%56

نهال شلیل نکارد 9: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه :چین
شروع باردهی :چهار سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : دیر گلده
فاصله کاشت نهال : 3*3 متر
میزان باردهی در هکتار : 60 تن
ارتفاع از سطح دریا : تا ارتفاع 2500 متر
پایه نهال : پیوندی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :8 تا 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال شلیل نکارد 9

در سال‌های اخیر یکی از پرطرف ‌دارترین ارقام نهال میوه در میان باغداران برای سرمایه ‌گذاری کوتاه‌ مدت و طولانی‌ مدت نهال شلیل شلیل نکارد 9 بوده‌ است که در این مقاله قصد داریم به معرفی با بارزترین ویژگی‌های این نهال بپردازیم. نهال شلیل نکارد9 در دسته ارقام تجاری و زودبازده میوه محسوب می‌ شود. این نهال از گونه‌های پیوندی و اصلاح شده می‌ باشد که این عامل در میزان ارتفاع و باردهی این درخت بسیار مؤثر است. ازآن‌ جایی‌ که ژنوتیپ نهال شلیل نکارد 9 اصلاح ‌شده می‌ باشد، مناسب ‌ترین گزینه برای کاشت و احداث باغ شلیل است. این نهال نسبت ‌به ارقام شلیل سنتی و اصلاح ‌نشده از مقاومت بالایی در برابر سرما و خشکی برخوردار است و همین عامل باعث افزایش طرفداران این نهال در سال های اخیر شده‌است.

خاستگاه اصلی نهال شلیل نکارد 9

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید نهال شلیل نکارد 9 بومی چین می‌ باشد اما در سال‌های اخیر در ایران نیز به کشت آن پرداخته شده‌است زیرا این نهال بسیار زودبازده است و خرید آن توجیه اقتصادی بسیار بالایی برای باغدار خواهد داشت. نهال شلیل نکارد 9 دارای دو رقم متفاوت است که عبارت ‌اند از: نهال شلیل زودرس نکارد و نهال شلیل دیررس نکارد. تنها تفاوت این دو گونه در زمان برداشت میوه می‌ باشد. برای خرید نهال شلیل نکارد 9 می‌ توانید از طریق نهالستان برتر نهال اقدام کنید زیرا مجموعه ما هر دو گونه این نهال را با بهترین کیفیت عرضه می‌ کند.

 

پایه اصلی نهال شلیل نکارد 9

بهترین و به صرفه‌ترین روش تکثیر برای نهال شلیل نکارد 9 روش پیوند زدن از درخت مادر است. دقت کنید که در زمان پیوند زدن درختانی را انتخاب کنید که عاری از هرگونه آفت و بیماری باشند؛ درغیراین‌ صورت ممکن است نهالی که از پیوندک آن حاصل می‌ شود دچار انواع آفات و بیماری‌ها باشد‌.

ویژگی نهال شلیل نکارد 9

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که نهال شلیل نکارد 9 که بومی کشور چشم بادامی ها یا همان چین است چگونه به ایران راه یافته است؟ در پاسخ این سوال می‌ توان گفت که در طی سالیان طولانی خرید و فروش این نهال از این کشور انجام می‌ شد، سپس توسط دانش متخصصان ایرانی در این زمینه، نهال شلیل نکارد 9 در ایران تولید شد. بارزترین ویژگی این نهال پربازده بودن آن است. درصورتی‌که شما باغدار عزیز نهایت رسیدگی را نسبت به این نهال داشته باشید، می‌ توانید محصولی بسیار با کیفیت از آن دریافت کنید. میوه‌های شلیل نکارد بسیار درشت، آبدار و خوش‌رنگ و لعاب هستند که رنگ ظاهری آن‌ها تلفیقی از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد است.
آب و هوای مناسب برای کاشت

می‌ دانید که ارقام مختلف نهال شلیل در اقلیم‌های آب ‌و هوایی متفاوت کشت می‌ شوند، پس قبل‌از خرید نهال باید اقلیم آب ‌و هوایی منطقه خود را بدانید درغیراین‌صورت ممکن است نهال خریداری شده توسط شما، بازدهی مطلوب را نداشته باشد. مناسب ‌ترین آب ‌و هوا برای کاشت نهال شلیل نکارد 9 مناطقی با آب‌ و هوای گرم معتدل که تابستان‌ های نسبتاً گرم و زمستان‌هایی معتدل دارند می‌ باشد. مناطق پرباران و یا کم باران گزینه مناسبی برای کاشت این نهال نخواهند بود و تنها آب‌وهوای معتدل گرمسیری خاصه کاشت این نهال است.

فاصله مناسب برای کاشت

یکی از نکات بسیار مهمی که تمامی کارشناسان و مهندسان حوزه کشاورزی و باغداری به خریداران نهال و باغداران توصیه می‌ کنند این است که در زمان کاشت نهال، فاصله مناسب میان درختان را رعایت نمایند؛ زیرا این عامل به گردش اکسیژن در اطراف درختان کمک بسیار زیادی می‌ کند و مانع ابتلای نهال شما به انواع آفات و بیماری‌ها می‌ شود. ازآن‌ جایی‌ که نهال شلیل نکارد 9 غالباً رشد عرضی دارند، مناسب‌ترین فاصله برای کاشت آن‌ها 3*3 می‌ باشد. کاشت نهال در دریف ها ی منظم سبب زیبایی باغ شما و همچنین تسهیل در فرآیند داشت و برداشت محصول می شود.

نهال شلیل نکارد

خاک مناسب

طبق بررسی‌ های انجام‌شده توسط کارشناسان و مهندسان مجموعه برتر نهال مناسب‌ترین خاک برای کشت نهال شلیل نکارد 9، خاکی است که به اندازه کافی زهکشی شده باشد. خاک‌های اسیدی و سبک که امکان عبور آب را دارند مناسب ‌ترین خاک ها هستند. خاک مناسب، خاکی است که در صورت غرقاب شدن امکان تهویه به ریشه نهال را بدهد تا مانع پوسیدگی ریشه نهال شود. خاک‌های شنی برخلاف خاک‌های رسی بهترین گزینه برای کاشت این نوع نهال هستند. احداث باغ شلیل در مناطق بادگیر می تواند هزینه های شما را دو چندان کند پس در هنگام احداث باغ خود به این نکته توجه بسیار کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

دقت داشته باشید که پس‌از خرید نهال شلیل نکارد 9 مناسب ‌ترین زمان را برای کاشت آن انتخاب نمایید. گفتیم که این نهال تحمل سرماهای شدید زمستان را دارد؛ این در حالی است که فرآیند سرد شدن و برودت هوا باید به ‌صورت تدریجی رخ بدهد درصورتی ‌که کاهش هوا به‌ صورت ناگهانی باشد امکان خشک شدن ریشه نهال وجود دارد. در اقلیم‌های آب‌وهوایی که فصل بهار بسیار سردی را دارند، کاشت این نهال توصیه نمی‌ شود زیرا خود نهال تحمل سرمای ۲۰ درجه را دارد اما در فصل بهار که زمان جوانه زنی درخت است، شکوفه‌های آن تحمل دمای منفی ۲ را دارند و در هوای سردتر می ریزند.

کود مناسب برای نهال

درصورتی‌که شما باغدار عزیز به‌ دنبال مناسب‌ ترین نوع کود برای کوددهی به نهال شلیل نکارد خود می‌ باشید، بهتر است در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مناسب ‌ترین نوع کود و سازگارترین زمان برای کود دهی به این نهال آشنا کنیم. در میانه فصل پاییز تا انتهای فصل زمستان شما فرصت دارید که مرغوب ‌ترین نوع کود پوسیده دامی را برای باغ شلیل خود تهیه کنید. به ازای هر یک هکتار باغ شلیل پنج تن کود لازم دارید تا با پرداخت مبلغی کم به محصول دهی ۳ تا ۴ برابری برسید.

ارتفاع درخت در طول عمر

از آن جایی که اغلب گونه‌های نهال شلیل دارای ژنوتیپ پیوندی می‌ باشند، دارای ارتفاع کم نسبت‌به گونه‌های دیگر هستند و تحت عنوان درختچه از آن‌ها یاد می‌ شود اما برخی گونه‌های آن تا ارتفاع ۵ متر در طول عمر خود خواهند رسید. کم‌ارتفاع بودن درختان شلیل عاملی است برای افزایش بازدهی و محصول دهی این درخت. درواقع این ارتفاع کم می‌ تواند فرآیند برداشت میوه را با هزینه کم ممکن سازد از این‌رو نهال شلیل نکارد 9 در میان باغداران بسیار محبوب شده‌است.

هرس درخت

از جمله مهم ‌ترین اهداف باغداران از فرایند هرس کردن سالانه درختان شلیل، تولید شاخه‌های جوان ‌تر به‌منظور گل دهی و میوه دهی بیشتر است و از آن جایی که تربیت و باروری نهال شدید به روش جامی صورت می‌ گیرد بهتر است هرساله فرآیند هرس کردن را در فصل مناسب انجام دهید. اصولاً درخت شلیل نکارد 9 سه نوع شاخه مرکب، کاذب و ساده تولید می‌ کنند. شاخه‌های مرکب غالباً وظیفه تولید جوانه‌های رویشی و زایشی را دارند، شاخه‌های ساده تنها اقدام به تولید جوانه‌های رویشی کرده و شاخه‌های کاذب در امتداد شاخه‌ها جوانه‌های زایشی و در نوک شاخه‌ها جوانه‌های رویشی تولید می کنند که این کار مانعی برای رشد جوانه‌های رویشی می‌ شود. پس بهتر است در فرآیند هرس کردن شاخه‌های زاید نوک گیری شوند.

 

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

یکی از وظایف اصلی باغداران آماده‌سازی شرایط برای برخواستن درختان از خواب زمستانی می‌ باشد؛ زیرا نهال پس‌از برخواستن از خواب زمستانی برای رشد و شکوفه زایی آماده می‌ شود به‌همین منظور باید نیاز سرمایی نهال شلیل نکارد 9 را درفصل زمستان تامین کرد. نیاز سرمایی این درخت چیزی در حدود ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ ساعت در در دماهای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد است.

عمر مفید نهال

بهتر است بدانید که فرآیند نگهداری و کاشت نهال شلیل نکارد 9 فرایندی بسیار مقرون‌به‌صرفه و سود ده می‌ باشد. به‌همین منظور این نهال را جزء ارقام تجاری و زودرس بشمار می‌ آورند. از آن جایی که طول عمر نهال شلیل نکارد در حدود ده الی پانزده سال می‌ باشد با رسیدگی کامل و مطلوب به این نهال می‌ توانید در همین طول عمر کم بازدهی و سوددهی فراوانی از این نهال کسب کنید. به‌همین منظور شما باید خرید این نهال را از نمایندگی های معتبر فروش نهال شلیل نکارد 9 صورت دهید تا مطلوب ترین بازدهی را کسب کنید.

سن حیات نهال

یکی از عواملی که باعث کاهش سن حیات نهال می‌ شود کاشت آن‌ها در اقلیم‌های نامناسب است. در مناطقی که سرمای دیررس بهاره دارند بدلیل آسیب به شاخه‌های جوانه ‌زده رشد نهال متوقف می‌ شود و به شرایط استاندارد برای فروش نمی‌ رسد. میانگین سنی که برای نهال شلیل نکارد 9 در نظر گرفته شده‌ است، حداکثر ۲۵ سال می‌باشد.

میزان وزن هر میوه

هرساله با فرارسیدن فصل تابستان بسیاری از مشتریان چشم‌انتظار ورود ارقام مختلف شلیل به‌خصوص شلیل نکارد 9 به بازار هستند. شکل ظاهری و رنگ و لعاب این میوه بهترین تبلیغ برای آن خواهد بود. بافت میوه شلیل بسیار نرم و آبدار است و طعم آن بسیار شیرین و دل‌چسب، به‌گونه‌ای که این مشخصات باعث شده تا شلیل جزء گونه‌های تجاری و صادراتی میوه در ایران باشد. ارقام زودرس شلیل نکارد 9 بسیار درشت و آبدار هستند و وزن آن ها در حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ گرم است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

مکان‌یابی اراضی مناسب، ایجاد بستر کاشت مطلوب قبل‌از احداث باغ، جمع‌آوری اطلاعات میدانی درخصوص ph خاک و کودهای مناسب برای نهال، دسترسی مطلوب به منابع آب مورد نیاز و غیره از جمله شرایطی است که یک باغدار برای کاشت یک نهال باید در نظر بگیرد. توپوگرافی اراضی موردنظر نیز از جمله مهم‌ترین شرایط قبل‌از کاشت نهال است. مناسب ‌ترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال شلیل نکارد 9 تا ارتفاع 2500 متر است که هم‌تراز بودن زمین می‌ تواند مشکل‌ساز باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

معمولاً باغات شلیل را آفات و بیماری‌های زیادی تهدید می‌کند پس بهتر است برای کنترل و از بین بردن آن‌ها به‌صورت مداوم سم‌پاشی و کوددهی کنید بیماری‌هایی همچون پوسیدگی قهوه‌ای پیچ‌خوردگی برگ شلیل از جمله بیماری‌های مخل رشد درخت هستند که با فرایند قارچ کشی می‌توانید مانع آن‌ها شوید حشراتی همچون کنه‌ی عنکبوتی قرمز شده و کرم درخت شلیل نیز باعث صدمه دیدن باعث آسیب رساندن به میوه‌ی درخت می‌شوند که با استفاده از صابون‌های حشره کش که با استفاده از صابون ها و اسپری های حشره کش می‌توانید به عمر آن‌ها پایان دهید

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

نهال شلیل نکارد 9 از گونه‌های پربازده و سریع‌الرشد شلیل است که هزینه‌های جانبی رشد آن در مقایسه با ارقام دیگر بسیار مقرون‌به‌صرفه است. با توجه به شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی باغ شما به ازای هر 6۰۰ اصله درخت شلیل در هر هکتار می‌ توان انتظار برداشت بیش‌از ۶۰ تن محصول را داشت.

نهال شلیل نکارد

شروع باردهی محصول

گفتیم که نهال شلیل نکارد در دو گونه دیررس و زودرس در بازار موجود است. گونه دیررس آن چهار سال زمان می‌ برد تا پس‌از خرید نهال شلیل نکارد به میوه دهی و باردهی برسد اما گونه زودرس آن پس‌از گذشت یک‌سال از کاشت شروع به فرآیند باردهی محصول می‌ کند. برای کاهش زمان باردهی محصول بهتر است در فصل زمستان فرایند هرس کردن شاخه‌های ناخواسته درخت را آغاز نمایید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برای نهال شلیل نکارد 9 الزامی برای کاشت رقم مناسب گرده‌افشان وجود ندارد اما برای سرعت‌بخشی به فرایند گرده افشانی و همچنین بهبود کیفیت میوه‌ها بهتر است به ازای هر ۱۰ اصله نهال در هر هکتار زمین یک رقم نهال گرده‌افشان بکارید.

مدت آبیاری

مدت زمان آبیاری نهال شلیل در فصول مختلف سال متفاوت است در فصل‌های گرم سال که آب به‌سرعت در سطح خاک تبخیر می‌ شود، بهتر است آبیاری را با میزان بیشتری در فواصل منظم تری انجام دهیم و در فصل‌های معتدل سال همچون فصل بهار به ازای هر نهال بیست لیتر آب در هفته کافی است. سن نهال و وضعیت ریشه آن یکی از عواملی است که در میزان آبیاری تأثیر دارد، هر چه سن نهال بیشتر باشد به میزان کمتری آب نیاز دارد.

روش صحیح آبیاری

از آن جایی که نهال شلیل نکارد 9 نسبت ‌به گونه ‌های دیگر این میوه نسبت‌به خشکی و کم‌آبی مقاوم‌ تر است در زمان بارندگی بالا نیازی به آبیاری نیست و بهتر است نهال را به روش کشت دیم بکاریم.

زمان گلدهی درخت

در فصل بهار زمانی‌که نهال شلیل نکارد 9 از خواب زمستانی برخواسته شروع به فرایند گل دهی می‌ کند و در انتهای فروردین‌ ماه تمامی جوانه‌ها بر روی شاخه‌های جوان نهال با چشم غیر مسلح دیده می‌ شود.

زمان برداشت

در انتهای مردادماه به‌اصطلاح در چله‌ی تابستان میوه‌های نهال شلیل نکارد قابل برداشت می‌ شوند و این را می‌ توان از روی مشخصات ظاهری میوه متوجه شد. شلیل نکارد 9 قابلیت انبار شدن بسیار بالایی دارد به‌گونه‌ای که می‌ توان این میوه را به‌صورت کمی کال برداشت کرد زیرا در زمان بسته‌بندی و انبار شدن بافت نرم‌تری پیدا می‌ کند.

خرید نهال شلیل نکارد 9

تولید و فروش نهال شلیل نکارد 9 توسط نهالستان برتر نهال کار بسیار هوشمندانه‌ ای بود که توسط مهندس سعید قاسمی صورت گرفت. خرید یک نهال مرغوب با قیمت مناسب شرط اصلی برای موفقیت در احداث باغ است به‌ همین منظور می‌ توانید نهال ‌های بسیار با کیفیتی را از این مجموعه خریداری نمایید.

قیمت نهال شلیل نکارد 9

در صورتی‌ که در انتهای این مقاله تصمیم به خرید اینترنتی نهال شلیل نکارد 9 تضمین شده، گرفته‌اید به شما توصیه می‌ شود که در اسرع وقت با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا مشاورین ما در خصوص نحوه فروش و قیمت نهال شلیل نکارد 9 اطلاعت جامعی را در اختیارتان قرار دهند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل نکارد 9: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال