%50

نهال شلیل ایندپندنس: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : آمریکا
شروع باردهی : سال دوم کاشت
زمان گلدهی : دیر گلده
فاصله کاشت نهال :3*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 20 تن
ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2500 متر از سطح دریا
پایه نهال : رویشی- پیوندی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : هر 7 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال شلیل ایندپندنس 

از مزیت انتخاب نهال شلیل ایندپندنس می شود به مقاوم بودن آن به سرمای سخت در مقایسه با نهال های شلیل دیگر مانند نهال شلیل رد گلد اشاره نمود و البته باید بدانید که این نهال از ارتفاع بسیار کمتری نیز برخوردار است و از این رو ارتفاع کم آن یک ویژگی خاص به شمار می ر ود از این رو باغداران بسیاری در انتخاب این نهال برای کاشت تعلل نمی کنند.

نهال شلیل ایندپندنس نوعی از هلو است اما به دلیل جهش یافتگی کرک روی پوست آن ناپدید شده و از این سبب به آن هلو جهش یافته نیز می گویند و در ضمن پوست آن تیره تر و فرم ظاهری آن قدری کوچک تر از هلو به نظر می رسد.

خواستگاه اصلی نهال شلیل ایندپندنس

زادگاه اصلی نهال شلیل ایندپندنس ایالات متحده آمریکا می باشد و به تدریج از این کشور به سایر نقاط جهان انتقال داده شده و از این رو کم کم توانست بخش بزرگی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

ویژگی نهال شلیل ایندپندنس

یکی از ویژگی های شاخص نهال شلیل ایندپندنس هزینه ناچیز در برداشت محصول به دلیل ارتفاع کم نهال که خود مزیتی چشم گیر برای باغداران به شمار می رود و البته باید گفت که این تنها ویژگی این نهال نیست و از جمله ویژگی های بی شمار آن می توان به نگهداری شلیل ایندپندنس در انبار سردخانه ها به مدت زیاد، تجاری و بازار پسند بودن، طعم بسیار شیرین و منحصر به فرد، خوش رنگ و لعاب بودن ، مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی، باردهی بسیار بالا، سازگاری با خاک اکثر مناطق کشورمان ایران، مقاومت در برابر ابتلا آفات و بیماری ها اشاره نمود و در ضمن لازم است بدانید که این نهال از نوع شلیل هسته چسب است و به این دلیل گوشت میوه سفت تر و شیرین تر است.

پایه اصلی نهال

استفاده از نهال های رویشی، پیوند زدن و استفاده از بذر میوه همگی جزئی از روش های موجود برای کاشت نهال شلیل ایندپندنس هستند ولی اگر خواستار بازگشت سرمایه در مدت کمتری هستید بهتر است از نهال های جوان موجود در نهالستان ها برای کاشت استفاده کند.

نهال ایندپندس- برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

کاشت نهال شلیل ایندپندنس در مناطق کوهستانی نیز می تواند انتخاب معقولی باشد چرا که این نهال در برابر سرما مقاومت بسیار بالایی دارد و می تواند به رشد و نمو خود ادامه دهد و در واقع این نهال برای کاشت در مناطق نیمه سردسیر بسیار مناسب هستند و از این رو باغداران عزیز می توانند با خیالی آسوده دست به انتخاب و خرید نهال شلیل ایندپندنس بزنند.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

جالب است بدانید که دامنه کوه ها برای کاشت نهال شلیل ایندپندنس بسیار مناسب جلوه می کنند و از این رو بهتر است در هنگام کاشت فاصله مناسب بین نهال ها را رعایت کنند و البته ناگفته نماند که فاصله مناسب برای زمین هایی با شیب ملایم حدود 3 در 3 متر است و همچنین این فاصله برای زمین های مسطح 3 در 4 و در ضمن باید بدانید که رعایت این فاصله باعث جلوگیری از درهم تنیدگی و پوسیدگی ریشه خواهد شد.

خاک مناسب نهال

نهال شلیل ایندپندنس می توانند سطح وسیعی از انواع و اقسام خاک های سبک اعم از شن رشد کنند به طور کلی می توان گفت خاک مناسب برای شلیل ایندپندنس خاک هایی هستند که بافت لوم ریز و بافت لوم شنی دارند و همچنین نهال شلیل ایندپندنس بهترین رشد را در خاک هایی که مقدار اسیدی کمی در آن ها است و یا خنثی هستند، دارند و خیلی به ندرت پیش خواهد آمد که در خاک های قلیایی رشد و نمو خوبی داشته باشند ولی اگر خاک محل کاشت شما قلیایی است می توانید پی اچ خاک مورد نظرتان را با استفاده از گوگرد و یا در صورت دسترسی کود حاوی سولفات آمونیوم قبل از کاشت کاهش دهید. ولی به طور کلی توصیه می کنیم که قبل از اضافه کردن هر گونه عنصر یا کودی ابتدا خاک محل کاشت را مورد آزمایش قرار دهید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین زمان برای کاشت نهال شلیل ایندپندنس هنگامی است که نهال هنوز اقبال جوانه زدن پیدا نکرده است و هنوز هم در خواب زمستانی به سر می برد پس بهترین زمان فصل زمستان خواهد بود و فقط کافی است باغداران در زمان کاشت به شرایط دمای هوا نیز توجه کنند و بعد از یخبندان زمستانی اقدام به کاشت نمایند تا از یخزدگی نهال جوان جلوگیری کنند.

کود مناسب برای نهال

با اصلاح خاک می توانیم حاصلخیزی آن را بدون این که به نهال آسیب وارد شود افزایش دهیم و همچنین باید گفت که کوددهی در زمان کاشت می تواند ریشه های نهال را بسوزاند و از بین ببرد و البته نا گفته نماند که استفاده از کمپوست می تواند باعث بهبود زهکشی خاک و حفظ رطوبت آن شود و همچنین لازم به ذکر است وجود ریز مغذی ها و عناصر آلی مانند آهن، منگنز،روی،مس،بور،کلر و مولیبدن برای رشد نهال شلیل ایندپندنس ضروری می باشد و همچنین جهت تغذیه بهتر و مطلوب تر نهال شلیل وجود سه عنصر ازت، فسفر، پتاسیم نیز در خاک لازم خواهد بود.

ارتفاع درخت در طول عمر

از جمله عواملی که سبب شده تا باغداران بی شماری به سمت خرید نهال شلیل ایندپندنس سوق پیدا کنند ارتفاع بسیار مناسب این نهال پر طرفدار نسبت به سایر نهال های شلیل است و در ضمن باید گفت که ایم نهال پربار و مرغوب در برابر شرایط متغییر آب و هوایی میزان رشد و نمو آن ها نیز تغییر خواهد کرد و همچنین لازم به ذکر است که نهال شلیل ایندپندنس در طول عمر خود می تواند در نهایت در حدود 5 تا 6 رشد کنند و مرتفع شوند.

هرس درخت

هرس نهال شلیل ایندپندنس در عمل بازدهی نقش موثری دارد و همچنین لازم است باغداران هرس را در فصل زمستان یعنی زمانی که نهال در خواب زمستانی است و هنوز شاخ و برگی ندارد انجام دهند چرا که دیدن بدنه اصلی و ساختار کلی درخت راحت تر خواهد بود و برش زدن نیز آسان تر می شود و البته خوب است بدانید که هرس کردن در اواخر زمستان نیز می تواند صورت بگیرد.

نیاز سرمای لازم برای خواب زمستانی

همه ی نهال ها در اواخر فصل پاییز و یا اوایل زمستان یعنی زمانی که سرمای هوا شدید و شدید تر می شود برای این که شاخه های جوان نهال ها از بین نروند یا به اصطلاح نسوزند به خواب زمستانی می روند و برای بیدار شدن از این خواب نیاز دارند در مدن زمان مشخص در معرض سرما قرار بگیرند که به طور قطع نهال شلیل ایندپندنس نیز از این قاعده مستثنی نیست و در ضمن باید گفت که این مدت زمان برای نهال شلیل ایندپندنس در حدود 500 تا 1100 ساعت خواهد بود و همچنین دمای مناسب برای بیداری از خواب زمستانه در حدود 6 تا 7 درجه سانتی گراد زیر صفر می باشد.

عمرمفید نهال

عمر مفید نهال شلیل ایندپندنس بیش از 15 سال می باشد و این امر به یکی از عواملی موثر در انتخاب این نهال توسط باغداران برای احداث باغ شده است و البته باید بدانیم که در صورت مراقبت و رسیدگی از نهال شلیل ایندپندنس می توانیم شاهد افزایش عمر مفید و همچنین سن حیات آن باشیم.

سن حیات نهال

عمر طولانی یکی از عواملی است که سبب شده تا باغداران با هدف یک سرمایه گذاری بلند مدت به سراغ تعیین قیمت نهال شلیل ایندپندنس بروند و البته لازم به ذکر است که این نهال پرطرفدار را می توان در حدود 15 تا 20 سال در باغ خود نگهداری کنید و از محصولات با کیفیت و درجه یک آن بهره مند شوید.

میزان وزن هر میوه

اگر به دنبال نهالی با محصولات بسیار مرغوب و با کیفیت هستید بهتر است خرید نهال شلیل ایندپندنس را در اولویت قرار دهید چرا که این نهال می تواند میوه هایی با وزن در حدود 200 تا 250 گرم تولید کنند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

عدم آگاهی از ارتفاع مناسب از سطح دریا برای کاشت نهال می تواند موجب خشک شدن و آسیب دیدن نهال های شلیل در سال های اولیه بعد از کاشت شوند و چون این عامل می تواند میزان رطوبت خاک منطقه محل کاشت را تحت شعاع قرار دهد ممکن است به نهال ها صدمات جدی و غیر قابل جبرانی وارد کنند و از این رو لازم است که باغداران قبل از خرید این نهال محبوب شلیل آگاهی لازم درباره میزان ارتفاع نهال به دست آورند که البته برای این منظور و همچنین اطلاع از قیمت و شرایط فروش نهال شلیل ایندپندنس می توانند با مشاوران نهالستان ما در تماس باشند و از اطلاعات این کارشناسان مجرب نیز بهره ببرند و همین طور خوب است بدانید که ارتفاع از سطح دریا مناسب برای کاشت نهال های شلیل ایندپندنس در حدود 100 تا 2500 متر می باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

برای این که یک نهال به ثمر بنشیند می بایست در مقابل آفات و بیماری های باکتریایی و قارچی مصونیت داشته و از مقاومت بالایی برخوردار باشند که این مقاومت را هرس کردن و سم پاشی در زمان مناسب، برای نهال به ارمغان می آورد و خالی از لطف نیست که بدانید کنه های عنکبوتی که نوعی آفت نهال شلیل به شمار می روند به برگ ها حمله ور می شوند و جذب کلروفیل را غیر ممکن می کنند و همچنین باغداران می بایست برای کنترل این کنه عنکبوتی از روغن باغبانی استفاده کنند. جالب است بدانید که علاوه بر کنه های عنکبوتی برخی کرم ها نیز هستند که می توانند برای نهال به موجوداتی بسیار خطرناک تبدیل شوند و باعث خشک شدن نهال های شلیل به خصوص نهال شلیل ایندپندنس گردند که از جمله این کرم ها می توان به کرم میوه شلیل اشاره نمود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

نهال شلیل ایندپندنس در زمره نهال های زودبازده قرار می گیرد و از سال اول کاشت به بار می نشیند و این نهال در 3 سال بعد از کاشت به توجیه اقتصادی می رسند و در ضمن ناگفته نماند که نهال شلیل ایندپندنس می تواند در هر ده هزار متر در حدود 40 تن محصول تولید کند.

شروع باردهی محصول

بازار فروش نهال شلیل ایندپندنس به دلیل باردهی بالا این نهال پرطرفدار و محبوب بسیار پر رونق می باشد و همان طور که می دانید این نهال میان رس هستند و از این طریق می تواند برای باغداران سودی قابل توجه و چشم گیر فراهم کند و در ضمن ناگفته نماند که شروع محصول دهی این شلیل 2 سال بعد از کاشت خواهد بود.

نهال ایندپندس- برتر نهال

رقم مناسب برای گرده افشانی در صورت نیاز

نهال شلیل ایندپندنس نیز مانند انواع دیگر نهال های شلیل برای تولید و ازدیاد نسل نیاز به گرده افشانی مفید و موثر دارد و این گرده افشانی نیز توسط خود نهال شلیل انجام می شود و دیگر به کاشت نهال شلیل متفاوت از نهال شلیل ایندپندنس نیازی نیست و البته باغداران برای تسریع کردن روند گرده افشانی می توانند از کندوهای عسل در باغ نیز بهره ببرند و یا در ازای هر 10 تا 15 اصله نهال شلیل ایندپندنس نهال شلیلی از نوع دیگر در اطراف این نهال های پربار و مرغوب بکارند.

مدت آبیاری

میزان آبیاری نهال شلیل ایندپندنس در فصل های مختلف سال و شرایط اقلیمی و محیطی بسیار متغییر خواهد بود و همچنین لازم است باغداران در فصل بهار 2 لیتر آب و در فصل تابستان 3 لیتر آب برای آبیاری مناسب و بهینه نهال شلیل ایندپندنس در نظر بگیرند.

روش صحیح آبیاری

آب و هوا، خاک و شرایط محیطی نیاز های آبیاری نهال شلیل ایندپندنس را تعیین می کنند و صرف نظر از این که نهال شلیل مورد نظر ما از چه نوعی است می توانیم بگوییم که اغلب آن ها به یک بار آبیاری در هفته پاسخ خوبی می دهند و به رشد و نمو می پردازند و لازم به ذکر است که از میان روش های مختلف آبیاری که عبارتند از غرقابی، کرتی، نشتی و بارانی بهترین روش برای آبیاری این نهال ها آبیاری قطره ای می باشد چرا که این روش از ابتلا نهال به بیماری و آفات جلوگیری می کند و رطوبت مناسبی برای بستر خاکی نهال فراهم می کند.

زمان صحیح گلدهی درخت

همان طور که می دانید نهال شلیل ایندپندنس در ردیف نهال های دیرگل قرار می گیرد و از این رو  باغداران می توانند در اواخر فروردین شاهد باز شدن شکوفه ها بر روی این نهال پربار باشند و از تماشای این شکوفه های رنگی و چشم نواز نهایت لذت را ببرند.

زمان برداشت

محصول بالغ شده زمان برداشت را معین می کند و از این رو لازم است که باغداران قبل از رسیدن به مرحله براشت زمان به بلوغ رسیدن میوه ها را تخمین بزنند اما به طور کلی می توان زمان برداشت نهال شلیل ایندپندنس را اواسط مرداد ماه در نظر گرفت.

خرید نهال شلیل ایندپندنس

نهالستان برتر می تواند نهال شلیل ایندپندنس شناسنامه دارد و به صورت تضمینی برای سراسر کشورمان ایران عرضه می کند والبته لازم به ذکر است که این محصول دارای گواهی بهداشت و سلامت می باشد پس می توانید خریدی آسان و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

قیمت نهال شلیل ایندپندنس

باغداران عزیز می توانند انواع شلیل با کیفیت و مرغوب و همچنین بهترین قیمت شلیل نهال ایندپندنس را از نهالستان های با سابقه و معتبر بخواهید و ضمن خرید نهال شلیل ایندپندنس از مشاوره ضمن فروش آن ها نیز بهره ببرید و اطلاعات کافی از کاشت تا زمان برداشت را به دست آورید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل ایندپندنس: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال