت زیتون سیاه را در آنجا کاشت کنند، چون این تغییرات جوی تاثیر منفی بر روی شکوفه های آن نخواهد داشت.

زمان برداشت میوه درخت زیتون سیاه

همانطور که درخت زیتون دیر گل است، دیررس نیز هست پس مناطقی که زمستان طولانی مدت دارند، در فصل پاییز سرمای پاییزه آنها آغاز شده و بارش باران زیادی دارند، گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون سیاه نیستند، چون باعث افت کیفیت تجاری این میوه می‌شود.

خرید نهال زیتون سیاه

برای تهیه و خرید نهال زیتون سیاه مراکز معتبر و شناخته شده ای را شناسایی کنید که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده باشند، نهالستان های تولید کننده مانند برتر نهال برای رفاه حال مشتریان خود شرایط فروش ویژه ای را در نظر گرفته اند:

  • فروش تضمینی نهال زیتون سیاه به همراه کارت گارانتی
  • فروش نهال زیتون به صورت لیبل و شناسه دار
  • ارائه کارت سلامت
  • ارائه مشاوره و خدمات پس از فروش رایگان
  • فروش غیر حضوری و اینترنتی
  • ارسال نهال زیتون به تمامی نقاط کشور

قیمت نهال زیتون سیاه

باغداران جهت استعلام قیمت نهال زیتون سیاه می‌توانند به صورت اینترنتی به مراکز معتبر تولید و عرضه نهال زیتون سیاه مراجعه کنند، در سایت این مراکز اطلاعات کاملاً دقیق و علمی مورد قیمت درخت زیتون، روتین آبیاری، کوددهی و سمپاشی آن نیز برای کشاورزان ارائه می‌دهند، کشاورزان با استفاده از مشاوره رایگان تا سالیان سال در صورت وجود کوچکترین مشکلی از جمله بیماری شایع شده، نحوه هرس کردن یا کودهای مورد نیاز می‌توانند با شماره تماس کارشناسان ارتباط گرفته و سوالات خود را بپرسند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زیتون سیاه : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

50
ارتباط با برترنهال