%19

نهال فندق بارسلونا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : اسپانیا
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 8 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق بارسلونا

یکی از اهداف کشاورزان رسیدن هرچه سریعتر به سرمایه اولیه است، برای همین به دنبال احداث باغ فندقی هستند تا سریعتر بتوانند سرمایه اولیه خود را به دست بیاورند، از این رو کارشناسان نهال فندق بارسلونا را برای کشاورزان معرفی می‌کنند چون در شرایط ایده آل این نهال سال اول گلدهی خود را آغاز کرده و زود بازده است، از خصوصیات نهال فندق بارسلونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال فندق بارسلونا و غیر بومی بوده و متعلق به کشور اسپانیا است.
  • طول عمر اقتصاد نهال فندق بارسلونا حداقل ۱۰۰ سال است.
  • نهال فندق بارسلونا نسبت به سرما مقاومت بیشتری نسبت نژادهای دیگر دارد.

نهال فندق بارسلونا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق بارسلونا

نهال فندق بارسلونا یک نهال غیر بومی بوده و اولین بار در کشور اسپانیا این نهال را شناسایی کرده‌اند، البته این نهال امروزه در مراکز معتبر تکثیر و به دست کشاورزان می‌رسد.

پایه اصلی نهال فندق بارسلونا

برای تولید نهال فندق بارسلونا روش‌های گوناگون وجود دارد، باغداران برای باغ حرفه‌ای بهتر لست این محصول را از نهالستان‌های معتبر تهیه کنند،در این مراکز برای تکثیر نهال فندق از آخرین روش و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود، پایه اصلی نهال فندق بارسلونا استفاده از روش قلمه و به صورت اصلاح شده تکثیر می‌شود، میزان باروری و سیستم دفاعی نهال فندق بر پایه قلمه چند برابر نهال بزری و سنتی است.

ویژگی نهال فندق بارسلونا

از ویژگی‌های مهم و قابل ذکر نهال فندق بارسلونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال فندق بارسلونا پایه کوتاه است.
  • نهال فندق بارسلونا رطوبت دوست است.
  • نهال فندق بارسلونا در هر هکتار ۶ تا ۸ تن میوه با کیفیت صادراتی تولید می‌کند.
  • سیستم دفاعی نهال فندق بارسلونا ابی است.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال فندق بارسلونا

قبل از خرید نهال فندق بارسلونا شرایط آب و هوای مناسب برای کاشت این درخت را در نظر بگیرید، هر چه میزان سازگاری این نهال با منطقه احداث باغ بیشتر باشد مطمئناً طول عمر اقتصادی طولانی و بازدهی بالایی را تجربه خواهد کرد، از آنجایی که نهال فندق بارسلونا یک نهال دیرگل و سردسیری است، بنابراین در مناطق معتدل و نیمه سردسیری مرطوب رشد مناسبی خواهد داشت.

در واقع اقلیمی که تابستان معتدل و زمستان ملایم بدون یخبندان دارند، بهترین آب و هوا برای احداث باغ فندق بارسلونا است، درخت جوان فندق نمی‌تواند دمای پایین تر از ۱۲ درجه را تحمل کند، علاوه بر آن درختان فندق بارسلونا نمی توانند بادهای دائمی و سرد را نیز تحمل کنند پس این مناطق مناسب به احداث باغ فندق بارسلونا نیست.

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق بارسلونا

رعایت نکردن فاصله کاشت باعث مشکلات جدی در بین درختان فندق می‌شود، ریشه ها از زیر زمین شاخه و برگ‌ها در قسمت‌های فوقانی با یکدیگر تلاقی پیدا کرده و عملکرد درخت را با مشکلی جدی روبرو می‌کند، از این رو حتماً قبل از خرید نهال فندق بارسلونا فاصله مناسب آنرا در مرحله نقشه کشی تعیین کنید، فاصله استاندارد جهت احداث باغ فندق بارسلونا در زمین‌های مسطح و شرایط ایده آل ۴ متر از یکدیگر است.

خاک مناسب کاشت فندق بارسلونا

قبل از اینکه توضیحاتی در مورد خاک مناسب برای کاشت نهال فندق بارسلونا ارائه دهیم، باید تاکید کنیم زمینی برای کاشت نهال فندق بارسلونا را انتخاب کنید که شیب آن کمتر از ۴۰ درجه باشد، از آنجایی که نهال فندق بارسلونا به صورت عمقی رشد می‌کند سفره های زیرزمینی موجود در منطقه باید حداقل پایین تر از ۲۵ متر از سطح خاک باشد.

pH خاک مناسب برای نهال فندق بین 7-5/5 واحد است و کارشناسان نهالستان زمان فروش نهال فندق بارسلونا این اطلاعات را در اختیار باغدار قرار می‌دهند، باروری درخت فندق تاثیر مستقیمی با زهکشی خاک دارد، هرچه ذهکشی خاک باغ شما بیشتر باشد و از ماندآبی جلوگیری کند، باعث سالم بودن درختان شما و تمرکز آنها بر روی باروری می‌‌شود.

نهال فندق بارسلونا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق بارسلونا

بهترین زمان سازگار و مناسب برای کاشت نهال ریشه دار فندق بارسلونا فصل پاییز بوده و با آغاز ماه آذر شروع می‌شود، کارشناسان گیاه پزشکی اعلام می‌کنند که برای فندق بارسلونا کاشت پاییزی درصد گیرایی بیشتری داشته و باعث می‌شود برای بهار سال آینده در زمین استقرار یافته و  دیشی آن ثابت شود.

البته دقت کنید تا قبل خواب زمستانی نباید نهال فندق بارسلونا را به محوطه باغ منتقل کرد و بهترین نشانه خواب زمستانی درختان ریزش برگ‌ها است، البته در برخی از مناطق کاشت زمستانی نیز رواج دارد، یعنی این عملیات نیمه دوم اسفند ماه نیز انجام می‌شود، ولی تحقیقات انجام شده نشان داده برای نهال فندق بارسلونا کاشت پاییزه تاثیر بهتری داشته است.

کود مناسب برای نهال فندق بارسلونا

باغدار در مرحله خاک ورزی باغ فندق بارسلونا با استفاده از حداقل ۴۰ الی ۵۰ تن کود حیوانی پوسیده زمینه باغ را آماده کاشت نهال فندق بارسلونا می‌کند، سال اول احداث باغ نهال‌های جوان احتیاج به کود دهی ندارند، چون عناصر مغذی در بستر خاک آماده بوده هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید.

ولی در سال‌های بعدی سالانه ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم کود حیوانی استفاده می‌شود و همراه با آنها از کود های شیمیایی نیز بهره می‌برند و می توان به کود نیترات آمونیوم یا اوره، کود اسید فسفریک و کود سولفات اشاره کرد، علاوه بر اینکه درختان را بارور تر می‌کند سیستم دفاعی درختان فندق را در برابر انواع آفات و بیماریه‌ا ارتقا می‌دهد.

ارتفاع درخت فندق بارسلونا در طول عمر

نژاد فندق کلاً یک نژاد پایه کوتاه است و درخت فندق بارسلونا از این قاعده مستثنا نیست، ارتفاع این درخت در طول اونش بین ۳ الی ۵ متر ثابت از همین انواع شده تا رسیدگی به این درخت در طول سال برای بارداران کار راحتی باشد.

هرس درخت فندق بارسلونا

درخت فندق بارسلونا را در زمان خواب آن عرس می‌کنند، البته زمان هرس درخت توجه داشته باشید تا فصل یخبندان نباشد، بنابراین اواسط فصل پاییز و اواخر فصل زمستان گزینه مناسبی برای هرس درخت فندق بارسلونا محسوب می‌شود، در سال‌های اولیه کاشت هرس به صورت سربرداری انجام می‌شود.

یعنی شاخه های جوان درخت را با فاصله ۶۰ الی ۸۰ سانتی سربرداری می‌کنند تا از رشد عمودی آن جلوگیری کرده در عوض شده جانبی داشته باشد، شاخه ها و پاجوش هایی که از تنه درخت رشد می‌کند را در ارتفاع پایین تر از نیم متر کلا حذف می‌کنند تا یک تنه واحد داشته باشد، بعد از هرس درخت استریل و زخم بندی و پانسمان شاخه ها فراموش نشود تا از نفوذ باکتری به درون بافت درخت جلوگیری شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق بارسلونا

نیازی سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق بارسلونا کمتر از ۸۰۰ ساعت است، این درخت اگر بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ ساعت در بازه دمایی کمتر از ۷ درجه قرار  بگیرد می‌تواند دوره سرمایی خود را تامین کند و با تامین کردن دوره سرمایی در فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد.

عمر مفید نهال فندق بارسلونا

از موارد تاثیر گذار بر روی قیمت نهال فندق بارسلونا می‌توان به طول عمر مفید و طلایی این نهال اشاره کرد، حداقل عمر مفید برای نهال فندق بارسلونا در نظر گرفتند ۱۰۰ سال پربار است، اکر سازگاری درخت فندق بارسلونا با محیط اطراف بیشتر باشد، باغدار می‌تواند ۱۰۰ سال پیاپی از برداشت پر محصول باغ فندق خود نهایت استفاده را ببرد.

سن حیات نهال فندق بارسلونا

سن حیات نهال فندق بارسلونا بیشتر از ۱۰۰ سال است، البته این رقم برای باغداران مهم نیست، چون بعد از به اتمام رسیدن دوره طلایی و اقتصادی نهال بارسلونا کیفیت و کمیت میوه های تولیدی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین باغدار بهتر است بلافاصله به فکر تغییر زیرساخت باغ خود باشد.

میزان وزن هر میوه درخت فندق بارسلونا

هر میوه درخت فندق بارسلونا بین ۷ تا ۱۰ گرم وزن دارد، یعنی در یک کیلوگرم فندق ۸۰ تا ۱۰۰ عدد میوه فندق بارسلونا جای می‌گیرد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت فندق بارسلونا

زمان فروش نهال فندق بارسلونا قبل از اینکه تاکیدی زیادی به ارتفاع سطح زمین شود، تاکید بر میزان رطوبت محل استقرار باغ دارند، این درخت می‌تواند در ارتفاع ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا رشد مناسبی داشته باشد، ولی زمانی باروری اقتصادی دارد که رطوبت آن بین ۶۰ تا ۸۰ درصد باشد.

مصونیت و مقاومت درخت فندق بارسلونا در برابر آفات و بیماری ها

یکی از دلایل پر‌فروش نهال فندق بارسلونا می‌توان به میزان مصونیت و مقاومت این درخت در برابر آفات و بیماری‌ها اشاره کرد، درخت فندق بارسلونا که در نهالستان‌های معتبر تکثیر شود سیستم دفاعی قوی دارد و می‌تواند در برابر انواع آفات مقابله کند.

اگر روتین سمپاشی آن به صورت استاندارد انجام شده همچنین در آبیاری باغ فندق توجه زیادی شود این عملکرد ارتقاء پیدا می‌کند، تغذیه درختان و آبیاری مناسب تاثیر بسزایی در مصونیت درخت فندق دارد، درخت فندق بارسلونا نسبت به خشکی حساس است، پس مناطقی که میزان رطوبت آنها کمتر از حد نصاب است باعث شیوع انواع بیماری‌ها در باغات فندق خواهد شد.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق بارسلونا در هر هکتار

با توجه به اینکه در هر هکتار حداقل ۶۰۰ اصله نهال فندق بارسلونا کشت می‌شود و هر کدام از این درختان بسیار پربار هستند، در شرایط ایده آل می‌توان گفت باغدار در یک هکتار می‌تواند بین ۶ تا ۸ تن میوه صادراتی و مرغوب برداشت کند و با توجه به قیمت فندق در بازار داخلی و خارجی این یک رقم قابل توجه برای کشاورزان است.

نهال فندق بارسلونا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شروع باردهی محصول درخت فندق بارسلونا

با توجه به رشد قوی و سریع درخت فندق بارسلونا باید بگوییم اگر کشت این نهال به صورت پاییزه انجام شود، در سال اول کاشت گل دهی درخت فندق بارسلونا آغاز می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق بارسلونا در صورت نیاز

یکی از مهمترین مواردی که کشاورزان باغ فندق باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند شناختن رقم مناسب برای گرده افشانی درخت فندق بارسلونا است، بهتر است انتخاب گرده افشان را در اختیار کارشناسان فروش نهالستان قرار دهید تا آنها با توجه به زمان گلدهی درخت فندق هدف، رقم گرده افشان را به شما معرفی کنند.

مدت آبیاری درخت فندق بارسلونا

از دلایل مهمی که باعث باروری درخت فندق بارسلونا می‌شود رعایت اصول آبیاری و حفظ رطوبت خاک و هوا است، البته قبلا نیز اشاره کردیم میزان رطوبت مناسب برای احداث باغ فندق بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است، اگر بارش باران به گونه باشد که در هر هکتار حداقل ۹۰۰ میلی متر آب مورد نیاز فندق بارسلونا را تامین شود، باغدار می‌تواند از روش دیم استفاده کند، منتهی در فصل گرم و تابستان توصیه می‌شود هر ۱۵ یا ۲۰ روز یکبار آبیاری این درخت را انجام دهید، تا از خشکی ریشه ها جلوگیری شود.

روش صحیح آبیاری باغ درخت فندق بارسلونا

برای آبیاری باغ فندق بارسلونا از روش نوین آبیاری تحت فشار بابلر استفاده کنید تا از هدر رفتن آب جلوگیری کرده همچنین هزینه مربوط به آبیاری باغات را کاهش دهد.

زمان گلدهی درخت فندق بارسلونا

از ویژگی‌های مثبت نهال فندق بارسلونا می‌توان به دیرگل بودن آن اشاره کرد، شکوفه های این درخت در برابر سرما مقاوم هستند، نیمه دوم فروردین زمان گلدهی این درخت است.

زمان برداشت میوه درخت فندق بارسلونا

با آغاز فصل پاییز زمان برداشت میوه درخت فندق بارسلونا آغاز می‌شود.

خرید نهال فندق بارسلونا

از دغدغه‌های مهم کشاورزان می‌توان به خرید نهال فندق بارسلونا به صورت تضمینی و با کیفیت بالا اشاره کرد، با کیفیت بودن یک نهال در واقع تضمین سرمایه کشاورز است، بنابراین باغداران باید نهالی را برای خرید انتخاب کنند که محصولات خود را با تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی ارائه دهند.

نهالستان‌های تولید کننده و با اعتبار مانند برتر نهال که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده‌اند، علاوه بر فروش تضمینی نهال فندق بارسلونا، مشاوره و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، در صورت وجود کوچکترین مشکل باغداران می‌توانند با مهندسین کشاورزی نهالستان تماس گرفته و سوالات خود را بپرسند.

قیمت نهال فندق بارسلونا

مراحل احداث باغ فندق بارسلونا به اندازه‌ای طولانی است که باغدار بهتر است تمامی تمرکز خود را برای طی کردن مراحل احداث باغ فندق قرار دهد پ مسئله قیمت نهال فندق و همچنین نحوه سفارش و خرید آن نباید ذهن کشاورز را مشغول کند، برای این موضوع حتما مراکز تولید کننده را برای خرید انتخاب کنید، باغدار با خرید اینترنتی و غیرحضوری می‌تواند مستقیم و بدون واسطه به این مراکز متصل شده و هزینه مربوط به دلالان و واسطه گرها  را حذف کند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق بارسلونا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال