%37

نهال سیب نوری مراغه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

38,000 تومان

  • خواستگاه : مراغه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 60 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1700 تا 2000
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال سیب نوری مراغه

در بین تمام ارقام نهال سیب مختلف که در سرتاسر جهان وجود دارد نهال سیب نوری مراغه توانسته طرفداران بی شماری به دست آورد و بخش بزرگی از  صنعت تجارت و بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و البته لازم است بدانید که این امر تنها به دلیل ویژگی های بی شماری چون پربار و پرمحصول بودن، شکل ظاهری زیبا و چشم نواز و به دلیل خوش رنگ و لعاب بودن، خوش طعم بودن میوه، اندازه نسبتا درشت، پایه کوتاه بودن و مقرون به صرفه بودن می باشد و همچنین جالب است بدانید که نهال سیب نوری مراغه در بازار علاوه بر اینکه به دو نوع سفید و قرمز تقسیم می شود از دو اسم سیب نوری مراغه و سیب مشهدی نوری نیز برخودار است.

نهال سیب مشهدی نوری مراغه یکی از محبوب ترین انواع سیب است. میوه این درخت سفت اما آبدار، با طعمی شیرین و بوی خوب است که آن را به سیبی با قابلیت فروش بالا تبدیل کرده است. این درخت یکی از درختان کوتاه ریشه و بومی کشور است. بذر این گیاه یکنواخت بوده و در برابر اکثر حشرات مقاومت بالایی دارد. این خصوصیات نهال سیب مشهدی کشاورزان را به خرید این نهال ترغیب می کند. این سیب دو نوع سفید و قرمز دارد. این سیب را گاهی سیب مشهد نوری یا سیب مشهد نوری مراغه می نامند. علت این نام احتمالاً به این دلیل است که اولین بار در باغ شخصی به نام نوری دیده شده است. این درخت یکی از درختان کوتاه قد و بومی کشور است.

بذر این گیاه تک لپه ای بوده و در برابر اکثر آفات مقاومت بالایی دارد. این خصوصیات نهال سیب مشهدی کشاورزان را به خرید نهال این محصولات ترغیب می کند.نهال سیب مشهدی نوری مراغه یکی از محبوب ترین انواع سیب است. میوه این درخت سفت اما آبدار، با طعمی شیرین و بوی خوب است که آن را به سیبی با قابلیت فروش بالا تبدیل کرده است. این درخت یکی از درختان کوتاه ریشه و بومی کشور است. بذر این گیاه یکنواخت بوده و در برابر اکثر حشرات مقاومت بالایی دارد. این خصوصیات نهال سیب مشهدی کشاورزان را به خرید این نهال ترغیب می کند. این سیب دو نوع سفید و قرمز دارد. این سیب را گاهی سیب مشهد نوری یا سیب مشهد نوری مراغه می نامند.

نهال سیب نوری مراغه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

علت این نام احتمالاً به این دلیل است که اولین بار در باغ شخصی به نام نوری دیده شده است. این درخت یکی از درختان کوتاه قد و بومی کشور است. بذر این گیاه تک لپه ای بوده و در برابر اکثر آفات مقاومت بالایی دارد. این خصوصیات نهال سیب مشهدی کشاورزان را به خرید نهال این محصولات ترغیب می کند.نهال سیب مشهدی نوری مراغه یکی از محبوب ترین انواع سیب است. میوه این درخت سفت اما آبدار، با طعمی شیرین و بوی خوب است که آن را به سیبی با قابلیت فروش بالا تبدیل کرده است. این درخت یکی از درختان کوتاه ریشه و بومی کشور است. بذر این گیاه یکنواخت بوده و در برابر اکثر حشرات مقاومت بالایی دارد. این خصوصیات نهال سیب مشهدی کشاورزان را به خرید این نهال ترغیب می کند. این سیب دو نوع سفید و قرمز دارد. این سیب را گاهی سیب مشهد نوری یا سیب مشهد نوری مراغه می نامند. علت این نام احتمالاً به این دلیل است که اولین بار در باغ شخصی به نام نوری دیده شده است.

این درخت یکی از درختان کوتاه قد و بومی کشور است. بذر این گیاه تک لپه ای بوده و در برابر اکثر آفات مقاومت بالایی دارد. این خصوصیات نهال سیب مشهدی کشاورزان را به خرید نهال این محصولات ترغیب می کند.نهال سیب مشهدی نوری مراغه یکی از محبوب ترین انواع سیب است. میوه این درخت سفت اما آبدار، با طعمی شیرین و بوی خوب است که آن را به سیبی با قابلیت فروش بالا تبدیل کرده است. این درخت یکی از درختان کوتاه ریشه و بومی کشور است. بذر این گیاه یکنواخت بوده و در برابر اکثر حشرات مقاومت بالایی دارد. این خصوصیات نهال سیب مشهدی کشاورزان را به خرید این نهال ترغیب می کند. این سیب دو نوع سفید و قرمز دارد. این سیب را گاهی سیب مشهد نوری یا سیب مشهد نوری مراغه می نامند.

علت این نام احتمالاً به این دلیل است که اولین بار در باغ شخصی به نام نوری دیده شده است. این درخت یکی از درختان کوتاه قد و بومی کشور است. بذر این گیاه تک لپه ای بوده و در برابر اکثر آفات مقاومت بالایی دارد. این خصوصیات نهال سیب مشهدی کشاورزان را به خرید نهال این محصولات ترغیب می کند.

خاستگاه اصلی نهال سیب نوری مراغه

در سال های اولیه ورود این نهال به بازار باغداران و طرفداران می توانستند آن را در اطراف شهر مراغه پیدا کنند اما این نهال نیز مانند سایر درختان مشهور مانند نهال سیب سوپر چف کم کم توانست جایگاه خود در بازار فروش نهال را تثبیت کند و بسیاری از باغداران را به طرفداران خود مبدل سازد، باغدارانی که خرید نهال سیب نوری مراغه را در اولیت قرار می دهند.

همان طور که می دانید ویژگی های بی شمار نهال سیب نوری مراغه سبب شده تا این نهال به یکی از برترین و مهم ترین ارقام نهال تبدیل شود و جالب است بدانید که باغداران در شهرهای مختلف از این نهال به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوای بسیار متنوع چون نیمه گرمسیری، سردسیر و کوهستانی و نیمه سردسیر و معتدل برای احداث باغ های سرسبز بهره می ببرند.

ویژگی نهال سیب نوری مراغه

امروزه فروش نهال سیب نوری مراغه با توجه به ویژگی های بی شماری که دارد به یک امر بسیار آسان و راحت تبدیل شده است چرا که باغداران از پر بار و پر محصول بودن و مهمتر از آن با کیفیت بودن این محصولات ، پایه کوتاه بودن نهال، استحکام و مقاومت نهال در برابر شرایط اقلیمی متفاوت، تحمل شرایط آب و هوایی سرد و کوهستانی، مقاومت بسیار بالا در برابر آفت و بیماری های رایج در درختان سیب مانند لبکه سیاه، کرم سیب، کرم سفید ریشه و پشه سیب در باغ های خود در تراکم بالا بهره می برند.

پایه اصلی نهال

پایه کوتاه بودن نهال سیب نوری مراغه یکی از مزیت های این نهال است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد چرا که این امر سبب می شود تا برداشت این نهال به راحتی و سهولت صورت بپزید و البته لازم است بدانید که شما باغداران و کشاورزان عزیز می توانید از روش های مختلف برای کاشت نهال بهره ببرید که از جمله آن می توان به کاشت دانه و تبدیل آن به جوانه و بعد از گذشت مدت زمانی تقریبا چند ماه انتقال آن جوانه به باغ و یا کاشت بذری نهال اشاره کرد و همانطور که می دانید کاشت از طریق بذر نهال بسیار راحت تر خواهد بود چرا که علاوه بر به صرفه بودن قیمت نهال سیب نوری مراغه در زمان و وقت و هزینه خود نیز می توانید صرفه جویی کنید ولی کاشت دانه بسیار زمان بر خواهد بود و در نهایت نیز با محصول با کیفیت روبرو نخواهید شد در صورتی که یکی از مزیت های بذری نهال  سیب نوری مراغه پر بار و با کیفیت بودن محصولات آن است پس بهتر است اگر تا به الان اقدام به خرید نهال سیب نوری مراغه نکرید همین الان این امر را در اولویت قرار دهید.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

کشورمان ایران به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوای معتدل برای کاشت انواع و اقسام نهال سیب مناسب می باشد ولی لازم است بدانید که نهال سیب نوری مراغه در هر شرایط آب و هوایی و اقلیمی قابلیت تکثیر دارد و به راحتی رشد و نمو می کند در واقع می توان گفت حتی اگر شما در شهری زندگی می کنید که کوهستانی است نیز می توانید از این نهال برای کاشت بهره ببرید چرا که نهال سیب نوری مراغه تا دمای 45 درجه سانتی گراد را به راحتی می تواند تحمل کند والبته لازم است توجه داشته باشید که نهال نوری مراغه در بین عرض جغرافیایی 36 درجه تا 37 درجه شمالی رشد نمو خواهد نمود.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

برای اینکه راندمان و بازدهی نهال سیب نوری مراغه صعودی باشد و محصولات با کیفیتی داشته باشیم لازم است که باغداران عزیز بعد از خرید نهال سیب نوری مراغه در هنگام کاشت نهال به فاصله میان آن ها دقت کنند چرا که این امر می تواند از صدمه دیدن درخت و درگیر شدن آن با آفت و بیماری های مختلف جلوگیری کند، پس لازم است هر نهال را با فاصله تقریبی 3 در 4 متر در نظر بگیریم و بعد از تعیین فاصله گفته شده عملیات نشانه گذاری بر روی زمین و یا میخ کوبی را انجام دهید و بعد با حفرچاله به کاشت نهال سیب نوری مراغه اقدام بفرمایید.

خاک مناسب نهال

همه ی باغداران و حتی کسانی که از نهال سیب نوری مراغه برای کاشت به تعداد اندک و محدود استفاده می کنند علاقمند هستند که در نهایت از درختانی تنومند با ریشه ها و شاخه های قوی بهره مند شوند در واقع میل به برخورداری از بهترین ها در همه ی افراد وجود دارد پس برای اینکه بهترین درختان را داشته باشید لازم است که بستر خاکی مناسبی برای نهال های خود فراهم کنید و همان طور که می دانید هرچه میزان مواد آلی و مغذی خاک بیشتر باشد درختان شما نیز رشد و نمو بهتری خواهند داشت و البته لازم به ذکر است که نهال سیب نوری مراغه در هر نوع خاکی قابل کشت است اما برای برخورداری از میوه های باکیفت بهتر است این نهال را در خاک هایی که شنی هستند و عمل نفوذ پذیری آب و هوا به عمق ریشه را امکان پذیر می سازند مورد کشت قرار دهیم و همچنین دقت کنید که خاک های سنگی ترکیب شده با خاک شنی و مثل خاک سنگی همراه با شن برای رشد و نمو این نهال اصلا مناسب نیست. لازم است باغداران و کشاورزان توجه داشته باشند که خاک مورد نیاز این نهال باید زهکشی شده باشد و بتواند رطوبت مورد نیاز ریشه را حفظ نماید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

حاصلخیز بودن خاک تنها عامل برخورداری از محصولی با کیفیت  با باردهی بالا نخواهد بود بلکه رعایت زمان کاشت نهال نیز بسیار مهم جلوه می کند پس برای اینکه باغی پربار با راندمان و بازدهی بالا داشته باشید لازم است بعد از بررسی بهترین قیمت نهال سیب نوری مراغه و خرید آن زمان مناسب کاشت نهال را نیز مورد توجه قرار دهید و البته لازم به ذکر است که بهترین و مناسب ترین زمان برای کاشت این نهال اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه می باشد ولی اگر شرایط آب و هوایی شهر شما به گونه ای است که از فصل پاییز معتدل و مرطوب برخوردار هستید نیز می توانید در اواخر پاییز عملیات کاشت نهال را انجام دهید.

کود مناسب برای نهال

همان طور که گفته شده خاک حاصلخیز در راندمان و بازدهی محصول بسیار تاثیر گذار است ولی این تنها عامل موثر در برداشت محصول با کیفیت نیست پس لازم است در کنار خاک حاصلخیز از کودهی مناسب نیز بهره ببرید و البته لازم به ذکر است باید کودی را انتخاب کنید که از عنصر پتاسیم برخوردار باشد چرا که این عنصر مغذی سبب تغذیه بهتر درخت از خاک و تقویت بنیه و شاخه های آن می شود و همچنین جذب پتاسیم توسط ریشه باعث تقویت ریشه و اتصال بهتر آن به تنه درخت و پیشروی بیشتر آن در عمق خاک، رنگ و شیرینی میوه خواهد شد، پس تنها لازم است از بین کودهای حیوانی و کودهای شیمیایی کودی که دارای مواد و عناصر درشت آلی و مغذی چون نیتروژن، پتاسیم و فسفر و مواد ریز معدنی چون مس، بور و روی هستند را انتخاب کنید و به خاک اضافه نمایید و البته توجه داشته باشید که در کودهی زیاده روی نکنید چرا که باعث از بین رفتن ریشه درخت می شود و همچنین زمان کودهی در نیمه دوم فصل پاییز تا نیمه اول اسفند ماه خواهد بود.

ارتفاع درخت در طول عمر

همان طور که می دانید نهال سیب نوری مراغه از نوع نهال پایه کوتاه می باشد که این امر باعث می شود برداشت محصول از این نهال با سهولت بیشتری امکان پذیر شود ، این درخت با ارتفاع کوتاه خود سبب شده تا بسیاری از کشاورزان بتوانند بدون استفاده از ماشین آلات مخصوص و تنها با دست به چیدن و برداشت محصول بپردازند.

نهال سیب نوری مراغه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت

درخت سیب نوری مراغه یکی از پرطرفدارترین نوع سیب در ایران است که می تواند میوه های خوش عطر و شیرین مزه و آبدار و سفت را به طرفداران خود تقدیم کند اما توجه داشته باشید که کیفیت میوه این نهال به میزان زیادی بستگی به هرس به موقع و با روش صحیح شاخه و برگ های آن دارد چرا که با هرس به موقع درختان سیب نوری مراغه می توان از پوسیدگی درخت به دلیل عدم تابش مناسب نور خورشید و مبتلا شدن به بیماری ها و آفات در اثر ازدحام شاخه ها جلوگیری کرد و البته لازم است بدانید که هرس کردن باید به روش اصولی و با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی صورت بگیرد مثلا در مناطق گرم و خشک باید از هرس شدید شاخه ها بشدت پرهیز کرد چون این عمل سبب می شود درخت در اثر تابش مستقیم و شدید نور خورشید قرار بگیرد و آسیب ببیند ولی در نقاط مرطوب می توانیم شاخه های بیشتری را هرس کنیم.

نیاز سرمای لازم برای خواب زمستانی

نهال سیب نوری مراغه در دمای منفی 6 درجه و بالای 30 درجه سانتی گراد رشد خود را متوقف می کند و برای رشد نیاز به دمای مناسب تری دارد و همچنین باید بدانید که این نهال به 1100 تا  1600ساعت در دمای منفی 7 درجه نیاز دارد تا از خواب زمستانی بیدار و اقدام به گل دادن کند، چرا که در غیر این صورت میوه طعم دلپذیر و رنگ جذاب خود را از دست می دهد.

عمر مفید درخت سیب نوری مراغه

35 سال عمر اقتصادی و مفید نهال سیب سبب شده تا فروش نهال سیب نوری مراغه به یک امر بسیار راحت تبدیل شود چرا که افراد زیادی به دنبال نهالی مقرون به صرفه با بازدهی بالا و اقتصادی هستند که نهال نوری مراغه شامل تمامی این موارد می شود.

سن حیات درخت سیب نوری مراغه

ویژگی هایی فراوان و بی شماری از جمله هرس به موقع درختان و یا آبیاری مناسب همراه با کودهی اصولی سبب افزایش عمر نهال سیب نوری مراغه می شود و البته باید بدانید که این سیب جزو آن دسته از سیب های میان رس است که می توان بعد حدود 1سال بعد کاشت نهال انتظار باردهی آن را داشت.

میزان وزن هر میوه

طبق آنچه گفته شد میوه درخت سیب نوری مراغه به دو رنگ سفید و قرمز قابل مشاهده است که با ظاهر تقریبا بزرگ خود توانسته رادمان و بازدهی بسیار بالایی برای باغداران و کشاورزان رقم بزند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

اگر می خواهید نهال سیب نوری مراغه بهترین و با کیفیت ترین محصول را برای شما باغداران عزیز به ارمغان بیاورد بهتر است این نهال را در ارتفاع 1800 تا 2000 متری از سطح دریا بکارید در غیر این صورت نمی توان انتظار محصولی باکیفیت و درختانی پربار و پرمحصول را داشت.

ارتفاع 1800-2000

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از ویژگی های نهال سیب نوری مراغه مقاومت بسیار بالا در برابر بیماری و آفات است و البته ناگفته نماند که فراهم کردن بستر مناسب برای خاک مانند کود مناسبی که در آن گوگرد و منیزیم وجود دارد می تواند مقاومت نهال در برابر آفات را بالا ببرد چرا که منیزیم و گوگرد موجود در کود شیمیایی می تواند بیماری های باکتریایی و آسیب های ناشی از آن را تقلیل دهد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

پربار و پرمحصول بودن و مقرون به صرفه و اقتصادی بودن نهال سیب نوری مراغه سبب شده تا بسیاری از افراد برای کاشت در تراکم بالا  این نهال سیب را انتخاب کنند چرا که هر درخت بالغ در زمان باردهی می تواند در حدود ۱۰۰ کیلو محصول بدهد به بیان دیگر در هر هکتار حدود 60 تن میوه با کیفیت بسیار بالا قابل برداشت است.

شروع بار دهی محصول

زودبازه بودن جزو مهم ترین ویژگی است که سبب شده این روزها باغداران نهال سیب نوری مراغه را انتخاب کنند، بعد از گذشت یک سال از کاشت نهال می توانید منتظر به بار نشستن درختان خود باشید و البته نا گفته نماند که 5 سال نیاز است تا باردهی این درختان به میزان استاندارد خود برسد.

رقم مناسب برای گرده افشانی در صورت نیاز

زنبورهای عسل یکی از حشرات بسیار مفید برای درختان سیب از جمبه سیب نوری مراغه است چرا که این حشرات می توانند عمل گرده افشانی این درختان را تسهیل کنند ولی لازم است برای اقدام موثر تر این حشرات از قبل علف هایی مانند قاصدک و یا گلدار را از بین ببرید تا توجه زنبورها را به خود جلب نکند و مانعی در راه گرده افشانی قرار نگیرند، همان طور که می دانید درختان سیب که از یک نوع هستند قادر به گرده افشانی نیستند پس لازم است در ازای ۱۰ تا ۱۵ اصله درخت سیب نوری مراغه یک نوع متفاوت نیز در باغ کاشته شود.

مدت آبیاری

شرایط آب و هوایی و منطقه و اقلیم می تواند در مدت و میزان آبیاری نهال سیب بسیار موثر واقع شوند به طور مثال درخت سیب نوری مراغه در روزهای فصل بهار به دو لیتر آب و برای روزهای فصل تابستان به 3 لیتر آب نیاز خواهد بود به صورت کلی می توان گفت در هفته درختان به 16 لیتر آب نیاز دارند.

روش صحیح آبیاری

اگر به دنبال روش صحیح آبیاری درختان سیب نوری مراغه هستید باید به سن درختان به عنوان یکی از عوامل موثر در آبیاری درخت توجه کنید چرا که درخت های جوان برای رشد به آب بیشتری نیاز دارند زیرا می خواهد در خاک ریشه بدوانند تا قدرتمند شود.

زمان صحیح گلدهی درخت

نهال سیب نوری مراغه جزو آن دسته از درختانی است که زودبازده با میوه های تقریبا میان رس است و این امر سبب می شود تا این درخت در معرض سرمازدگی در فصل بهار قرار نگیرد چرا که تقریبا از این نهال به عنوان نهال دیر گل یاد کرد.

زمان برداشت

بعد از یک تا سه سال بعد از کاشت نهال می توانید برداشت آن را آغاز کنید ولی باید در نظر داشته باشید که به بلوغ رسیدن میوه در امر برداشت بسیار مهم است و همچنین به یاد داشته باشید که میزان تابش نور خورشید و زاویه نور می تواند در به زودتر به بلوغ رسیدن میوه موثر واقع شود و البته باید گفت وقتی میوه درختان به بلوغ  می رسد به راحتی از شاخه جدا خواهد شد اگر این امر به سختی صورت گرفت زمان بیشتری را به میوه های خود برای برداشت بدهید.

نهال سیب نوری مراغه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال سیب نوری مراغه

پرطرفدار بودن نهال سیب نوری مراغه سبب شده تا باغداران از این نهال با تراکم بسیار بالا بهره ببرند که این امر باعث می شود تا این نهال به میزان زیادی در بازار عرضه شوند و افراد زیادی برای خرید نهال سیب به نهالستان ها مراجعه کنند.

قیمت نهال سیب نوری مراغه

لازم است قبل از خرید نهال از قیمت نهال سیب نوری مراغه اطلاع کسب کنید که البته شما می توانید برای بهره مندی از مناسب ترین قیمت نهال با افراد با تجربه که در نهالستان ها به شما مشاوره می دهند صحبت کنید و از اطلاعات مفید آن ها بهره ببرید.

شرایط اقلیمی نهال سیب مشهدی نوری مراغه

مناطق مناسب برای پرورش نهال سیب مشهدی مناطق سرد و گرم است. این نهال در عرض جغرافیایی 36-37 درجه شمالی و همچنین در ارتفاع 1800-2000 متری از سطح دریا بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد.

1 دیدگاه برای نهال سیب نوری مراغه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. وحیده زندگان

    سیب نوری مراغه خیلی مرغوب هست و برای احداث باغ بهترین گزینه است

    • برتر نهال

      سلام
      ممنون بابت حسن نظرتون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال