%19

نهال فندق دوجیفونی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1000 تا 2000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق دوجیفونی

برای اینکه باغدار بتواند در احداث باغ فندق دو جیفونی به موفقیت برسد بهتر است ابتدا مشخصات و خصوصیات بارز این نهال را به طور کامل شناخت سپس مراقبت بعد آن را به خوبی انجام دهد:

  • نهال فندق دو جیفونی می‌تواند بافت خاک سنگین را نیز تا حدی تحمل کند، ولی برای احداث باغ تجاری بهتر است قبل از مرحله انتقال نهال به محوطه باغ خاک ورزی آن را به خوبی انجام دهید.
  • نهال فندق دوجیفونی نیاز آبی کمتری داشته و در ماه دوبار آبیاری می شود.
  • نهال فندق دوجیفونی پربار است به طوری که در هر هکتار ۶ تا ۸ تن میوه فندق با کیفیت تولید می‌کند.

نهال فندق دوجیفونی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق دوجیفونی

نهال فندق دوجیفونی یک نهال غیر بومی است ولی باردهی بالای آن همچنین کیفیت میوه تولید شده باعث شده تا در بازار آجیل فروشی داخلی و خارجی مشتری زیادی داشته باشد، فروش تضمینی میوه فندق دوجیفونی باعث شده تا کشاورزان زیادی مشتاق خرید نهال فندق دوجیفونی و احداث باغ آن باشند.

پایه اصلی نهال فندق دوجیفونی

برای تکثیر نهال فندق دو جیفونی در نهالستان معتبر آن را بر پایه ی قلمه و به صورت اصلاح شده تکثیر می‌کند، کشاورزان به هنگام تهیه نهال فندق دوجیفونی توجه داشته باشند تا نهال فندق لیبل دار و شناسه دار را که بر پایه قلمی تولید شده باشد را تهیه کنند.

ویژگی نهال فندق دوجیفونی

از دیگر ویژگی نهال  فندق دوجیفونی که به هنگام احداث باغ فندق بهتر است آنها را بدانیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال فندق دوجیفونی یک نهال رطوبت دوست است و برای احداث باغ آن رطوبت منطقه بین ۷۰ تا ۸۰ درصد باشد.
  • نهال فندق دوجیفونی ارتفاع چندان زیادی نداشته و جزو درختان پایه کوتاه قرار گرفته است.
  • نهایی فندق دوجیفونی خاصیت خود زایی بسیار بالایی دارند و تا سال‌ها بدون مراقبت و نگهداری نیز می‌تواند به صورت خودرو رشد کنند، اگر بنا به دلایلی یک باغدار نتواند چندین سال به باغ سرکشی کند، بعد از ۵ الی ۶ سال خواهد دید این نه تنها درختان همان کیفیت قبلی را حفظ کرده و باردهی مناسب را دارد، بلکه تعدادی نهال جوان نیز رشد کرده است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق دوجیفونی

قبل از خرید نهال فندق دوجیفونی حتماً آب و هوای مناسب برای احداث باغ انرا شناسایی و بررسی کنید، هرچه سازگاری این درخت با منطقه بیشتر باشد مطمئنا احداث باغ آن برای باغدار کاملا سودآور خواهد بود، از نظر علم گیاه پزشکی مناطقی که دارای زمستان ملایم هستند و تابستان در آنجا خنک بوده برای احداث باغ مناسب است،  البته نهال اصلاح شد و بر پایه قلمه دوجیفونی می‌تواند مناطق نیمه سردسیری و نیمه گرمسیری را نیز تحمل کند، همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم مناطق خشک برای احداث باغ فندق واقعاً مناسب نیستند، حتما میزان رطوبت منطقه را مورد مطالعه قرار دهید.

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق دوجیفونی

فاصله‌ای برای کاشت درخت فندق دوجیفونی مناسب است که بعد از رشد نهال و رسیدن به  بلوغ و تکامل رشدی شاخه در یکدیگر تنیده نشوند، همچنین ریشه آنها در زیرزمین با یکدیگر تلاقی پیدا نکند، در فصل تابستان نور خورشید به تمامی قسمت‌های درخت فندق برخورد کند تا عمل فتوسنتز به خوبی انجام شود، در زمین مسطح از الگوی کاشت مربعی با فاصله ۴ متر استفاده می‌کنند در زمین های شیبدار با شیب ملایم استفاده از فاصله ۳*۴ متر مناسب است.

خاک مناسب برای کاشت فندق دوجیفونی

زمان فروش نهال فندق دوجیفونی شرایط خاک مناسب برای کشاورزی توضیح داده می‌شود، در زیر به چند مورد از شرایط مهم جهت احداث باغ فندق اشاره می‌کنیم:

  • برای داشتن رشد تجاری و حرفه ای نهال فندق باید آن را در خاک با زهکشی عمیق حداقل ۱.۵ تا ۲ متر کشت کنید، این درخت همان اندازه که رطوبت دوست است نسبت به ایستایی آب حساس بوده و باعث بیماری ریشه‌ی آن می‌شود.
  • نهال فندق دوجیفونی در خاک رسی سبک بهتر از خاک شنی سبک باردهی خواهد داشت بنابراین به میزان رس خاک توجه کنید.
  • محدوده ph برای کاشت نهال فندق دوجیفونی ۶ واحد است در واقع این درختان خاک کمی قلیایی را دوست دارند.
  • در زمان کاشت حتماً به سبک بودن خاک باغ توجه داشته باشید خاک های محدود کننده که مانع از تنفس ریشه درخت فندق است به عنوان خاک بازدارنده شناخته می شود.

نهال فندق دوجیفونی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق دوجیفونی

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق دوجیفونی نیمه اول آذرماه است، بازه زمانی که می‌توانید کاشت پاییزی درخت فندق دوجیفونی را تجربه کنید، در صورتی که باغدار در این بازی زمانی شرایط احداث باغ فندق را نداشت می‌تواند اواخر فصل زمستان نسبت به خرید نهال فندق و احداث باغ آن اقدامات لازم را انجام دهد، تنها نقطه که به هنگام انتقال نهال فندق به محوطه با باید به آن توجه داشته باشید این است که بلافاصله بعد از کاشت هوا طوفانی نشود، چون باعث جابجایی ریشه درختان و ایجاد تلفاتی برای نهال تازه کاشته شده خواهد شد.

کود مناسب برای نهال فندق دوجیفونی

در سال‌های اولیه احداث باغ، باغ فندق کوددهی چند زیادی احتیاج ندارد، چون در مرحله خاک ورزی کشاورز خاک را به اندازه کافی آماده سازی کرده است، در سال دوم تنها با استفاده از ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم کود دامی پوسیده در اطراف درخت فندق می‌توان خاک کنار آن را مغزی کرد، همچنین در سال اول باردهی نیز از کودهای نیتروژن دار استفاده نمی‌کنند، ولی در سال‌های بعدی با توجه به باردهی درخت استفاده از کودهای حاوی فسفر، پتاسیم و کلسیم باعث کمک به تغذیه درختان می‌شود.

ارتفاع درخت فندق دوجیفونی در طول عمر

درخت فندق دوجیفونی به صورت ژنتیکی ارتفاع چندان زیادی ندارد و شرایط ایده‌آل نهایت ارتفاع آن ۶ متر می‌رسد، باغدارات ایرانی برای رسیدگی بهتر ارتفاع آن را بین ۳ تا ۵ متر ثابت نگه می‌دارند چون برداشت میوه و هرس درخت در این ارتفاع راحت بوده و هزینه زیادی نمی‌خواهد.

هرس درخت فندق دوجیفونی

زمان مناسب برای هرس درخت فندق دوجیفونی زمانی است که این نهال را به محوطه باغ انتقال می‌دهند یعنی نیمه اول آذر ماه و نیمه دوم اسفند ماه برای سربرداری و اسکلت بندی فندق دوجیفونی بازه زمانی مناسبی است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق دوجیفونی

برای اینکه نهال فندق دوجیفونی بتواند زمستان سرد را به‌خوبی بگذرانند و گل‌های آن در برابر سرما مقاومت بیشتری از خود نشان دهد، باید یک دوره سرمایی لازم را سپری کند، نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق دوجیفونی  طبق تحقیقات انجام شده ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت بازه دمایی کمتر از ۷ درجه سانتیگراد است، تجربه و تحقیق نشان داده است، درختانی که این دوره سرمایی را گذرانده‌اند شکوفه هایشان مقاومت بیشتری در برابر سرما و شوک های هوایی از خود نشان می‌دهند.

عمر مفید نهال فندق دوجیفونی

عمر مفید نهال فندق دوجیفونی حداقل ۸۰ سال است، البته این رقم قابل تغییر است، در صورت سازگاری نهال با محیط زیست منطقه و مدیریت کشاورز این رقم افزایش پیدا می‌کند، ولی در غیر اینصورت متاسفانه تنها می تواند ۶۰ تا ۵۰ سال عمر مفید داشته باشد.

سن حیات نهال فندق دوجیفونی

سن حیات نهال فندق دوجیفونی مانند عمر مفید آن متغیر است، ولی معمولاً ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر از عمر مفید درخت است.

میزان وزن هر میوه درخت فندق دوجیفونی

هر میوه درخت فندق دوجیفونی بین ۵ تا ۸ گرم وزن دارد البته برای تعیین وزن آن باید رطوبت میوه فندق، وزن غلاف چوبی، وزن پوسته سبز رنگ و درصد روغن آن را نیز در نظر داشته باشید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق دوجیفونی

نهال فندق دوجیفونی در مزارع سطحی که ارتفاع زیادی از سطح دریا ندارد نمی‌توانند باروری اقتصادی داشته باشند، برای احداث باغ آنها بهتر است مناطقی را در نظر بگیرید که ارتفاع آن از سطح دریا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متر باشد، همچنین شیب این مناطق نباید بالاتر از ۴۰ درصد باشد، البته به هنگام تهیه درخت فندق باید رطوبت منطقه و میزان و بادخیز بودن آن را مورد بررسی قرار دهید، ورزش باد خشک و سرد باعث تلفات زیادی در بین درختان فندق می‌شود.

نهال فندق دوجیفونی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت درخت فندق دوجیفونی در برابر آفات و بیماری ها

اگر باغداران موفق شوند درخت فندق دوجیفونی را به صورت اصلاح شده و بر پایه قلمه از نهالستان معتبر خریداری کنند مطمئنا میزان مصونیت و مقاومت درخت فندق در برابر آفات و بیماری‌ها بالاتر خواهد برود، از مهمترین بیماری و آفت زدگی این درختان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سفیدک سطحی فندق: این بیماری عامل قارچی دارد و به صورت نقطه های سفید و زرد رنگ بر روی پوست میوه و برگ‌ها دیده می شود.

شپشک نرم تن: یک نوع حشره است که صرفاً با شیره درخت فندق به عمر خود ادامه می‌دهد این حشره ترشحات عسلی داشته که بر روی برگ و شاخه ها انباشته شده و مانع از فتوسنتز درخت می‌شود.

شته فندق: مهمترین خطر شته فندق انتقال بیماری های قارچی و باکتریایی از درختی به درخت دیگر است.

کنه جوانه خوار فندق: مهمترین محلی که کنه جوانه خوار فندق بر روی آن تاثیر می‌گذارد جوانه های تازه و ضعیف است، آنها باعث تغییر شکل ظاهری این جوانه ها می‌شوند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق دوجیفونی در هر هکتار

از دیگر دلایل پر فروش درخت فندق دوجیفونی می‌توان میزان باروری در هکتار اشاره کرد، این درختان قدرت باروری بالایی داشته و در شرایط ایده آل کشاورزی بدون استثنا  بین ۶ تا ۸ تن میوه با کیفیت و صادراتی تولید می‌کند که مورد پسند بسیاری از باغداران قرار گرفته است.

شروع باردهی محصول درخت فندق دوجیفونی

درخت فندق دوجیفونی قدرت رشد قوی دارد به طوری که در سال اول و دوم کاشت اولین جوانه های این درخت بر روی شاخه ها مشاهده شده و سال پنجم و ششم باردهی اقتصادی آن آغاز می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق دوجیفونی در صورت نیاز

با اینکه درخت فندق دوجیفونی دارای گل‌های نر و گل ماده بر روی شاخه‌ها است، ولی میزان ناسازگاری آن به اندازه بالا است که توصیه می‌شود باغداران از دو رقم گرده افشان برای باروری اقتصادی باغ خود استفاده کنند این درختان باید تناسب بالایی با درخت فندق هدف داشته و همزمان با آن گلدهی و شکوفایی خود را آغاز کنند.

مدت آبیاری درخت فندق دوجیفونی

درخت فندق دوجیفونی نیاز آبی کمتری دارد به طوری که به هر ماه دو بار آبیاری می شود.

روش صحیح آبیاری درخت فندق دوجیفونی

البته با توجه به نیاز آبی کمتر درخت فندق دوجیفونی باید خاطرنشان کرد باغدار باید با روش صحیح آبیاری این درخت آشنا شود، آبیاری قطره ای و نشتی علاوه بر اینکه از هدر رفتن آب جلوگیری می کند باعث نفوذ آب و رطوبت به لایه‌های زیرین خاک شده و ریشه های عمقی درخت سیراب می‌شود.

زمان گلدهی درخت فندق دوجیفونی

با آغاز فصل بهار زمان گلدهی درخت فندق دوجیفونی آغاز می ‌شود.

زمان برداشت میوه درخت فندق دوجیفونی

اواخر فصل تابستان زمان برداشت میوه درخت فندق دوجیفونی به پایان می‌رسد.

نهال فندق دوجیفونی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال فندق دوجیفونی

برای تهیه نهال فندق دوجیفونی و استعلام قیمت نهال فندق کافی است نهالستان‌های معتبر و تولید کننده مانند برتر نهال را شناسایی کرده و با کارشناسان آن در ارتباط باشید، خرید تضمینی نهال فندق کمک زیادی به کشاورزان می‌کند تا از تضمین سرمایه خود مطمئن باشند.

قیمت نهال فندق دوجیفونی

مطمئناً قیمت نهال فندق دوجیفونی برای باغدار بسیار مهم و تاثیرگذار است، ولی بهتر است نهال با کیفیت خریداری کنند و هیچگاه کیفیت نهال فندق را قربانی قیمت آن نکنند، البته باغداران با خرید مستقیم و اینترنتی با حذف واسطه ها می توانند این نهال را با قیمت اقتصادی تهیه کنند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق دوجیفونی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال