%19

نهال فندق موری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 الی 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 300 تا 1700
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 12 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق موری

آیا به عنوان یک کشاورز با نهال فندق موری آشنایی کامل دارید و آن را می‌شناسید، این نهال پایه بلند دارای استقامت قابل توجهی بوده و باعث معروف شدن آن در بین کشاورزان شده است از مشخصات و خصوصیات نهال فندق موری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکل ظاهری میوه فندق موری کم متفاوت تر از میوه های دیگر است، شکل ظاهر به صورت کاهو پیچ دیده می‌شود.
  • نهال فندق موری پایه بلند تر از نژادهای دیگر است.
  • نهال فندق موری غیر بومی بوده و سوغات کشور فرانسه است.

نهال فندق موری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق موری

نهال فندق موری یک نهال غیر بومی است، این نهال اولین بار در کشور فرانسه شناسایی شد ولی به خاطر پربار بودن و سیستم دفاعی قوی که دارد به کشورهای آسیایی و آمریکایی نیز نشات پیدا کرد، این نهال توسط نهالستان‌های معتبر در سال‌های گذشته وارد کشور ایران شده و به خاطر سازگاری بالایی که با مناطق مختلف کشور ایران پیدا کرد، کشاورزان زیادی خواستار خرید نهال فندق موری و احداث باغ آن شده اند.

پایه اصلی نهال فندق موری

برای احداث باغ تجاری و پربار شما باید نهال فندق موری را به صورت اصلاح شده از مناطق معتبر خریداری کنید.

ویژگی نهال فندق موری

  1. ارتفاع نهال فندق موی بین ۵ تا ۶ متر است.
  2. عمر اقتصادی نهال فندق موری حداقل ۸۰ سال پربار است.
  3. نیاز آبی نهال فندق موری بسیار کم است.
  4. سیستم دفاعی نهال فندق موری در برابر انواع آفات و بیماری‌ها بسیار قوی است.
  5. نهال فندق موری پربار است.
  6. نهال فندق موری میان گل است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق موری

قبل از خرید نهال فندق موری حتما بررسی کنید تا میزان سازگاری این درخت را با محیط زیست منطقه کشت را بالا باشد، برای این کار لازم است تا میزان بارش سالانه، وزش باد، سردی هوا و ساعات آفتابی فصل تابستان را کاملاً بررسی کنید، معمولاً توصیه می‌شود نهال فندق موری را در مناطق معتدل و معتدل رو به سرد کشت کنید، البته نهال‌های اصلاح شده و پیوندی بر پایه فندق وحشی می‌تواند در مناطق نیمه سردسیری و مناطق نیمه گرمسیری رشد مناسبی از خود نشان دهد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق موری

در مرحله نقشه برداری باغ تجاری فندق موری، جهت تعیین کردن فاصله بین درختان ابتدا سطح زمین را مشخص می‌کنند، در زمین‌های مسطح با توجه به ارتفاع درخت فندق موری از الگوی کشت مربعی با فاصله ۴ متر استفاده می‌شود، همچنین در هر ۴ ردیف یک ردیف برای رقم گرده افشان در نظر می‌گیرند تا میزان باروری درختان را افزایش دهند.

ولی زمین‌های غیر مسطح و شیب دار از الگوی مستطیلی با ابعاد سه در چهار متر استفاده می کنند، همین امر باعث می‌شود تا تعداد درختان کاشته شده در هر هکتار به بیش از ۲۵۰۰ عدد برسد، البته نباید فراموش کنیم این فاصله صرفاً برای نهال پیوندی و اصلاح شده فندق موری در نظر می‌گیرند، برای نهال بذری و سنتی حداقل فاصله ۶ متر است.

خاک مناسب برای کاشت درخت فندق موری

برای کاشت درخت فندق معمولا بهتر است خاک با زهکشی بسیار بالا را انتخاب کنید، همان اندازه که این درخت برای رشد بهتر احتیاج به رطوبت خاک دارد ایستایی آب و غرقابی بودن خاک باعث بیماری ریشه درخت فندق موری خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود حتماً قبل از انتقال نهال فندق به محوطه باغ عملیات خاک ورزی را با مشاوره و کمک گرفتن از متخصصین کشاورزی انجام دهید.

نهال فندق موری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق موری

معمولاً زمان خواب ریشه درخت فندق زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق موری است، بنابراین انتهای فصل پاییز و انتهای فصل زمستان گزینه مناسبی برای احداث باغ تجاری فندق موری محسوب می‌شود

کود مناسب برای نهال فندق فندق موری

کارشناسان نهالستان زمان فروش نهال فندق اطلاعات لازم در مورد کود مناسب و تاثیر گذار برای رشد بهتر این نهال را در اختیار باغداران قرار می‌دهند، استفاده از کود دامی پوسیده، کود کلسیم دار و کود اسید هیومیک گزینه مناسبی برای مغذی کردن خاک اطراف نهال فندق معمولی است، البته طرح بچه زمان کوددهی تاکید می‌شود تا خاک باغ بیش از اندازه مغزی نکنید چون باعث رشد بی‌رویه برگ و شاخه های درخت فندق می‌شود.

ارتفاع درخت فندق موری در طول عمر

از دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال فندق می‌توان به میزان سازگاری این درخت با محیط اطراف اشاره کرد، نهال فندق موری جزوه درختان سازگان بوده و به راحتی می‌توان آن را در هر ارتفاعی کشت کرد، همین امر باعث شناخته شدن نهال فندقی موری در بین کشاورزان ایرانی شده است، از نظر تخصصی ارتفاع ۳۰۰ تا ۱۷۰۰ متر گزینه مناسبی برای احداث باغ فندق موری است.

هرس درخت فندق موری

یکی از مهمترین نکاتی که یک باغدار به هنگام راه اندازی باغ فندق موری باید به آن دقت خیلی زیادی داشته باشد هرس درخت فندق موری است، این نژاد نسبت به نژادهای دیگر جثه بزرگتری دارد بنابراین اگر یک سال از حرص آن بگذرد باعث پر شاخ و برگ شدن آن و شلوغ شدن تاج درخت فندق خواهد شد، بنابراین توصیه می شود باغدار سالانه هرس باردهی و هرس فرم دهی آن را در اواخر فصل زمستان انجام دهند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق موری

از دلایل دیگر پر فروش نهال فندق موری می توان به دوره سرمایی کوتاه مدت این درخت اشاره کرد، معمولاً در مناطق معتدل و گرمسیری که میزان سرمای زمستان آنها کوتاه مدت بوده و زمستان چندان سردی ندارند، برطرف کردن دوره سرمایی درخت فندق برای آنها کار مشکلی است، ولی نهال فندق موری تنها با ۱۰۰ الی ۸۰۰ ساعت دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد می‌توانند دوره سرمایی خود را به اتمام برسانند و فصل بهار را با عملکرد بهتری آغاز کنند.

عمر مفید نهال فندق موری

کشاورزان بهتر است قبل از خرید نهال فندق موری اطلاعات کاملی در مورد دوره طلایی نهال فندق موری به دست بیاورند، طبق تحقیقات انجام شده این رقم حداقل ۸۰ سال می‌تواند باردهی اقتصادی و بدون نقص داشته باشد، به شرطی که میزان سازگاری نهال فندق موری با محیط اطراف بیشتر بوده همچنین باغدار مدیریت صحیحی داشته باشد، رسیدگی اصولی و استاندارد باعث می‌شود تا این رقم افزایش پیدا کرده و کشاورز بتواند سالیان طولانی از باغ  فندق موری به کسب درآمد برسد.

سن حیات نهال فندق موری

مشخص است سن حیات نهال فندق موری به صد سال می‌رسد ولی توصیه شده بلافاصله بعد از به اتمام رسیدن دوره طلایی این درختان را قطع کرده و به فکر تغییر زیر ساخت باغ خود باشند.

میزان وزن هر میوه فندق موری

میوه فندق موری بین ۱۰ الی ۱۲ گرم وزن دارد، در یک کیلوگرم ۹۰ تا ۱۰۰ عدد میوه فندق جای می‌گیرد، البته ۳۰% وزن آن مربوط به پوسته چوبی است.

نهال فندق موری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق موری

نهال فندق موری جزو درختان پایه بلند قرار گرفته است ولی با توجه به شرایط منطقه و آب و هوایی کشور ما همچنین نحوه هرس کشاورزان ایرانی برای رسیدگی بهتر معمولاً این نهال بین ۴ الی ۶ متر ارتفاع دارد، مشخص کردن اسکلت بندی نهال فندق موری از همان سال‌های آغاز رشد یکی از وظایف اصلی کشاورزان است، چون در این صورت ارتفاع این‌ نهال گاه تا ۱۲ متر نیز می‌رسد که باعث می‌شود برداشت میوه فندق کار بسیار سختی برای کشاورزان باشد، البته نباید فراموش کنیم زمانی که درخت فندق رشد جانبی دارد باردهی بیشتر و اقتصادی ترین خواهد داشت.

مصونیت و مقاومت درخت فندق موری در برابر آفات و بیماری ها

  • سوسک چوب خوار فندق
  • زنبور
  • پروانه برگخوار فندق
  • کرم سفید ریشه خوار
  • بیماری باکتریوز
  • شانکر پوستی
  • پوسیدگی ریشه
  • مونیلیا
  • بوتریتیس

هر کدام از موارد بالا باعث سختی کار کشاورزان می‌شود این آفات و بیماری تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت و کمیت فندق‌های تولید شده گذاشته بنابراین میزان سوددهی سالانه درخت فندق را کاهش می‌دهد با آبیاری استاندارد و کوددهی مناسب از حمله آفات و بیماری در باغ خود جلوگیری می‌کند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق موری در هر هکتار

یکی از خبر های امیدوار کننده برای کشاورزانی که به دنبال راه اندازی باغ فندق موری هستند می‌توان گفت میزان باردهی و برداشت محصول این درخت نسبت به قیمت نهال فندق بسیار مناسب و ایده آل است، این نهال در شرایط کشاورزی مناسب در هر هکتار می‌تواند حداقل ۵ تا ۷ تن میوه باکیفیت صادراتی تولید کند که برای فندق یکی رقم مقابل توجه و کلان محسوب می‌شود.

شروع باردهی محصول درخت فندق موری

درخت فندق موری از سال دوم کاشت باردهی اولیه خود را آغاز می‌کند، با این که یک نهال نوجوان با تنه نازکی بوده ولی بعد از ۵ الی ۶ سال به باردهی اقتصادی رسیده و نه تنها تنه آن بسیار تنومند و ضخیم می شود، بلکه میزان باروری آن به اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند که باغدار از سال ششم با فروش میوه های تولید شده به یک کسب درآمد اقتصادی می‌رسد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق موری در صورت نیاز

درخت فندق موری به گرده افشانی احتیاج ندارد این درخت تک پایه با گل‌های دو جنسی است، ولی برای احداث باغ تجاری باغدار باید از یک رقم مشابه که همزمان با این درخت گلدهی خود را آغاز می‌کند به عنوان رقم گرده افشان استفاده کنند که تاثیر بسزایی در لقاح و باروری شکوفه ها دارد.

مدت آبیاری درخت فندق موری

هنگام تهیه درخت فندق موری علاوه بر بررسی قیمت نهال فندق مدت آبیاری آن را نیز از کارشناسان بپرسید، چون آبیاری صحیح باغ فندق تاثیر مستقیمی بر روی باروری و طول عمر مفید آن دارد، از نظر علم گیاهپزشکی بهترین فاصله آبیاری برای درخت فندق موری یک فاصله زمانی ۱۵ روزه است، ولی در فصل گرما و تابستان با توجه به باروری این درخت، فاصله آبیاری کاهش پیدا کرده و بهتر است هر 12 روز یکبار آبیاری آن را انجام دهید.

روش صحیح آبیاری درخت فندق موری

یکی از تفکرات اشتباه کشاورزان برای آبیاری درخت فندق موری آبیاری غرقابی است، از نظر آنها این نوع آبیاری باعث می‌شود آب به عمق خاک نفوذ کند، در حالی که بهترین روش استفاده از آبیاری قطره ای یا آبیاری شیاری است، آبیاری غرقابی و کرتی بیماری را از یک درخت به درخت دیگر منتقل می‌دهد، ولی استفاده از روش نوین آبیاری این ریسک را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

زمان گلدهی درخت فندق موری

درخت فندق موری یک درخت میان گل است، بنابراین مناطقی که زمستان آنها طولانی مدت است گزینه مناسبی برای احداث باغ فندق موری نیست، چون این درخت در زمان شکوفه دهی در برابر سرما بسیار حساس بوده و تغییرات جوی باعث سوختن شکوفه هایش خواهد شد.

زمان برداشت میوه فندق موری

زمان برداشت میوه فندق موری اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز به اتمام می‌رسد.

نهال فندق موری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال فندق موری

از خصوصیات مهم میوه فندق موری می‌توان به نگهداری طولانی مدت آن اشاره کرد، همین امر باعث شده تا خرید و فروش آن در بازار آجیل فروشی رونق بیشتری داشته باشد، چون نگهداری از میوه آن شرایط خاصی نمی‌خواهد، اگر میوه فندق را به صورت غلاف دار در انبار بدون رطوبت نگهداری کنید حداقل یک الی دو سال بدون تغییر طعم باقی می‌ماند.

برای احداث باغ فندق موری بهتر است از نهالستان معتبر و تولید کننده مانند برتر نهال کمک بگیرید که مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده اند، مشاوران این نهالستان در هر زمانی آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به کشاورزان هستند تا اطلاعات لازم در مورد مراحل احداث بابت جاری و مدرن را دریافت کنند.

قیمت نهال فندق موری

از دیگر مواردی که برای یک باغدار زمان احداث باغ تجاری و مدرن مهم است قیمت نهال فندق موری است، خرید اقتصادی باعث می‌شود تا هزینه اولیه احداث باغ تجاری فندق کاهش پیدا کند، برای این کار توصیه می‌شود حتما از نهالستان تولید کننده به صورت مستقیم و بدون واسطه خرید کنید.

چون نهالستان‌های تولید کننده هزینه مربوط به واسطه گری و دلال ها را حذف کرده و قیمت درخت فندق را بر اساس کیفیت آن مشخص می‌کنند، همچنین در این نهالستان ها باغدار نهال فندق را با تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت تهیه می‌کند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق موری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال