%19

نهال فندق سگروب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : ترکیه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 2200
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

با توجه به این که تولید میوه فندق در بازار از تقاضای آن کمتر است، مشخص است باغدار با احداث باغ میوه فندوق می‌توانند به درآمد کلان دست پیدا کند، به شرطی که نژاد انتخابی یک نژاد بازارپسند و تجاری باشد، در این مقاله قصد داریم نهال فندقی برای شما معرفی کنیم که مطمئنا با احداث باغ آن می‌توانید به کسب درآمد فراوان برسید، سیستم دفاعی نهال فندق  سگروب و نگهداری راحت از آن باعث محبوبیت این نهال در دین کشاورزان شده است:

  1. نهال فندق سگروب دیر گل است و در ارتفاعات بالای ۱۰۰۰ متر می توان آن را کشت کرد.
  2. باردهی بالایی دارد در هر هکتار حداقل ۶ تا ۸ تن باردهی مفید و با کیفیت دارد.
  3. نهال فندق سگروب زود بازده است.
  4. نهال فندق سگروب ریشه زایی قوی دارد.
  5. نهال فندق سگروب جزو ارقام تجاری قرار گرفته علاوه بر آن که میوه آن بازار پسندی بالایی دارد به خاطر راحتی نگهداری و کم هزینه بودن مراقبت سالانه آن بسیاری از باغداران کم تجربه به دنبال احداث باغ آن هستند.
  6. نهاد فندق سه گروپ رطوبت دوست است.
  7. در مناطقی که شیب آنها بیشتر از ۱۰ درصد است و نمی‌توان نهال میوه را کشت کرد، باغدار می‌تواند برنامه‌ای برای احداث باغ فندق داشته باشد.

نهال فندق سگروب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق سگروب

همیشه قبل از خرید نهال فندق اصالت نهال را مورد بررسی قرار دهید، نهال ‌های اصیل که در جهان شناخته شده‌اند برای احداث باغ تجاری و حرفه ای تاثیر گذار هستند، نهال فندق غیر بومی سگروب جزو نهال‌های اصیل و قدمت دار کشور ترکیه بوده و خاستگاه اصلی آن ارتفاعات کشور ترکیه است، با توجه به نزدیکی اقلیم کشور ایران با کشور ترکیه همچنین سازگاری بالای این نهال با اکثر مناطق کشور ایران باعث شده تا باغداران زیادی در دهه‌های گذشته به فکر احداث باغ تجاری باشند.

پایه اصلی نهال فندق سگروب

برای بازدهی سریع باغ فندق سگروب  بهتر است این نهال را از نهالستان‌هایی تهیه کنید که به تولید و فروش نهال فندق به صورت تضمینی می‌پردازند، در این نهالستان‌ها برای تکثیر نهال فندق از آخرین یافته های علم گیاه پزشکی استفاده می‌کنند، تکثیر نهال فندق سگروب بر پایه قلمه و به صورت اصلاح شده کمک زیادی به کشاورزان کرده‌اند تا باغ فندق خود را به صورت تضمینی احداث کنند.

ویژگی نهال فندق سگروب

نهال فندق سگروب چندین ویژگی و خصوصیت مهم و به خصوصی دارد که باعث علاقه کشاورزان به احداث باغ آن شده است از این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نهال فندق سگروب پایه کوتاه است.
  2. نهال فندق سگروب نیاز آبی کمتری دارد.
  3. طول عمر نهال فندق سگروب طولانی بوده و حداقل به ۸۰ سال می‌رسد.
  4. نهال فندق سگروب یک درخت تک پایه با گل‌های دوجنسه است، ولی برای باروری بهتر احتیاج به رقم گرده افشان دارد.
  5. نهاد فندق سگروب ریشه های افشان داشته و شکل ظاهری آن به صورت درختچه رشد می‌کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق سگروب

مناطقی که  می توان درخت فندق سگروب را در آنجا احداث کرد، وسیع است، این درخت دیر گل بوده و می‌تواند برودت هوا در فصل بهار را تحمل کند، بنابراین مناطق با اقلیم نیمه سردسیری و معتدل مکان مناسبی برای احداث باغ آن هستند.

البته نباید فراموش کنیم نهال اصلاح شده سگروب می‌تواند در مناطق نیمه گرمسیری نیز باردهی مناسب و اقتصادی داشته باشد، تنها مسئله ای که به هنگام راه اندازی باغ تجاری فندق باید توجه داشته باشید، درصد رطوبت این اقلیم‌ها است، رطوبت بین ۷۰ الی ۸۰ درصد از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی بازدهی تجاری نهال فندق سگروب است.

نهال فندق سگروب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق سگروب

زمان فروش نهال فندق سگروب گ کارشناسان نهالستان اطلاعات جامع و علمی در مورد فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق سگروب در اختیار شما قرار می‌دهند، رعایت کردن فاصله استاندارد تاثیر مستقیمی بر روی باروری درخت دارد به طور اصولی توصیه می شود فاصله ۴ متری را برای احداث باغ فلاحت در نظر بگیرید.

خاک مناسب برای کاشت درخت فندق سگروب

کشاورزانی که می‌خواهند در راه اندازی باغ فندق سگروب و کاملا تضمینی عمل کرده و مطمئن شوند درخت فندق آنها طول عمر طولانی خواهد داشت، قبل از خرید نهال فندق و انتقال آن به محوطه باغ باید مرحله خاک ورزی را به درستی انجام دهند، شرایط کاک مناسب برای کاشت درخت فندق بزرگ رو عبارتند از:

  1. برای راه اندازی باغ تجاری فندق حتماً خاک عمیق و در حد امکان خاک  نیمه عمیق را انتخاب کنید.
  2. خاک رسوبی یا خاک رسی و شنی با زهکشی بالا
  3. خاک نسبتاً اسیدی با ph ۶
  4. خاکی که در آن آهک فعال وجود نداشته باشد نهایت آهک فعال در محوطه باغ ۱۰ درصد است.
  5. خاک باتلاقی برای احداث باغ تجاری اصلا مناسب نیست.
  6. حتماً به تنفس ریشه درخت در زیر خاک فکر کنید، اگر اکسیژن رسانی به خوبی انجام نشود تولید میوه فندق را با چالش روبرو می کند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق سگروب

حتماً به فصل فروش نهال فندق سگروب و زمان مناسب و سازگار برای کاشت این درخت در فضای باز باغ توجه کنید، رعایت نکردن این مسئله باعث می‌شود تا باغداران تلفات زیادی برای نهال فندق داشته باشند، معمولاً برای کاشت درخت فندق ریشه لخت زمان خواب درختان را در نظر می‌گیرند.

البته یخبندان برای کاشت نهال فندق اصلا مناسب نیست، باغدار قبل از از شروع زمستان یعنی نیمه دوم آذر ماه یا بعد از پایان زمستان، نیمه دوم اسفند ماه عملیات کاشت نهال فندق سگروب را انجام دهد، البته باغدار باید اخبار آب و هوایی را دنبال کند تا در زمان کاشت وزش باد سرد و شدید جریان نداشته باشد، چون باعث تکان های شدید و مانع از استقرار ریشه می‌شود، در بیشتر مواقع توصیه شده هنگام کاشت نهال از قیمه جهت محافظت از نهال تازه استفاده شود‌

کود مناسب برای نهال فندق سگروب

همیشه توصیه شده زمان تهیه نهال فندق سگروب تنها قیمت نهال فندق را نپرسید، شناختن کود مناسب و سازگاری برای باغ فندق باعث می‌شود تا باغدار اصول کود دهی را رعایت کند، استفاده از کود دامی پوسیده، کود حاوی پتاسیم، کلسیم و نیتروژن برای مغذی کردن خاک بستر باغ تاثیر بیشتری دارد.

ارتفاع درخت فندق سگروب در طول عمر

به صورت ژنتیکی ارتفاع درخت فندق سگروب در طول عمرش در بهترین شرایط و مناطق سازگار به ۶ متر می‌رسد، البته با توجه به اینکه نهال فندق سگروب یک نهال وارداتی به کشور ما بوده و درصد سازگاری آن با اکثر مناطق کشور پایین تر است، پس می‌توان گفت حداکثر ارتفاع نهال فندق  غیر بومی سگروب ما بین ۳ الی ۴ متر بوده و همین ویژگی باعث محبوبیت نهال فندق در بین باغداران ایرانی شده است.

نهال فندق سگروب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت فندق سگروب

زمان هرس درخت فندق سگروب در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار انجام می‌شود، البته عملیات هرس باید قبل از بیدار شدن درختان به اتمام برسد، با توجه به اینکه منطقه احداث باغ بازه زمانی مناسب برای هرس درخت توسط کشاورز مشخص می‌شود، هرس درخت فندق با سربرداری شاخه‌های جوان آغاز شده و شاخه بیمار یا یخ زده  را به طور کلی حذف می‌کنند، در صورت اشکال درباره نحوه هرس درخت فندق و زمان بندی آن می‌توانید با کارشناسان نهالستان تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره لازم را دریافت کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق سگروب

چون نهال فندق سگروب بک نهال سردسیری است، بنابراین دوره سرمایی لازم برای خواب زمستانی کمی طولانی تر از نژادهای گرمسیری خواهد بود، به طور معمول  ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد می‌تواند سیستم دفاعی درخت فندق را در برابر یخبندان فصل زمستان ارتقا داده همچنین این درخت فصل بهار را با عملکرد بهتری آغاز می‌کند. ‌

عمر مفید نهال فندق سگروب

عمر طولانی و بالای ۹۰ سال از دلایل مهم و عمده تاثیر گذار بر روی قیمت نهال فندق سگروب است، چون کشاورز مطمئن است با صرف سرمایه اولیه حداقل ۸۰ تا ۹۰ سال سوددهی ثابت و منفعل از باغ فندق سگروب برداشت خواهد کرد.

سن حیات نهال فندق سگروب

سن حیات نهاد فندق سگروب بالاتر از ۱۰۰ سال است میزان سازگاری این درخت با محیط زیست منطقه همچنین مدیریت کشاورزی تاثیر زیادی بر روی این رقم دارد.

میزان وزن هر میوه درخت فندق سگروب

میوه درخت فندق سگ را بین ۵ تا ۱۰ گرم است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق سگروب

با واردات نهال فندق سگروب و تکثیر آن توسط نهالستان‌های معتبر و شناخته شده مشکلات کشاورزانی که باغات آنها در ارتفاعات قرار گرفته حل شده است، بسیاری از نهال‌های صندوق به خاطر حساسیت به سرما  نمی‌توان در ارتفاعات بالاتر از ۱۵۰۰ متر احداث کرد، ولی نهال فندوق سگروب ایت توانایی را دارد در ارتفاعات بالاتر نیز قابل کشت بوده و مشکلی برای درخت و باروری آن به وجود نمی‌آید، طبق تحقیقات انجام شده باغدار می‌تواند از ارتفاع ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ متر از سطح دریا این نهال را کشت کند.

مصونیت و مقاومت درخت فندق سگروب در برابر آفات و بیماری ها

بیماری و آفات مختلفی باغ فندق سگروب را مورد تهدید قرار می‌دهد، از مهمترین آنها می‌توان به بیماری قارچی سفیدک پودری،  پوسیدگی ریشه، کنه، شته، کرم‌ ریشه خوار و پروانه فری اشاره کرد، باغدار باید قبل از آلوده شدن درختان کارهای پیشگیرانه را انجام دهد تا از سالم بودن باغ خود مطمئن شود، ارتقاء سیستم دفاعی درخت تنها با کوددهی و آبیاری منظم امکان‌پذیر خواهد بود، همچنین بهتر است روتین سمپاشی درختان را حتی در یک مرحله فراموش نشود.

نهال فندق سگروب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق سگروب در هر هکتار

نهال فندق سگروب یک نهال تجاری و پربازده بوده و میزان باردهی و برداشت محصول این درهت هر هکتار حداقل بین ۶ الی ۸ تن میوه باکیفیت و صادراتی است، با توجه به قیمت جهانی میوه فندق و بازار پسندی بالای نژاد سگورب مشخص است مزرعه داران از خرید نهال فندق و احداث باغ آن رضایت کامل را خواهند داشت.

شروع باردهی محصول درخت فندق سگروب

اگر شرایط بازدارنده در مزرعه فندق سگروب ایجاد نشود دو سال پس از کاشت این درخت اولین گلدهی خود را آغاز می‌کند، در صورتی که احساس کردید باردهی درخت فندق به تعویق افتاده، حتما سعی کنید عوامل بازدارنده را شناسایی کنید، مهمترین علت زود بازده بودن نهال فندق علاوه بر ژنتیکی بودن این خصلت و نحوه تکثیر نهال و مهارت کشاورز است.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق سگروب در صورت نیاز

با توجه به اینکه نهال فندق سگروب تک‌پایه به همراه گل‌های دو جنسی است، ولی مشخص شده این درخت ناسازگاری بالایی دارد، پس باغدار برای ارتقاء کیفیت گرده افشانی شکوفه ها بهتر است از رقم گرده افشان استفاده کند، در مطالب بالا اشاره کردیم نهال فندق سگروب دیرگل بوده پس درخت گرده افشان باید همزمان با نهال فندق هدف گلدهی خود را آغاز کند.

با توجه به مطالعات انجام شده باغدار می‌تواند از نهال فندق نگرت به عنوان گرده افشانی استفاده کند، از هر نهال فندق یک ردیف مربوط به نهال گرده افشان است، اگر در یک همتار ۶۰۰ اصله نهال کاشته شود ۶۰ عدد آن گرده افشان و ۵۴۰ عدد آن نهال درخت فندق سگروب است.

مدت آبیاری درخت فندق سگروب

درخت فندق سگروب برای ارتقاء عملکرد خود احتیاج به رطوبت خاک دارد چ، وقتی این درخت جوان است هر هفته یکبار باید آبیاری آن انجام شود، بعد از گذشت ۵ الی ۶ سال، فاصله بین دو آبیاری را افزایش پیدا کرده و به ۱۵ روز می‌رسد، در فصل بهار، پاییز و زمستان نیاز آبی درخت کاهش پیدا کرده، ولی در فصل تابستان به خاطر گرما، طولانی بودن روز، وجود میوه بر روی شاخه‌ها آبیاری طبق روتین انجام شود.

روش صحیح آبیاری درخت فندق سگروب

استفاده از روش آبیاری نوین چ تحت فشار بابلر برای باغات فندق توصیه می‌شود.

زمان گلدهی درخت فندق سگروب

درخت فندق سگروب دیرگل است و نیمه دوم فروردین ماه گلدهی آن آغاز می شود.

زمان برداشت میوه درخت فندق سگروب

عملیات برداشت میوه فندق سگروب در دو یا سه مرحله انجام ده و اواخر فصل پاییز به پایان می‌رسد‌.

نهال فندق سگروب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال فندق سگروب

برای تهیه و خرید نهال فندق سگروب نهالستان‌های تولید و توزیع کننده این نهال را شناسایی کنید تا به صورت اینترنتی نهال فندق را به همراه کارت سلامت و کارت گارانتی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد نهالستان‌های محوزدار مانند برتر نهال علاوه بر فروش تضمینی مشاوره تخصصی خود را نیز رایگان انجام می‌دهند.

قیمت نهال فندق سرکوب

برای استعلام قیمت نهال فندق ختما از سایت مربوط به نهالستان‌های تولید کننده اقدام کنید تا بدون واسطه و به صورت مستقیم با کارشناسان نهالستان تولیدکننده در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق سگروب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال