%19

نهال فندق نونوا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 الی 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 1700
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 7 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق نونوا

طبق تحقیقات انجام شده از نظر کشاورزان مشخص شده نگهداری از نهال فندق نونوا کار راحتی برای آنها است و با توجه به هزینه کمی که برای نگهداری می‌خواهد و باردهی زیادی که دارد، باعث محبوبیت نهال فندق نونوا در بین کشاورزان ایرانی شده است، از مشخصات و خصوصیات بارز نهال فندق نونوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رشد ریشه نهال فندق نونوا به صورت عمقی بوده بنابراین باید در زهکشی خاک دقت بیشتری شود.
  2. نیاز آبی نهال فندق نونوا کمتر از نژادهای دیگر است.
  3. نهال فندق نونوا بومی کشور ایران است و سازگاری زیادی با اکثر مناطق کشور ایران دارد.

نهال فندق نونوا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق نونوا

کشاورزانی که به دنبال احداث باغ فندق بومی کشور ایران هستند، می‌توانند نهال فندق نونوا را انتخاب کنند، چون اصالت این درخت مربوط به کشور ایران بوده و به خاطر سازگاری بالا با اکثر مناطق کشور محبوبیت زیادی در بین کشاورزان دارد سازگاری بالای این نهال با اقلیم کشور باعث شده تا طول عمر بیشتر باشد.

پایه اصلی نهال فندق نونوا

در خرید نهال فندق نونوا حتماً به پایه آن توجه داشته باشید،  نوع تکثیر درخت فندق تاثیر خیلی زیادی بر عملکرد و میزان باروری این درخت دارد، معمولاً توصیه می‌شود نهال فندق نونوا را به صورت اصلاح شده تهیه کنید، چون پایه مقاوم آن از شیوع بیماری‌ها و آفت زدگی جلوگیری می‌کند، همچنین در برابر تا ملایمتی‌های هوا و خاک‌های محدود کننده مقاومت بالایی خواهد داشت.

ویژگی نهال فندق نونوا

  1. نهال فندق نونوا اصلاح شده و پیوندی زودبازده است به طوری که دو سال بعد از کاشت بازدهی خود را آغاز می‌کند و از سال پنجم باردهی اقتصادی آن شروع می‌شود.
  2. عمر اقتصادی و طلایی نهال فندق نونوا حداقل ۹۰ سال است.
  3. میوه نهال فندق نونوا درشت و تجاری بوده و کیفیت خیلی بالایی دارد.
  4. نهال فندق نونوا چربی بالایی داشته و علاوه بر تهیه آجیل برای تهیه روغن فندق و فراورده‌های دیگر از آن استفاده می‌کنند.

آب و هوای مناسب برای کاشت فندق نونوا

باغدار برای اینکه بتواند باروری مناسبی از احداث باغ فندق نونوا تجربه کند باید قبل از خرید نهال فندق آب و هوای مناسب و سازگار با این درخت را مورد بررسی قرار دهد، طبق یافته های به دست آمده نهال اصلاح شده و پیوندی نونوا در مناطق نیمه سردسیری، مناطق معتدل و مناطق نیمه گرمسیری سازگاری بیشتری از خود نشان داده و باردهی مناسبی دارد، منتها این درخت رطوبت دوست بوده و برای رشد بهتر به درصدی از رطوبت هوا و رطوبت خاک احتیاج دارد، همچنین نوردهی لازم برای رشد میوه فندق را فراموش نکنید، باغ خود را در مکانی احداث کنید تا ساعات طولانی از نور آفتاب برخوردار باشد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق نونوا

یکی از دلایل پر فروش نهال فندق نونوا می‌توان به فاصله کم این درخت از یکدیگر اشاره کرد، از آنجایی که رشد ریشه درخت فندق نونوا به صورت عمقی بوده و رشد جانبی ندارد، بنابراین می‌توان فاصله کم برای آن در نظر گرفت، چون ریشه ها در زیر زمین با یکدیگر تلاقی ندارند.

همچنین جثه درخت فندق نونوا کوچک بوده و در قسمت‌های فوقانی نیز با هرس اصولی شاخه و برگ ها در یکدیگر تنیده نمی‌شود از نظر مهندسین کشاورزی در زمین‌های مسطح بهتر است فاصله ۴ متر از یکدیگر را رعایت کنید و در زمین‌های شیبدار می‌توانید این فاصله را کاهش دهید، پس می توان گفت در هر هکتار حداقل ۶۰۰ اصله نهال فندق نونوا جای می‌گیرد و این نشانگر تجاری بودن این رقم است.

خاک مناسب برای کاشت درخت فندق نونوا

زمان فروش نهال فندق نونوا کارشناسان نهالستان اطلاعات دقیقی در مورد خاک مناسب برای کاشت این رقم در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، خاک حاصلخیز و رطوبت مناسب هوا باعث می‌شود تا درخت فندق نونوا رشد سریع و قوی از خود نشان داده و در همان سال‌های آغازین باروری اقتصادی خود را آغاز کند.

زهکشی خاک باغ حداقل ۲ متر باشد، همانطور که اشاره کردیم ریشه نهال فندق به صورت عمودی رشد می‌کند، خاک شنی گزینه مناسبی برای احداث باغ فندق نونوا است، اگر جنس خاک باغچه و شما رسی است می‌توانید با استفاده کردن از کمپوست و ماسه خاک ورزی آن را به خوبی انجام دهید، با اینکه درخت فندق نونوا نیاز آبی زیادی ندارد و در طول سال به رطوبت خاک اطراف باغ توجه داشته باشید تا بیشتر از ۵۰ درصد باشد، جهت مناسب ثابت نگه داشتن رطوبت خاک بهتر است سطح باغ خود را مالچ پاشی کنید.

نهال فندق نونوا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق نونوا

قبل از شروع فصل یخبندان و انتهای فصل یخبندان زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق نونو محسوب می‌شود، با توجه به آغاز سرما در منطقه خود و پایان آن کشاورز باید تصمیم بگیرد تا عملیات احداث باغ فندق نونوا را آغاز کند، بنابراین می‌توان گفت نیمه دوم آبان و نیمه دوم اسفند ماه زمان مناسب برای منتقل کردن نهال فندق نونوا به محوطه باغ است.

کود مناسب برای نهال فندق نونوا

استفاده از کود مناسب در باغ فندق نونوا میزان باردهی سالانه این درخت را افزایش می‌دهد، البته هدف اصلی از استفاده کود برای افزایش باروری نیست، بلکه توصیه می‌شود کود دهی برای ارتقاء سیستم دفاعی این درخت انجام شود، مطمئنا تغذیه مناسب و آبیاری اصولی باعث می‌شود تا نهال فندق نونوا در برابر انواع بیماری‌ها از خود مقاومت نشان دهد، کودهای طبیعی و کودهای شیمیایی حاوی پتاسیم، کلسیم و کود اسید هیومیک گزینه مناسبی برای استفاده در باغات فندق نونوا است.

ارتفاع درخت فندق نونوا در طول عمر

به خاطر ذهنیتی که از فندق داریم معمولاً لفظ درخت را برای نهال فندق نونوا به کار می‌بریم، در حالیکه ارتفاع این درخت کمتر بوده و به عنوان یک درختچه شناخته می‌شود، ارتفاع درخت فندق نوا بین ۵ الی ۶ متر ثابت است.

هرس درخت فندق نونوا

هرس درخت فندق نونوا در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار انجام می‌شود، منظور از هرس این درخت برای زیبایی و اسکلت بندی درخت انجام می‌شود، درختچه کوچک با توجه به جثه ای که دارد باربری خیلی زیادی داشته و نیاز به هرس باردهی احتیاج ندارد، ولی باید شاخه‌های بیمار، شکسته و یخ زده را شناسایی  و آنها را قطع کرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق نونوا

نیاز سرمایی لازم برای خواب مستانی درخت فندق نونوا بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ ساعت بازی دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد است، این درخت با سپری کردن دوره سرمایی خود می‌تواند فصل بهار را با عملکرد بهتری آغاز کند.

عمر مفید نهال فندق نونوا

حداقل عمر مفید نهال فندق نونوا ۹۰ سال است و این رقم با توجه به سازگاری نهال با محیط زیست منطقه، مدیریت کشاورز و شیوع بیماری و آفت زدگی متغیر است.

سن حیات نهال فندق نونوا

سن حیات نهال فندق نوع حداقل ۱۰۰ سال است، در سال‌های آخر کیفیت و کمیت میوه های تولید شده کاهش پیدا می‌کند.

میزان وزن هر میوه فندق نونوا

میانگین وزن هر میوه فندق نونو بین ۷ تا ۱۰ گرم است، البته بعد از خشک شدن میوه فندق ۳ درصد از وزن میوه کاهش پیدا می‌کند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق نونوا

برای کاشت نهال فندق نونوا هیچ محدودیت ارتفاعی از سطح دریا وجود ندارد و باغدار می‌تواند از ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۷۰۰ متر نهال فندق نونوا را در باغات خود کشت کند و فقط به این مسئله داشته باشد تا رطوبت مناسب را برای این درخت فراهم کرده همچنین منطقه احداث باغ نورگیر باشد.

نهال فندق نونوا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت نهال فندق نونوا در برابر آفات و بیماری ها

با اینکه نهال فندق نونوا در برابر آفات و بیماری‌ها سیستم دفاعی قوی دارد، ولی بهتر است انواع آفات این درخت را شناسایی کنید از مهمترین تهدیدهای باغات فندق نونوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کرم فیلبرت
  • پروانه بلوط
  • شپشک ها
  • قارچ ریشه درخت فندق
  • بیماری باکتریایی

باغدار همان مراحل اولیه می‌تواند از بروز این مشکلات در باغ خود جلوگیری کند، به شرطی که مدیریت صحیح داشته و اصول و قواعد کود دهی، سم پاشی و آبیاری باغ خود را به‌خوبی رعایت کند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق نونوا در هر هکتار

از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال فندق میزان باردهی و برداشت محصول این درخت در هر هکتار است مسلما درختان پربار قیمت گرانتری خواهند داشت، نهال فندق نونوا نیز از این قاعده مستثنا نیست، به طوری که در شرایط ایده آل می‌تواند بین ۵ الی ۷ تن میوه باکیفیت و صادراتی تولید کند.

شروع باردهی محصول درخت فندق نونوا

درخت فندق نونوا یک درخت زودبازده است این درخت رشد قوی و سریعی دارد، در سال دوم کاشت می‌توانید چندین عدد میوه فندق را بر روی شاخه های آن ببینید، از آنجایی که برداشت این چند عدد میوه به صرفه نیست توصیه می‌شود در همان آغاز رشد میوه ها را از شاخه ها چیده تا نهال جوان تمرکز خود را بر روی رشد شاخه ها و ریشه هایش قرار دهد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق نونوا در صورت نیاز

نهال فندوق نونوا تک پایه است یعنی برای باروری احتیاج به رقم گرده افشان ندارد، ولی جهت احداث باغ تجاری باید فرایند گرده افشانی این درخت را ارتقا داد، برای همین زمان فروش نهال فندق نونوا چندین مورد به کشاورزان توصیه می‌شود که عبارتند از:

  • نهال فندق نونوا باید به صورت گروهی کاشته شود، همچنین نحوه کاشت آنها باید به صورت خطی باشد، بنابراین بهترین الگوی کاشت برای افزایش گرده افشانی درخت فندق الگوی مربعی و مستطیلی است.
  • زمان گلدهی رقم گرده افشان هم زمان با نهال فندق نونوا باشد، گلدهی و گرده افشانی همزمان باعث عملکرد بهتر خواهد شد.

مدت آبیاری درخت فندق نونوا

مهمترین علت محبوبیت درخت فندق نونو می‌توان به فاصله طولانی مدت بین آبیاری این درخت اشاره کرد، اگر کشاورزان فصل بهار بارانی داشته باشند، در این فصل احتیاج به آبیاری درخت نخواهند داشت و در فصل تابستان تنها با چهار یا پنج مرتبه آبیاری می‌توانند نیاز آبی باغ فندق نونوا را تامین کنند.

ولی در سال‌های اولیه احداث قضیه متفاوت بوده و توصیه می‌شود هر هفته یکبار آبیاری باغ تازه تاسیس را انجام دهید، درختان جوان ریشه های ضعیفی داشته و با آبیاری غیر اصولی و کمتر از حد مجاز باشد باعث خشک و تلف شدن درختان جوان خواهد شد.

روش صحیح آبیاری باغ درخت فندق نونوا

استفاده از آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی روش صحیح تلقی می‌شود، چون استفاده از روش غرقابی و کرتی باعث انتقال بیماری از درختی به درخت دیگر شده، همچنین ذخایر آبی منطقه را با تهدید روبرو می‌کند، علاوه بر آن هزینه مربوط به آبیاری سنتی بالا است.

زمان گلدهی درخت فندق نونوا

با آغاز فصل بهار زمان گلدهی درخت فندق نونوا آغاز می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت فندق نونوا

با آغاز فصل پاییز مان برداشت میوه درخت فندق نونوا آغاز می‌شود.

نهال فندق نونوا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال فندق نونوا

قبل از خرید نهال فندق نونوا حتماً اطلاعات علمی و جامع در مورد نهال استاندارد نونوا به دست بیاورید، در زیر به چند نمونه از آن اشاره می کنیم تا زمان خرید این نهال دچار مشکل نشوید، در ابتدای کار توصیه می‌کنیم حتماً نهال تضمینی به همراه کارت گارانتی را تهیه کنید تا مدت زمان کافی فرصت داشته باشید که کیفیت نهال فندق خریداری شده را مورد بررسی قرار دهید و در صورت بی کیفیت بودن بتوانید این محصول را به نهالستان مرجوع کنید.

  1. به ریشه نهال فندق توجه داشته باشید تا مرطوب باشد، ریشه‌های خشک شده،سیاه و بیمار باعث شیوع بیماری‌های مختلف در باغ فندق شما خواهد شد.
  2. حتماً نهاد فندق نونوا جوان باشد بهترین سن بین یک الی دو سال است، از خرید نهال‌های چند ساله بپرهیزید، نهال‌هایی که چندین شاخه و برگ دارد نشانگر پیر بودن آن است، پیر نهال برای احداث باغ تجاری و مدرن مناسب نیست.
  3. گزینه اول برای انتخاب شما نهال شناسه دار و نهال لیبل دار باشد، نه قیمت نهال فندق
  4. نهالستان‌هایی را برای تهیه نهال فندق انتخاب کنید که در مراکز استان‌ها سایت‌های اینترنتی خود را راه اندازی کرده و فروش اینترنتی داشته باشند، همچنین محصول خود را به اقصی نقاط کشور ارسال کنند.

قیمت نهال فندق نونوا

مراکز زیادی هستند که در تبلیغات خود ادعا می‌کنند بهترین نهال فندق نونوا را به فروش می‌رسانند، در حالی که باغداران قبل از تهیه درخت فندق نونوا اطلاعات کامل و جامع در مورد نهالستان تولید کننده به دست آورده، سپس مرمزی را برای تهیه نهال فندق انتخاب کنند که شرایط ویژه برای کشاورزان در نظر گرفته باشد.

آنها با ارتباط اینترنتی با کارشناسان نهالستان می‌توانند قیمت نهال فندق نونوا را استعلام گرفته و مراحل سفارش و خرید را انجام دهند، مراکزی را انتخاب کنید که مهندسین آنها تحصیلات و تجربه کافی در زمینه تکثیر انواع نهال میوه داشته باشد همچنین مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کند، نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال جهت رفاه حال مشتریان خود مشاوره تخصصی و خدمات پس از فروش خود را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق نونوا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال