%37

نهال شلیل سفید شیشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : چین
شروع باردهی : سال دوم کاشت
زمان گلدهی : زودگل
فاصله کاشت نهال : 3*3 متر
میزان باردهی در هکتار : 40 تن
ارتفاع از سطح دریا :-
پایه نهال : رویشی- پیوندی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی- درختان شلیل
میزان آبیاری : 7 الی 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 3 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال شليل سفيد شيشه اي يكي از خوشمزه ترين و محبوب ترين ميوه هاي تابستان است كه اغلب در پاييز ماه برداشت مي شود و بسيار شبيه هلو بوده و اندازه اين ميوه كمي كوچك تر از هلو متوسط مي باشد و پوست اين ميوه سفيد و صاف بوده و اين ميوه بيشتر جنبه تجاري و صادراتي دارد.

مشخصات و خصوصيات نهال شليل سفيد شيشه اي

شكل اين نهال گرد بوده و داراي پوست صاف و بدون كرك مي باشد ‏و همچنين رنگ پوست آن سفيد مايل به زرد مي باشد و همچنين قسمت ها گوشتي اين ميوه به رنگ سفيد مي باشد. اين نهال سفت بوده و داراي هسته مي باشد كه از گوشت ميوه جدا نمي باشد. اين ميوه سفت و آبدار و خوشمزه داراي طعم و عطر بسيار خوبي است و همچنين مصرف تازه خوري آن بسيار بالا مي باشد.

خاستگاه اصلي نهال شليل سفيد شيشه اي

خاستگاه اصلي و مهم اين ميوه خوش طعم كشوره چين بوده و البته در كشور خودمان ايران  كه سازنده اصلي و مهم اين ميوه مي باشد به ويژه در شهر مقدس مشهد نيز كاشت مي شود. و براي همين است كه بسياري از كشاورزان ايراني به خريد نهال شليل سفيد شيشه اي روي آورده و آن را در زمين ها و باغ هاي خود كاشته و پروش داده و محصول و ميوه آن را خريد و فروش و به كشورهاي ديگر صادر مي كنند.

پايه اصلي نهال شليل سفيد شيشه اي

همچنين براي پيوند و پرورش اين ميوه بايد از پايه هاي مناسب و مخصوص آن استفاده كنيد. مثلا ابتدا نهال مادر و اصلي خود را انتخاب كرده و براي پيوند و تكثير آن از پايه درخت آلو وحشي و شفتالو مي توانيد استفاده كنيد كه جز مهم ترين و اصلي ترين پايه ها براي پيوند نهال شليل سفيد شيشه اي محسوب مي شود.

نهال شلیل سفید شیشه‌ای

ويژگي نهال شليل سفيد شيشه اي

از مهم ترين ويژگي هاي اين نهال تازه خوري میوه آن مي باشد و همچنين در دسرها، كيك ها، مربا و كمپوت ها از اين ميوه استفاده مي شود. اين ميوه سفت و آبدار و خوش طعم خاصيت انبار داري بالايي دارد يعني بعد از برداشت مي توان حدود ٢ ماه آن را در انبار هاي مخصوص ميوه نگهداري كرد و سالم نگه داشت كه اين كار جز يكي از ويژگي هاي مهم و خاص اين نهال بوده كه باعث جذب كشاورزان و افزايش مشتري و طرفدار هاي اين ميوه شده است.

آب و هواي مناسب براي كاشت نهال

بهترين و مناسب ترين آب و هوا براي اين نهال آب و هواي گرم مي باشد زيرا اين نهال در برابر سرما مقاوم نبوده و اگر در مناطق سرد و كوهستاني كاشته شود نابودي نهال و ميوه آن را در پي خواهد داشت براي همين كاشت اين نهال در آب و هواي سرد اشتباه بزرگ و جبران ناپذيري مي باشد. البته نكته قابل توجه كه در گرما زياد نيز بايد به آبياري نهال خود توجه ويژه داشته باشيد و نگذاريد گياه به خشكي بيافتد.

فاصله مناسب براي كاشت نهال

اولين مرحله و قدم براي كاشت نهال بايد توجه داشته باشيد كه خاك شما زهكشي مناسب و داراي مناسب باشد زيرا در كل اين نهال در خاك با زهكشي نامناسب عمل نخواهد آمد و همچنين ماسب ترين و بهترين فاصله براي كاشت اين نهال 3 در 3 متر مي باشد كه با كاشت نهال در اين فاصله از يكديگر هم باعث نظم زمين شده و هم باعث رشد و افزايش محصول نهالتان مي شويد.

خاك مناسب براي كاشت نهال

همان طور كه گفته شد خاك شما نياز به زهكشي منظم دارد و همچنين بايد بدانيد كه استفاده از خاك هاي رسي و سنگين در زمستان به دليل سرما و رطوبت بالاي خاك مي تواند دردسر ساز شود و در نتيجه مانع رشد نهال شود پس بايد براي كاشت از خاك هاي سبك استفاده كرد و به تابيدن نور مستقيم خورشيد به نهال هم بايد توجه داشته باشيد كه هر چه به نهال شما نور بهتر بتابد باعث افزايش رشد و محصول شما مي شود.

زمان مناسب و سازگار براي كاشت نهال

مناسب ترين و سازگارترين زمان براي كاشت اين محصول پاييز ماه مي باشد و توجه داشته باشيد هنگام كاشت به شرايط جوي و آب و هوايي منطقه كاشت و همچنين نوع خاك و زهكشي مناسب آن بايد بسيار توجه داشته باشيد زيرا عدم رعايت اين اصول تمام  حمات كاشت شمارا از بين برده و محصول و همچنين نهالي براي شما باقي نخواهد گذاشت.

كود مناسب براي نهال

به دليل سست و ضعيف بودن ريشه اين نهال شما مي توانيد از كود هاي شيميايي و حيواني استفاده كنيد به ويژه كود هاي حيواني زيرا موثر تر مي باشند و براي رشد گياه بسيار حائز اهميت مي باشد و همچنين بدانيد بهتر است اين كود را در اوايل فصل بهار يا اواخر زمستان آن هم قبل از گلدهي گياه انجام دهيد كه مناسب ترين زمان براي كوددهي مي باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر خود

پس از خريدن اين نهال و كاشت آن و رسيدن به سن بلوغ حداكثر ارتفاع اين درخت به ٣ متر خواهد رسيد و همچنين توجه داشته باشيد هرس به موقع و سر تايم اين نهال بسيار مهم بوده و در ارتفاع نهال و رشد نهال موثر و مفيد خواهد بود كه معمولا اين درختان را همان اواخر زمستان يا نهايت اوايل بهار هرس مي كنند و باعث رشد و تكثير نهال خواهند شد.

نهال شلیل سفید شیشه‌ای

 

هرس درخت شليل سفيد شيشه اي

هرس كردن اين درختان هم كار واجب و ضروري مي باشد و همچنين بخش اصلي و مهم در رشد درخت شليل سفيد شيشه اي است. جالب است بدانيد  درختان را در فصل زمستان هرس مي كنند اما درخت شليل سفيد شيشه اي   را در اوايل فصل بهار يا اواخر زمستان هرس مي كنند يعني قبل از شروع سال جديدو هرساله هم اين كار ادامه خواهد داشت. شما با هرس كردن اين درخت باعث مي شويد شاخ برگ هاي اضافي از بين رفته و نور كافي و مستقيم به برگ هاي تازه بتابد كه هم باعث رشد درخت و كيفيت محصول خواهد شد و همچنين اين كار باعث فرم دهي زيبا درختان هم مي شود.

نياز سرمايي لازم براي خواب زمستاني نهال

اين نهال اصلا در سرما مقاوم نبوده و سرماي زياد آن را از بين خواهد برد و همچنين مانع توليد محصول خواهد گرديد براي همين اين محصول را در آب و هواي معدل كه در آن سازگار است و باعث رشد نهال مي شود، خواهند كاشت. معمولا اين نهال به صورت مقاوم و سرما ديده عرضه مي گردد يعني بين ٣٠٠ تا ٧٠٠ درجه سرما ديده است.

عمر مفيد نهال

همان طور كه گفته شد اين نهال عمر چندان زيادي ندارد اما محققان عمر مفيد و اقتصادي اين نهال را بين ١٠ تا ١٢ سال تخمين زده اند. اما این درخت هرساله پر بازده و پر بار می باشد و مقدار زيادي محصول به ثمر مي رساند كه براي كشاورزان و باغداران بسيار مفيد است

سن حيات نهال

نهايت و بيشترين سني كه براي اين نهال تخمين زده شده ١٥ سال مي باشد كه باز هم رقم قابل توجهي است براي كشاورزان و باغداران و همچنين آنها مي توانند در اين مدت مقدار زيادي محصول برداشت كنند زيرا اين شليل زود گل و پر بازده بوده است.

ميزان وزن هر ميوه

مقدار وزن هر یک عدد از این  ميوه در حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰ گرم است که حدودا ۹ الی ۱۲ عدد از آن وزن حدود یک کیلوگرم از این میوه را تشکیل می دهند که وزن مناسبی است و برای خریدارم هم بسیار مناسب و به صرفه نیز خواهد بود و سود و درآمد بسیار بالا و زیادی برای باغداران و کشاورزان خواهد داشت و همچنین صادر کردن این میوه خوشمزه و آبیدار هم بسیار کار راحت و با سودی است.

 

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

در هر ارتفاعی از سطح دریا می توان این نهال را کاشت و پرورش داد. اما هنگام کاشت باید به مراحل کاشت و شرایط آب و هوایی مناسب و خاک و … توجه کرد زیرا عدم توجه به هر یک از آنها باعث ازبین رفتن و آسیب این نهال خواهد شد و در نتیجه محصولی هم نخواهید داشت.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

این نوع درخت شلیل مقاومت بسار پایینی در مقابل آفات و بیماری ها دارد و بسیار نهال  حساسی می باشد و حفظ سلامت نهال نیاز به برنامه ریزی و رعایت اصول خاص خود را دارد مثلا در فصل بهار برای جلوگیری از پوسیدگی قهوه ای نهال از اسپری قارچ کش استفاده کنید و همچنین برای مراقبت از نهال در اواخر بهار و تابستان می توانید از کودهای نیتروژن استفاده کنید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

ميزان باردهي و برداشت محصول در هر هكتار باتوجه به شرايط اقليمي و آب و هوايي متغيير مي باشد اما با توجه به پر بازده و پر بار بودن اين ميوه خوشمزه  و آبدار مقدار باردهي آن به ۴۰ تن در هكتار در سال خواهد رسید  که مقدار قابل ملاحضه و چشم گیری می باشد و هر ساله باعث مقدار زیادی سود برای کشاورزان خواهد شد.

نهال شلیل سفید شیشه‌ای

شروع باردهی محصول

زمان باردهی این محصول اواخر تیر ماه می باشد و معمولا در سال دوم کاشت شروع به باردهی محصول خواهد کرد اما این درخت بسیار پر گل و پر بازده بوده و هر ساله مقدار زیادی بار خواهد داد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز نهال

این نوع نهال نیاز به گرده افشانی دارد و برای گرده افشانی آن میتونید از تمام درختان شلیل استفاده کنید و باعث گرده افشانی نهال خود شوید. همچنین می تونید از روش گرده افشانی دستی استفاده کنید که برای نهال بسیار بهتر و پر بازده تر می باشد و محصول را هم افزایش خواهد داد. گرده افشانی دستی توسط یک عدد برس مویی در کنار نهال انجام می شود که مانع حمله حشرات و آسیب به نهال خواهد شد و همچنین این روش در شرایط آب و هوایی نا مساعد هم برای نهال موثر است.

مدت آبیاری نهال

پس از خرید نهال شلیل  و کاشت آن مقدار آبیاری مناسب حدود ۱۰ الی ۱۲ لیتر آب آن هم در مدت زمان یک هفته می باشد که باید توسط باغدار و کشاورز به خوبی و صحیح رعایت شود تا نهال اصلا به بی آبی و خشکی نیافتد.

روش صحیح آبیاری نهال

بهترين و موثرترين روش براي آبياري در باغ ها روش آبیاری قطره اي مي باشد كه آن هم در زمان شكوفه دهي و وقتي خاك شما خشك است بسيار مناسب بوده و باعث رطوبت خاك مي شود ولي بايد حواستان باشد در هنگام شكوفه دهي از روش غرقابي براي آبياري درختان استفاده نكنيد زيرا آب بیش از اندازه باعث آسيب به نهال شما خواهد شد و در نتیجه محصول هم نخواهید داشت.

 زمان گلدهی نهال

این نهال خیلی زود و در مدت زمان کوتاهی شروع به گلدهی می کند و معمولا در اواخر زمستان یعنی در اسفند ماه شروع به شکوفا شدن کرده و این خود نشان می دهد که نهال زمستان خود را به خوبی سر کرده و آسیبی به آن وارد نشده و می تواند رشد کند و مقدار زیادی محصول با کیفیت و مرغوب به تولید برساند.

زمان برداشت محصول

زمان مناسب و دقیق برداشت محصول این نهال اواخر تیر ماه می باشد که همچنین بهتر است که این میوه را زمانی که به صورت کامل نرسیده برداشت کنیم زیرا بعد از مدت کوتاهی خود میوه نرم می شود و می رسد و همچنین می توانیم آنرا حداقل ۲ ماه در انبار های مخصوص به دور از نور خورشید و در جایی خنک و کاملا خشک نگه داری کنید.

خريد نهال شليل سفید شیشه ای

خريد اين نهال هم به صورت بازاري یا میدانی و هم به صورت اينترنتي وجود دارد. جالب است كه بدانید سالانه بسياري از مردم و باغداران مقدار زيادي خريد نهال شليل سفید شیشه ای را انجام داده واز محصول مرغوب آن در تالارها و مهمانی ها از آن استفاده زیاد می کنند.

قيمت نهال شليل سفید شیشه ای

قيمت نهال شلیل سفید شیشه ای هم متغيير مي باشد و به کیفیت نهال بستگی دارد. نهالستان برتر با تولید ارقام مختلف شلیل با کیفیت عالی و قیمت مناسب بهترین گزینه برای خرید نهال شلیل سفید شیشه ای می باشد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل سفید شیشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال