%8

نهال سنجد محلی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

65,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 8 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی7 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از ارقام پر سود نهال سنجد که بومی کشور ایران است و میوه های آن با کیفیت و جز ارقام تجاری قرار گرفته، خرید و فروش آن در بازار داخلی و صادراتش به بازار برون مرزی پر سود و رونق بوده، باعث شده تا کشاورزان ایرانی زیادی علاقه به احداث باغ سنجد محلی نشان دهند از مشخصات و خصوصیات بارز نهال سنجد محلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میوه نهال سنجد محلی کیفیت تجاری داشته و بیشتر کشاورزان می توانند میوه آن را صادر کنند.
  • از میوه نهال سنجد محلی آرد سنجد تهیه می‌کنند به خاطر بالا بودن کلسیم مورد توجه بسیاری از کارگاههای تولیدی قرار گرفته است.
  • نهال سنجد محلی بومی کشور ایران است از این رو با بیشتر مناطق فقیر و ناملایم که نمی‌توان باغات میوه را احداث کرد، سازگاری بالایی از خود نشان می دهد.
  • نهال سنجد محلی نسبت به بیماری‌های مختلف و آفت زدگی از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.
  • نهال سنجد محلی نسبت به کم آبی مقاوم تر است.

نهال سنجد محلی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سنجد محلی

همانطور که در مبحث بالا اشاره کردیم نهال سنجد محلی بومی کشور ایران است، از این رو تناسب و سازگاری خیلی زیادی با مناطق مختلف کشور ایران دارد، کشاورزان ایرانی هیچ محدودیتی برای احداث باغ سنجد نداشته و به راحتی می‌توانند باغ تجاری آن را احداث کنند.

پایه اصلی نهال سنجد محلی

به هنگام خرید نهال سنجد محلی حتماً به پایه اصلی آن دقت زیادی داشته باشید، نهال سنجد به دو روش بذری و قلمه تکثیر می‌‌شود، از نظر کارشناسان بهترین نهال برای احداث واحد تجاری و مدرن بر پایه قلمه و به صورت اصلاح شده تکثیر می‌شود، برای تهیه نهال با کیفیت و تضمینی سنجد محلی بهتر است به نهالستان های معتبر و تولید کننده مراجعه کنید تا علاوه بر تضمین قیمت از خدمات پس از فروش آن نیز استفاده کنید.

ویژگی نهال سنجد محلی

  • نهال سنجد محلی نیاز آبی کمتری دارد بنابراین کشاورز برای آبیاری نهال سنجد محلی احتیاج به هزینه خیلی زیادی ندارد.
  • نهال سنجد محلی جزو درختان کوتاه کامل قرار گرفته است ارتفاع آن ۵ تا ۷ متر ثابت است.
  • عمر مفید و اقتصادی اقتصادی نهال سنجد محلی حداقل ۹۰ سال است.
  • نهال سنجد محلی می تواند در دمای کمتر از منفی ۳۵ درجه و دمای بالاتر از مثبت ۴۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت سنجد محلی

از دلایل پر فروش نهال سنجد محلی می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر هر اقلیم، آب و هوای اشاره کرد باغداران هیچ منطقه از کشور ایران محدودیتی برای راه اندازی باغ تجاری درخت سنجد محلی ندارند، تنها مناطقی که برای احداث باغ سنجش مناسب نیست مناطق شرجی با رطوبت بالای ۶۵ درصد است.

مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری مناطق معتدل و مناطق سردسیری و نیمه سردسیری بدون هیچ دغدغه ای می‌‌توانند باغ درخت سنجد محلی را احداث کنند، البته دو مورد را فراموش نکنید:

  • نهال سنجد برای رشد بهتر و باکیفیت میوه‌هایش حداقل به ۶ ساعت نور آفتاب احتیاج دارد.
  • همچنین بارش‌های طولانی مدت و پیاپی باعث غرقابی شدن خاک آن شده و برای نهال سنجد اصلا مناسب نیست، باعث بروز بیماری و افت کیفیت میوه های تولید شده می‌شود.

فاصله مناسب برای کاشت درخت سنجد محلی

رعایت کردن فاصله مناسب برای کاشت درخت سنجد محلی باعث می شود تا میزان باروری این درخت تا چند برابر افزایش پیدا کند، از نظر کارشناسان گیاه شناسی بهترین فاصله با توجه به جثه درخت سنجد در زمین‌های مسطح استفاده از الگوی کاشت مربعی و الگوی کاشت لوزی با فاصله ۴ متر است، ولی در زمین شیبدار مخصوصاً در زمین‌های بادخیز می‌توان از الگوی کشت مستطیلی استفاده کرد که ابعاد آن ۳ در ۴ متر است.

اراضی که نور آفتاب آن بیش از اندازه و داغ است یا ورزش باد در آنجا سریع و خشن انجام می‌شود، بهتر است الگوی کشت مربعی با ابعاد ۳ متر را نیز در نظر بگیرید، به خاطر فاصله کم درخت سنجد محلی در هر هکتار حداقل ۶۰۰ عدد نهال سنجد جای می‌گیرد و این تاثیر خیلی زیادی بر روی تناژ باردهی این درخت دارد.

خاک مناسب برای کاشت سنجد محلی

درخت سنجد محلی می‌تواند خاک رسی سنگین، خاک شور، و خاک اسیدی را تحمل کند، ولی از نظر مهندسین کشاورزی اگر یک باغدار به دنبال راه اندازی باغ تجاری سنجد محلی است باید قبل از خرید نهال سنجد بستر خاک را برای انتقال نهال سنجد آماده سازی کند، این نهال در خاک‌های لومی و رسی که سبک بوده و منافذ هوای زیادی داشته باشد باردهی بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.

حتماً به زهکشی خاک دقت داشته باشید تا به هنگام آبیاری کردن آب به عمق خاک نفوذ کند و در اطراف ریشه ها ایستایی نداشته باشد، چون نهال سنجد به همان اندازه که نسبت به کم آبی مقاوم است، نسبت به رطوبت خاک حساس بوده و باعث بروز بیماری‌هایی در این درخت می‌شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال سنجد محلی

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال سنجد محلی نیمه اول اسفند ماه است، در این زمان عنق خاک به آرامی گرم شده و صدمه به ریشه های نهال جوان وارد نمی‌کند، همچنین نهال کاشته شده حداقل ۹ ماه فرصت دارد خود را با شرایط اقلیمی محل کاشت سازگاری داده و بتواند سرمای زمستان را به راحتی پشت سر بگذارد،.

معمولاً توصیه می‌شود در زمانی که هوا ابری است و بارش باران وجود دارد کاشت نهال سنجد محلی را انجام دهید، تا بلافاصله بعد از کاشت باران باریده و آبیاری آن انجام شود، بهتر است بلافاصله بعد از کاشت باغ خود را آبیاری کنید تا ریشه های تازه کاشته شده بتوانند رطوبت را از خاک جذب کند.

کود مناسب برای نهال سنجد محلی

کود مناسب برای نهال سنجد محلی کود دامی پوسیده و گاهی نیز استفاده از کود برگ ها است، در صورتی که احساس می‌کنید خاک شما بسیار فقیر است و عناصر مغذی در آن وجود ندارد، می‌توانید با مشاوره و راهنمایی گرفتن از کارشناسان نهالستان از کود شیمیایی استفاده کنید، کود ازته و نیتروژن دار همچنین کودهای حاوی فسفر، آهن و روی گزینه مناسبی هستند، ولی باز هم تاکید می‌کنیم برای اطلاع از دوز استاندارد و روتین کوددهی نهال سنجد محلی حتما از متخصصین مربوطه کمک بگیرید.

ارتفاع درخت سنجد محلی در طول عمر

علاوه بر اقتصادی بودن قیمت نهال سنجد باید بگوییم ارتفاع درخت سنجد محلی تاثیر خیلی زیادی بر روی فروش آن دارد این درخت ارتفاع چندان زیادی ندارد و ۵ الی ۷ متر ارتفاع آن است، بنابراین باغدار به راحتی می‌تواند از آن نگهداری کرده عملیات هرس، برداشت میوه، سمپاشی و محلول پاشی آن کار چندان دشواری برای باغدار نخواهد بود.

هرس درخت سنجد محلی

برای هرس درخت سنجد محلی توصیه می‌شود حتماً شاخه های خشک شده، شکسته و یخ زده را شناسایی کنید، معمولا هرس درخت سنجد محلی را در اواخر فصل زمستان انجام می‌دهند تا سرمای زمستانی تاثیر منفی بر روی شاخه های هرس شده نداشته باشد، همچنین توصیه می‌شود ۳۰ درصد از شاخه های اضافی و بیمار را هرس کنید تا تاج درخت سنجد سبک شده و گردش هوا در بین شاخ و برگ های درخت سنجد محلی به خوبی انجام شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت سنجد محلی

درخت سنجد محلی برای گذراندن خواب زمستانی خود احتیاج دارد تا دوره سرمایه را به طور کامل بگذرانند این درخت بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت در دمای پایین تر از ۳۷ درجه سانتیگراد باید قرار بگیرد.

عمر مفید نهال سنجد محلی

از دیگر دلایل فروش نهال سنجد محلی و محبوبیت آن در بین کشاورزان می‌توان به عمر مفید این نهال اشاره کرد، طبق تحقیقات انجام شده در شرایط معمولی نهال سنجد محلی تا ۹۰ سال باردهی اقتصادی و بالایی را تجربه کند و اگر کشاورز بتواند شرایط ایده‌آل کشاورزی را برای آن مهیا سازد این رقم افزایش بیشتری خواهد داشت.

سن حیات نهال سنجد محلی

سن حیات نهال سنجد محلی بالای ۱۰۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت سنجد محلی

وزن هر میوه درخت سنجد محلی با توجه به شرایط محیط زیستی و میزان سازگاری این درخت با منطقه متفاوت است البته موضوعاتی مانند ژنتیک، آبیاری، کوددهی و سمپاشی نیز تاثیر زیادی بر روی وزن میوه این درخت دارد، یک گزینه دیگر که تاثیر خیلی زیادی بر روی میوه درخت سنجد محلی دارد نحوه تکثیر نهال آن است، به طور معمول نهال سنجد اگر بر پایه قلمه و به صورت اصلاح شده تکثیر شود، میوه های درشت و با کیفیت تولید خواهد کرد، میانگین وزن هر میوه درخت سنجد محلی بین ۵ تا ۸ گرم است.

نهال سنجد محلی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال سنجد محلی

برای کاشت نهال سنجد محلی محدودیت ارتفاعی وجود ندارد و همین امر فروش نهال سنجد محلی را در بین کشاورزان پر رونق کرده است، باغدار از ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متری می‌تواند نهال سنجد محلی را خریداری و باغ آن را احداث کند، به هنگام راه اندازی باغ سنجد محلی دو گزینه مهم وجود دارد، به آفتابگیر بودن زمین و میزان رطوبت هوا توجه کنید

مصونیت و مقاومت درخت سنجد محلی در برابر آفات و بیماری ها

البته درخت سنجد محلی مقاومت زیادی در برابر انواع آفات و بیماری‌ها از خود نشان می‌دهد مخصوصا اگر با استفاده از کود دامی پوسیده تغذیه شود و آبیاری آن به صورت اصولی و استاندارد انجام شود، سیستم دفاعی درخت تا چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد، مهمترین بیماری‌هایی که ممکن است باغ سنجد محلی را مورد تهدید قرار دهد عبارتند از:

  • سوختگی بلایت
  • قانقاریا
  • لکه برگی
  • پژمردگی ورتیسلیوم
  • انواع  آفت شپشک
  • لاروهای حشرات چوب خوار

میزان باردهی و برداشت محصول درخت سنجد محلی در هر هکتار

از ویژگی‌های مهم درخت سنجد محلی قیمت نهال سنجد نیست بلکه میزان باردهی و برداشت محصول درخت سنجد است، این  مسئله رابطه مستقیمی با مدیریت کشاورز دارد، اگر کشاورزی مدیریت صحیح داشته و بتواند شرایط مناسبی برای باغ سنجد محلب ایجاد کند میزان باردهی این درخت در هر هکتار بین ۷ الی ۸ تن خواهد بود، این تناژ برای باغ درخت سنجد محلی یک رقم قابل توجه بوده باغدار با فروش محصولات آن می‌تواند به درآمد مناسبی برسد.

شروع باردهی محصول درخت سنجد محلی

قدرت رشد درخت سنجد محلی بسیار سریع و نیرومند است به طوری که درخت سنجد محلی در دومین سال کاشت می‌تواند باروری خود را شروع کرده و میوه سنجد را تولید کند، شاید میزان تولید در چند سال اول بسیار کم باشد ولی از سال پنجم بازاری اقتصادی درخت سنجد محل شروع شده و باغدار می‌تواند با فروش محصولات باغ خود به درآمد مناسب برسد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت سنجد محلی در صورت نیاز

درخت سنجد محلی تک پایه است و به تنهایی می‌تواند باروری شکوفه هایش را انجام دهد، ولی برای احداث باغ سنجد به صورت تجاری و پربار لازم است حتما از رقم گرده افشان استفاده کنید، معمولاً از ده عدد درخت سنجد محلی یک عدد درخت گرده افشان استفاده می‌شود، رقم گرده افشان باید گلدهی همزمان با نهال سنجد محلی داشته باشد، تا باروری شکوفه ها به خوبی انجام شود، همچنین محل کاشت گرده افشان ها نیز مهم است، معمولا زیر نور آفتاب و در معرض باد قرار می‌گیرند تا گرده ها به خوبی منتقل شود.

مدت آبیاری درخت سنجد محلی

آبیاری درخت سنجد محلی در سال‌های اول کاش هر هفته انجام می‌شود، بعد از دو سالگی فاصله میان آبیاری افزایش پیدا کرده و به ده روز می‌رسد، وقتی درخت سنجد محلی به سن بلوغ رسید بهتر از در ماه دوبار آبیاری انجام شود، در صورت کمبود ذخایر آبی می‌توان در ماه یک بار نیز آبیاری را انجام داد و هیچ مشکلی برای باغ سنجد محلی پیش نمی‌آید به این موضوع دقت داشته باشید آبیاری بیش از اندازه باعث زرد شدن برگ درخت سنجد و کاهش کیفیت میوه های تولیدی خواهد شد.

روش صحیح آبیاری درخت سنجد محلی

روش صحیح آبیاری درخت سنجد محلی آبیاری قطره ای و یا آبیاری شیاری است، چون درخت سنجد محلی نسبت به رطوبت خاک حساس است نمی‌توان آبیاری آن را به صورت غرقابی انجام داد.

زمان گلدهی درخت سنجد محلی

به هنگام خرید نهال سنجد حتماً به زمان گلدهی آن نیز دقت داشته باشید تا با منطقه شما سازگار باشد نهال سنجد محلی دیر گل است و از اواخر فروردین ماه گلدهی آن شروع می‌شود بنابراین گزینه مناسبی برای احداث در مناطق سردسیری و ارتفاعات است.

زمان برداشت میوه درخت سنجد محلی

درخت سنجد محلی همانطور که دیرگل است دیررس هم هست این معمولاً میوه این نهال را در در مهر ماه برداشت می کنند.

نهال سنجد محلی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال سنجد محلی

برای تهیه و خرید نهال سنجد محلی از نهالستان های معتبر و تولید کننده مانند برتر نهال اقدام کنید نهالستان مرجع باید مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی کسب کرده همچنین نهال عرضه شده باید دارای شناسه و کارت تضمین کیفیت باشد تا باغداران از باکیفیت بودن نهال خریداری شده اطمینان داشته باشند.

قیمت نهال سنجد محلی

برای استعلام قیمت نهال سنجد محلی کافی است به سایت اینترنتی نهالستان تولید کننده و مجوزدار مراجعه کنید و با کارشناسان این مراکز در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم و کافی در این مورد را در اختیار شما قرار دهند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از شماره تماس‌های زیر استفاده کنید.

1 دیدگاه برای نهال سنجد محلی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. محمود

    سلام،ممنون بابت مطالب مفیدتون
    من آرزو دارم بتونم باغ سنجد احداث کنم و این دانسته ها رو عملی کنم،به امید خدا…

    • mohammadi

      سلام
      خوشحالیم توانستیم کمکتون کنیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال