%8

نهال زیتون ماری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

60,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 25 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 700 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال زیتون ماری

یکی از ارقام نهال زیتون که بومی کشور ایران بوده و تقاضای خیلی زیادی در داخل کشور دارد، می‌توان به نهال زیتون ماری اشاره کرد، میوه نهال زیتون ماری کوچک و کشیده بوده، وزن چندان زیادی ندارد، حداکثر بین ۳ تا ۵ گرم بوده، دارای ویژگی‌های خاصی است، از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میوه نهال زیتون ماری زودرس است و اواخر فصل تابستان برداشت آن به اتمام میرسد.
  • درخت زیتون ماری پربار است.
  • میوه نهال زیتون خوش طعم است.
  • برای تولید انواع کنسرو و ترشی از میوه درخت زیتون ماری استفاده می‌کنند.
  • ۲۰ تا ۲۲ درصد وزن میوه زیتون ماری مربوط به روغن آن است.

نهال زیتون ماری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال زیتون ماری

از ارقام نهال زیتون که بومی کشور ایران است و سازگاری زیادی با اکثر مناطق کشور ایران دارد می توان به نهال زیتون ماری اشاره‌کرد خاستگاه اصلی نهال زیتون ماری کشور ایران بوده و در بین کشاورزان ایرانی محبوب است.

پایه اصلی نهال زیتون ماری

برای احداث باغ زیتون ماری بهتر است این نهال را از نهالستان‌های معتبر خریداری کنید، در نهالستان‌های تولید کننده نهال زیتون ماری را بر پایه قلمه تولید می‌کنند، برخی از کشاورزان برای صرف هزینه کمتر به دنبال تکثیر بذری درخت زیتون هستند.

ولی استفاده از این روش سنتی معایب زیادی خواهد داشت، تکثیر بذری زمان‌بر بوده و حداقل چند سال باید منتظر ماند، همچنین درخت زیتون بذری کیفیت کافی برای احداث باغ تجاری نخواهد داشت، در برابر بیماری‌ها نیز سیستم دفاعی آن ضعیف است.

ویژگی نهال زیتون ماری

  • طول عمر اقتصادی نهال زیتون ماری حداقل ۸۰ سال است.
  • باردهی نهال زیتون ماری در هر هکتار بین ۱۸ تا ۲۰ تن است.
  • نیاز آبی نهال زیتون ماری کمتر از درختان دیگر است.
  • نهال زیتون ماری رشد سریع داشته و در دو سال کاشت باردهی آن آغاز می‌شود.
  • ارتفاع نهال زیتون ماری بین ۴ تا ۶ متر است.
  • نهال زیتون ماری دیرگل است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون ماری

فراموش نکنید درخت زیتون ماری گل است بنابراین مناطق مناسب برای احداث باغ زیتون ماری عبارتند از:

  • مناطق با اقلیم مدیترانه‌ای
  • مناطق با اقلیم معتدل
  • مناطق با اقلیم نیمه گرمسیری

البته کشاورزان دقت کنند در مناطق ساحلی و مناطقی که رطوبت هوا و خاک در آن زیاد است از خرید نهال زیتون ماری اجتناب کنند، چون این درخت نسبت به رطوبت آب و خاک حساس است.

همچنین مناطقی که دمای  زمستان‌ آن پایین تر از ۱۵ درجه دارد برای احداث باغ مناسب نیست، این درخت برای رشد بهتر به هوای گرم و نور آفتاب احتیاج دارد، حداقل باید نصف روز به باغ زیتون ماری آفتاب بتابد.

نهال زیتون ماری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

فاصله مناسب برای کاشت درخت زیتون ماری

از آنجایی که درخت زیتون ماری جثه چندان بزرگی ندارد بنابراین شما تنها با فاصله گذاری ۴ متر می‌توانید این درخت را در محوطه باغ کشت کنید، در این فاصله نور آفتاب به تمامی شاخه های آن تابیده و جریان هوا نیز در بین شاخه‌ها گردش خواهد داشت، البته فراموش نکنید اگر فاصله درخت بیشتر از ۴ متر باشد فرایند گرده افشانی در باغ زیتون ماری با مشکل روبرو خواهد شد.

خاک مناسب برای کاشت درخت زیتون ماری

یکی از نکاتی که در زمان فروش نهال زیتون کارشناسان بر روی آن تاکید زیادی دارند خاک ورزی مناسب محوطه باغ است، همانطور که قبلاً اشاره کردیم رطوبت موجود در خاک و هوا باعث صدمه به درخت زیتون شده و انواع بیماری باکتریایی و قارچی در باغ زیتون شیوع پیدا می‌کند.

بنابراین خاک سنگلاخی و محدود کننده برای احداث باغ تجاری است، خاک لومی و شنی با زهکشی بالا تا حداقل عمق ۲ متر باعث می‌شود از ایستایی آب در اطراف ریشه درخت جلوگیری کرده و درصد رطوبت خاک برای رشد درخت زیتون کاملا مناسب باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زیتون ماری

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زیتون ماری اواخر فصل پاییز همچنین اواخر فصل زمستان است، در این دوره‌ها عمق خاک گرمای مناسبی داشته همچنین ریشه درخت در خواب زمستانی هستند.

کود مناسب برای نهال زیتون ماری

قبل از خرید نهال زیتون ماری روتین کود دهی آن را از کارشناسان بپرسید، از آن‌جایی که درخت زیتون ماری پربار بوده، باغدار موظف است برای ارتقاء کیفیت آن حتماً به کوددهی باغ زیتون دقت و توجه زیادی داشته باشد.

استفاده از کود برگ و کود دامی پوسیده گزینه مناسبی برای مغذی کردن خاک اطراف درخت زیتون بوده البته بهتر است از کودهای نیتروژن دار و کود حاوی فسفات و کود پتاسیم دار نیز استفاده کنید تا عناصر مورد نیاز درخت زیتون را تامین کنید.

ارتفاع درخت زیتون ماری در طول عمر

درخت زیتون ماری رشد قائم داشته و بیشتر از اینکه به دنبال شاخه برگ باشد رشد طولی آن امتداد پیدا می‌کند، بنابراین در همان سال‌های اولیه با استفاده از هرس فرمدهی و سربرداری سعی کنید ارتفاع آن را ثابت نگه دارید، معمولا ارتفاع درخت زیتون ماری تا ۷ متر نیز افزایش پیدا می‌کند، ولی کشاورزان برای جلوگیری از رشد طولی و افزایش رشد جانبی آن جهت بالا بردن باردهی باغ زیتون از هرس فرم دهی و سربرداری استفاده می‌کنند تا ارتفاع این درخت بین ۴ الی ۶ متر ثابت باقی بماند.

هرس درخت زیتون ماری

برای جلوگیری از رشد طولی و ارتفاع زیاد درخت زیتون ماری و جلوگیری از شلوغ شدن تاج آن هرس درخت زیتون ماری دو نوبت در سال انجام می‌شود، اواخر فصل زمستان و اواخر فصل پاییز دو بازه زمانی مناسب برای هرس است، معمولا درخت زیتون بعد از برداشت میوه زیتون به حالت استراحت فرو رفته و باغداران در این زمان هرس آن را انجام می‌دهند.

نهال زیتون ماری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زیتون ماری

به هنگام تهیه نهال زیتون ماری علاوه بر توجه به قیمت نهال زیتون حتما نیاز سرمایی آن را بررسی‌ کنید، نیاز سرمایی آن را مورد بررسی قرار دهید، تامین نیاز سرمایی درخت زیتون باعث می‌شود تا مقاومت آن در برابر سرمای فصل زمستان و گرمای تابستان افزایش پیدا کرده و دچار آسیب نشود، معمولاً توصیه می‌شود ۱۰۰ تا ۳۰۰ ساعت در بازه دمایی کمتر از ۲ درجه سانتیگراد قرار بگیرد تا دوره سرمای خود را به اتمام برساند.

عمر مفید نهال زیتون ماری

با اینکه عمر مفید نهال زیتون ماری را ۸۰ سال تخمین زده اند، ولی در شرایط ایده آل و مدیریت صحیح کشاورز این روند به صد سال نیز می‌رسد، در واقع باغدار با آبیاری مناسب، کوددهی، جلوگیری از شیوع بیماری می‌تواند عنر اقتصادی نهال زیتون ماری را افزایش دهد.

سن حیات نهال زیتون ماری

سن حیات درخت زیتون ماری ۱۰ الی ۲۰ سال بیشتر از عمر اقتصادی آن است.

میزان وزن هر میوه درخت زیتون ماری

میوه درخت زیتون ماری را از نژادهای دیگر از فناوری این سنگینی چند زیادی ندارد وزن این میوه بین ۵ تا ۷ گرم است از ۵۰ درصد وزن آن مربوط به هسته کشیده زیتون ماری بوده و بیشتر از ۲۳ درصد آن نیز مربوط به روغن‌ زیتون است، با این وجود به خاطر طعم بی نظیر میوه زیتون ماری برای تولید کنسرو و ترشی زیتون از این محصول استفاده می‌کنند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زیتون ماری

کارشناسان به هنگام فروش نهال زیتون اطلاعات کاملی در مورد ارتفاع مناسب برای احداث باغ زیتون ماری در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، البته در مباحث بالا اشاره کردیم که این درخت نسبت به سرما حساس بوده و بنابراین در ارتفاعات بالا نمی‌توان آن را کاشت کرد، همچنین مناطق همجوار با سواحل و ارتفاع کمتر از ۲۰۰ متر به خاطر رطوبت زیاد گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون ماری نیست، ارتفاع مناسب برای کاشت نهال زیتون ماری از ارتفاع ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا است.

مصونیت و مقاومت درخت زیتون ماری در برابر آفات و بیماری ها

برای کشاورزانی که به فکر احداث باغ زیتون ماری هستند تنها قیمت نهال زیتون مهم نیست، آنها باید در مناطقی این باغ را احداث کنند که رطوبت کمتری داشته باشد، در واقع بیشترین آسیبی که به باغ زیتون ماری وارد می‌شود به خاطر رطوبت زیاد است.

از انواع بیماری در مناطق شرجی و مرطوب می‌توان به لکه طاووس اشاره کرد، البته از انواع آفات نیز می‌توان به شته و کنه اشاره کرد، برای جلوگیری از آفت زدگی و بیماری درخت زیتون دوره های سمپاشی باغ خود را فراموش نکرده و همچنین کوددهی و آبیاری آن را طبق اصول گیاهپزشکی انجام دهید.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون ماری در هر هکتار

درخت زیتون ماری جزو درختان پر بار قرار گرفته است، اگر نورگیری زمین زراعی زیتون مناسب باشد و آبیاری آن نیز طبق اصول و قاعده انجام شود مطمئنا در هر هکتار کشاورز می‌تواند نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ تن میوه باکیفیت برداشت کند، برای رسیدن به این هدف توصیه می‌شود باغداران قبل از احداث باغ زیتون مشورت و راهنمایی‌های لازم را از متخصصین گیاه پزشکی بگیرند.

شروع باردهی محصول درخت زیتون ماری

قدرت رشد درخت زیتون ماری نسبت به ارقام دیگر زیتون قوی‌تر بوده از آنجایی که این درخت بومی کشور ایران است و با اکثر نقاط آن سازگاری دارد کشاورزان با راه اندازی باغ زیتون ماری می‌تواند هر چه سریعتر باردهی آن را مشاهده کند،  اگر کشاورز مدیریت صحیحی داشته باشد از سال دوم کاشت درخت زیتون ماری می‌تواند نوبرانه آن را برداشت کند، بعد از ۵ تا ۶ سال نیز بازدهی اقتصادی آن آغاز می‌شود.

نهال زیتون ماری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زیتون ماری در صورت نیاز

برای افزایش باروری درخت زیتون ماری حتما از رقم گرده افشان استفاده کنید، معمولاً در ۱۰ ردیف یک ردیف آن را مختص رقم گرده افشان در نظر می‌گیرند، برای گرده افشان از نژادهای دیگر درخت زیتون انتخاب می‌کنند که گلدهی آن همزمان با درخت زیتون ماری آغاز شود تا لقاح شکوفه ها به خوبی انجام شود.

مدت آبیاری باغ درخت زیتون ماری

درخت زیتون ماری یک درخت گرمسیری است و در برابر خشکسالی و کم‌آبی سیستم دفاعی قوی دارد، بیشتر کشاورزان به دنبال راه حلی برای کاشت دیمی آن هستند، معمولاً کارشناسان قبل از خرید نهال زیتون اطلاعات لازم در مورد آبیاری این درخت در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

از نظر متخصصین حداقل ۴۰۰۰ متر مکعب آب برای آبیاری سالانه هر هکتار باغ زیتون ماری لازم است، اگر میزان بارندگی از این رقم کمتر بود کشاورزان باید از آبیاری قطره ای یا بارانی برای سیراب کردن درختان خود استفاده کنند، در صورتی که نمی‌خواهید این درخت را به صورت دیمی کاشت کنید، روتین آبیاری دوبار در ماه را برای آن پیاده سازی کنید.

روش صحیح آبیاری باغ درخت زیتون ماری

استفاده از آبیاری تحت فشار با لوله گزینه مناسبی برای آبیاری باغ درخت زیتون ماری است.

زمان گلدهی درخت زیتون ماری

از دلایل پر فروش نهال زیتون ماری می‌توان به زمان گلدهی آن اشاره کرد، این درخت دیر گل است، پس مناطقی که دارای تغییرات جوی فروردین ماه هستند می‌توانند زیتون ماری در باغات خود کاشت کنند، گلدهی این درخت بعد از به اتمام رسیدن تغییرات جوی آغاز می‌شود، معمولاً اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت درخت زیتون ماری از خواب زمستانی بیدار شده و گلدهی خود را آغاز می‌کند.

زمان برداشت میوه درخت زیتون ماری

بدون تردید می‌توان گفت درخت زیتون ماری جزو درختان زیتون زودگل قرار است، چون قبل از اتمام فصل تابستان فصل برداشت میوه درخت زیتون ماری به اتمام می‌رسد، پس کشاورزان به هیچ عنوان دغدغه سرمای پاییزی و بارش باران را نخواهند داشت.

خرید نهال زیتون ماری

برای خرید حضوری و غیر حضوری نهال زیتون ماری می توانید به سایت نهالستان معتبر و تولید کنند مانند برتر نهال مراجعه کرده و با کارشناسان نهالستان به صورت مستقیم در ارتباط باشید، این کارشناسان شرایط لازم را برای خرید آنلاین و اینترنتی زیتون ماری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به هنگام خرید نهال زیتون ماری دقت داشته باشید تا نهالستان مرجع مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی کسب کرده باشد، همچنین نهال خریداری شده دارای کارت گارانتی، کارت سلامت بوده و از لحاظ ظاهر هیچ عیبی نداشته باشد، نهار ۱ تا ۲ سال گزینه مناسبی برای احداث باغ مدرن و تجاری زیتون است.

قیمت نهال زیتون ماری

جهت استعلام قیمت نهال زیتون ماری حتماً از کارشناسان مراکز درخواست کاتالوگ داشته باشید، البته برای احداث باغ تجاری و مدل قیمت درخت زیتون را ملاک خود قرار ندهید بر چه چیزی مهمتر از همه میزان کیفیت نهال تکثیر شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همچنین آشنایی با مراحل سفارش و خرید درخت جوان زیتون می‌توانید از درگاه های ارتباطی سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زیتون ماری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال