%37

نهال سیب سفید شیشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 110 تا 120 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1300
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : رد دلشیز
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی از پر طرفدار ترین ارقام سیب به ویژه در بین ایرانیان سیب سفید شیشه ای(لازانیا) است، سیب لازانیا با ظاهر زیبا، اندازه ی درشت و طعم بسیار شیرین وآبداری که دارد توانسته محبوبیت زیادی را در بین مردم به دست آورد.

مشخصات و خصوصیات نهال سیب سفید شیشه ای ( لازانیا )

چنانچه به دنبال تاسیس یک باغ سیب با رقم تجاری هستید به شما خرید نهال سیب سفید شیشه ای را پیشنهاد می کنیم، اندازه ی درشت میوه، طعم عالی و ظاهر خاصی که دارد این رقم را تبدیل به یک رقم سیب تجاری کرده است، در رابطه با ظاهر خاص میوه نهال سیب سفید شیشه ای باید بگوییم که این سیب با داشتن رنگ سفید یا زرد با یک حاله ای از رنگ صورتی یا قرمز در یک وجه میوه شناخته می شود از این رو تحت عنوان سیب ماتیکی نیز شناخته می شود.

نهال سیب سفید شیشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سیب سفید شیشه ای ( لازانیا )

خواستگاه اصلی نهال سیب سفید شیشه ای یا سیب لازانیا کشور آمریکا می باشد، اما چنانچه می دانید نهال سیبی که تولید سیب با کیفیت بالا کند قطعا از سرزمین اصلی خود کیلومترها دور شده و در سایر کشورها توسعه پیدا می کند، مانند سیب سفید شیشه ای که امروزه پس از سالها برداشت از سیب سفید شیشه ای این درخت به عنوان یک درخت بومی ایران شناخته می شود.

پایه اصلی نهال سیب سفید شیشه ای ( لازانیا )

پایه ی اصلی نهال سیب سفید شیشه ای ریشه ی مقاومی در برابر شرایط سخت محیطی دارد که در آن کاشته می شود، به عنوان مثال کمبود اکسیژن در برخی خاکهای فشرده را تحمل می کند.

ویژگی نهال سیب سفید شیشه ای ( لازانیا )

از مهمترین ویژگیهای نهال سیب سفید شیشه ای زودرس بودن میوه آن در پاییز است اما جالب است بدانید میوه ی این درخت ماندگاری بالایی تا 6 ماه در انبار مناسب خواهد داشت و بنابراین باغداران می توانند تا زمان مناسب بودن قیمت بازار سیب، آن را در انبار نگه دارند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال سیب سفید شیشه ای یا لازانیا را می توان در مناطقی که آب و هوای خنک ومعتدل دارند کشت کرد، رنج دمایی قابل تحمل توسط این درختان ۴8+ درجه سانتی گراد تا 40- درجه سانتی گراد می باشد، بنابراین می توان گفت تا حدودی به یخبندان های زمستان مقاوم است، البته جذب میزان کافی نور خورشید در فصل رسیدگی میوه باعث می شود حاله ی صورتی رنگ روی سیب پر رنگ تر شده وجلوه ی بهتری پیدا کند.

فاصله مناسب برای کاشت

درختان سیب سفید شیشه ای اندازه وگسترش متوسط و یا کوتاه داشته و بنابراین نیازی به درنظر گرفتن فاصله ی کاشت زیاد برای آنها نیست، در نظر گرفتن فاصله ۴ در ۴ متر برای کاشت این درختان کاملا مناسب وکافی می باشد، با در نظر گرفتن این فاصله ومیزان باردهی بالی درختان سیب سفید شیشه ای با یک حساب سر انگشتی می توانید دریابید که احداث باغ سیب سفید شیشه ای به لحاظ عملکردی و بازدهی اقتصادی بسیار به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

خاک مناسب

برای کاشت نهال سیب سفید شیشه ای باید زمینی با خاک سبک و زهکشی خوب را در نظر بگیرید البته همانطور که قبلا همعنوان شد این درخت ریشه ی مقاومی در برابر کمبود اکسیژن خاک داشته و بنابراین می تواند خاک سنگین را تحمل کند اما تحمل کردن شرایط بد به معنای باردهی بالا در این شرایط نیست و درخت نمی تواند حداکثر عملکرد خود را داشته باشد، اسیدیته ی خاک برای کاشت نهال سیب سفید شیشه ای بهتر است در حد خنثی باقی بماند و بنابراین در هنگام استفاده از کودها به تاثیر آنها بر تغییر اسیدیته ی خاک توجه بفرمایید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

درختان سیب سفید شیشه ای درختانی مقاوم به تغییرات آب و هوایی هستند اما این بدان معنا نیست که شما می توانید در هزمان از فصل که خواستید اقدام به کاشت نهال کنید، نهالستانها و مراکز فروش نهال سیب سفید شیشه ای این نهالها پس از ریختن برگ آنها در پاییز برای فروش آماده می کنند و این بازهی زمانی مناسب فروش تا پیش از باز شدن جوانه ها در نهالستان ادامه دارد، باغداران باید توجه بفرمایند که در هنگام پاییز و زمستان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه خود تاریخی را که فاصله ی مناسبی با بارندگی داشته، تنش محیطی شدید ایجاد نشده و فاصله ی زمانی مناسبی نیز با گرم شدن هوا و باز شدن جوانه ها در منطقه ی خود دارید انتخاب کرده و اقدام به خرید نهال سیب سفید شیشه ای بفرمایید، مشاوران ما آماده ی ارائه ی تاهنمایی ومشاوره به شما عزیزان جهت تنظیم مناسب ترین تارخ کاشت برای کاشت نهال سیب سفید در منطقه ی شما می باشند.

کود مناسب برای نهال

همانطور که می دانید تغذیه نقش بسیار بزرگی در میزان راندمان باغات به ویژه باغات سیب دارد، اما چیزی که برای درختان بسیار اهمیت دارد میزان هوموس خاک است،کود دهی با هدف افزایش هوموس خاک می تواند در بالابردن راندمان باغ سیب سفید شیشه ای بسیار موثر باشد، تنظیم برنامه ی صحیح تغذیه باید بر اساس میزان نیاز، میزان کمبود و بیش بود عناصر در خاکک و همینطور میزان دسترسی عناصر درخاک صورت پذیرد و این کار جز با انجلم تجزیه ی خاک پیش از احداث باغ امکان پذیر نمی باشد، در برخی موارد عناصر در خاک وجود دارند اما به دلیل اسیدیته ی نامناسب یا سایر شرایط نامناسب خاک از دسترس گیاه خارج هستن و تنها صرف هزینه ی اندک و یا استفاده از کود های دیگر با اسیدیته ی مناسب می تواند این عناصر را در دسترس گیاه قرار داده و نیازی به خرید و استفاده از آنها نیست، برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه ی نحوه ی صحیح کود دهی در مورد باغ خود می توانید از راهنمایی کارشناسان ما بهرمند شوید.

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان سیب سفید شیشه ای را به عنوان درختان کوتاه قد می شناسند، البته گسترش شعاعی این درختان نیز زیاد نبوده و بنابراین رسیدگی به این درختان و انجام عملیات باغبانی بر روی آنها نسبت به سایر ارقام سیب ساده تر می باشد.

هرس درخت

داشتن رنگ قرمز در یک وجه میوه ی سیب سفید شیشه ای لزوم تابش نور خورشید در فصل رسیدنمیوه را آشکارمی سازد، توجه داشته باشید که هرس درختان در شرایط آرام اقلیمی به دور از بارندگی و باد  و باران در فصل زمستان با هدف افزایش نورگیری به شاخه های زایای درخت باید صورت پذیرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درخت سیب سفید شیشه ای از جمله درختان سیب با نیاز سرمایی بالا در فصل زمستانمی باشد، این درخت به بیش از 1000 ساعت سرمای بین 0 تا 7 درجه سانتی گراد برای بهترین عملکرد در فصل باردهی نیاز دارد، بنابراین چنانچه قصد خرید نهال سیب سفید شیشه و احداث باغ سیب با این رقم را دارید بهتر است ابتدا با مراجعه به سازمان هواشناسی منطقه ی خود سابقه ی تجمیع ساعات سرما در منطقه را جحویا شده و چنانچه بیش از 1000 ساعت سرما در منطقه دارید با خیال راحت باغ خود را با این رقم نهال سیب تاسیس کنید.

نهال سیب سفید شیشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمر مفید نهال

عمر مفید یا اقتصادی نهال سیب سفید شیشه ای بالا و حدود 40 سال می باشد ودر تمام این سالها در صورت کود دهی ومراقبت اصولی می تواند بالاترین میزان عملکرد خود را نشان دهد.

سن حیات نهال

برخی تمایل به کاشت نهال سیب سفید شیشه ای در منزل دارند بالا بودن سن حیات درخت سیب سفید شیشه ای باعث مناسب بودن این درخت برای کاشت در باغچه شده و بنابراین می تواند گزینه ی خوبی باشد.

میزان وزن هر میوه

همانطور که قبلا نیز گفته شد میوه ی درختان سیب سفید شیشه ای درشت و آبدار بوده و بنابراین میزان وزن هر میوه سیب سفید شیشه ای می تواند به بیشتر از 200 گرم تجاوز نماید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

در نظر گرفتن ارتفاع مناسب از سطح دریا برای کاشت درختان ضروری است، نکته ای که اکثر باغداران در زمان احداث باغ ممکن است در توجه به آن کوتاهی کنند، ارتفاع مناسب از سطح دریا برای کاشت درختان سیب سفید شیشه ای 1300 متر بوده و در این ارتفاع این درختان می توانند بهترین رشد و عملکرد خود را نشان دهند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

بحث مصونیت ومقاومت در برابر بیماریها یک بحث بسیار پیچیده است، شما نمی توانید به دلیل اینکه این نهال یا درخت نسبت به فلان بیماری مقاوم است در رابطه با کنترل آن بیماری یا رعایت اصول بهداشت زراعی در کنترل آن بیماری سهل انگاری کنید، باغداران باید توجه داشته باشند که پس از احداث باغ سیب سفید شیشه ای باید اطلاعات کافی در رابطه با آفات و بیماریهای شایع در منطقه ی خود به خصوص آفات و بیماریهای شایع انواع ارقام سیب اطلاعات کامل داشته و برای جلوگیری از آشیان کردن آفت یا بیماری در باغ خود اقدامات پیشگیرانه ی لازم را انجام دهند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

رقم سیب سفید شیشه ای به عنوان یک رقم پر بازده شناخته می شود و یکی از دلایل محبوبیت این رقم سیب در بین باغداران همین میزان باردهی بالا در واحد هکتار می باشد.

شروع باردهی محصول

در صورت خرید نهالهای دو یا سه ساله باردهی باغ شما پس از گذشت دو تا سه سال آغاز خواهد شد، بنابراین ایننکته نیز از نکات مثبتدر کاشت نهال سیب سفید شیشه ای خواهد بود، باغداران عزیز باید توجه داشته باشند که تغذیه ی اصولی در سالهای قبل از شروع باردهی کمک بسیاری به زودتر شروع شدن دوره ی عمر مفید وهمینطور رسیدن به حداکثر عملکرد نامی درختان خواهد شد بنابراین از توجه به این نکته غافل نشوید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

استفاده از رقم مناسب گرده افشان برای گرده افشای درختان سیب سفید شیشه ای برای داشتن بهترین عملکرد بسیار مهم است، برای دریافت اطلاعات در رابطه با خرید نهال سیب سفید شیشه ای ورقم مناسب گرده افشان با شماره های درج شده در بخش ارتباط با ما تماس بگیرید.

مدت آبیاری

رعایت مدت زمان آبیاری صحیح و اصولی ودور آبیاری مناسب می تواند از بروز تنشهای خشکی، خفگی ریشه به دلیل آبیاری زیاد و بروز بیماریهای طوقه و ریشه جلوگیری کند، در مورد نهال سیب سفید شیشه ای میزان ده لیتر به فاصله ی بیست روز کافی است، البته این فاصله ی آبیاری برای مناطق مختلف و شرایط آب و هوایی مختلف و همینطور فصول مختلف سال متفاوت است، چنانچه اطلاعاتی در رابطه با این موارد ندارید کافی است به خشک شدن خاک دقت نمایید، آبیاری در صورتی که خاک اطراف ریشه هنوز مرطوب است زود هنگام و در صورتی که مدت زمان زیادی از خشک شدن خاک اطراف ریشه گذشته باشد آبیاری دیرهنگام به شمار می رود.

روش صحیح آبیاری

روشهای نوین آبیاری که در آنها امکان تنظیم دقیق دور و میزان آبیتری وجود داشته و در آنها کم ترین میزان هدر رفت آب وجود دارد مناسب ترین شیوه های آبیاری هستند، امروزه در سراسر دنیا آبیاری به شیوه ی غرقابی یک روش منسوخ شده و غیر علمی به شمار رفته و باعث هدر رفت بی رویه ی آب می شود، استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار یا قطره ای برای احداث باغات بسیار مناسب و در طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

زمان گلدهی درخت

گلدهی درخت سیب سفید شیشه ای با توجه به شرایط دمایی هر منطقه زمان متفاوتی خواهد داشت اما به طور معمول در اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت این درختان به گل می نشینند.

زمان برداشت

برداشت درختانسیب سفید شیشه ای به اوایل پاییز ومهرماه موکول می شود اما با توجه به ماندگاری بسیار بالا(تا شش ماه در شرایط خشک وخنک) میوه های درخت سیب سفید شیشه ای قابلیت ماندگاری و رسیدن به بازار نوروز را دارند.

خرید نهال سیب سفید شیشه ای ( لازانیا )

به منظور خرید نهال سیب بهتر است به مراکز فروش نهال سیب سفید شیشه ای یا نهالستانهای معتبر مراجعه نمایید، فروش نهال سیب سفید شیشه ای باید حتما تحت نظارت سازمان محترم حفظ نباتات و با رعایت اصول بهداشتی صورت گرفته وگواهی های لازمه دریافت شده باشد در غیر این صورت خرید از مراکز غیر معتبر منجر به آلوده شدن باغ شما به انواع آفات و بیماریها خواهد شد.

مفتخریم اعلام نماییم نهالستان ما تمامی گواهی های بهداشتی مربوطه را دریافت نموده و قادر به تامین نهال سالم برای شما باغداران عزیز خواهد بود.

قیمت نهال سیب سفید شیشه ای ( لازانیا )

با توجه به اینکه خرید نهال از چه مرکز و یا نهالستانی انجام شود قیمت نهال سیب سفید شیشه ای متفاوت خواهد بود، قیمت نهال سیب سفید شیشه ای به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که یکی از آنها دریاف یا عدم دریافت گواهی سلامت است، برای اطلاع دقیق از قیمت نهال سیب سفید شیشه ای می توانید از طریق شماره تماسهای اعلام شده در بخش ارتباط با ما اقدام کرده و علاوه بر اطلاع از قیمت در رابطه با نحوه ی خرید و یا حتی نحوه و شرایط احداث باغ اطلاعات لازم را کسب نموده و از مزیت راهنمایی های مشاوران ما برخوردار شوید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب سفید شیشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال