%19

نهال فندق گروسال : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : اسپانیا
  • شروع باردهی : پنجمین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 8 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1500 تا 2500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

همانطور که همه می‌دانید فندق از درختان پرفایده و با ارزش غذایی بالا هست که به دلیل خواصی که دارد از آن استفاده‌‌های فرا‌وانی می‌شود؛ از جمله در آجیل، تهیه کیک و شیرینی، دسر و… نهال فندق گونه های بسیار متنوعی دارد که یکی از آنها نهال فندق گروسال است که دارای قدرت رشد و باردهی بالایی است و به همین دلیل طرفداران بسیاری در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کرده است. تنها ویژگی منفی میوه های این گونه ریز بودن اندازه‌‌‌‌‌ی میوه‌هاست که این ویژگی منفی به دلیل کیفیت بالای مغز‌ها قابل چشم پوشی است.

نهال فندق گروسال : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

برای اولین بار کاشت و پرورش نهال فندق در قاره ی اروپا وآسیا رواج یافت و نهال فندق گروسال نیز برای اولین بار در کشور اسپانیا پرورش و رشد یافت. این گونه ی پر طرفدار در سراسر جهان با نام علمی ژیرونل شناخته می‌شود و می‌توان گفت که مبدا اصلی آن استان تاراگون در اسپانیا است.

پایه اصلی نهال

همه ما می‌دانیم که هر روشی را که برای تکثیر نهال فندق گروسال انتخاب کنیم، قطعا بازدهی و عملکرد درخت و همچنین شیوه رشد گونه متفاوت خواهد بود، در قسمت‌های قبلی مقاله نیز خواندیم که این گونه نهالی کم پاجوش است که در رابطه با این نهال تکثیر با شیوه‌ی خوابانیدن با کمک کنده، قلمه زدن و همچنین پیوند زدن، روش‌هایی رایج‌تر و اصولی‌تر هستند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را خواهند داشت. در روش تکثیر گونه با کمک پیوند زدن، باید شرایط خاصی را فراهم آوریم تا نهال‌هایی سالم‌تر و پربازده‌تری را نیز در کمترین زمان ممکن داشته باشیم.

ویژگی نهال

نهال فندق گروسال دارای ویژگی‌های مثبت بی‌شماری است و درختی بسیار تنومند و قوی،‌ با ارتفاع و قطر تنه‌ی کشیده و کم پاجوش است و به همین دلیل میوه‌ی آن زود به بار می‌نشیند و می‌توان آن را در شمار ارقام نهال فندق پربازده و سودآور محسوب کرد. این نهال در ماه‌های فروردین و اردیبهشت و خرداد در اصل در فصل بهار به یخبندان ها بسیار حساسیت نشان می‌دهد و در واقع می‌توان گفت که مقاومت اندکی در برابر سرمای دیررس بهاره از خود نشان می‌دهد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال فندق گروسال جز بهترین ارقام نهال تجاری فندق است که در آب و هوای معتدل و نیمه گرمسیری با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی گراد رشد می‌یابد و از قرار دادن نهال در گرماس شدید و نور مستقیم خورشید باید اجتباب کرد؛ چرا که سبب سوختگی و از بین رفتن برگ درختان می‌شود. محلی که نهال فندق گروسال کاشته می‌شود باید منطقه‌ای با پستی و بلندی‌های نسبتا زیاد باشد تا هوای گرم یا سرد در یک نقطه باقی نماند و دائم در گردش باشد البته در تابستا‌ن های خنک وزش باد ملایم در اراضی سبب گردش و جریان دائمی هوا در باغ می‌شود.

فاصله مناسب برای کاشت

برای کاشت نهال فندق گروسال باید از قبل نقشه‌هایی را در راستای کاشت نهال‌ها در باغ تعبیه نمایید و در آن فاصله استانداردی را برای کاشت در نظر بگیرید. رعایت این فواصل استاندارد به شما کمک می‌کند که نیاز نوری زمین و باغات فندق خود را تامین نموده و به رشد و بازدهی بیشتر نیز کمک نمایید؛ پس سعی کنید که نهال را در فواصل ۴.۵ الی ۵ متری یکدیگر در ردیف‌های ۶ متری به صورن مربعی بکارید تا شکل زیبایی به فضای باغ دهید.

نهال فندق گروسال : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب

قدرت رشد نهال فندق گروسال در خاک‌های مختلف تغییری نمی‌کند زیرا نهالی سازگار و مقاوم است اما بازدهی آن در خاک‌های عمیق با قدرت جذب و زهکشی بالا بهتر است؛ خاک‌هایی همچون خاک‌های رسوبی و شنی که میزان حاصل‌خیزی بالایی دارند و زهکشی آنها بسیار آسان است، بهترین گزینه برای بستر قرار گرفتن این رقم نهال فندق هستند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

زمان مناسب کاشت نهال فندق به زمانی گفته می‌شود که هم زمین و هم نهال آمادگی لازم را برای کاش داشته باشند، جهت آماده سازی نهال برلی کاشت کافیست تا ریشه‌ها تا اندازه کافی در آب خیسانیده شوند و زمین را نیز با طول ۵۰ سانتی متر و عرض حدودا ۳۵ سانتی‌ متر حفر نمایید و انتهای گودال را با مواد آلی و معدنی با نسبت‌های مشحص و کافی پر نموده. بهترین زمان برای طی کردن مراحل گفته شده فصول سرد سال است که ریشه نهال در طی گذراندن خواب سرمایی خود است.

کود مناسب برای نهال

قطعا همه ما می دانیم که هدف اصلی باغداران از کوددهی به نهال جوان یا حتی درختان بالغ چیست؛ با این وجود آگاهی از زمان کوددهی و همچنین انتخاب نوع کود مناسب برای هر رقم نهال نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد که در صورت عدم آگاهی می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه برتر نهال استفاده نمایید. استفاده از کودهای سولفات و نیترات آمونیوم، هیومیک اسیو و انواع مواد آلی همچون آهن و کلسیم در انتهای فصل پاییز به افزایش قدرت رشد درخت کمک می‌کند.

ارتفاع درخت در طول عمر

از آن جایی که درخت فندق گروسال قدرت رشد بالایی دارد، میزان ارتفاعی که در طول عمرش به خود می‌گیرد در حدود ۵ الی ۶ متر است و البته قطر تنه درخت نیز در حدود ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر می‌شود که درخت را به گونه‌ای نسبتا پهن و عریض تبدیل می‌کند.

هرس درخت

درختان فندق گروسال در شمار درختانی نیست که نیاز به دوبار هرس در طول سال داشته باشد زیرا تراکم شاخه‌های آن چندان بالا نیست و در طی یکسال بنا به تشخیص باغدار در یک زمان مشخص یعنی فصل بهار یا فصل پاییز و زمستان می‌توان شاخه‌های خشکیده و بیمار قرار گرفته در قسمت‌های جانبی و عرضی درخت را حذف نمایید تا امکان رشد شاخه‌های جدید و پرباری را در سال بعد به وجود آورید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان فندق از آن جایی که سرما دوست هستند و تقریبا از گرما فراری اند، نیاز سرمایی نسبتا بالایی نیز دارند اما نهال فندق گروسال که نهالی نیمه گرمسیری است نسبت به سایر ارقام نهال فندق دارای نیاز سرمایی کمتری است و با قرار گیری حداکثر ۶۰۰ الی ۸۰۰ ساعت در هوای سرد منفی ۷ درجه سانتی گراد، نیاز سرمایی رفع شده و قابلیت قرار گیری در برابر سرمای زمستان یا سرمای دیررس بهاره را خواهد داشت.

نهال فندق گروسال : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمر مفید نهال

به مدت زمانی که درختان فندق گروسال شروع به باردهی می‌کنند تا حداکثر زمان باردهی عمر اقتصادی می‌گویند که این مدت زمان حداکثر ۱۰ تا ۲۵ سال است و با رسیدگی بیشتر و توجه به نیازهای گونه می‌توان این مدت را افزایش داد.

سن حیات نهال

سن حیات نهال فندق گروسال را از زمانی حساب می‌کنند که جوانه‌های آن قابل مشاهده است و تا زمانی که هنوز درخت باردهی دارد و تحت شرایط طبیعی رشد می‌کند می‌توان گفت که درخت زنده است.

میزان وزن هر میوه

میوه ی نهال فندق گروسال کوچک و گرد است و به دلیل این ویژگی وزنی بسیار کمی که دارد (یعنی حدود ۲ الی ۶ گرم) قیمت نهال فندق گروسال بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. رنگ مغز این میوه سفید شیری است که درون پوسته‌ی چوبی به رنگ قهوه‌ای روشن با رگه‌های روشن‌تر قرار گرفته است که به راحتی از پوسته جدا می‌شود اما نیروی زیادی لازم دارد تا پوسته محکم رویه آن شکسته شود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

از دیگر نیازهای اکولوژیک نهال فندق گروسال قرار گیری در اقلیم آب و هوایی صحیح و سازگار است که این مورد را می‌توان با اندازه گیری ارتفاع منطقه از سطح دریا صورت داد به گونه‌ای که باید این نهال را در مناطقی با ارتفاع ۱۵۰۰ الی ۲۵۰۰ متری از سطح دریا کاشت تا نیاز گرمایی، سرمایی و حتی رطوبتی آن رفع شود. مهیا نمودن چنین شرایطی به درخت کمک می‌کند قدرت رشد و باردهی بیشتری داشته باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که علت کشت محدود و کمیاب بودن نهال فندق گروسال چیست؟ به دلیل مقاومت کم این گونه نسبت به بیماری‌ها و آفاتی همچون باکتریوزو گلوسپوریوم و انواع بیماری‌های قارچی و سایر بیماری‌هایی که در زیر به شرح برخی از آنها می‌پرداریم، امکان کاشت آنها محدوو شده است. بر سطح برگ درختان فندق می‌توان شاهد سفیدکهای سطحی بود که با گذر زمان سبب آسیب به درختان و کاهش عملکرد آنها خواهد شد. شپشک نرم فندق و کرم جوانه خوار نیز بیماری‌هایی خطرناک برای این گونه هستند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

برخی باغداران معتقدند که میزان باردهی و عملکرد درختان فندق گروسال چندان مطلوب و قابل قبول نیست اما باید بدانید که این درختان حتما باید در شرایط اکولوژیک مطلوب خود قرار بگیرند تا بازدهی قابل قبولی داشته باشند. پس میزان باردهی نهال فندق گروسال به ازای هر هکتار زمین سالیانه حدود ۴ الی ۵ تن خواهد بود‌.

شروع باردهی محصول

پس از گذشت حدودا ۵ سال از زمان کاشت نهال فندق گروسال می‌توان شاهد آغاز باردهی نهال فندق گروسال بود که با وجود این زمان می‌توان گفت که گونه در شمار ارقام نسبتا دیربازده نهال میوه به حساب می‌آید‌.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان فندق گروسال درختانی تک پایه هستند که هر دو پایه نر و ماده آنها روی یک پایه قرار دارند اما با این وجود جهت تسریع در فرآیند گرده افشانی باید اقدام به تهیه ارقام مناسب و سازگاری برای گرده افشانی گونه نمود.

مدت آبیاری

درختان فندق گروسال بستگی به سن و شرایط اقلیمی منطقه نیاز آبی مختلفی دارند اما در حالت کلی مطلوب است تا در سال‌های ابتدایی کاشت به منظور تقویت و افزایش رشد ریشه‌های نهال آبیاری بیشتری (هر ۵ الی ۷ روز یکبار) صورت گیرد اما در سال‌های بعد فواصل آبیاری را تا هر ۱۰ روز یکبار کاهش دهید.

روش صحیح آبیاری

اگر قصد احداث باغ فندق گروسال دارید، باید برنامه جامعی را برای آبیاری این نهال رطوبت دوست تعبیه نمایید تا عملکرد درختان بتواند شما را راضی کرده و به سودآوری بسیار خوبی برساند، البته نباید لفظ رطوبت دوست بودن شما را به اشتباه بیاندازد و گمان کنید که روش آبیاری غرقابی شیوه‌ای سازگار برای آبیاری این گونه است زیرا این شیوه علاوه بر مصرف بالای آب راندمان محصول را نیز به شدت کاهش داده و همچنین ریسک ابتلا به انواع بیماری‌ها را نیز افزایش خواهد داد، پس بهتر است از شیوه آبیاری قطره‌ای بهره گیری نمایید و هیچ‌گونه نگرانی از بایت هزینه‌های آن نداشته باشید؛ زیرا این شیوه تا سالیان متمادی قابل استفاده بود و میزان آب کمی را هم مصرف خواهد نمود.

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی گل‌های نر و ماده درختان فندق گروسال با وجود این که روی یک پایه یکسان قرار دارند، متفاوت است و هر یک در موعد مشخصی شروع به گلدهی خواهند نمود، به همین دلیل برخی افراد در ابتدای امر گمان می‌کنند که نهال فندق گروسال نهالی دوپایه است اما بهتر است بدانید که این رقم نهال فندق در مجموع، گونه‌ای زودگل است که در اقلیم‌های آب و هوایی معتدل با زمستان‌های ملایم گونه نر اندگی دیرگل است.

زمان برداشت

یکی از سوالات رایج باغداران در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال فندق گروسال این است که زمان برداشت محصولات را چگونه تشخیص دهیم؟ برای پاسخ به این سوال کافیست مشخصات ظاهری میوه بر سطح درختان را مورد بررسی قرار دهیم؛ زیرا در ابتدای شهریور ماه رنگ پوسته خشبی میوه‌ها درون گریبانه به رنگ قهوه‌ای با رگه‌های روشن و طلایی در می‌آید و پس از مدتی نیز در صورت عدم برداشت، با گریبانه یا بدون آن به سطح زمین می‌ریزند.

نهال فندق گروسال : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

مهم‌ترین دغدغه بسیاری از باغدارانی که قصد تجاری سازی باغات فندق خود را دارند، خرید نهال فندق گروسال سالم و شناسنامه دار از بهترین مراکز فروش نهال فندق گروسال در شهر یا منطقه خود است، زیرا خرید نهال سالم، ریسک هدر رفت سرمایه را کاهش و همچنین زمینه ساز افزایش سود و بهره وری از باغ شما خواهد شد. نهالستان بزرگ برتر نهال توسط افراد خبره همچون مهندس سعید قاسمی و کارشناسان مجرب اداره می‌شود که خیال شما را از هر بابتی در هنگام خرید بهترین نهال فندق آسوده می‌کند.‌

قیمت نهال

در رابطه با عوامل تاثیر گذار در قیمت نهال فندق گروسال در بازارهای داخلی و خارجی می‌توان موارد بسیار زیادی را مثال زد اما مهم‌ترین‌آنها عبارتند از:

  • سن نهال فندق
  • شیوه تکثیر و ازدیاد نهال فندق
  • میران در دسترس بودن یا کمیابی گونه
  • و همچنین میزان اعتبار نهالستان

جهت هر گونه ابهام در خصوص قیمت نهال فندق گروسال می‌توانید از طریق راه.های ارتباطی مجموعه اقدام نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان نا پاسخگوی شما عزیزان باشند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق گروسال : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال