%19

نهال فندق قزوین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 6 الی 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 15 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق قزوین

نهال فندق قزوین چندین مشخصه و خصوصیات دارد که باعث محبوب شدن آن در بین کشاورزان ایرانی شده است، از این رو بیشتر باغداران به دنبال احداث باغ فندق قزوینی هستند، این خصوصیات عبارتند از:

  1. مغز فندق قزوینی طعم شیرین به رنگ سفید شیری دارد.
  2. بیشتر افرادی که به دنبال روغن فندق هستند از میوه فندق قزوین استفاده می‌کنند چون درصد روغن آن زیاد است.
  3. نهال فندق قزوین زودبازده است و در نخستین سال کاشت باروری آن آغاز می‌شود.
  4. نهال فندق تعزیه پربار است.

نهال فندق قزوین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق قزوین

یکی از ارقام پر فروش نهال فندق در کشور ایران نهال فندق قزوین است، این درخت بومی کشور ایران بوده و به خاطر سازگاری بالا همچنین پربار بودن مورد پسند بسیاری از کشاورزان ایرانی قرار گرفته است، خاستگاه اصلی نهال فندق قزوین همانطور که از نامش مشخص است مربوط به استان قزوین و کشور ایران است، ولی به خاطر کیفیت بالای آن امروزه در کشورهای همجوار و کشورهای عربی نیز این نهال کاشته می‌شود.

پایه اصلی نهال فندق قزوین

به خاطر محبوب بودن نهال فندق قزوین در بین کشاورزان بسیاری از صاحبان نهالستان سعی کردند تا تکثیر نهال فندق قزوین را کاملا اصولی و منطبق با آخرین یافته‌های جهانی انجام دهند، بنابراین از نظر متخصصین نهال اصلاح شده گزینه مناسبی برای احداث بابت تجاری و مدرن محسوب می‌شود

ویژگی نهال فندق قزوین

  1. نهال فندق قزوین بر خلاف دیگر درختان زودرس است، معمولاً در اوایل ماه شهریور برداشت میوه آن به پایان می‌رسد، بنابراین مناطقی که زمستان طولانی مدت دارند کشاورزان می‌توانند با خرید نهال فندق قزوین و احداث با آن به یک درآمد مناسب برسند.
  2. نهال فندق قزوین طول عمر اقتصادی طولانی دارد به طوری که در شرایط مناسب کشاورز می‌تواند ۹۰ سال پیاپی از برداشت میوه آن بهره ببرد.
  3. نیاز آبی نهال فندق قزوین بسیار کم است.

سرمای پایین تر از منفی ۱۰ درجه باعث آسیب به درخت فندق قزوینی قزوین می‌شود، از نظر متخصصین این رقم نسبت به سرما حساس بوده و کشاورزان در ارتفاعات و مناطق سردسیری نمی‌توانند باغ فندق قزوین را احداث کنم.

نهال فندق قزوین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق قزوین

قبل از خرید نهال فندق قزوین حتما آب و هوای مناسب برای کاشت این درخت را مورد بررسی قرار دهید، طبق بررسی‌های انجام شده نهال فندق قزوین نسبت به سرما حساس است، مناطقی که زمستان آنها سرمای کمتر از منفی ۱۰ درجه دارند برای احداث باغ فندق قزوین مناسب نیستند.

در عوض این درخت می‌تواند تا گرمای بالاتر از ۴۰ درجه را به خوبی تحمل کند، بنابراین مناطق نیمه گرمسیری و مناطق معتدل گزینه مناسبی برای احداث باغ فندق قزوین است، البته اگر نهال فندق به صورت اصلاح شده و پیوندی بر پایه فندق وحشی تکثیر شود می‌توان در مناطق نیمه سردسیری با زمستان‌های خنک و کوتاه این میوه را کشت کرد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق قزوین

درخت فندق قزوین جثه کوچکی دارد، بنابراین فاصله‌ای که برای کاشت آن در محوطه باغ و زمین‌های مسطح در نظر گرفتند فقط ۴ متر است، اگر باغدار بتواند آن را اصولی انجام دهد نور آفتاب به تمامی نقاط آن تابیده در نتیجه از بروز بیماری جلوگیری می‌شود، البته درخت فندق قزوین برای لقاح شکوفه هایش احتیاج به گرده افشانی گروهی دارد، بنابراین فاصله بیشتر از ۴ متر باعث می‌شود تا گرده افشانی درختان را با اشکال روبرو شود.

خاک مناسب برای کاشت نهال فندق قزوین

زمان فروش نهال فندق قزوین کارشناسان نهالستان اطلاعات لازم و علمی در مورد خاک مناسب برای کاشت این درخت در اختیار باغداران قرار می‌دهند، به طور عمومی بهترین خاک برای راه اندازی باغ فندق زمینی با خاک شنی و رسی است که میزان زهکشی آن تا عمق ۲ متر ادامه داشته باشد، هرچه نفوذ پذیری خاک باغ بیشتر باشد به همان اندازه درخت فندق عمر طولانی و پرباری خواهد داشت.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق قزوین

البته نباید این نکته را فراموش کنیم که نهال فندق قزوین معمولاً در مناطق معتدل و مناطق نیمه سردسیری کاشته می‌شود بنابراین باغدار هنگام انتقال نهال به محوطه باغ دغدغه برودت هوا و سرما را ندارد، بهترین بازه زمانی برای کاشت درخت فندق نیمه اول ماه آبان همچنین نیمه دوم ماه اسفند است که جواب هنوز ریشه درختان از خواب زمستانی بیدار نشده است.

نهال فندق قزوین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال فندق قزوین

قبل از احداث باغ فندق قزوین توصیه می‌شود از کود دامی پوسیده در مرحله خاک ورزی استفاده کنید تا باعث مغذی شدن خاک اطراف درخت شود، ولی در سال‌های بعدی بهتر است کود حاوی کلسیم و کود اسید هیومیک استفاده کنید چون تاثیر به سزایی در تامین عناصر مورد نیاز درخت صندوق قزوین دارد

ارتفاع درخت فندق قزوین در طول عمر

از بارزترین مزیت درخت فندق قزوین در طول عمر آن می‌توان به ارتفاع کوتاه درخت اشاره کرد، ارتفاع بین ۴ الی ۵ متر دارد و باعث شده تا باغداران عملیات داشت و برداشت را به راحتی و بدون دردسر انجام دهند، مطمئناً برداشت میوه فندق از درخت پایه کوتاه بسیار راحت‌تر خواهد بود، همچنین باغدار برای نگهداری و مراقبت از آن احتیاج ندارد هزینه زیادی را صرف کند.

هرس درخت فندق قزوین

یکی از درختانی که هرس کردن آن برای کشاورزان بسیار راحت بوده درخت فندق قزوین است، چون ارتفاع چندان بلندی نداشته و همچنین شاخه و برگ‌های اضافی ندارد، تنها کاری که کشاورزان برای هرس درخت فندق قزوین می‌کند این است که در اواخر زمستان شاخه های یخ زده و بیمار را شناسایی و آنها را حذف کنند، همچنین شاخه هایی که به صورت علفی رشد کرده و بار نمی‌دهد را شناسایی کرده و قطع کنند، چون این شاخه ها نه تنها تاثیری در باروری ندارد بلکه بیشترین تغذیه درختان را انجام می‌دهد، هرس فرم دهی برای زیبایی درخت فندق قزوینی انجام می‌شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق قزوین

درخت فندق قزوینی مانند دیگر نژادهایش جزو درختان گرمسیری قرار گرفته است، نیاز سرمایی چندان طولانی مدت ندارد، کافی از این درخت ۲۰۰ تا ۸۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد تا نیاز سرمایی خود را برطرف سازد بنابراین در مناطق نیمه گرمسیری که زمستان چندان طولانی مدت و خنکی ندارند می‌توانند به راحتی با خرید نهال فندق قزوینی و احداث باغ آن به یک کسب درآمد مناسب برسند.

عمر مفید نهال فندق قزوین

از دیگر دلایل پر فروش نهال فندق قزوین می‌توان به عمر مفید این نهال اشاره کرد، اگر باغدار بتوانند مراحل کاشت، داشت و برداشت این درخت را کاملا اصولی و بر اساس یافته های گیاه پزشکی انجام دهد همچنین میزان سازگاری درخت با شرایط محیط زیست منطقه اطراف بیشتر باشد، باعث می‌شود تا نهال فندق قزوین حداقل ۹۰ سال عمر و باردهی مناسبی را تجربه کند.

سن حیات نهال فندق قزوین

مهمترین عاملی که بر روی سن حیات نهال فندق قزوین تاثیر مثبتی دارد و باعث طولانی شدن این رقم می‌شود نحوه تکثیر این نهال است، معمولاً نهال‌های بذری و سنتی طول عمر کمتری دارند، ولی نهالی که در نهالستان‌های معتبر به صورت اصلاح شده و پیوندی بر پایه فندق وحشی تکثیر می‌شود مقاومت بالایی در برابر ناملایمتی‌ها از خود نشان داده و طول عمر آن نیز افزایش پیدا می‌‌کند، به طور معمول طبق تحقیقات انجام شده نهال‌های پیوندی حداقل ۱۰۰ سال عمر می‌کنند.

میزان وزن هر میوه درخت فندق قزوین

میوه درخت فندق قزوین جزو میوه های سنگین وزن و درشت فندق قرار گرفته است به طوری که هر عدد از میوه فندق قزوین ما بین ۱۰ تا ۱۵ گرم وزن دارد، البته یک سوم وزن پوسته چوبی بوده و مابقی به مغز آن مربوط می‌شود همچنین ۱۰ درصد آن مربوط به روغن فندق است.

نهال فندق قزوین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق قزوین

به هنگام تهیه درخت فندق قزوین تنها قیمت نهال فندق را بررسی نکنید بلکه میزان سازگاری این درخت با محیط زیست و اطراف را نیز مورد بررسی قرار دهید تا اطمینان کنید که با کاشتن این نهال در منطقه شما سرمایه شما تلف نمی‌شود، همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم نهال فندق نسبت به سرمای کمتر از ۱۵ درجه سانتی‌گراد حساس بوده و باعث کاهش عملکرد آن می‌شود.

از نظر تخصصی زمین‌هایی که هم رده با شهر قزوین هستند گزینه مناسبی برای راه اندازی باغ فندق تزیینی است، البته نهال‌های اصلاح شده و پیوندی می‌توانند در ارتفاعات کمتر نیز به راحتی رشد کنند به شرطی که دارای زمستان چندان سردی نباشد، بنابراین بهترین گزینه برای احداث باغ فندق قزوین ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری از سطح دریا است.

مصونیت و مقاومت درخت فندق قزوین در برابر آفات و بیماری ها

یکی از مهمترین نکاتی که بر روی قیمت نهال فندق تاثیر بسزایی دارد میزان مصونیت و مقاومت درخت فندق در برابر آفات و بیماری‌ها است، مثلا نهال با کیفیت و اصلاح شده که مقاومت بالایی در برابر بیماری از خود نشان می‌دهد و به صورت تضمینی به دست کشاورزان می‌رسد قیمت بالاتری خواهد داشت، البته علاوه بر نژاد و نحوه تکثیر، مدیریت کشاورزی نیز در ارتقاء سیستم دفاعی درخت فندق تاثیر مثبتی می‌گذارد؛ از مهمترین بیماری‌هایی که باعث دردسر کشاورزان می‌شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالانن
  • سوسک چوب خوار فندق
  • زنبور
  • پروانه برگ خوار فندق
  • کرم سفید ریشه
  • بیماری باکتریوز
  • شانکر عمیق و سطحی پوستی
  • گلوسپوریوم
  • مونیلیا
  • بوتریتیس

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق قزوین در هر هکتار

از دیگر مواردی که باعث محبوبیت نهال فندق قزوین در بین کشاورزان ایرانی و همچنین کشاورزان کشورهای اطراف شده است میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق در هر هکتار است، باید بگوییم درخت فندق قزوین بسیار پربار بوده به طوری که با رعایت کردن اصول باغداری می‌توان در هر سال حداقل بین ۶ الی ۷ تن میوه با کیفیت و صادراتی برداشت کرد، برای محصولات خشکبار این رقم قابل توجه است و با توجه قیمت آن در بازار نشانگر ارزشمند بودن باغ فندق قزوین است.

شروع باردهی محصول درخت فندق قزوین

درخت فندق یک درخت زودبازده است، به طوری که اولین سال کاشت معمولاً باروری این درخت آغاز می‌شود در صورت عدم باروری مشکلی از جانب نحوه رسیدگی کشاورز و یا شرایط محیط زیستی وجود دارد، بهتر است باغدار بلافاصله این مشکلات را شناسایی و نسبت به حل آنها اقدامات لازم انجام دهد

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق قزوین در صورت نیاز

با آنکه بیشتر نژاد درخت فندق خود بارور بوده و تک پایه است، ولی درخت فندق قزوین برای باروری احتیاج به رقم گرده افشان دارد، معمولاً توصیه می‌شود از هر به درخت هدف حتماً یک عدد درخت گرده افشان کاشته شود از نظر تخصصی نهال فندق جنگلی گزینه مناسب برای گرده افشانی است، چون گلدهی آن همزمان با گلدهی درخت فندق  آغاز می‌شود.

نهال فندق قزوین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مدت آبیاری باغ درخت فندق قزوین

شرایط استاندارد آبیاری باغ درخت فندق قزوین باعث می‌شود تا عمر اقتصادی آن افزایش پیدا کرده و میزان باوری نیز ارتقاء پیدا کند، از نظر تخصصی بهتر است نهال فندق قزوین را در ماه دوبار آبیاری کنید، رعایت فاصله ۱۵ روزه برای آبیاری این درخت کاملا مناسب و تاثیر بسیار مثبتی دارد.

روش صحیح آبیاری درخت فندق قزوین

برای رعایت کردن استاندارد آبیاری بهتر است روش صحیح آبیاری باغ فندق قزوین را شناسایی کنید، آبیاری قطره ای گزینه مناسبی برای باغ فندق قزوین محسوب می شود.

زمان گلدهی درخت فندق قزوین

درخت فندق قزوین معمولاً اوایل فصل بهار گلدهی خود را آغاز می‌کند.

زمان برداشت میوه درخت فندق قزوین

زمان برداشت میوه درخت صندوق نزدیک با به پایان رسیدن فصل تابستان به اتمام می‌رسد.

خرید نهال فندق قزوین

با توجه به محبوبیت میوه فندق در بین مصرف کنندگان همچنین نگهداری راحت و بدون دردسر نهال فندق باعث شده تا باغداران زیادی به فکر احداث باغ تجاری و مدرن فندق قزوین باشند، از نظر اقتصادی این نهال هزینه کمتری را برای نگهداری لازم دارد.

ولی به خاطر تناژ بالای میوه تولیدی باعث سودآوری ملان برای باغدار می‌شود، از این جهت توصیه می‌شود که کشاورزان برای احداث باغ فندق حتماً از کارشناسان و متخصصین ماهر در این زمینه کمک بگیرند، نهالستان‌های تولید کننده مانند برتر نهال که مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده‌اند گزینه مناسبی برای خرید نهال و دریافت مشاوره هستند.

نهال فندق قزوین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیمت نهال فندق قزوین

جهت استعلام قیمت نهال فندق قزوین کافی است به سایت اینترنتی نهالستان معتبر مراجعه کرده و با کارشناسان آنها در ارتباط باشید، برای تعیین قیمت نهال فندق موارد زیادی تاثیرگذار هستند از جمله موارد عبارتند از:

  • نحوه تکثیر و عرضه نهال فندق قزوین
  • ضمانتی بودن نهال عرضه شده

بهتر است برای احداث باغ تجاری کیفیت نهال را قربانی قیمت ارزان آن نکنید، با خرید از نهالستان‌های مجوز دار می‌توانید بهترین نهال را با تضمین قیمت و تضمین کیفیت خریداری کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق قزوین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال