%46

نهال شلیل مغان : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

خاستگاه : چین
شروع باردهی : سال چهارم کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 3*3 متر
میزان باردهی در هکتار : 96 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۲۰۰ الی ۲۵۰۰ از سطح دریا
پایه نهال : شفتالو
گرده افشان : خودبارور
میزان آبیاری :7 تا 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از مشخصات و خصوصیات مهم نهال شلیل مغان می توان به طول عمر مناسب آن اشاره کرد که باعث می‌شود تا کشاورزان با خیال راحت آن را کشت کنند، چون طول عمر خیلی خوبی داشته و سرمایه‌گذاری مناسب محسوب می‌‌شود. همچنین تناژ برداشت آن در هر هکتار زیاد است. البته به هنگام کشت نهال شلیل مغان باید به چند نکته مهم و اساسی دقت داشته باشید، معمولا مقاومت آن در گرمای خیلی زیاد و سرمای پایین کم می باشد، بنابراین بعد از شکوفه دهی اگر تغییر آب و هوایی اتفاق بیفتد احتمال ریزش گل ها وجود دارد.

علاوه بر آن حتماً به آبیاری و کوددهی این نهال ارزشمند نیز تو جه کنید تا بتوانید یک سال پر بار را تجربه کنید. مزیت کاشت نهال شلیل مغان خیلی بهتر از نژادهای دیگر است، از اینرو بیشتر از ۷۰ درصد کشاورزان اقدام به کاشت نهال شلیل مغان در باغات و مزارع کرده اند.

خاستگاه اصلی نهال شلیل مغان

نهال شلیل مغان جزو نهال های زودرس می باشد که بخاطر پربار بودن به عنوان درخت شلیل اقتصادی در میان باغداران شناخته شده است. منشا اصلی نهال شلیل مغان کشور وسیع چین است.

بعد از شناخته شدن ویژگی های نهال شلیل مغان در میان کشاورزان باعث شد تا بیشتر کشاورزان اقدام به خرید این نهال کنند، قیمت نهال شلیل مغان نسبت به نهال های دیگر کاملا اقتصادی بوده و سودآوری فراوانی دارد. از این رو کشاورزان می توانند در این سایت نهال شلیل مغان را با قیمت مناسب خریداری کنند.

پایه اصلی نهال شلیل مغان

هر نهالی برای اینکه بتواند پربار باشد و بلافاصله بعد از کاشت میوه های با کیفیتی دهد، باید از پایه متناسب برای آن استفاده کرد. طبق تحقیقات انجام شده بهترین پایه برای نهال شلیل مغان همان پایه شفتالو می باشد، البته می توان از پایه های دیگری مانند درخت زردآلو و آلو به عنوان پایه نیز استفاده کرد که همان کارایی و کیفیت را دارد.

نهال شلیل مغان- برترنهال

ویژگی نهال شلیل مغان

اگر بخواهیم به ویژگی های نهال شلیل مغان اشاره کنیم، باید بگوییم جزو نهال های پربار بوده و میوه آن بزرگ و حداقل ۷۰ گرم وزن دارد. برای فتوسنتز بهتربرگ های آن زیاد است، فصل گلدهی آن در فصل بهار می باشد. کشاورزانی که این نهال را کشت کرده اند، در سال های اولیه می توانند سرمایه لازم را با فروش میوه های آن جمع آوری کنند.

برای رسیدن به هدف اقتصادی از نهال شلیل مغان حتماً این نهال را از نهالستان معتبر که این محصول را به صورت حضوری و غیر حضوری با ضمانت نامه در اختیار شما قرار می دهد خریداری کنید.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال شلیل مغان

نهال شلیل مغان نسبت به آب و هوای بسیار گرم و داغ تابستان همچنین زمستان های یخبندان و سرمای شدید مقاومت خیلی پایینی دارد. ولی از آنجایی که بیشتر مناطق کشور ما دارای آب و هوای مناسب می باشند به راحتی توانسته است و خود را با مناطق کشور ما سازگار داده و محصول خوبی ارائه دهد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال شلیل مغان

از آنجایی که جثه نهال شلیل مغان به مراتب کوچکتر می باشد، می‌ توان در فاصله های مناسب به یکدیگر آنها را کاشت. معمولاً فاصله استاندارد بین نهال شلیل مغان ۳*۳ می باشد. با همین فواصل مناسب و منظم به اندازه کافی نور خورشید به برگ های درخت رسیده و عمل فتوسنتز انجام می شود.

خاک مناسب برای کاشت نهال شلیل مغان

اگر بخواهیم به ویژگی های یک خاک مناسب که برای کاشت نهال شلیل مغان اشاره کنیم، بخاطر ویژگی ریشه های آن بهتر است، خاک آن کاملاً زهکشی شده باشد. همچنین بهترین خاک برای کاشت این نوع نهال خاک های شنی لومی است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال شلیل مغان

بهترین زمان مناسب برای کاشت نهال شلیل مغان که باعث میشود سازگاری آن را با آب و هوای منطقه افزایش بدهد در فصل بهار و زیر نور آفتاب می باشد.

کود مناسب برای نهال شلیل مغان

بهترین کود که می توان برای نهال شلیل مغان استفاده کرد، کود اسید هیومیک است. کشاورزان از این کود برای مقوی کردن درختان شلیل مغان استفاده می‌ کنند، میزان و نحوه استفاده آن نیز با توجه به شرایط خاک و همچنین نوع آب و هوای آن متفاوت است.

ارتفاع درخت شلیل مغان در طول عمر

با توجه به بررسی هایی که مهندسین گیاه پزشکی انجام می دهند، مشخص شده است درخت شلیل جزوه درخت های کوتاه قامت به حساب می‌آید و معمولاً ارتفاع این درخت در طول عمرش به اندازه ۵ متر می رسد. البته با توجه به نوع مراقبت و کیفیت خاک آن ممکن است ارتفاع آن از ۵ متر بزرگتر یا کوچکتر باشد.

هرس درخت شلیل مغان

بهترین روش برای هرس درخت شلیل مغان روش جامی است. درخت شلیل مغان هر ساله باید هرس بشود چون هرس نکردن آن باعث می شود تا میزان کیفیت و باردهی این درخت کاهش چشمگیری داشته باشد. هر چه شاخه های تازه در این درخت رشد کند به همان اندازه میوه دهی بهتری را به دنبال خواهد داشت.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال شلیل مغان

هر نهالی از هر نوع میوه و نژادی احتیاج به نیاز سرمایی دارد تا در مدت زمان معینی به خواب زمستانی رفته اواخر زمستان و گرم شدن هوا با کیفیت بالا بتواند میوه دهی خوبی به همراه داشته باشد. معمولا نیاز سرمایی برای خواب زمستانی نهال شلیل مغان و اندازه ۷ درجه سانتیگراد تخمین زده اند.نهال شلیل مغان- برترنهال

عمر مفید نهال شلیل مغان

اگر شما به عنوان یک کشاورز با نحوه کاشت و همچنین نگهداری نهال شلیل مغان آشنایی داشته باشید مطمئنا طول عمر مفید و اقتصادی شلیل مغان افزایش پیدا خواهد کرد. البته گزینه دیگری که باعث افزایش عمر مفید نهال شلیل مغان می‌شود، کیفیت نهال های خریداری شده است. ولی به طور متوسط می‌ توان گفت با توجه به نگهداری مناسب و شرایط آب و هوا و همچنین نوع خاکی که نهال در آنجا کشت می شود، طول عمر مناسب و اقتصادی آن ۱۰ الی ۱۵ سال می باشد.

سن حیات نهال شلیل مغان

نهال شلیل مغان جزوه نهال هایی می باشد که بلافاصله بعد از کاشت دوران باردهی آن آغاز شده و میوه های پرواری می دهد، معمولا سن حیات نهال شلیل مغان بین ۱۵ الی ۲۰ سال می باشد که با توجه به کیفیت نهال متغیر است. به طور میانگین می‌ توان گفت که این نهال ها ۱۵ سال سن حیات دارند.

میزان وزن هر میوه شلیل مغان

از آنجایی که میوه شلیل مغان تقریباً بزرگ بوده دارای پوست نارنجی و یا زرد رنگ است که طعم بسیار خوشمزه شیرین داشته و گوشت آن نیز زرد می باشد. گوشت شلیل به راحتی از دانه ها جدا شده وزن تقریبی هر میوه شلیل مغان از ۸۰ الی ۱۱۰ گرم است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال شلیل مغان

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود تا نهال شلیل مغان بتوانند میوه های با کیفیت و مرغوب ارائه دهد، کشت در سطح زمین با ارتفاع مناسب از سطح دریا می باشد.

چون ارتفاع از سطح دریا بر میزان رطوبت و نوع آب و هوای منطقه تاثیر گذار است و بر روی عملکرد و بازدهی درخت شلیل مغان موثر می باشد، بهترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت این نهال ۲۰۰ الی ۲۵۰۰ کیلومتر است، چون یک رطوبت مناسب و آب و هوای معتدل را به همراه دارد.

مصونیت و مقاومت نهال شلیل مغان در برابر آفات و بیماری ها

از دغدغه های مهم و اساسی کشاورزان به هنگام کشت نهال شلیل مغان نگهداری و بالا بردن مقاومت آن ها در برابر انواع آفات و بیماری ها می باشد. یکی از بیماری های مرسوم بین نهال شلیل مغان، بیماری قارچی است که معمولاً به وسیله سم پاشی اصولی در فصول زمان معین قابل پیشگیری است.

از دیگر آفات خطرناک که می‌ تواند کیفیت میوه ها را کاهش دهد، می‌توان به شپشک نخودی اشاره کرد. در کل بهتر است به هنگام سمپاشی و یا استفاده از حشره کش ها حتماً با مشاوران مربوطه مشورت داشته باشید و راهنمایی های لازم را کسب کنید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

به طور معمول میزان باردهی و برداشت شلیل مغان در هر هکتار به ۹۶ تن می رسد به همین‌خاطر نهال شلیل مغان من یک نهال اقتصادی و پربازده می شناسند

شروع باردهی محصول

نهال شلیل مغان جزوه نهال هایی است که معمولا چهار سال بعد از کشت شروع به باردهی می کند. سال‌های اولیه میزان میوه دهی آن کم بودن ولی در سال بعدی به عنوان یک درخت کاملا اقتصادی شناخته شده که میوه های پرواری به همراه دارد. به همین خاطر درصد بیشتر کشاورزان ایرانی و باغداران اقدام به خرید و کاشت نهال شلیل مغان کرده اند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

خوشبختانه نهال شلیل مغان جزو نهال هایی است که به عنوان خود بارور شناخته شده است، یعنی تک درخت شلیل مغان به راحتی محصول خوبی ارائه می دهد. البته با کاشت این درختان در فاصله ۳ متری از یکدیگر میزان گرده افشانی آنها افزایش پیدا کرده و میوه دهی بیشتری نیز خواهد داشت.

نهال شلیل مغان- برترنهال

مدت آبیاری نهال شلیل مغان

از آنجایی که نهال شلیل مغان یک نهال وارداتی بوده، جزوه نژادهای اصلاح شده تلقی می شود، بنابراین به هنگام خرید نهال حتما راهنمایی‌ ها و مشاوره لازم را از خریدار کسب کنید.

برای میزان آبیاری و فاصله زمانی آن، منطقه کشت، آب و هوا و نوع خاک تاثیر بسزایی دارد، ولی در حالت استاندارد برای آبیاری این نهال مهندسین گیاه پزشکی بین ۱۰ الی ۱۲ لیتر در هفته تخمین می زنند.

روش صحیح آبیاری

بهتر است به هنگام خرید نهال شلیل مغان حتما با متخصصین نهالستان مشورت لازم را داشته باشید تا روش های صحیح آبیاری را به شما بگویند. ولی به طور استاندارد برای آبیاری نهال شلیل مغان به صورت سالانه هفت و نیم متر مکعب آب کافی است. آبیاری در فواصل زمانی معین انجام شود، در صورت رعایت نکردن این فاصله های زمانی و میزان آبدهی باعث می‌ شود تا درخت مستعد بیماری های گوناگونی باشد. همچنین از آبیاری بیش از حد نیز امتناع کنید که کیفیت نهال را پایین می آورد.

زمان گلدهی درخت شلیل مغان

زمان گلدهی که برای درخت شلیل مغان ارائه شده اواخر برج یک بعد از گلدهی درخت بادام و قبل از گلدهی درخت سیب می باشد.

زمان برداشت میوه نهال شلیل مغان

معمولاً میوه نهال شلیل جزو میوه های زودرس می باشد که شما می توانید آن را در ماه آگوست برداشت کنید. در واقع مدت زمان برداشت میوه شلیل مغان پایان ماه تیر تا روزهای اولیه مرداد است.

آناتومی میوه شلیل مغان قرمز رنگ و شبیه آلو جنگلی بوده، به گونه ای می باشد که به راحتی می توان دو ماه آن را انبار کرد. ولی بسیاری از افراد که می خواهند از آن در روزهای سرد زمستان استفاده کنند، فرآورده های شلیل مغان را به صورت چیپس، کمپوت، مربا و عصاره نگهداری می کنند.

خرید نهال شلیل مغان

شما برای خرید نهال شلیل مغان باید به دنبال بهترین نژاد و کیفیت آن باشید تا مطمئن شوید در سال‌ های اولیه پربار باشد، برای این کار می توانید به سایت ما مراجعه کرده و مستقیما با نهالستان در ارتباط باشید.

قیمت نهال شلیل مغان

برای خرید نهال شلیل مغان از معتبر و شناخته ترین نهالستان شمال غرب کشور می توانید بدون هیچ واسطه ای به صورت مستقیم و حذف دلال ها به سایت زیر وارد شده، بعد از مقایسه قیمت نهال شلیل مغان و کیفیت آن اقدام به خرید کنید.

این نهالستان با عرضه و فروش نهال شلیل مغان سعی کرده، یکی از دغدغه های مهم خریداران را برطرف سازند. مهم ترین دغدغه کشاورزان خرید نهال شلیل مغان با کیفیت بالا و قیمت مناسب است که خوشبختانه شما در هر نقطه کشور می توانید به صورت غیر حضوری و اینترنتی سفارش دهید.

فروش نهال شلیل مغان طبق اصول و استاندارد سازمان جهاد کشاورزی بوده، تمامی نهال ها اصلاح شده می باشد، مشاوران این نهالستان تمام مشاوره و راهنمایی های لازم را در اختیار خریداران و‌ کشاورزان قرار می دهند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل مغان : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال