%19

نهال فندق مورل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : اسپانیا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 6 الی 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 12 الی 15 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

از بین ارقام متنوع و گسترده نهال فندق می‎توان به یک رقم نسبتا تجاری و خوب اشاره کرد که کاشت آن به شدت به باغداران عزیز توصیه خواهد شد نهال فندق مورل دارای میوه‎های کوچک و نسبتا گرد است که پوست قسمت بیرونی این رقم فندق روشن و براق بوده و تا حدودی و درصد نسبتا بالایی با دست شکننده است و در ضمن در کنار کوچک بودن مغز این نوع فندوق دارنده طعمی شیرین و خوشمزه و معطر است و به طور کلی دارای طرفدارهای زیادی بوده و مصرف تازه خوری این فندق نسبتا خوب است.

نهال فندق مورل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

نهال فندق مورل یک رقم اسپانیایی است و برای اولین بار هم در کشور اسپانیا آن هم در تپه‏های فالست و واندالوس در استان تاراگون کاشته و پرورش داده شده است و بعدها درر کشورهای دیگر به خصوص در کشور عزیز و بزرگمان ایران غالبا به صورت دیم کاشته و پرورش داده شده است و در اکثر نهالستان‏ها به خصوص در نهالستان برتر نهال کاشته و در مقدار بالا تولید شده و خرید نهال فندق مورل در مقدار بسیار بالا صورت گرفته و خرید و فروش این رقم هم در میزان بالا نیز صورت گرفته است.

پایه اصلی نهال

بهتر است برای کاشت این رقم نهال فندق از پایه‏های مناسب جهت کاشت نهال فندق استفاده کنید و مطمئن باشید که رشد نهال فندق بیشتر و بهتر شده و باعث شده مقدار محصولات نهال فندق مورل بیشتر و با کیفیت‏تر شود و بتوانید بخش عظیمی از محصولات این رقم نهال فندق را به کشورهای دیگر صادر کرد و با فروش نهال فندق مورل می‏توان سود بیشتری را به دست آورد و سرمایه خود را بیشتر کرد و تعداد نهال‏های فندق خود را هم افزایش داد.

ویژگی نهال

از بهترین و شاخص‏ترین ویژگی‏های این رقم نهال فندق مقاومت و استقامت بالای آن در برابر سرما و یخبندان است و این ویژگی باعث از بین نرفتن نهال فندق مورل در سرما و زمستان‏های طولانی و سرد شد و از دیگر ویزگی‏های این رقم نهال فندق مناسب بودن قیمت نهال فندق مورل در سایر نهالستان‏ها و نهال فروشی‏ها به خصوص نهالستان برتر نهال که با نیم قرن تجربه خود تولید کننده اکثر نهال‏ها بوده و به همین خاطر دارنده پایین‏ترین قیمت نهال فندق است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال فندق مورل غالبا در آب و هوای سردسیری نیز کاشته و پرورش داده شده و به دلیل مقاومت بالای درخت در برابر سرما دارای رشد بسیار خوب و مناسبی است البته این نهال فندق در اکثر آب و هواها و موقعیت‎های جغرافیایی کاشته شده اما در شرایط آب و هوایی سرد و کوهستانی دارای عملکرد بهتری است و میوه‏ها و محصولات این رقم نهال فندق هم در چنین آب و هوا و شرایط ویژه‎ای کیفیت بهتری خواهد داشت.

فاصله مناسب برای کاشت

رعایت کردن فاصله مناسب جهت کاشت نهال فندق مورل در جذب نور خورشید توسط نهال فندق بسیار مناسب بوده است و مشخص شده فاصله 4 در 4 متر کاشت نهال‎های فندق مورل از هم دیگر است البته لازم است بدانید این مقدار فاصله در اراضی دارای شیب ملایم و بادگیر کمی کمتر و در حدود 3 در 4 متر خواهد بود که در هر صورت این کار باعث دریافت نور بیشتری خواهد شد و دریافت نور بیشتر عملیات فتوسنتز را بیشتر کرده و در نهایت باردهی را هم بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

نهال فندق مورل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب کاشت

خاک‏های رسی شنی و دارای عمق و نفوذ پذیری مناسب برای نهال فندق مورل مناسب است و این موضوع کاملا مشخص است که قبل از کاشت نهال فندق مورل سنجیدن و آزمایش کردن نوع خاک بسیار کار مهم و پر اهمیتی است زیرا اگر خاک کاشت نهال فندق شما مناسب نهال فندق شما نباشد باعث آسیب رسیدن و تخریب جبران ناپذیر به نهال فندق شما خواهد شد که در نهایت محصولی هم نداشته و سرمایه خودتان را هم از بین خواهید برد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال فندق مورل معمولا بعد از دوسال پس از کاشت شروع به محصول دهی خواهد کرد و در میزان بسیار بالایی این رقم نهال فندق باردهی دارد اما فقط در دیر بازده است اما به محض محصول دهی مقدار آن در میزان بسیار بالا است البته تمام این موارد تنها زمانی به درستی و دقیق اتفاق می‎افتد که نهال فندق شما در زمان مختص به خود و سازگار خودش کاشته شود پس لازم است باغداران در هنگام خرید نهال فندق مورل دقت فرمایند.

کود مناسب برای نهال

اگر هر باغداری در کنار خاک مناسب نهال فندق از کودهای مناسب و دامی پوسیده در هنگام کاشت نهال فندق مورل استفاده کنند هم باعث رشد بیشتر و هم موجب بالا رفتن کیفیت محصولات نهال فندق مورل خواهد شد که این موضوع روی قیمت نهال فندق مورل بی تاثیر نخواهد بود و حتی می‏تواند کمی افزایش قیمت داشته باشد و باعث سودآوری و صادرات محصولات و میوه‏های فندق مورل به سایر کشورها و شهرها شود.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع نهال فندق مورل در طول عمر خود نسبتا خوب و بلند بوده و کلا این رقم نهال فندق در دسته نهال‏هایی با ارتفاع نسبتا بلند است و ارتفاع و قامت این نهال فندق به شکلی نیست که برداشت محصولات آن مشکل باشد بلکه درخت خوبی بوده و برداشت محصولات این رقم نهال فندق آسان و راحت بوده و در صورت خیلی بلند بودن ارتفاع نهال فندق برداشت محصولات آن توسط ماشین آلات انجام خواهد شد و در کل ارتفاع این درخت در طول عمر خود در حدود 5 الی 6 متر خواهد بود.

هرس درخت

بهترین کار در حق هر نهالی از جمله نهال فندق مورل هرس کردن شاخ و برگ آن در زمانی مناسب و مساعد خواهد بود زیرا هم باعث رشد بیشتر و بهتر نهال شما خواهد شد و هم باعث دریافت نور بیشتر توسط نهال فندق شما خواهد شد و در ضمن هنگام خرید این رقم نهال فندق از مراکز فروش نهال فندق مورل تمامی این توضیحات به شما باغدار عزیز خواهد داده شد به خصوص نهالستان برتر نهال با داشتن کارشناسان مجرب و متخصص.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال فندق مورل برای گلدهی و جوانه زنی نیاز به گذراندن دوره سرمایی مناسب دارد و به طور کلی این رقم نهال فندق توانسته در 100 الی 800 ساعت سرما در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد تحمل کند و بعد از این دوره به خوبی شروع به گلدهی خواهد کرد همچنین با گذراندن این دوره مقاومت نهال فندق شما در برابر سرما و یخبندان نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد.

عمر مفید نهال

نهال فندق مورل دارای عمر مفید و پر سودی برای باغداران عزیز خواهد بود و در ضمن با کاشت این رقم نهال فندق توانسته به مدت طولانی سود به دست آورند، در کل عمر مفید این رقم نهال فندق در حدود 50 الی 55 سال است که این عدد برای هر باغدار و کشاورزی حائز اهمیت بوده و در نتیجه باعث پیشرفت در باغ خودش خواهد شد.

نهال فندق مورل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

سن حیات نهال

مفید بودن میزان عمر این حیات غالبا به نحوه نگهداری و محیط کاشت نهال فندق مورل شما بر خواهد گشت و هر چه این میزان مراقبت بیشتر باشد مقدار سن حیات این نهال فندق بیشتر خواهد شد و تعداد سال‎های خیلی بیشتری را به شما باغداران عزیز سود خواهد داد و در کل به نفع شما و باغتان است.

میزان وزن هر میوه

محصولات نهال فندق مورل کوچک و گرد بوده و این فندق با پوست خود در حدود 7 الی 9 گرم وطن داشته و بیشترین درصد آن را هم مغز این فندق تشکیل داده است که در حدود 2 الی 8 گرم است که مقدار بسیار خوبی بوده و به دلیل طعم خوب و رنگ سفید و شفاف این فندق روز به روز قیمتش بالاتر رفته است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع از سطح دریا برای نهال فندق مورل در حدود 100 الی 2000 متر است که بهترین کار رعایت اصولی این مقدار در هنگام کاشت نهال فندق مورل است که در صورت عدم رعایت آن نیز به مرور زمان درختان فندق شما آتش گرفته و می‎سوزد و به همین شکل خسارت جبران ناپذیری را به باغ و سرمایه‎تان وارد خواهد کرد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

درختان فندق با وجود مقاومت و استقامت بسیار بالا در برابر آفات و بیماری‏های مخرب اما باز هم درصد بالایی آسیب پذیر بوده و در صورت سم پاشی نکردن به موقع و سالانه نهال فندق شما ممکن است آسیب ببیند و به طور کامل از بین برود و به شما باغداران غزیز با یک سهل انگاری کوچک خسارت جبران ناپذیر وارد کند و حتی تمام سرمایه شما در این کار را از بین ببرد پس لطفا در سم پاشی‎های نهال‎های خود دقت لازم را داشته باشید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

نهال فندق مورل با وجود اینکه یک رقم دیر گل و دیر بازده است اما از دومین سال پس از کاشت خود در مقدار بسیار بالا و زیاد محصول داده و باردهی اقتصادی خود را آغاز خواهد کرد، نهال فندق مورل یک رقم کاملا تجاری بوده و در حدود 6 الی 7 تن قادر است سالیانه محصول بدهد که از لحاظ اقتصادی رقم تجاری و خوبی بوده و برای باغداران هم مفید و دارنده درصد بالایی سود خواهد بود پس خرید و کاشت این رقم نهال فندق که جنبه اقتصادی بالا داشته و تجاری بوده بسیار توصیه می‎شود.

شروع باردهی محصول

همان طور که گفته شد نهال فندق مورل یک رقم دیر بازده اما پر محصول و پر بار است که در کل پس از اینکه شما این نهال را خریداری و شروع به کاشت در باغ یا زمین خود کردید حدودا پس از 2 سال نهال فندق شما شروع به باردهی خواهد کرد و مقدار محصولاتی که تولید خواهد کرد بسیار زیاد بوده و حالت اقتصادی و جنبه صادرات هم دارد زیرا در جه کیفیت محصولات این رقم نهال فندق بالا بوده و به دلیل طعم خوب و شیرین این رقم فندق دارای طرفدارهای فراوانی در سرتاسر جهان خواهد داشت.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال فندق مورل یک رقم خود گرده افشان است و نیاز به رقم مناسب در جهت گرده افشانی نخواهد داشت پس بهتر است هزینه اضافه نکرده و ارقام گرده افشان برای این نوع نهال فندق خریداری نکنید زیرا نهال فندق مورل خود به تنهایی توانایی گرده افشانی را داشته و می‎تواند محصولات درجه یک را تولید کند.

مدت آبیاری

تخمین زده شده است که این رقم نهال فندق در حدود هر 12 الی 15 روز یک بار به صورت اصولی و کاملا منظم نیاز به آبیاری داشته که باید به بهترین شکل ممکن نیاز آبی این نهال فندق برطرف گردد تا نهال فندق شما به خشکی نیافتاده و آسیب نبیند.

روش صحیح آبیاری

در هنگام آبیاری نهال فندق مورل آبیاری این نهال نباید به صورتی باشد که به به یک باره نهال فندق را به صورت قرغابی آبیاری کنید و بعد آن را رها نمایید بلکه برای آبیاری این رقم نهال فندق بهتر است از روش آبیاری قطره‎ای استفاده کنید تا نهال شما به کم آبی نیافتد و از بین برود.

زمان گلدهی درخت

نهال فندق مورل دیر گل بوده و معمولا پس از گذراندن دوره سرمایی لازم شروع به گلدهی خواهد کرد و در اواسط ماه فروردین این نهال مرغوب شروع به گلدهی خود خواهد کرد.

زمان برداشت

محصولات نهال فندق مورل دو سال پس از کاشت نهال فندق شروع به باردهی اقتصادی خواهد کرد و در کل این رقم نهال فندق پر محصول و پر بار است که به همین علت مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

نهال فندق مورل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

برای خرید نهال فندق مورل از مجموعه بزرگ برتر نهال کافی است به سایت ما مراجعه کرده و خرید اینترنتی خود را انجام دهید و در کمترین زمان ممکن نهال‎های شما نیز به دستتان خواهد رسید.

قیمت نهال

فروش نهال فندق مورل در نهالستان برتر نهال همراه با پایین‎ترین قیمت نهال فندق مورل عرضه و در اختیار شما باغداران عزیز قرار خواهد گرفت در ضمن در این نهالستان تمامی نهال‎ها دارای کارت سلامت و سالم بوده و درصد بالایی از آن‎ها نیز پس از کاشت به خوبی جواب داده و باعث روی آوردن باغداران زیادی برای خریداری این نهال فندق ارزشمند گشته.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق مورل: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال