%5

نهال شاه توت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

115,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 15 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 400 تا 2200
  • پایه نهال : توت جنگلی
  • گرده افشان : نیاز به گرده افشانی ندارد
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

وقتی صحبت از میوه شاه توت می‌شود انواع فرآورده های آن را به یاد می آوریم به خاطر تقاضای زیاد میوه شاه توت مطمئنا بازار خرید و فروش آن در کشور نیز پر رونق است، بنابراین کشاورزان مناطق زیادی به دنبال تهیه نهال شاه توت و احداث باغ آن هستند این درخت جوان خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارد و باعث شده در بین کشاورزان محبوب باشد، از جمله این ویژگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال شاه توت بومی کشور ایران است.
  • سازگاری نهال شاه توت با اکثر مناطق کشور ایران زیاد است.
  • درخت شاه توت قوی تر و مقاوم تر از درخت توت سفید است.
  • از ویژگی مهم درخت شاه توت می توان به پربار بودن آن اشاره کرد.
  • ارتفاع درخت شاه توت بین ۶ الی ۸ متر متغیر است.

نهال شاه توت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال شاه توت

نهال شاه توت از ارقام بومی کشور ایران است به خاطر بومی بودن سازگاری با اکثر مناطق کشور ایران دارد، قدمت طولانی میوه شاه توت در کشور ایران و تولید فرآورده های متنوع از آن باعث شده جایگاه و ارزش خاصی در بین مصرف کنندگان داشته باشد، محبوبیت بالای آن در بین مصرف کنندگان باعث اشتیاق بیشتر کشاورزان برای راه اندازی باغ توتستان شاه توت شده است.

پایه اصلی نهال شاه توت

نهالستان‌های معتبر برای عرضه تضمینی و فروش نهال توت شاه توت آن را به صورت پیوندی و برپایه توت جنگلی تولید می‌کنند، نهال پیوندی و اصلاح شده کیفیت و قدرت تولیدی بالایی دارند از این رو مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است، علاوه بر اینکه قدرت باردهی بالایی دارند در برابر خشکسالی و انواع آفات مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

ویژگی نهال شاه توت

  • نهال شاه توت خود بارور است.
  • درخت شاه‌ توت عمر اقتصادی زیادی داشته و حداقل 100 سال باردهی اقتصادی دارد.
  • نهال شاه توت نسبت به یخبندان زمستان حساس است.
  • نهال شاه توت دیرگل است.
  • درخت شاه توت جزو درختان زودرس محسوب می‌شود.
  • درخت شاه توت برگ ریز است و در فصل پاییز برگهای آن زرد و می ریزند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت شاه توت

به هنگام خرید نهال توت شاه توت به میزان سازگاری این نهال با محیط زیست باغ دقت داشته باشید تا شرایط مناسب جهت رشد و باردهی درخت شاه توت مهیا باشد، مناطق معتدل، مناطق نیمه گرمسیری، مناطق نیمه سردسیری با زمستان ملایم گزینه مناسبی برای احداث باغ شاه توت محسوب می‌شود، البته درخت شاه توت برای باردهی بهتر احتیاج به نور خورشید دارد، دریافت مناسب نور خورشید مانع از رشد علفی شاخه ها شده، همچنین تابستان‌ گرم بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد باعث شیرین شدن میوه آن می‌شود ولی درخت شاه توت دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد را نمی‌تواند تحمل کند.

فاصله مناسب برای کاشت شاه توت

زمان خرید نهال توت شاه کارشناسان فاصله مناسب برای درختان شاه توت را بر حسب

  • شیب زمین
  • مختصات منطقه احداثی
  • ارتفاع زمین
  • ساعات تابش نور آفتاب
  • وزش باد

برای کشاورزان مشخص می‌کنند، رعایت کردن این فاصله باعث می‌شود تا میزان باردهی نهال شاه توت تا چند برابر افزایش پیدا مرده و همچنین با کاشت اصولی و استاندارد آن کشاورز می‌تواند تعداد بیشتری نهال شاه توت را در هکتار جای دهد، معمولاً فاصله ۴ در ۴ گزینه مناسبی برای این نهال محسوب می‌شود.

نهال شاه توت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب کاشت درخت شاه توت

درخت شاه توت بتواند تنفس مناسبی در خاک داشته باشد حتماً به مرحله خاک ورزی باغ شاه توت  توجه زیادی داشته باشید، بافت باغ باید کاملا سبک و منافذ باز داشته باشد، کشاورز با استفاده از کود دامی پوسیده یا کود گیاهی می‌تواند میزان سبکی و زهکشی خاک را افزایش دهد، معمولاً کارشناسان به هنگام فروش نهال توت توصیه می‌کنند آن را در خاک شنی لومی با زهکشی بالا و مغذی کشت کنید.

البته بهتر است قبل از کاشت میزان رطوبت بستر خاک را مورد بررسی قرار دهید تا رطوبت کافی برای انتقال درخت شاه توت باشد، بر خلاف دیگر نژادها درخت شاه توت در برابر خاک سفت و محدود کننده استقامت زیادی نداشته و اگر نفوذ آب به لایه های عمقی خاک به خوبی انجام نشود، باعث بروز بیماری پوسیدگی ریشه و شیوع بیماری قارچی سفیدک ریشه خواهد شد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت شاه توت

زمان خرید نهال توت شاه توت حتماً شرایط منطقه خود را برای کارشناسان توضیح دهید تا آنها فصل مناسب خرید این نهال را برای شما مشخص کنند، برای کاشت درخت شاه توت شما باید بر حسب منطقه احداث باغ زمان آن را تعیین کنید، معمولاً در مناطق گرمسیری اواسط فصل پاییز و اوایل فصل بهار گزینه مناسبی است.

ولی در مناطق سردسیری باغداران قدرت انتخاب کمتری دارند، آنها تنها اوایل فصل بهار زمانی که ریشه درختان در خواب است این نهال را به محوطه باغ انتقال می‌دهند، البته به هنگام کاشت درختان در باغ ختما پیش بینی آب و هوایی را از رسانه های جمعی پیگیر باشید، مطمئن شوید تا چند روز بعد از کاشت تندباد، بارش شدید باران و برودت هوا وجود نخواهد داشت، چون باعث صدمه نهال جوان خواهد بود و به آن شوک وارد می کند.

کود مناسب برای نهال شاه توت

درخت شاه توت برای اینکه بتواند میوه با کیفیتی تولید کند خاک اطراف آن باید عناصر مورد نیازش را تامین کند، به همین خاطر توصیه می‌شود از کود حاوی منیزیم، مس، روی، آهن و منگنز استفاده شود، البته در برخی از موارد نیز می‌توانید از کود دامی پوسیده هم استفاده کنید، ولی برخلاف دیگر درختان میوه لازم نیست شما سالانه چند بار کوددهی این درخت را انجام دهید.

چون استفاده بیش از حد از کود شیمیایی باعث صدمه به درخت شاه توت می‌شود، بهترین زمان برای کود دهی توتستان شاه‌ توت فصل زمستان است تا برای فصل بهار آمادگی کافی داشته باشد، کود را با حداقل فاصله ۲۰ سانتی متر به صورت گرد به دور درخت می‌ریرند تا توسط ریشه ها جذب شود.

ارتفاع درخت شاه توت در طول عمر

ارتفاع نهال شاه توت نسبت به نژادهای دیگر کوتاه تر است، در شرایط مناسب درخت توت ایرانی به مابین ۶ تا ۸ متر رشد می‌کند، البته این درخت زیاد هم قطور نیست و معمولاً قطر آن به نیم متر می‌رسد، اندازه تاج درخت شاه توت بین ۵ الی ۶ متر است.

هرس درخت شاه توت

یکی از دلایلی که نگهداری توتستان شاه توت برای باغداران بسیار راحت کرده، این است که درخت شاه توت هزینه‌های جانبی زیادی نداشته همچنین نگهداری از آنها بسیار راحت است، هری درخت شاه توت نیز راحت بوده و سالانه تنها یکبار هرس اصولی کافی است، اگر باغدار فرصت نداشت، می‌تواند دو سال یکبار هرس درخت شاه توت را انجام دهد، هرس درخت شاه توت الگو و الگوریتم خاصی نمی‌خواهد، فقط شاخه‌های بیمار، شاخه خشک شده و شاخه‌هایی که به صورت علفی رشد کرده‌اند و باردهی ندارند را شناسایی کرده و آنها را حذف کنند، باغدار برای هرس درخت شاه توت یک سال تمام وقت دارد ولی بهترین زنان اواخر فصل زمستان است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت شاه توت

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت شاه توت حداقل ۴۰۰ ساعت بازه دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد است، با تامین این نیاز سرمایی توتستان شاه توت در فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و باردهی آن کیفیت و کمیت بالایی خواهد داشت.

عمر مفید نهال شاه توت

با خرید نهال توت شاه توت و رعایت اصول و قواعد کشاورزی مدرن، کشاورزان و باغداران حداقل می‌توانند ۱۰۰ سال متوالی از باردهی اقتصادی درخت شاه توت نهایت استفاده را ببرند، توجه داشته باشید این رقم متغیر بوده در صورت کوتاهی کشاورزان عمر اقتصادی درخت شاه توت کاهش پیدا کرده و اگر باغدار مدیریت صحیح داشته باشد و شرایط ایده‌آل را فراهم کند نهال شاه توت تا ۱۲۰ سال نیز می‌تواند عمر مفید و اقتصادی داشته باشد.

سن حیات نهال شاه توت

سن حیات درخت شاه توت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت شاه توت

میوه تولیدی درخت شاه توت درشت، گرد و به رنگ بنفش تیره است وزن آن نیز نسبت به نژاد دیگر توت سنگین وزن تر است، اگر شرایط مناسب برای توتستان شاه به شود مخصوصاً در زمان باروری روکین آبیاری آن به خوبی انجام شود میوه درخت شاه توت به طور میانگین بین ۱۰ الی ۱۵ گرم وزن مطلوب خواهد داشت.

نهال شاه توت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال شاه توت

در مطالب بالا توضیح دادیم برای خرید نهال شاه توت شما باید ارتفاع مناسب از سطح زمین را شناسایی کنید، معمولاً برای کاشت نهال شاه توت در مناطق گرمسیری هیچ محدودیتی وجود ندارد، ولی در مناطق سردسیری که زمستان یخبندانی دارد، نمی‌توان توتستان شاه توت را راه اندازی کرد، پس گزینه مناسب برای احداث باغ درخت شاه توت از ارتفاع ۴۰۰ تا ارتفاع ۲۲۰۰ متری است.

مصونیت و مقاومت درخت شاه توت در برابر آفات و بیماری ها

متخصصین به هنگام فروش نهال توت انواع آفات و بیماری‌هایی که این درخت را مورد تهدید قرار می‌دهد را برای کشاورزان توضیح می‌دهند، برخی از بیماری و آفات با کمی رسیدگی و مدیریت قابل پیشگیری بوده و برخی دیگر را باید با استفاده از نهاده های شیمیایی کنترل کرد، از نظر علم نوین گیاهپزشکی ارتقاء سیستم دفاعی درخت شما باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به بیماری و آفات تا حد زیادی کاهش یابد، مهمترین آفات درخت شاه توت عبارتند از:

  • خوره گیاهی: بهترین روش برای پیشروی آن هرس شاخه بیمار و حذف آن از محوطه باغ است.
  • بیماری پاپ کورن: عامل این بیماری قارچ است و معمولاً بر روی میوه توت خود را نشان می‌دهد.
  • سفیدک و پوسیدگی برگ: عامل این بیماری قارچی بوده و از نهاده شیمیایی برای کنترل آن استفاده می‌کنند.
  • پوسیدگی ریشه: برای جلوگیری از پیشروی این بیماری باید از رطوبت همیشگی و غرقابی بودن خاک اطراف درخت توت جلوگیری شود.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت شاه توت در هر هکتار

به هنگام احداث توتستان شاه توت علاوه بر کسب اطلاعات در مورد قیمت نهال توت باید میزان باردهی و برداشت محصول درخت شاه توت در هکتار را نیز بررسی کنید تا بدانید بر حسب هزینه این باغ برای شما سودآور است یا نه؟ معمولا بعد از ۵ تا ۶ سال درخت باغستان شاه توت به باردهی اقتصادی می‌رسد، بنابراین کشاورز در سال ششم و هفتم حداقل از هر هکتار بین ۵ الی ۶ تن میوه باکیفیت صادراتی برداشت خواهد کرد.

شروع باردهی محصول درخت شاه توت

باردهی اقتصادی از دیگر ویژگی مثبت درخت شاه توت است، اگر باردار بتواند از درخت شاه توت مراقبت لازم را داشته باشد و نهال آن را به صورت پیوندی و اصلاح شده از نهالستان معتبر خریداری کند، یک سال پس از کاشت می‌تواند میوه شاه توت را بر روی شاخه های آن مشاهده کند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت شاه توت در صورت نیاز

درخت شاه توت خود بارور و خود سازگار است گل‌های نر و ماده آن بر روی شاخه درخت وجود دارد، چون تک‌پایه است احتیاج به رقم گرده افشانی ندارد.

مدت آبیاری باغ درخت شاه توت

میزان آبیاری درخت شاه توت را در سال‌های اولیه کاشت جدی در نظر بگیرید اگر در این سال‌ها بتوانید به آبیاری صحیح نهال شاه توت بپردازید باعث می‌شود تا درخت شما با مقاومت و استقامت بیشتری رشد کرده و کارایی بهتری داشته باشد، اگر توتستان شما در مناطق کم باران قرار گرفته احتیاج به آبیاری زیادی ندارد در غیر اینصورت با حداقل هفته یکبار باغ جوان شاه توت را آبیاری کنید، البته بعد از رسیدن به سن بلوغ در ماه دوبار آبیاری توتستان شاه توت کافی است.

روش صحیح آبیاری باغ درخت شاه توت

برای آبیاری باغستان درخت شاه توت بهتر است از روش‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری قطره ای یا آبیاری شیاری استفاده کنید.

زمان گلدهی درخت شاه توت

گلدهی و شکوفایی درخت شاه توت از ماه اردیبهشت آغاز می‌شود، به همین همین خاطر نوسانات جوی و برودت هوا بر روی آن تاثیر منفی نمی‌گذارد، همین امر باعث پربار شدن درخت شاه توت شده است.

نهال شاه توت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت میوه درخت شاه توت

تمامی نژاد درخت توت زودرس است درخت شاه توت نیز زودرس بوده و معمولاً در ماه تیر پروسه برداشت میوه آن به اتمام می‌رسد.

خرید نهال شاه توت

برای تهیه خرید نهال توت حتما از نهالستان‌های معتبر و مجوزدار اقدامات لازم را انجام دهید، در این نهالستان‌ها علاوه بر تضمین کیفیت، قیمت نهال توت کاملا اقتصادی و منصفانه بر حسب کیفیت آن تعیین می شود، البته فراموش نکنیم بزرگترین نهالستان‌های تولید کننده کشور مانند برتر نهال جهت رفاه حال کشاورزان عزیز مشاوره خود را پس از خرید به صورت رایگان انجام می‌دهند و در تمامی مراحل احداث باغ در کنار خریداران عزیز هستند.

قیمت نهال شاه توت

جهت استعلام قیمت نهال توت و آشنایی با نحوه سفارش و خرید این نهال بهتر است با مراجعه به سایت اینترنتی به طور مستقیم با کارشناسان و مهندسین در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار شما قرار دهند برای برقراری ارتباط مستقیم با مشاوران می‌توانید از شماره تماس‌های زیر استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شاه توت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال