%37

نهال شلیل سبز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : سال دوم تا پنجم
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : 3 تا 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 10 هزار کیلو
ارتفاع از سطح دریا : 1300 متر از سطح دریا
پایه نهال : پیوندی- شفتالو
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :هر 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و ویژگی های نهال شلیل سبز

نهال شلیل سبز با کیفیت، از میوه خوبی برخوردار می باشد. میوه نهال شلیل سبز، آبدار،نرم و طعمی خوشمزه دارد. میوه نهال شلیل سبز سال های طولانی است که در سبد های میوه مردم جای خاصی برای خود دارد. میوه نهال شلیل سبز تا قبل از رسیدن رنگی سبز داشته و بعد از این که کامل رسید، رنگ آن قرمز روشن می شود. هسته محصول نهال شلیل سبز، نسبتا بزرگ، به طوری که کنار هسته های آن قرمز رنگ بوده، گوشت میوه نهال شلیل سبز، زرد رنگ است.

خاستگاه نهال شلیل سبز

سال های طولانی است که در کشور ایران نهال شلیل سبز کاشت می شود. نهال شلیل سبز با آب و هوای معتدل نسبت به آب و هواس سردسیر سازگاری بیشتری دارد؛ برای مثال اگر در منطقه خیلی سرد هستید، امکان کاشت این نهال وجود نخواهد داشت؛ همانطور که در منطقه گرمسیر امکان کاشت نهال شلیل سبز میسر نخواهد بود. نهال شلیل سبز از تیره نهال هلو می باشد که برای اولین بار در کشور کره جنوبی و کشور های اطراف آن به وجود آمده است. و مردم با خوردن میوه نهال شلیل سبز مشتاق آن شدند، اکنون در برخی از کشور های جهان وجود دارد، که به کاشت نهال شلیل سبز پرداخته اند.

پایه نهال شلیل سبز

در بسیاری از نهال ها کار پیوندی شدن را انجام می دهند، در هنگام پیوندی کردن باید به پایه اصلی نهال توجه شود. برای پیوندی کردن نهال شلیل سبز، باید از خود پایه نهال شفتالو استفاده کرد؛ تا محکم و مقاوم بوده و برای شاخه کشیدن و رشد کامل با مانع روبرو نشده و شاخه ها دچار آسیب و شکنندگی نگردند.

ویژگی نهال شلیل سبز

نهال شلیل سبز ویژگی های زیادی دارد؛ میوه این نهال با داشتن طعم و مزه خوب از ویتامین های زیادی برخوردار است. میوه نهال شلیل سبز مشتاقان زیادی داشته و از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. محصول نهال شلیل سبز دارای پوستی صاف و شفاف است. میوه نهال شلیل سبز مقاوم بوده و بعد از مدت ها نگهداری از آن دچار گندیدگی نمی شود.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

برای کاشت نهال باید اب و هوای مناسب با ژنتیک و ساختار نهال را در نظر گرفت. نهال شلیل سبز در یک آب هوای معتدل دارای رشد خوبی بوده، هوایی که نه سرمای آن زیاد باشد و نه هوای گرم طولانی مدت داشته باشد. نهال شلیل سبز تا حدودی در برابر سرما مقاوم است؛ اما سرمای زیر منفی 25 در جه در زمستان و گرمای بالای 45 در جه در تابستان برای نهال شلیل سبز کشنده است.

نهال شلیل سبز-برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت نهال

برخی از درختان برای کاشت به فاصله زیاد و برخی به فاصله کم نیاز دارند. با توجه به این که نهال شلیل سبز ریشه های عمیقی ندارد، اما در فاصله گذاری هنگام کاشت نهال شلیل سبز باید شاخه و برگ کشیدن این نهال، در نظر گرفته شود؛ و برای کاشت این نهال فاصله 3 تا 4 متری بین هر نهال شلیل سبز، رعایت گردد. به طور مثال، اگر یک نهال شلیل سبز را در قسمتی از باغ کاشتید، نهال دیگر را باید با فاصله بیان شده از نهال قبلی کاشت؛ تا امکان رشد نهال شلیل سبز و تغذیه آن به خوبی تامین شود. ممکن است در بلند مدت نهال به نگهداری و کوددهی بیشتری نیاز داشته باشد؛ و داشتن فضای کافی می تواند بستر این کار را بهتر فراهم می کند.

خاک مناسب

هر نهال باید در خاک مناسبی کاشته شود، با این وجود می توان بهترین خاک برای کاشت نهال شلیل سبز را، خاک رس در نظر گرفت. اگر خاک مطقه رس نباشد می توان با ترکیب مقداری خاک رس در آن، به کیفیت آن بیفزایید همچنین مقداری ماسه به کیفیت خاک اضافه خواهد کرد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

همانطور که می دانید اکثر نهال ها در فصل زمستان به کاشت می روند؛ دلیل آن است که در این فصل، نهال به طور کامل در خواب فرو رفته و نهال شلیل سبز را که در اواخر زمستان بکارید، با آمدن فصل بهار، شروع به جوانه زدن خواهد کرد؛ و رشد خوب و قابل توجهی خواهد داشت. باغداران می توانند در اوایل بهار نیز اقدام به کاشت نهال شلیل سبز کنند. برای کاشت نهال شلیل سبز باید دقت کرد که سن آن بالای شش ماه باشد تا درصد سبز شدن نهال بالاتر رود.

کود مناسب برای نهال

بعد از کاشت نهال شلیل سبزدر خاک مناسب، باید کودی انتخاب شود که تمام تغذیه معدنی نهال را تامین کند؛ و در طول سال نیز چند بار نیز کار کود دهی را انجام داد، چون کود دهی در طول عمر نهال موثر بوده و با عث افزایش عمر آن و کیفیت میوه نهال شلیل سبز خواهد شد. باغداران می توانند با استفاده از کودهای مختلف معدنی و حیوانی، کود دهی مناسب نهال شلیل سبز را انجام دهند.

ارتفاع درخت در طول عمر

در صورت فراهم بودن تمام موارد لازم، نهال شلیل سبز با ویژگی های خود به ارتفاع مناسبی خواهد رسید. ارتفاع نهال شلیل سبز به گونه ای است که کشاورزان برای چیدن محصول این نهال اذیت نمی شوند. نهال شلیل سبز به ارتفاع حداقل 5 تا 6 متر خواهد رسید که این ارتفاع، در میان دیگر نهال ها، ارتفاع خوبی بوده و دچار مشکل در برداشت محصول، نخواهند شد.

هرس درخت

نهال شلیل سبز مانند دیگر نهال ها، دچار بزرگی و زیاد شدن شاخه و برگ ها می شود. زیرا نهال رشد خوبی داشته، و باید در سال یک مرتبه آن را هرس کرد. باغداران به خوبی می دانند که هرس کردن نهال شلیل سبز، باعث فراوانی محصول نهال شلیل سبز خواهد شد. زیرا بعد از هرس نهال شلیل سبز، نور به طور کافی به نهال شلیل سبز خواهد رسید. فصل مناسب برای هرس نهال شلیل سبز، برخلاف دیگر انواع نهال، که در زمستان انجام می شود، برای این نهال باید در اوایل بهار کار هرس را انجام داد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

سرمای کافی برای رشد و نمو نهال شلیل سبز مانند دیگر نهال های منطقه سردسیر لازم و ضروری است. وقتی نیاز سرمایی لازم برای خواب نهال شلیل سبز در زمستان وجود داشته باشد، این نهال باردهی و رشد عالی خواهد داشت. نیاز سرمایی نهال شلیل به سرما 6000 تا 30000 هزار دقیقه در طول سال است. نهال شلیل سبز در این اندازه ماندن در سرما، می تواند نیاز خود را برطرف نماید. و در بهار شاهد شکوفه های بیشتری باشد.

عمر مفید نهال

حتما می دانید که با کاشت نهال شلیل سبز و بزرگ شدن آن، و باردهی چند ساله، بعد از مدتی این نهال، دیگر توانایی باردهی زیاد را ندارد؛ و دیگر، مثل سال های اول به خوبی و فراوانی محصول نخواهد داد. این اتفاق شاید 10 سال بعد از کاشت نهال شلیل سبز رخ دهد. البته لازم به ذکر است که نهال شلیل سبز یک دفعه با رکود کامل باردهی، روبرو نخواهد شد؛ وبه مرور زمان و کم کم این اتفاق خواهد افتاد. تا به طور کامل میوه ای را به عمل نیاورد.

سن حیات نهال

یک نهال شلیل سبز که به کاشت می رسد، کم کم رشد خود را شروع و به شکوفه دادن و میوه دادن می رسد، و تا مدت ها هر سال باردهی خوبی خواهد داد، شاید 20 الی 25 سال طول بکشد ولی نهال شلیل سبز بعد از دوران باردهی نیز تا مدتی سبز و شاداب هستند. اما به مرور زمان و بعد از گذشت نیم قرن به طور کامل از بین خواهند رفت.

میزان وزن هر میوه

میزان وزن هر میوه به شرایط آب و هوایی مناسب و دیگر عوامل بستگی دارد. نهال شلیل سبز، میوه ای با سایز های مختلف ارائه می دهد، که این ابعاد و اندازه های میوه به نحوه آبیاری، کود مناسب و حتی تغذیه نهال وابسته است. وزن هر عدد شلیل 100 تا 150 گرم می باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

عوامل زیادی در رشد نهال شلیل سبز تاثیر گذار است که یکی از این عوامل ارتفاع مناسب از سطح دریا می باشد. باغداران قبل از کاشت نهال شلیل سبز باید یک برآوردی از ارتفاع سطح دریا نسبت به کاشت نهال شلیل سبز داشته باشند. و اگر ارتفاع بالای 1300 بود می توان گفت که، منطقه شرایط لازم برای کاشت نهال شلیل سبز را از نظر ارتفاع از سطح دریا، دارد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

نهال شلیل سبز مانند دیگر نهال ها در معرض خطر آفات و بیماری های مختلف است؛ که با توجه به نگهداری مناسب از نهال، می توان تا حدودی جلوی آسیب آفات را گرفت؛ لازم است به این نکته اشاره شود که خود نهال شلیل به طور ذاتی ، نهالی مقاوم در برابر آفات و بیماری ها است؛ و اگر به طور کامل مورد رسیدگی قرار گیرد، مقاومت آن تضمین شده خواهد بود. هنگامی که باغداران نهال را در آب و هوای مناسب بکارند و کود دهی عالی نسبت به آن داشته باشند و به وقت مشخص اقدام به سم پاشی نهال شلیل سبز کنند، این نهال در برابر آفات مختلف مقاوم خواهد شد.نهال شلیل سبز-برتر نهال

میزان باردهی و برداشت محصل در هر هکتار

با توجه به اندازه های متفاوت محصول نهال شلیل سبز، سالانه از نهال شلیل سبز می توان میزان قابل توجهی برداشت کرد؛ به طوری که میانگین برداشت در هر هکتار بیش از 10 هزار کیلو شلیل می باشد که بیشتر محصول نهال شلیل سبز، مرغوب و سالم است.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی میوه نهال شلیل سبز بعد از دو تا پنج سال از انتقال نهال به زمین است. محصول نهال شلیل سبز از ابتدای سال کاشت، دارای محصول کمی می باشد؛ اما به مرور بر باردهی نهال شلیل سبز افزوده خواهد شد. به طور کلی نهال شلیل سبز پر محصول بوده و در دراز مدت محصول می دهد، از اواخر فصل بهار تا پایان تابستان همواره محصول خود را در بر دارد.

رقم مناسب گرده افشانی در صورت نیاز

عموم درختان خود نابارور، به گرده افشانی نیاز دارند، البته برخی از درختان خود بارور نیز برای تقویت بنیه نهال، و افزایش کیفیت میوه آن به گرده افشانی نیاز دارد. هنگامی که نهال شلیل سبز در فصل گل دهی است، باید به گرده افشانی آن رسیدگی شود. گرده افشانی برای نهال باعث می شود که شکوفه های درخت تماما به میوه تبدیل شوند؛ و اگر عمل گرده افشانی به درستی صورت نگیرد، بیشتر شکوفه های نهال بر روی زمین ریخته و باعث خرابی میوه نهال شلیل سبز خواهد شد.

مدت آبیاری

نهال شلیل سبز به آبیاری درست نیاز دارد، چون عملکرد میوه نهال شلیل سبز به مدت آبیاری آن بر می گردد. آبیاری درست یعنی این که، مواقعی که در فصل گرما هستید و بارندگی وجود ندارد، درختان را به فاصله هر 10 روز یک بار آبیاری کنید. و در فصل زمستان که بارندگی سالانه وجود دارد، حجم بارندگی، اگر خشک سالی نباشد برای آبیاری نهال شلیل سبز کافی می باشد.

روش صحیح آبیاری

آبیاری مناسب و اصولی در ماهای بهار و تابستان از دغدغه تمامی باغدارن محسوب می شود. آبیاری صحیح، باعث بهتر شدن، محصول نهال شلیل سبز می شود. با توجه به این که آب از تغذیه های اصلی نهال شلیل سبز محسوب می شود، دقت در آبیاری می تواند تضمین کننده کیفیت آن باشد. می توان با مجهز کردن باغ نهال شلیل سبز به آبیاری قطره ای، نیاز آبی نهال شلیل را به طور درست برطرف نمایید.

زمان گل دهی

برای هر باغدار، بهترین ومهمترین فصل سال برای نهال، فصل زیبای گل دهی می باشد. نهال شلیل سبز در این فصل به طور کامل شکوفه خواهد داد؛ به طوری که در میان شکوفه ها نمی توان شاخه ها و برگ را تشخیص داد. فصل گل دهی نهال شلیل سبز در فصل بهار است؛ که با شروع فصل بهار، نهال شروع به شکوفه زدن کرده و تا یک ماه به طور کامل به میوه تبدیل می شوند.

برداشت

زمان برداشت نهال شلیل سبز در فصل تیر و مرداد می باشد. اوج فعالیت باغداران، در این فصل بوده که در باغ ها مشغول برداشت هستند.

خرید نهال شلیل سبز

هر باغداری که قصد خرید نهال شلیل سبز را دارد، حتما جهت خرید نهال شلیل سبز، از نهالستان ها معتبر دارای مجوز، که مشغول به فروش نهال شلیل سبزبوده، اقدام شود. در زمان خرید، قیمت نهال شلیل سبز، بسته به سن نهال شلیل سبز است.

قیمت نهال شلیل سبز

قیمت نهال شلیل سبز برای باغداران مهم می باشد. زیرا آن ها در زمان خرید نهال، تعداد زیاد را ملاک کار قرار می دهند، بنابراین بهتر است در زمان فروش نهال شلیل سبز باید از تولید کننده خریداری کرد تا  نهال با قیمت مناسب خرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل سبز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال