%19

نهال فندق داویانا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : انگلستان
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1200 تا 3000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین و مقرون به صرفه‌ترین نهال فندق موجود در بازار آشنا کنیم؛ نهال فندق داویانا به سبب ارتفاع کمی که در طول عمر خود می‌گیرد جز مقرون به صرفه‌ترین ارقام نهال فندق به حساب می‌آید زیرا هزینه‌های نگهداری (کاشت داشت و برداشت نهال و همچنین رسیدگی به باغ را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و البته این مورد تنها یکی از خصوصیات مهم و ارزشمند این نهال است. در ادامه مقاله با دیگر خصوصیات این نهال پیوندی و زودبازده آشنا خواهیم شد.

نهال فندق داویانا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

نهال فندق داویانا نیز از دیگر گونه‌های غیر بومی نهال فندق است که شاهد کاشت و پرورش آن در اکثر نقاط کشور نیز هستیم اما خاستگاه اولیه و اصلی این گونه کشور انگلستان است که در ابتدا در دانشگاه کمبریج این گونه را مورد تحقیق گسترده قرار دادند و سپس در وسعت بالا تولید شد‌. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چه آگاهی از خاستگاه و مبدا اولیه نهال فندق چه اهمیتی دارد؟ آگاهی از خاستگاه نهال به باغدار کمک می‌کند که شرایط مشابه‌تر و مطلوب‌تری را برای پرورش نهال ایجاد کند.

پایه اصلی نهال

به سبب پیوندی بودن نهال فندق داویانا شما می‌توانید شاهد برترین ویژگی‌هایی که یک نهال فندق دارد باشید؛ زیرا برای تکثیر این رقم نهال از بهترین و مطلوب‌ترین شیوه تکثیر یعنی پیوند گونه بر پایه ارقام نهال مقاوم و پر بازده استفاده می‌کنند. روش قلمه زدن یکی از رایج‌ترین روش‌های تکثیر برای نهال فندق است که بسیار مقرون به صرفه اما اندکی زمانبر است به همین دلیل و البته به دلیل اصلاح گونه و رفع برخی نواقص باغداران از روش پرهزینه‌تر اما پربازده‌تر پیوند استفاده می‌کنند.

ویژگی نهال

اطلاع از ویژگی‌های بارز نهال فندق به ما کمک می‌کند که هر آنچه در خصوص این نهال باید بدانیم را در هنگام خرید نهال فندق داویانا تا مرحله کاشت و نگهداری را بدانیم و به بهترین نحو ممکن عمل کنیم. نهال فندق داویانا نهالی است با قدرت رشد بالا که در صورت کاشت در شرایط ایده آل بازدهی بسیار زیادی را برای باغدار خواهد داشت، همچنین این نهال به سبب دیرگل بودن و مقاومت بالا نسبت به سرما قابلیت کاشت در نواحی سردسیر را نیز خواهد داشت. برگ‌های این نهال شبیه به چاقوی نوک تیز و کشیده مشاهده می‌شود که در قسمت انتهایی دارای دندانه است و علی رغم سایر نهال‌های میوه، گل‌های آن پرچم زیادی دارند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

شاید بتوان گفت که اولین قدم در هنگام خرید نهال فندق دوایانا و کاشت و پرورش آن، پیش از آنالیز و بررسی کلی خاک منطقه، آنالیز و بررسی آب و هوای منطقه و بررسی سازگاری آن با شرایط مطلوب رشد نهال است. از آن جایی که نهال فندق نهالی رطوبت دوست است بهتر است در نواحی با زمستان‌های پربارش و خنک و تابستان‌های معتدل با تابش ملایم نور خورشید کاشته شود، پس اگر قصد خرید نهال فندق داویانا را دارید بهتر است اقلیم منطقه خود را با سازگاری این نهال و دامنه نوسانات دمایی متحمل نهال، مورد بررسی قرار دهید.

فاصله مناسب برای کاشت

یکی از نکات بسیار مهمی که ممکن است برخی باغداران به آن توجه کافی نداشته باشند این است که درختان فندق دارای ریشه‌های در هم تنیده و متراکمی (اصطلاحا پرریشه) هستند که در زیر خاک باید فضای مطلوبی برای رشد داشته باشند؛ به همین منظور توصیه می‌شود که به سبب تامین نیازهای حیاتی ریشه‌ها در زیر خاک و همچنین عدم ایجاد رقابت نوری درختان در طی دوره رشد خود حتما فواصل استاندارد ۳/۵ الی ۴ متری را در هنگام کاشت نهال رعایت نمایید.

خاک مناسب خاک

میزان فروش نهال فندق داویانا به سبب مقاومت و سازگاری بالا در انواع خاک‌ها بسیار بالاست اما بهتر است بدانید که این رقم نهال در خاک‌های باتلاقی با میزان رطوبت بیش از حد رشد و بازدهی مطلوبی نخواهد داشت و بهتر است در خاک‌های نیمه مرطوب و سنگین با قدرت نگهداری بالای آب همچون خاک‌های لومی شنی یا ماسه‌ای با ph 7 کاشته شوند تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین زمان مراجعه به مراکز فروش نهال فندق داویانا به منظور خرید فصل پاییز است، هر چند که برخی باغداران از فصل تابستان اقدام به پیش خرید نهال فندق داویانا می‌کنند. برای کاشت نهال نیز باید زمانبندی معین و سازگاری را مشخص نمایید پس از اوسط آبان ماه تا انتهای فصل زمستان که ریشه نهال در خواب زمستانه به سر می‌برد می‌توانید نهال ۵۰ سانتی متری را در خاک‌های ماسه‌ای که با خاکبرگ و پیت ماس ترکیب شده اند بکارید.

نهال فندق داویانا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال

شاید بتوان گفت که یکی از زیان آور ترین اقداماتی که برخی باغداران به منظور افزایش بهره وری از باغ خود انجام می‌دهند، کوددهی خودسرانه بدون مشورت با یک کارشناس و یا بدون بررسی نیاز خاک و گیاه به درختان باغ است. توصیه می‌شود که قبل از اقدام به کوددهی ابتدا نیاز درخت و همچنین کمبودهای خاک را مورد آزمایش قرار دهید و سپس تحت نظر یک کارشناس خبره شروع به کودهی کنید تا دچار خسارت نشوید. بهترین و سازگارترین نوع کود برای درختان فندق غیر بومی کودهای ازته یا کودهای ۲۰-۲۰-۲۰ و هیومیک اسید هستند.

ارتفاع درخت در طول عمر

با چند عمل ساده می‌توان به رشد بیشتر درخت فندق داویانا کمک نمود که یکی از آنها افزودن کود مناسب در زمان مناسب است اما در جهت کنترل ارتفاع درخت نیز باید سالانه عملیات سربرداری صورت گیرد تا از این طریق به کاهش هزینه‌های رسیدگی به باغ کمک نماییم؛ هر چند که درخت فندق در طول عمر خود تا حداکثر ارتفاع ۵ متری خواهد رسید و در شمار درختچه‌های میوه محسوب می‌شود.

هرس درخت

هرس کردن درختان فندق داویانا بیشتر شبیه به یک بازی است زیرا کاری سرگرم کننده، جالب اما بسیار مفید است که سبب کنترل ارتفاع درختان باغ و همچنین افزایش قدرت رشد و بازدهی آنها می‌شود‌. همان گونه که گفتیم به منظور افزایش قدرت رشد درختان باغ باید در فصل زمستان یا اویل بهار شاخه‌های اضافی و پایینی درخت را هرس نمایید تا فضا برای رشد شاخه‌های جوان‌تر و جدیدتر وجود داشته باشد و ارتفاع درخت نیز افزایش یابد. برخی باغداران تمایل به افزایش ارتفاع درختان ندارند زیرا احساس می‌کنند که هزینه‌های نگهداری درختان افزایش می‌یابند به همین منظور برای هرس کردن تنها به حذف پاجوش‌های اطراف درخت اکتفا می‌کنند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

اگر می‌خواهید در نواحی سردسیری با ارتفاع بیش از ۲۵۰۰ متری از سطح‌ دریا درختانی مقاوم در برابر سرما داشته باشید حتما نیاز سرمایی درختان فندق را متناسب و با توجه به ویژگی‌های درخت تامین نمایید. نیاز سرمایی نهال فندق داویانا با قرارگیری ۶۰۰ الی ۸۰۰ ساعته نهال در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد رفع خواهد شد و دیگر نگرانی از بابت خطر سرمازدگی نهال وجود نخواهد داشت.

عمر مفید نهال

یکی از دلایل افزایش قیمت نهال فندق داویانا در سال‌های اخیر بالا بودن عمر اقتصادی این گونه است که سودآوری بسیاری را برای باغدار به ارمغان خواهد آورد. لازم است بدانید که عمر مفید یک نهال مدت زمانی است که یک گونه شروع به باردهی اقتصادی می‌کند و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد و محصول دهی گونه توجیه اقتصادی داشته باشد را محاسبه می‌نمایند. عملکرد درختان فندق داویانا تا حداکثر ۵۰ سال توجیه اقتصادی خواهد داشت.

سن حیات نهال

اگر قصد دارید که سن حیات نهال فندق داویانا را تا حداکثر زمان ممکن یعنی بیش از ۶۰ سال فزایش دهید باید راهنمای جامع کاشت نهال فندق را مطالعه نموده و تمامی نکات را مو به مو رعایت نمایید. رعایت اصولی و قدم به قدم این امر به افزایش راندمان برداشت محصول و همچنین عملکرد بهتر درختان نیز کمک شایانی می‌کند.

میزان وزن هر میوه

میوه‌های پرخاصیت و پرطرفدار فندق دارای ظاهری گرد و کروی هستند که در تهیه بسیاری از خوراکی‌ها اعم کیک و شیرینی و دسر و از مغز آن به صورت خام یا بو داده در آجیل استفاده می‌کنند. وزن هر عدد فندق داویانا در حدود ۱۰ گرم خالص است که این میزان بدون پوسته سخت چوبی و پوسته سبز رویی فندق درشت و صادراتی داویانا محاسبه شده است.

نهال فندق داویانا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

به عقیده بسیاری از کارشناسان و باغداران، محدودیت خاصی برای کاشت نهال فندق داویانا وجود ندارد اما بهتر است در ارتفاع استاندارد و معینی از سطح دریا کاشته شود تا با قرار گیری در محیطی و اقلیمی صحیح و سازگار بیشترین بازدهی را داشته باشد. استاندارد‌ترین ارتفاع منطقه از سطح دریا، ارتفاع ۱۲۰۰ الی ۳۰۰۰ متری از سطح دریاست که نه تنها دارای آب و هوای مطلوب و سازگار با نهال است بلکه دارای تراکم متنوع پوشش گیاهی گسترده نیر هست.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

از جمله سوالات رایج در هنگام خرید و فروش نهال فندق داویانا، می‌توان به نحوه مدیریت و کنترل آفات و بیماری‌ها و همچنین افزایش مصونیت و مقاومت آنها اشاره نمود که در این قسمت از مقاله به تفصیل ب آنها خواهیم پرداخت. برخی حشرات همچون پروانه بلوط هستند که در فصل بهار به مغز فندق آسیب وارد می‌کنند و برای مقابله با آنها هم به روش شیمیایی یعنی استفاده از سموم و هم به روش طبیعی یعنی کاشت برخی گل‌‌ها مانند گل مروارید اقدام نمود‌. شپشک‌ها و شته‌ها نیز از دیگر حشرات خطرناک درختان فندق داویانا هستند و پس از آنها می‌توان به بیماری‌های قارچی و باکتریایی این گونه اشاره نمود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

برترین ویژگی که سبب افزایش قیمت نهال فندق داویانا در بازارهای داخلی و خارجی شده است عملکرد بالای درختان در واحد هکتار است؛ به گونه‌ای که سالانه بیش از ۸ تن محصول در هر هکتار زمین می‌توان برداشت نمود و با عرضه آن به بازار به سود بسیار خوبی دست یافت.

شروع باردهی محصول

بسته به شرایط اقلیمی و میزان رسیدگی‌هایی که یک باغدار مجرب و آگاه به مسائل نوین کشاورزی به باغ فندق خود می‌کند، در بازه زمانی سه الی ۵ سال ابتدایی کاشت نهال فندق داویانا می‌توان انتظار شروع باردهی درختان را داشت به گونه‌ای که بتوان از فروش محصول آن به کسب سود رسید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در این خصوص در وهله اول باید گفت که نهال فندق داویانا نهالی است که برای تسریع در فرآیند گرده افشانی آن نیاز به خرید و کاشت رقم گرده افشان وجود دارد اما نکته‌ی حائز اهمیت در این باره آن است که درختان را حتما به صورت خطی بکارید تا درختان با سرعت بیشتری و سطح کیفی بالاتری بارور شوند و نیاز کمتری به کاشت رقم گرده افشان باشد. توصیه شده است که به ازای هر ۱۵ اصله نهال کاشته شده به صورت خطی یک رقم نهال گرده افشان کاشته شود.

مدت آبیاری

به منظور سیراب نمودن نهال فندق در همان ابتدای کاشت لازم است تا گونه را حداکثر ۳ مرتبه در طی ۲۱ روز ابتدایی آبیاری نمایید به گونه‌ای که نهال کاملا سیراب شود و نیاز آبی آن مرتفع شود. در طی سال‌های ابتدایی کاشت نیز هر ۱۵ روز یکبار نهال را با شیوه‌ای صحیح آبیاری نمایید اما در طی سالیان بعدی رشد، زمانی که عملکرد نهال به توجیه اقتصادی رسید، فواصل آبیاری را می‌توان به هر ۲۰ روز یکبار کاهش داد.

روش صحیح آبیاری

در قسمت‌های قبلی مقاله گفته شد که نهال فندق داویانا گونه‌ای آب دوست و رطوبت دوست است اما این به معنی غرقاب کردن ریشه نهال نیست بلکه باید فواصل و شیوه آبیاری نهال را به گونه‌ای تنظیم نمود که سبب ایجاد آسیب به ریشه خسارت نشود پس باید متناسب یا نیاز گونه از شیوه‌های صحیح و مدرن آبیاری یعنی شیوه آبیاری قطره‌ای و یا شیوه آبیاری بارانی بهره گیری نمود.

زمان گلدهی درخت

دیرگل بودن ویژگی بارز این گونه نهال فندق است که سبب می‌شود میزان فروش نهال در نواحی معتدل و سردسیری نیز افزایش یابد. به کمک این ویژگی نهال می‌تواند مقاومت بسیار مقبولی را از خود در برابر سرماهای دیررس و شدید بهاره از خود بروز بدهد بدون این که کمترین آسیبی متوجه درختان شود.

زمان برداشت

بهترین موعد برداشت محصولات درختان فندق داویانا انتهای فصل تابستان است زیرا این گونه در شمار ارقام دیرگل و نسبتا دیررس است پس جهت ایجاد اطمینان از رسیدن میوه‌ها کافیست در انتهای شهریور ماه اقدام به برداشت میوه‌ها از سطح درخت نمایید و با توجه به ارتفاع نسبتا کم گونه می‌توان به کمک دست و با کمترین هزینه عملیات برداشت محصول را به اتمام رسانید.

نهال فندق داویانا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

با توجه به مشغله کاری افراد در سال‌های اخیر، خرید نهال فندق داویانا به صورت اینترنتی و غیر حضوری در سال‌های اخیر رواج بسیار زیادی داشته است و یکی از معتبرترین مراکز فروش نهال فندق داویانا به صورت اینترنتی در کشور نیز نهالستان بزرگ برترنهال است که با بیش از نیم قرن تجربه در این زمینه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای مشتریان و باغداران عزیز باشد. همچنین کارشناسان مجموعه در هنگام خرید نهال تمامی نکات لازم برای کاشت و نگهداری گونه جهت تاسیس باغ را به شما عزیزان گوشزد کرده تا شاهد بهترین عملکرد درختان خود باشید.

قیمت نهال

در صورت وجود هر گونه ابهام در رابطه با قیمت نهال فندق داویانا و همچنین لیست قیمت سایر ارقام نهال میوه می‌توانید از طریق‌ راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با مشاوران و کارشناسان ما ارتباط بگیرید. تمای ارقام نهال میوه و فندق موجود در نهالستان برتر نهال دارای شناسنامه سلامت و کارت گارانتی دو ساله هستند که خال مشتری را از این بابت آسوده کرده امکان خریدی بی دغدغه را فراهم می‌آورد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق داویانا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال