%19

نهال فندق گردویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق گردویی

میوه درخت فندق گردوی از لحاظ ظاهری کاملا شبیه گردو بوده و غلاف چوبی آن به رنگ حنایی بوده البته مغز فندق گردویی کاملا سفید و به رنگ شیری است، مشخصات و خصوصیات نهال فندق گردویی مختص به خودش بوده و همین امر باعث متمایز شدن درختچه بومی کشور ایران با دیگر نژادهای فندق شده است، از مهمترین مشخصات درخت فندق گردویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به خاطر اینکه ریشه نهال فندق گردوی از سال سوم رشد افقی دارد از این رو قدرت پاجوش زدن آن زیادی است.
  • نهال فندق گردوی ارتفاع کوچکی داشته و معمولا به صورت درختچه ای رشد می‌کند.
  • مغز میوه فندق گردویی درشت تر است به طوری که ۷۰ درصد وزن این میوه مربوط به مغز آن است.
  • میوه فندق گردویی را به صورت بو داده یا پخته مصرف می کنند، بخاطر تحمل دمای بالا در کارخانه های تولیدی از این نژاد برای تولید و انواع محصولات خوراکی استفاده می‌کنند.
  • نهال فندق گردویی یک نهال گرمسیری شناخته شده چون می‌تواند تا دمای مثبت ۴۰ درجه را به خوبی تحمل کند.
  • نهال فندق گردویی عمر اقتصادی طولانی دارد و حداقل می‌تواند ۹۰ باوری اقتصادی را تجربه کند.

نهال فندق گردویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق گردویی

اصالت نهال فندق گردویی مربوط به کشور ایران است، این نهال بومی مقاومت زیادی در برابر سرما داشته به همین خاطر در ارتفاعات و کوهپایه ها به راحتی می‌توان نهال فندق گردویی را کشت کرد، سازگاری بالای درخت فندق گردویی با اکثر نقاط کشور باعث محبوبیت آن در بین کشاورزان شده است.

پایه اصلی نهال فندق گردویی

در نهالستا‌ های معتبر برای تکثیر نهال فندق گردویی از پایه قلمه استفاده می‌کنند البته نحوه تکثیر در نهالستان‌ها به صورت اصلاح شده انجام می‌شود، بنابراین ویژگی و شرایطی که نهال فندق گردویی اصلاح شده بر پایه قلمه دارد کمی متفاوت تر از نهال سنتی و بذری است، در ادامه به مهمترین ویژگی آنها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی نهال فندق گردویی

از ویژگی‌های مهم نهال فندق گردویی که باعث پر فروش شدم این نهال شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم دفاعی قوی
  • با وری بالا
  • هزینه کمتر برای نگهداری نهال
  • نیاز آبی کمتر
  • ریشه زایی قوی
  • قابلیت انبار کردن میوه فندق گردوی
  • تجاری بودن این رقم
  • زود بازده بودن
  • زود گل بودن

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال فندق گردویی

قبل از خرید نهال فندق گردویی حتماً آب و هوای سازگار با این نهال را مورد بررسی قرار دهید، مشخص است نهال فندق گردویی دیرگل و گرمسیری است، بنابراین در مناطق نیمه گرمسیری مرطوب و معتدل رشد بهتر و باروری اقتصادی خواهد داشت، چون درخت فندق گردویی یک درخت رطوبت دوست است، اگر در مناطق خشک آن را کشت می‌کنید با آبیاری مناسب حتما میزان رطوبت خاک آن را ثابت نگه دارید

فاصله مناسب برای کاشت فندق گردویی

نهال فندق گردویی برای گرده افشانی مناسب احتیاج به کشت گروهی دارد، پس به هنگام نقشه کشی حتما فاصله مناسب برای این درخت رعایت کنید، کشت خطی درختان فندق و رعایت فاصله ۴ متری باعث می‌شود تا گرده افشانی آنها با قدرت بیشتری انجام شود، البته در زمین‌های شیب دار می‌توانید این فاصله را کمی کاهش دهید، ولی به صورت استاندارد حداقل ۶۰۰ اصله نهال فندق گردویی در یک هکتار جای می گیرد.

خاک مناسب برای کاشت نهال فندق گردویی

برای کاشت نهال فندق گردویی حتما بستر باغ را قبل از خرید نهال فندق و انتقال آن به باغ آماده سازی کنید، زهکشی خاک توجه زیادی کنید، چون هرچه زهکشی خاک بیشتر باشد به همان اندازه باروری بیشتری را تجربه خواهید کرد، خاک محدود کننده مانع از نفوذ ریشه نهال جوان  به عمق خاک شده و باعث گره خوردن ریشه در یکدیگر نی‌شود، همین امر سبب شیوع بیماری های زیادی در ریشه و طوقه درخت فندق است.

نهال فندق گردویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق گردویی

چون نهال فندق گردویی را در مناطق گرمسیری و معتدل کشت می کنند، پس بهترین زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق در محوطه باغ نیمه دوم آذرماه است، در این بازه زمانی درختان به خواب زمستانی فرو رفته و دوره برگ ریزی آنها آغاز می‌شود، همچنین خاک به اندازه‌ای گرم است که به ریشه جوان نهال فندق صدمه وارد نمی کند، اگر باغدار موفق شد در این بازه زمانی نهال فندق را به محوطه باغ منتقل کند، یک سال بعد از کاشت گلدهی و باروری درخت فندق آغاز می‌شود، در غیر این صورت بهتر است در نیمه دوم اسفند ماه عملیات کاشت درخت فندق گردوی را آغاز کنید.

کود مناسب برای نهال فندق گردویی

ریشه زایی نهال فندق گردوی باعث شده تا نیاز این درخت را برای کود دهی آن چنانی از بین ببرد، کشاورز در مرحله اول تنها با استفاده کردن از کود دامی پوسیده می تواند نیاز اولیه نهال فندق گردویی را رفع کند، توصیه می‌شود برای هر هکتار ۱۲ تا ۱۵ کیلوگرم کود دامی استفاده کنند.

در صورتی که فقر عنصر غذایی خاک بیش از اندازه بوده و کیفیت میوه ها را تحت تاثیر قرار داده است، می توان از کود ازته، کود پتاسیم و کود حاوی فسفر برای بازسازی خاک باغ استفاده کرد و به صورت سطحی و با فاصله یک و نیم متری از تنه درخت بر روی خاک آن را شخم می‌زنند.

ارتفاع درخت فندق گردویی در طول عمر

ارتفاع درخت فندق گردویی در طول عمر به صورت ژنتیکی به اندازه‌ای کوتاه است که معمولاً به صورت درختچه رشد می‌کند، نهایت ارتفاع این درخت در شرایط مساعد و رسیدگی‌های فراوان بین ۴ الی ۶ متر است، البته این از مزایای مثبت درخت فندقی گردویی محسوب می‌شود، چون رسیدگی به آن کار بسیار راحتی بوده و در علم گیاه پزشکی ثابت شده درختان پایه کوتاه نیازهای کمی داشته و هزینه کمتری صرف می‌شود.

هرس درخت فندق گردویی

معمولاً سال دوم یا سوم هرس فرم دهی درخت فندق گردویی شروع می‌شود، هرس این درخت در این سال‌ها به صورت سربرداری است، چون تحقیقات و تجربه نشان داده است رشد جانبی درخت قند و گردویی باعث باربندی بیشتر و دو چندان این درخت می‌شود، زمانی که درخت فندق به بلوغ رشدی خود رسید، کشاورزان به هنگام هرس شاخه‌های علفی و هرز را شناسایی کرده و آنها را قطع کنند، بهترین زمان برای هرس درخت فندق گردویی اواخر فصل زمستان است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق گردویی

یکی از دغدغه‌هایی که کشاورزان هنگام فروش نهال فندق گردویی بر روی آن وسواس نشان می‌دهند، نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق است، البته این مورد به خصوص زحمت چندانی برای کشاورزان ندارد چون دوره سرمایی درخت فندق بسیار کوتاه بوده و به راحتی سپری می‌شود، ۴۰۰ و ۸۰۰ ساعت بازه دمای کمتر از ۸ درجه سانتی گراد تاثیر مثبتی بر روی عملکرد درخت فندق گردویی خواهد داشت، گرده افشانی شکوفه ها در مدت زمان کمتری انجام شده همچنین سیستم دفاعی آن را ارتقا می‌بخشد.

عمر مفید نهال فندق گردویی

با توجه به عملکرد بسیار بالای درخت فندق گردویی همچنین عمر اقتصادی و مفید طولانی که درخت فندق گردوی دارد، باید بگوییم قیمت نهال فندق بسیار منصفانه و اقتصادی است، باغداران با پرداخت کردن یک هزینه کوچک برای خرید نهال می‌توانند حداقل صد سال از سوددهی و بازدهی اقتصادی این درخت بهره لازم را ببرند.

نهال فندق گردویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

سن حیات نهال فندق گردویی

نمی‌توان گفت از فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید نهال فندق گردویی سن حیات آن هست، چون بعد از به اتمام رسیدن عمر مفید درخت کمیت و کیفیت باردهی کاهش پیدا می‌کند، از نظر اقتصاد برای کشاورز با صرفه نیست، بهتر است کشاورزان با قطع و فروش چوب درختان سرمایه ‌ای به دست آورده و به دنبال بازسازی باغ خود باشد، به طور میانگین می‌توان گفت این درخت بالای ۱۰۰ سال عمر دارند.

میزان وزن هر میوه درخت فندق گردویی

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد درخت فندق گردویی یک رقم تجاری بوده میوه های آن درشت و سنگین وزن بوده از همه مهمتر مغز فندق گردویی نسبت به پوسته آن بزرگتر و سنگین تر است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق گردویی

زمان فروش نهال فندق گردویی کارشناسان نهالستان ارتفاع باغ را از سطح دریا را جویا می‌شوند تا میزان سازگاری این نهال با محیط را مورد بررسی قرار دهند، ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا مناسب احداث باغ تجاری فندق گردویی است، منتها هنگام احداث باغ  میزان رطوبت را مورد بررسی قرار دهید تا کمتر از 50% نباشد.

مصونیت و مقاومت درخت فندق گردویی در برابر آفات و بیماری ها

از دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال فندق گردویی می‌توان به مصونیت و مقاومت در برابر آفات مختلف و بیماری‌ها اشاره کرد، سیستم دفاعی بالا زمانی امکان پذیر است که روش تکثیر درخت فندق کاملاً علمی و اصولی انجام شود، از این رو مهندسین کشاورزی توصیه می‌کنند تا زمان احداث باغ فندق، آن را به صورت تضمینی و شناسه دار تهیه کنید، مهمترین بیماری فندق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروانه سفید
  • پوسیدگی ریشه
  • سفیدک پودری
  • کرم چوب خوار

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق گردویی در هر هکتار

در شرایط مناسب و ایده‌آل که هیچ عامل بازدارنده وجود نداشته باشد درخت فندق گردویی در هر هکتار می‌تواند حداقل بین ۶ الی ۸ تن میوه باکیفیت و صادراتی تولید کند همین امر باعث محبوبیت در بین کشاورزان شده است، چون با توجه به قیمت میوه فندق در بازار داخلی ۸ تن میوه باکیفیت و صادراتی فندق در یک هکتار درآمد کلان برای کشاورزی محسوب می‌شود.

نهال فندق گردویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شروع باردهی محصول درخت فندق گردویی

درخت فندق گردویی رشد قوی و سریع داشته به طوری که با کاشت پاییزه باغدار می‌تواند یک سال بعد از کاشت اولین گل‌های فندق را بر روی شاخه های آن مشاهده کند، باروری اقتصادی نهال فندق گردویی ۵ تا ۶ سال بعد از کاشت آغاز می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق گردویی در صورت نیاز

با آن که درخت فندق گردویی یک درخت تک پایه با گل‌های دو جنسی است، برای باروری و گرده افشانی احتیاج به رقم گرده افشان دارد چون این نهال زود گل است ارقام گرده افشان باید زود گل باشد، یعنی همزمان با درخت فندق هدف گلدهی خود را آغاز کند.

مدت آبیاری درخت فندق گردویی

درخت فندق گردویی در سال‌های اول کاشت هر ۷ روز یکبار باید آبیاری آن انجام شود، ولی بعد از رسیدن به سن بلوغ با توجه به میزان بارش سالانه آبیاری آن را مشخص می‌کنند، به طور متوسط در فصل بهار این درخت به آبیاری احتیاج ندارد ولی در فصل تابستان و گرما هر ۱۵ روز یکبار درختان باغ را سیراب کنید تا از بروز بیماری و آفت زدگی جلوگیری شود.

روش صحیح آبیاری باغ درخت فندق گردویی

متاسفانه امروزه با توجه به آگاه سازی‌هایی که شده است برخی از کشاورزان برای آبیاری از روش غرقابی یا کرتی استفاده می‌کنند که باعث صدمات جبران ناپذیری به خاک و درختان فندق می‌شود، بعد از مدتی باعث آبرفت خاک شده و میزان شوری خاک را افزایش می‌دهد.

همچنین در صورت بیمار بودن درختی عامل باکتریایی یا قارچی بیماری را از درختی به درخت دیگر منتقل و باعث همگی شدن بیماری می‌شود، با استفاده از روش آبیاری قطره ای تمامی این مشکلات برطرف شده همچنین از ذخایر آبی منطقه خود محافظت می.کنید.

زمان گلدهی درخت فندق گردویی

درخت فندقی گردویی زود گل است و در اولین روزهای بهار گلدهی آن آغاز می‌شود، چون مناطق احداث باغ فندق گردو اقلیم گرمسیری و معتدل است کشاورزان تقریباً مطمئن هستند، شوک‌های هوایی در این بازه زمانی اتفاق نمی‌افتد.

زمان برداشت میوه درخت فندق گردویی

درخت فندق گردویی یک درخت زودرس است در اواخر فصل پاییز برداشت میوه درخت فندق گردویی به اتمام می‌رسد.

نهال فندق گردویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال فندق گردویی

باغدارانی که به دنبال خرید نهال تجاری فندق گردویی هستند تا با احداث باغ آن بتوانند به درآمد سالانه ثابت و تضمین شده برسند باید نهالستان معتبر و مجوز دار مانند برتر نهال را شناسایی کنند، این مراکز در زمینه پرورش و تکثیر نهال میوه توانسته است سابقه طولانی به دست بیاورد، از همه مهمتر نهالستان‌های تولید کننده به صورت رایگان و تخصصی کشاورزان عزیز را راهنمایی کرده، اطلاعات لازم در مورد نحوه انتخاب و خرید نهال در اختیارشان قرار می‌دهند.

قیمت نهال فندق گردویی

جهت استعلام قیمت نهال فندق گردویی بهتر است به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و به صورت مستقیم و بدون واسطه با کارشناسان فروش نهالستان در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق گردویی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال