%6

نهال زیتون شنگه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

80,000 تومان

  • خواستگاه :  آمریکا
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 15 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 700
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

اگر به دنبال درآمدزایی و رسیدن به سود ایده آل هستید بهترین کار خرید نهال زیتون شنگه است زیرا این رقم نهال زیتون دارای محصولات فراوان و بسیار عالی بوده که علاوه بر استفاده تازه خوری بسیار مناسب جهت تولید کنسرو زیتون است این نهال زیتون بسیار مفید واقع شده و دارای مزایای بسیار فراوان است و از جمله خصوصیات بارز این نهال که مورد پسند اکثریت باغداران است مقاومت بالا آن در برابر آفات و بیماری‎های مخرب و شایع نهال است. زیتون شنگه خوش بو و دارای طعم مطبوع و شیرین است و از این زیتون در تولید روغن و کنسروهای مخصوص قابل استفاده است.

نهال زیتون شنگه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

ابتدا و برای اولین بار این رقم نهال زیتون در کشور آمریکا کاشته و پرورش پیدا کرده است و امروزه در کشور عزیزمان ایران سایر نهالستان‎ها مثل نهالستان برتر نهال این نهال ارزشمند را اصلاح کرده و به تولید رسانده‎اند به طوری که این رقم نهال زیتون در سایر شهرها و استان‎های کشور کاشته و به خوبی عمل کرده است و محصولاتی مرغوب و با کیفیت را جهت صادر به کشورهای دیگر نیز صادر نموده است و این کار صد درصد باعث پیشرفت باغدار و در کل کشور عزیزمان از لحاظ باغداری شده است.

پایه اصلی نهال

روشی که در کاشت این نهال زیتون می‎تواند ارزشمند باشد استفاده از پایه مناسب جهت کاشت نهال زیتون شنگه است، شما می‎توانید از خود نهال زیتون به عنوان پایه‎ای مناسب جهت کاشت نهال زیتون خود استفاده کنید و از این طریق پتانسیل نهال زیتون ود را بالاتر برده و در نهایت هنگام فروش نهال زیتون شنگه توانسته در قیمت این نوع نهال هم تاثیر گذار باشید.

ویژگی نهال

نهال زیتون شنگه یک رقم درگل ولی زود بازده است این نهال زیتون رشد بسیار خوب و سریعی داشته و در اکثر مناطق کاشته و پرورش می‎یابد، از بهترین ویژگی‎های آن مناسب بودن قیمت نهال زیتون شنگه است که برای هر باغداری مهم و مفید واقع شده و این خود از دلایل محکم کاشت نهال زیتون شنگه در باغ‎هایشان است و از طرفی مقاومت بالای این نهال در برابر سرما و آفات و بیماری‎های شایع نهال خود از دلایل خرید و کاشت نهال زیتون شنگه است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

با وجود اینکه نهال زیتون شنگه در هر آب و هوایی کاشته و رشد می‎کند اما فراهم کردن آب و هوای ویژه و مخصوص جهت کاشت نهال زیتون شنگه بسیار اهمیت دارد زیرا این کار به کشاورزان این اجازه را داده که محصولات خیلی بهتر و بیشتر تولید نمایند حال آن که آب و هوای مناسب جهت کاشت نهال زیتون شنگه غالبا آب و هوای گرمسیری و معتدل بوده و کشور آمریکا هم به خاطر داشتن چنین آب و هوایی مناسب جهت کاشت و تکثیر نهال زیتون شنگه است.

نهال زیتون شنگه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

فاصله مناسب برای کاشت

برای کاشت نهال زیتون شنگه ابتدا باید چاله‎هایی بع ابعاد 80 در 80 در 80 متر حفر کنید و بعد از خواباندن نهال‎های خود در این چاله‎ها باید فاصله مناسب در کاشت نهال‏ها از یک دیگر را رعایت فرمایید، فاصله کاشت برای نهال زیتون شنگه در زمین‎های صاف در حدود 4 در 4 متر مربع بوده و در صورتی که همین میزان فاصله در زمین‎هایی با شیب ملایم در حدود 3 در 4 متر خواهد بود و به صورت کلی فاصله مناسب برای کاشت این رقم نهال زیتون وابسته به نوع و سطح زمین باغ شما دارد.

خاک مناسب کاشت

خاک‎های قلیایی و دارای درجه سختی مناسب و از همه مهم‏تر خاک‏های زهکشی شده در رشد این نهال زیتون مناسب و سازگار هستند و در ضمن بهتر است برای این نهال زیتون از خاک‏هایی دارای عمق زیاد و نفوذ پذیر استفاده نمایید زیرا این گونه خاک برای نهال زیتون مفید بوده و در صورت خشکی و کم آبی توانسته مقدار آب مصرفی نهال زیتون شما را فراهم نماید، خاک‎های لومی و شنی دارای این ویژگی‎ها بوده و بسیار مناسب برای این نوع نهال زیتون هستند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

زمان کاشت نهال زیتون بسته به شرایط محل کاشت نهال شما متفاوت بوده است مثلا اگر نهال زیتون شما در مناطق همراه با زمستان ملایم کاشته شود زمان مناسب برای کاشت آن فصل پاییز یا اواخر زمستان و در نهایت اوایل فصل بهار است اما اگر نهال زیتون شنگه شما در مناطق گرمسیری کاشته شود زمان کاشت آن نیز خیلی متفاوت نخواهد بود و در هر زمانی که زمین شما شرایط کامل و آمادگی لازم را داشته باشد می‎توان کاشت.

کود مناسب برای نهال

اضافه کردن کود و مواد آلی مورد نیاز نهال زیتون باعث افزایش طول عمر و رشد نهال شما خواهد شد بنابراین باغداران بهتر است به دنبال کودهای حیوانی و شیمیایی مناسب جهت اضافه کردن به خاک نهال زیتون خود باشند و در این مورد نیز می‏توانند از کارشناسان مراکز فروش نهال زیتون شنگه راهنمایی دریافت کنند و از آن‎ها در انتخاب و نوع کودهای مناسب با این نوع نهال زیتون کمک بگیرند و با این حرکت باعث رشد هر چه بهتر و بیشتر نهال زیتون شنگه خود شده و محصولات خوب تولید کنند.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع نهال زیتون شنگه در طول عمر خود خیلی افزایش پیدا نکرده است و در حدود 3 الی 5 متر است و بیشتر نخواهد شد ولی این میزان ارتفاع نهال برای برداشت محصولات و میوه‏های این رقم نهال زیتون مناسب بوده و از مقدار هزینه‏های جاری در این رابطه کم خواهد کرد چرا که باغداران نیاز به گرفتن کارگر و استفاده از ماشین آلات مختلف جهت برداشت میوه‏های این نوع نهال زیتون نخواهند داشت و این موضوع خود به تنهایی باعث کاهش بخش عظیمی از هزینه‎ها شده است.

نهال زیتون شنگه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت

هرس کردن نهال زیتون باعث رشد بهتر ان خواهد شد چگونه شما با اقدام به هرس کردن به موقع نهال زیتون خود هم باعث حذف شاخ و برگ اضافه نهال خود و هم باعث دریافت بیشتر نور خورشید توسط نهال زیتون خود خواهید شد و نهال شما با این کار نور خورشید را بهتر و بیشتر دریافت کرده و بهتر توانسته عملیات فتوسنتز را انجام دهد و از این طریق رشد نهال شما بیشتر شده و محصولات تولید شده هم دارای کیفیت بهتر خواهد بود و حتی جنبه صادرات هم خواهند داشت.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال زیتون شنگه هم برای گذراندن خواب زمستانی خود نیاز به مقدار سرمایی کافی دارد و این نهال تحمل قرار گرفتن در 200 الی 800 ساعت در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد را خواهد داشت و این تحمل سرمایی باعث افزایش توان و مقاومت نهال زیتون شما خواهد گشت البته که نهال زیتون شنگه دارای مقاومت بالایی در برابر سرما از خود نشان داده است و این یک مزیت بزرگ برای این نهال زیتون است.

عمر مفید نهال

مقدار عمر مفید برای این نوع نهال زیتون شنگه برای باغداران مهم و مفید بوده زیرا این نهال زیتون توانسته 50 سال عمر مفید و اقتصادی داشته باشد و در این زمان و مقدار عمر خود محصولاتی با کیفیت جهت مصرف تازه و یا به عنوان روغن و کنسروهای مخصوص نیز داشته باشد و در ضمن با توجه به کم بودن قیمت نهال زیتون شنگه و عمر مفید این نوع نهال زیتون توانسته گزینه مناسبی برای باغداران و کشاورزان عزیز باشد.

سن حیات نهال

برای طولانی سن سن حیات نهال زیتون یک سری مراقبت و اقدامات ویژه لازم و ضروری است که تنها با رعایت این اصول مهم و مخصوص میتوان شاهد بالا بودن سن حیات نهال زیتون بود از جمله این اقدامات توجه به نوع خاک مناسب و آب و هوا و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی متناسب با رشد نهال زیتون شنگه خواهد بود.

میزان وزن هر میوه

زیتون شنگه بیضی شکل بوده و به رنگ سبز دیده می‎شود این میوه بسیار مرغوب و یک رقم تجاری و اقتصادی محسوب شده و این میوه سبز رنگ و خوشمزه به اسم زیتون ماری معروف بوده و دارای وزن قابل ملاحظه‎ای است به طور کلی تقریبا 120 الی 150 عدد از این زیتون وزنی حدود 1 کیلوگرم را تشکیل خواهد داد، به دلیل مرغوبیت و درجه کیفیت بالای این محصول در تهیه کنسورهای خاص زیتون قابل استفاده بوده و هر ساله بخش عظیمی از کنسروهای این میوه سبز رنگ به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

کاشت نهال زیتون شنگه در ارتفاع مناسب از سطح دریا باعث جلوگیری از آتش سوزی این نهال زیتون در مناطق همراه با ارتفاع مناسب و سازگار از سطح دریا خواهد بود پس توصیه مهمی که در این جا می‎شود این است که این نهال در ارتفاع بین 100 الی 700 متر از سطح دریا بهتر است کاشته شود وگرنه در طی سال‎های بعد از کاشت نهال زیتون شنگه در ارتفاع نا مناسب از سطح دریا به احتمال زیاد نهال زیتون شما خود به خود سوخته شود و از بین برود پس رعایت ارتفاع برای این نهال زیتون ضروری است.

نهال زیتون شنگه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

از جمله آفات و بیماری‎های شایع این نهال ارزشمند آفت کرم سرشاخه خوار و آفت بسیار مخرب مگس زیتون است که این آفات به تنهایی توانسته نهال زیتون شنگه شما را از بین خواهد برد و بهترین متد و روش برای از بین بردن این آفات و بیماری‏های مخرب نهال زیتون سم پاشی‎های سالیانه به صورت منظم و مرتب است که خیلی به سالم بودن نهال زیتون شما کمک خواهد کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی و تولید محصول نهال زیتون شنگه خیلی زیاد و چشم گیر بوده و این مقدار آن قدری بالا است که باغداران هم توانسته این میوه را در بازارهای روز ببه فروش برسانند و هم آن را به سایر کشورها نیز صادر کنند و وارد تجارت جهانی شوند، نهال زیتون شنگه قادر به تولید 20 تن محصول در هکتار را داشته و در صورت مراقبت و نگهداری‎های بسیار از این نوع نهال زیتون مقدار محصول دهی آن در هکتار بیشتر و بیشتر خواهد شد و سود زیادی هم خواهد داشت.

شروع باردهی محصول

به طور معمول نهال زیتون شنگه از سال 3 بعد از کاشت شروع به باردهی کرده و رفته رفته باردهی خود را بیشتر خواهد کرد و سال به سال میزان محصولات آن بیشتر و اقتصادی‎تر خواهد بود که از سن بلوغ به بعد مفیدتر خواهند بود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

این زیتون که به نهال زیتون ماری معروف است و برای رشد بهتر در هنگام کاشت نیاز به رقم مناسب جهت گرده افشانی نیاز دارد و لازم است در باغ‎ها به ازای هر 10 اصله نهال زیتون شنگه یک رقم گرده افشان مناسب لازم است و این کار باعث عملکرد بهتر نهال زیتون شما خواهد شد.

مدت آبیاری

این نهال زیتون در فصل بهار در حدود 2 لیتر آب نیاز داشته و در فوصول گرم سال این میزان به 3 لیتر خواهد رسید و برای جلوگیری از بین رفتن نهال باید مقدار آب نهال زیتون تامین گردد.

نهال زیتون شنگه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

روش صحیح آبیاری

بهترین روش برای آبیاری این رقم نهال زیتون روش آبیاری تحت فشار بابلر است و این روش آبیاری در پرورش نهال زیتون شما بسیار موثر خواهد بود و برای آبیاری باغ بسیار توصیه خواهد شد.

زمان گلدهی درخت

این رقم نهال زیتون یک رقم دیرگل بوده و معمولا نهال زیتون شنگه در فصل بهار و در فروردین ماه شروع به گلدهی خواهد کرد و معمولا هر ساله گلدهی داشته و برخلاف دیرگل بودن این نهال زیتون بسیار زود بازده و پر محصول است.

زمان برداشت

نهال زیتون شنگه همان طور که گفته شد از سال سوم به بعد پس از کاشت شروع به باردهی خواهد کرد و رشد اقتصادی خود را آغاز خواهد کرد و محصولات مرغوب را نیز تولید می‎کند.

خرید نهال

نشان داده شده بهترین روش خرید نهال زیتون شنگه روش خرید انترنتی آن هم از سایت‎های معتبر است و یکی از این مراکز فروش نهال زیتون شنگه نهالستان برتر نهال خواهد بود که تولید کننده بهترین و مرغوب‎ترین نوع نهال است.

قیمت نهال

برای خرید نهال زیتون با قیمت مناسب باز هم خرید به صورت اینترنتی بسیار توصیه شده زیرا قیمت نهال زیتون شنگه در خرید اینترنتی نهال به خصوص از نهالستان برتر نهال بسیار مناسب و بصرفه خواهد بود و امکان به دست آوردن سود بیشتر را به باغداران عزیز خواهد داد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زیتون شنگه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال