%19

نهال فندق ماکادمیا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

98,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 الی 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 1200
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 7 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر

ناموجود

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق ماکادمیا

کشاورزانی که باغات آنها در مناطق گرمسیری قرار گرفته است و به دنبال یک نژاد سازگار با این مناطق هستند بهتر است با ویژگی و خصوصیات نهال فندق ماکادمیا آشنا شوند، از نظر متخصصین میوه فندق ماکادمیا جزو گرانترین میوه ها و کیفیت بسیار بالایی دارد و همین امر باعث محبوبیت در بین کشاورزان شده است:

  1. رقم نهال فندق ماکادمیا جزو رقم تجاری و پرفروش در کل دنیا است.
  2. سازگاری این رقم با اکثر مناطق کشور ایران بالا بوده مخصوصاً مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری برای کاشت برای راه‌اندازی باغ فندق ماکادمیا مناسب است.
  3. در نهالستان‌های معتبر نهال فندق ماکادمیا را به صورت قلمه تولید می‌شود.

نهال فندق ماکادمیا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق ماکادمیا

نهال فندق ماکادمیا یکی غیر نهال بومی بوده و خاستگاه آن مربوط به کشور آمریکا است، از لحاظ ظاهری و ارتفاع کمی متفاوت تر از نژادهای دیگر بوده و میوه تولیدی درخت فندق ماکادمیا درست و با کیفیت است، این نهال با مناطق گرمسیری کشور ایران سازگاری بیشتری پیدا کرده از اینرو مورد توجه کشاورزان ایرانی قرار گرفته است.

پایه اصلی نهال فندق ماکادمیا

باغداران به هنگام خرید نهال فندق ماکادمیا و احداث باغ آن باید به پایه اصلی آن توجه زیادی داشته باشند، هدف اصلی از باغ تجاری رسیدن هر چه سریعتر به درآمد کلان است، تکثیر نهال فندق ماکادمیا تاثیر خیلی زیادی در رسیدن به این هدف دارد، از سه روش متفاوت برای تکثیر نهال فندق ماکادمیا استفاده می‌کنند.

باغدار در پایه بذری و سنتی حداقل باید ۵ الی ۶ سال منتظر اولین بار درخت فندق باشد، بر پایه قلمه این انتظار به ۳ سال کاهش پیدا می‌کند.

ویژگی نهال فندق ماکادمیا

  • طول عمر اقتصادی نهال فندق ماکادمیا طولانی و حداقل ۱۰۰ سال است.
  • ارتفاع نهال فندق به ماکارونی کمی بلندتر از نژادهای دیگر و معمولا بین ۵ تا ۱۲ متر ارتفاع دارد.
  • نهال فندق ماکادمیا نسبت به سرما حساس بوده و تنها می‌تواند سرمای منفی ۵ درجه تحمل کند.
  • نهال فندق ماکادمیا در مناطقی که بارش آنها متوسط است می‌توان به صورت دیم کشت کرد.

نهال فندق ماکادمیا بر پایه پیوندی و اصلاح شده زود بازده است.

نهال فندق ماکادمیا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال فندق ماکادمیا

زمان فروش نهال فندق ماکادمیا کارشناسان در مورد آب و هوای منطقه احداث باغ فندق را از کشاورزان به دست می‌آورند تا میزان سازگاری این نهال با منطقه را مشخص کنند، در علم گیاه پزشکی بهترین مناطق برای کاشت درخت فندق ماکادمیا که سازگاری بیشتری با آن دارد مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است، البته در مناطق معتدل نیز می‌توان این نهال را کشت کرد، منتها فراموش نکنید، نهال فندق ماکادمیا برای ارتقاء کیفیت میوه های تولیدی احتیاج به نور خورشید دارد، همچنین این نهال نسبت به باد حساس بوده وزش باد در زمان بارداری باعث ریزش میوه های آن می‌شود، پس هنگام احداث باغ حتماً از درختان بادشکن استفاده کنید.

فاصله مناسب برای کاشت نهال فندق ماکادمیا

برای مشخص کردن فاصله مناسب کاشت نهال فندق ماکادمیا ابتدا باید شرایط محیط زیستی باغ فندق را مورد بررسی قرار دهند، نهال فندق ماکادمیا برای میوه دهی احتیاج به آفتاب دارد، ولی در مکان‌هایی که نور مستقیم باعث سوزاندن شاخه می‌شود.

در این مناطق توصیه شده نهال فندق ماکادمیا را کمی نزدیک به یکدیگر کشت کنند تا مانع از نفوذ بیش از حد اشعه خورشید شود، در زمین های مسطح استفاده از الگوی کشت مربعی ۴ متر گزینه مناسبی است، ولی در شرایط خاص و زمین شیبدار توصیه شده از الگوی کاشت مستطیلی با ابعاد ۳ در ۴ متر استفاده کنند.

خاک مناسب برای کاشت فندق ماکادمیا

مقاومت نهاد فندق ماکادمیا در برابر انواع ملایمتی ها به اندازه‌ای بالا است، می‌تواند در هر نوع خاکی رشد کند، ولی برای احداث واحد تجاری حتماً خاک بستر باغ غنی و زهکشی مناسب داشته باشد، از نظر علم گیاه پزشکی کمی اسیدی بودن کمک زیادی به درخت فندق ماکادمیا می‌کند، در عوض این درخت به هیچ عنوان نمی تواند شوری خاک را تحمل کند، باغداران در مرحله خاک ورزی توصیه می‌شود از ماسه و پلیت استفاده کنند، هر چه کیفیت خاک بستر باغ  بیشتر باشد به همان اندازه کیفیت و تناژ تولیدی افزایش پیدا می‌کند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق ماکادمیا

چون نهال فندق ماکادمیا را در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کاشت می‌کنند، در این مناطق زمستان کوتاه و خنک است، پس باغدار دغدغه برودت هوا و شب‌های یخبندان در فصل زمستان را ندارد، چون درخت فندق ماکادمیا نسبت به سرمای زمستانی بسیار حساس بوده و باعث تلف شدن درختان باغ فندق می‌شود، دو بازه زمانی متفاوت برای احداث باغ فندق ماکادمیا وجود دارد:

  • نیمه دوم آذر ماه بعد از به خواب رفتن ریشه‌ها به خواب زمستانی
  • نیمه دوم اسفند ماه قبل از بیدار شدن ریشه ها از خواب زمستانی

کود مناسب برای نهال فندق ماکادمیا

از آنجایی که قبل از کاشت نهال فندق ماکادمیا در بستر خاک با استفاده از کود دامی خاک را مغذی می‌کنند، بنابراین باغداران مطمئن باشند در سال اول این درخت احتیاج به کود طبیعی یا کود شیمیایی ندارد، ولی از سال دوم زمانی که ریشه ها رشد خود را آغاز کردند و توانستند جایگاه خود را در بستر خاک تثبیت کنند بهتر است در سال دوباره از کود استفاده کنند:

  • کود اول بهار برای کمک به گلدهی و لقاح شکوفه‌ها است.
  • کود اول پاییز برای ارتقاء سیستم دفاعی نهال فندق در برابر انواع آفات و یخبندان است.
  • به طور معمول استفاده از کودهای NPK مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

نهال فندق ماکادمیا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع درخت فندق ماکادمیا در طول عمر

ارتفاع درخت فندق ماکادمیا کمی بلند تر از نژادهای دیگر است، ولی همچنان جزو درختان پایه کوتاه قرار گرفته، ارتفاع این درخت از ۵ الی ۶ متر متغیر بوده و کشاورزان سعی می‌کنند ارتفاع آن را ۶ متری ثابت نگه دارند، درخت فندق ماکادمیا در رشد جانبی باروری بهتری دارد.

هرس درخت فندق ماکادمیا

شاخه های عمودی درخت فندق ماکادمیا و همچنین شاخه های علفی نه تنها میوه و بار تولید نمی‌کنند بلکه مواد مغذی این درخت را استفاده کرده و باعث افت میوه تولیدی و کیفیت آنها می‌شوند، حتما این شاخه ها را قطع کنید بهترین زمان هرس درخت فندق ماکادمیا اواخر فصل زمستان است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق ماکادمیا

یکی از مواردی که زمان فروش نهال فندق ماکادمیا متخصصین بر روی آن تاکید دارند، نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی این درخت است، از آنجایی که نهال درخت فندق ماکادمیا یک نهال گرمسیری است، بنابراین دوره سرمایی کوتاه مدتی داشته و به راحتی می‌تواند خواب زمستانی خود را برطرف کند، تنها ۲۰۰ الی  ۸۰۰ ساعت در بازه دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد می‌تواند جوابگوی دوره سرمایی لازم برای نهال فندق باشد، با گذراندن این دوره نهال فندق ماکادمیا می‌تواند باروری مناسبی در فصل بهار تجربه کند.

عمر مفید نهال فندق ماکادمیا

عمر مفید و اقتصادی نهال فندق ماکادمیا حداقل ۱۰۰ سال است، یعنی ۱۰۰ سال متوالی باردهی اقتصادی باغ فندق برای باغداران تضمینی است، برای مراقبت از درختان و ثابت کردن طول عمر اقتصادی و طلایی نهال فندق باغدار حتما قبل از خرید نهال فندق سازگاری آن با منطقه را بررسی کند، چون شرایط آب و هوایی محیط اطراف تاثیر خیلی زیادی بر روی عمر مفید نهال دارد.

سن حیات نهال فندق ماکادمیا

سن حیات نهال فندق ماکادمیا بالاتر از ۱۰۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت فندق ماکادمیا

میوه درخت فندق ماکادمیا ۷ تا ۱۰ گرم وزن دارد که ۳۰ درصد وزن مربوط به غلاف چوبی و تقریباً پنج درصد آن مربوط به روغن فندق است داشتن مغز پر و سفید یکی از ویژگی‌های اصلی میوه این درخت است، بخاطر همین  کشاورزان زیادی بدون در نظر گرفتن قیمت نهال فندق به دنبال سفارش این نهاد و احساس با آن هستند تا به سود مناسب برسند.

نهال فندق ماکادمیا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق ماکادمیا

همانطور که اشاره کردیم نهال فندق ماکادمیا نسبت به سرمای فصل زمستان حساس است، مناطقی که زمستان سرد دارد و برودت هوا در آنجا زیاد بوده بهتر است از نهال های سردسیری برای احداث باغ فندق استفاده کنند بهترین ارتفاع از سطح دریا برای راه اندازی باغ تجاری و حرفه‌ای از ارتفاعی ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ متری از سطح دریا است.

مصونیت و مقاومت درخت فندق ماکادمیا در برابر آفات و بیماری ها

اصلی ترین موردی که بر روی قیمت نهال فندق ماکادمیا تاثیر مثبتی می‌گذارد میزان مصونیت و مقاومت این درخت در برابر آفات و بیماری‌های گوناگون است، مسلما نهال اصلاح شده و پیوندی ماکادمیا مقاومت بیشتری در برابر آفات از خود نشان می‌دهد و مدیریت کشاورز نیز تاثیر بسزایی در برابر این مقوله دارد میزان حساسیت نهال فندق ماکادمیا نسبت به نژادهای دیگر در برابر این آفات کمتر است، مهمترین آفات باغات فندق عبارتند از:

  • تریپس ها
  • کنه ها
  • شته
  • کرم چوبخوار
  • پوسیدگی ریشه
  • شانکر

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق ماکادمیا در هر هکتار

نهال فندق ماکادمیا جزوه درختان تجاری و پربار قرار گرفته است، به طوری که با مهیا کردن شرایط ایده آل هر باغدار می‌تواند حداقل ۵ تا ۷ تن میوه با کیفیت برداشت کند، با توجه به قیمت میوه فندق در بازار و همچنین صادرات این محصول به کشورهای خارجی مشخص است باغداران صاحب باغ فندق از احداث این باغ راضی هستند.

شروع باردهی محصول درخت فندق ماکادمیا

زود بازده بودن نهال فندق ماکادمیا دلیل اصلی پرفروش نهال فندق است، ولی به هنگام تهیه نهال این درخت دقت داشته باشید که از مراکز معتبر اقدام کنید، چون نهال اصلاح شده و پیوندی که بر پایه فندق وحشی تولید شده می‌تواند در سال دوم کاشت باروری خود را آغاز کند، نهال‌هایی که بر پایه بذری و یا قلمه تکثیر می‌شوند مدت زمان زیادی احتیاج دارند تا باردهی خود را شروع کنند.

رقم مناسب درخت فندق ماکادمیا برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال فندق ماکادمیا برای گرده افشانی احتیاج به رقم گرده افشان ندارد ولی در احداث باغ تجاری حتماً از نژادهای دیگر برای ارتقاء گرده افشانی و لقاح شکوفه ها استفاده می‌کنند، کشاورزان باید نهالی را انتخاب کنند تا همزمان با درخت فندق ماکادمیا شکوفه دهی خود را آغاز کند، مطمئنا گرده افشانی استاندارد و مناسب باعث باروری بیشتر درختان تجاری ماکادمیا خواهد شد.

مدت آبیاری باغ درخت فندق ماکادمیا

مدت آبیاری باغات جوان فندق ماکادمیا متفاوت است، باغدار در سال اول کاشت لازم است خاک باغ را حداقل تا ۶۰ درصد مرطوب نگه دارد، منظور از مرطوب بودن خیس بودن بیش از حد خاک نیست! چون باعث پوسیدگی ریشه می‌شود، در سال اول لازم است هر دو یا سه روز یکبار آبیاری باغ را انجام دهید.

ولی از سال بعدی که ریشه‌ها رشد کرده و ضخیم تر شدند فاصله آبیاری را به ۷روز برسانید، چون درخت دو ساله بهتر می‌تواند خشکی خاک را تحمل کند، ولی بعد از رسیدن به بلوغ باغدار می‌تواند درماه تنها دوبار آبیاری انجام دهد، اگر بارش سالانه باران در منطقه مناسب باشد، بهتر است از کشت دیمی استفاده کنند.

نهال فندق ماکادمیا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

روش صحیح آبیاری باغ درخت فندق ماکادمیا

در مناطقی که بارش سالانه باران استاندارد است معمولا از کشت دیم استفاده می‌شود و باغدار به آبیاری احتیاج ندارد، در صورت احتیاج به آبیاری بهترین گزینه استفاده از آبیاری قطره ای یا آبیاری شیاری است تا از هدر رفت آب جلوگیری شود، همچنین بهتر است سطح خاک را مالچ پاشی کنید تا رطوبت خاک را تا طولانی مدت حفظ کند.

زمان گلدهی درخت فندق ماکادمیا

با آغاز فصل بهار زمان گلدهی درخت فندق ماکادمیا آغاز می‌شود، این درخت زود گل است بنابراین کاشت آن در مناطق سردسیری توصیه نمی شود.

زمان برداشت میوه فندق ماکادمیا

معمولاً با آغاز فصل پاییز زمان برداشت میوه فندق ماکادمیا آغاز می‌شود از لحاظ ظاهری زمانی که پوست فندق شروع به ترک خوردن کرد بهتر است برداشت آن را شروع کنید، همچنین ۲۴ ساعت بعد از برداشت محصول پوسته سبز رنگ را از میوه فندق جدا کنید تا باعث کپک زدگی و افت کیفیت آن نشود.

خرید نهال فندق ماکادمیا

برای تهیه و خرید نهال فندق ماکادمیا کافی است نهالستان تولیدکننده و مجوز دار مانند برتر نهال را شناسایی کنید، با مراجعه به سایت اینترنتی می‌توانید با کارشناسان فروش نهالستان مستقیماً در ارتباط بوده و این محصول را با قیمت مناسب خریداری کنید.

نهال فندق ماکادمیا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیمت نهال فندق ماکادمیا

جهت استعلام قیمت نهال فندق ماکادمیا به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و از کارشناسان نهالستان درخواست کاتالوگ کنید و یا می‌توانید سوالات خود را از آنها به صورت مستقیم بپرسید.

1 دیدگاه برای نهال فندق ماکادمیا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. ناشناس

    نهالستان برتر بهترین نهالستان ایران هست، تمام نهال هایی که برای من فرستادن عالی بود، ممنونم از پرسنل خوب و مودب برتر نهال

    • برتر نهال

      تشکر لطف دارید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال