%19

نهال فندق یکورب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکایی
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 الی 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 7 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق یکورب

نهال فندق یکورب یکی از ارقام تجاری و محبوب در بین کشاورزان محسوب می‌شود، باروری مناسب و سیستم دفاعی قوی آن باعث شده تا کشاورزان در طول سال مشکلات زیادی را برای نگهداری از آن تجربه نکنند، بیشتر مهندسین کشاورزی برای کشاورزانی که سابقه زیادی در باغداری و احداث مزرعه تجاری ندارند، نهال فندق یکورب را پیشنهاد می دهند چون:

  1. نهال فندق یکورب طول عمر اقتصادی طولانی داشته و حداقل ۷۰ سال می‌تواند باروری پرسود برای باغدار داشته باشد.
  2. نیاز آبی نهال فندق یکورب کم است.
  3. نهال فندق یکورب زودبازده بوده و دو سال بعد از کاشت آن اولین میوه های فندق بر روی شاخه های آن دیده می‌شود.
  4. نهال فندق یکورب دیرگل است.

نهال فندق یکورب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق یکورب

خاک حاصلخیز و آب و هوای معتدل دو فاکتور مهم برای کاشت نهال فندق یکورب است این نهال غیر بومی و آمریکایی بوده در عوض سازگاری بیشتری با اکثر مناطق و مزارع کشور از خود نشان می‌دهد از این رو مورد توجه باغداران ایرانی قرار گرفته است، نهال آمریکایی فندق یکورب پربار و طول عمر بالایی دارد، بنابراین به عنوان یک رقم تجاری و سودآور برای کشاورزان شناخته شده است.

پایه اصلی نهال فندق یکورب

تکثیر فندق برای کشاورزان کار راحتی است چون روش‌های تکثیر متفاوتی برای آن وجود دارد، ولی از نظر اقتصاددانان کشاورزی برای خرید نهال فندق و احداث باغ آن شما باید روشی را انتخاب کنید که المان‌های متفاوتی داشته باشد، بهترین نهال فندق باید پربار و سیستم دفاعی قوی داشته باشد، برای این کار لازم است نهال فندق یکورب را از نهالستان تولید کننده بخرید که نهال اصلاح شده دارای تولید می‌کنند.

ویژگی نهال فندق یکورب

از ویژگی‌های بارز نهال فندق یکورب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تحمل نهال فندق یکورب در برابر سرما و گرما مناسب بوده ولی منطقه مناسب برای کاشت آن مناطق معتدل است.
  2. دوره سرمایی نهال فندق یکورب کوتاه مدت است.
  3. نهال فندق یکم اصلاح شده و پیوندی سازگاری بالایی داشته و در هر ارتفاعی به راحتی می توان آن را کشت کرد.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق یکورب

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق یکورب آب و هوای معتدل است، البته نهال اصلاح شده و پیوندی فندق یکورب می‌تواند در مناطق نیمه گرمسیری و نیمه سردسیری نیز رشد کند، به هنگام احداث باغ فندق یکورب به بستر آن به توجه داشته باشید تا حالت باتلاقی نداشته باشد مناطق شرجی نیز گزینه مناسبی برای باغ تجاری نیست.

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق یکورب

یکی از مواردی که باغداران به هنگام تهیه درخت فندق به آن دقت می‌کنند قیمت نهال فندق است، ولی اطلاعات دیگر در مورد کاشت این نهال را به دست بیاورید، یکی از مهمترین مواردی که در باروری درختان تاثیر خیلی زیادی دارد فاصله کاشت نهال است.

این فاصله به گونه ای باشد تا بعد از چند سال رشد کردن ریشه ها در زیر زمین به یکدیگر تلاقی پیدا نکند و در هم گره نخورد، در قسمت فوقانی شاخه و برگ ها بعد از رشد کردن در یکدیگر تنیده نشوند، چون فرایند فتوسنتز را مختل می کند.

از نظر کارشناسان کشاورزی و گیاهپزشکی بهترین فاصله برای کاشت باغ درخت فندق برای نهال‌های بذری و سنتی ۶ الی ۷ متر و برای نهال پیوندی و اصلاح شده فقط ۴ متر است، یعنی باغدار با خرید نهال فندق پیوندی می‌تواند در هر هکتار ۶۰۰ نهال فندق داشته باشد.

خاک مناسب برای کاشت درخت فندق یکورب

یکی از دلایل مهم باروری با کیفیت نهال فندق یکورب تنفس ریشه های آن است، اگر باغدار بتواند بستر مناسب برای ریشه درخت فندق یکورب را تهیه کند تا به صورت عمقی رشد کرده و تغذیه مناسبی داشته باشد، می‌تواند باروری اقتصادی از خود نشان دهد، مهندسین کشاورزی خاک مناسب جهت کاشت این درخت را این گونه تعریف می‌کنند؛ زهکشی مناسب داشته باشد تا مانع از ایستایی آب در اطراف درخت فندق می شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق یکورب

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق یکورب اواسط فصل پاییز و اواخر فصل زمستان است، هنگام کاشت درخت فندق دقت کنید تا برودت هوا اتفاق نیفتد چون  باعث تلف شدن نهال فندق یکورب می‌شود.

کود مناسب برای نهال فندق یکورب

زمان فروش نهال فندق گروه متخصصان کشاورزی تاکید زیادی بر نحوه کوددهی باغ فندق دارند چون مغزی کردن بیش از حد خاک باغ باعث رشد علفی این درخت شده برگ‌های آن پهن و شاخه هایش ضخیم‌تر می‌‌شود، در حالی که کوددهی فندقی باید به گونه ای انجام شود تا صرفاً میوه عمل گرده افشانی و لقاح شکوفه ها به خوبی انجام شده و همچنین کمیت و کیفیت میوه ها ارتقا پیدا کند، بنابراین توصیه می شود از کود حاوی کلسیم و اسید آمینه استفاده کنند، کود اسید هیومیک گزینه مناسبی برای باغ فندق است.

ارتفاع درخت فندق یکورب در طول عمر

از مزایای مهم نهال فندق یکورب می‌توان به ارتفاع این درخت در طول عمرش اشاره کرد، درخت فندق تنها بین ۴ الی ۵ متر ارتفاع دارد از نظر علم گیاهپزشکی درختانی که پایه کوتاه هستند نیازی کمتری به آبیاری، کوددهی و سمپاشی دارند، بنابراین باغدار هزینه کمتری را صرف خرید آنها خواهد کرد، پس باغداران با تهیه نهال فندق یکورب می‌توانند درآمد سالانه خود را افزایش و هزینه نگهداری آن را کاهش دهند.

نهال فندق یکورب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت فندق یکورب

درخت فندق یکورب جثه کوچکی دارد، بنابراین هرس کردن آن کار چند مشکلی برای باغدار نیست، کافی است پاجوش های تازه و شاخه های علفی و هرز را شناسایی کرده برای سال بعد آن را حذف کنند، همچنین شاخه های شکسته یا یخ زده در فصل زمستان مستعد انواع بیماری و آفت زدگی است پس باید آنها را قطع کرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق یکورب

یکی از دلایل پر فروش نهال فندق یکورب می‌توان به نیاز  سرمایی کوتاه مدت آن برای خواب زمستانی اشاره کرد، برای تامین دوره سرمایی این نهال کافی است عدد بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت در بازه زمانی کمتر از ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد تا فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

عمر مفید نهال فندق یکورب

یکی از دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال فندق عمر مفید و طولانی بودن دوره بازدهی اقتصادی آن است، مسلما نهال‌هایی که باردهی طولانی مدتی دارند مورد توجه کشاورزان قرار گرفته و قیمت آنها نیز گران تر خواهد بود، طبق تحقیقات انجام شده نهال فندق یکورب حداقل ۷۰ سال طول عمر اقتصادی و تاثیرگذار دارد، البته اگر هرس، آبیاری و کوددهی این درخت به خوبی انجام شود ممکن است این رقم افزایش پیدا کند.

سن حیات نهال فندق یکورب

سن حیات نهال فندق یکورب حداقل ۱۰۰ سال است ولی در دهه های اخیر چون باروری آن کاهش کیفیت و کمیت خواهد داشت، بنابراین توصیه می‌شود باغداران بعد از به اتمام رسیدن دوره اقتصادی فندق درختان را قطع و با فروش چوب آنها سرمایه به دست آورده و باغ جدید خود را راه اندازی کنند.

میزان وزن هر میوه درخت فندق یکورب

میوه درخت فندق یکورب دایره شکل و پوسته چوبی آن قهوه‌ای رنگ است، یکی از مهمترین خصوصیات آن می‌توان به نگهداری طولانی مدت میوه فندق اشاره کرد، در شرایط مناسب تا طولانی مدت طعم آن تغییر پیدا نمی‌کند، سنگین وزن بوده بین ۱۰ الی ۱۵ گرم وزن دارد البته بعد از خشک شدن چند درصد از وزن آن کاهش پیدا می‌کند، نزدیک به یک سوم وزن آن مربوط به غلاف چوبی فندق است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق یکورب

از دیگر دلایل پر فروش نهال فندق یکورب می‌توان به سازگاری بالای آن با هر ارتفاعی اشاره کرد، باغدارانی که در مناطق گوناگون قرار گرفته اند و ارتفاع زمین آنها از سطح دریا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ متر باشد به راحتی می‌توانند نهال فندق یاکوب را خریداری و در باغ خود کاشت کند.

مصونیت و مقاومت درخت فندق یکورب در برابر آفات و بیماری ها

برای بالا بردن مقاومت درخت فندق یکورب در برابر آفات و بیماری کافی است تا خطراتی که باغ فندق را مورد تهدید قرار می‌دهد را شناسایی کنید، مهمترین خطرات عبارتند از:

  1. کرم فیلبرت یا پروانه بلوط : رنگ باله های این پروانه قهوه‌ای بوده و معمولاً تخم ریزی خود را در فصل زمستان انجام می‌دهند، در فصل بهار با گرم شدن هوا و حشرات از لارو خارج شده و به تنه درخت نفوذ می‌کنند، هنگام میوه دهی به میوه های درخت فندق آسیب جدی وارد کرده و باعث افت کیفیت میوه فندق می‌شود.
  2. شپشک ها: مهمترین هدف شپشک ها ساقه و برگ های جوان درخت فندق از آنها تحت تاثیر قرار دادن به برگ درخت فندق مانع عملیات فتوسنتز شده در نتیجه بهتر تغذیه درخت به خوبی انجام نمی شود.
  3. قارچ ریشه درخت فندق: (Armillaria) نام قارچی است که باعث پوسیده شدن ریشه درخت فندق می‌شود، چون به صورت زیرزمینی حمله می‌کند، علائم فوقانی آن دیرتر مشخص شده و باغدار مجبور است این درختان را از محوطه باغ حذف کرده و با سوزاندن درخت بیمار این باکتری را ریشه‌کن کند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق یکورب در هر هکتار

درخت فندق یکورب یک درخت پربار است، به طوری که در شرایط ایده‌آل کشاورزی اگر نور رسانی به خوبی انجام شود همچنین بغادار اصول استاندارد کوددهی را به خوبی انجام دهد باعث می‌شود تا در هر هکتار حداقل بین ۵ تا ۷ تن میوه با کیفیت و صادراتی را برداشت کند.

شروع باردهی محصول درخت فندق یکورب

اگر شرایط محیطی محوطه باغ در نظر نگیریم و مدیریت باغدار نیز برای مراقبت از درختان فندق یکورب مناسب باشد، می‌توان گفت در دومین سال کاشت باروری نهال فندق یکورب صورت حتمی آغاز می‌شود، در غیر این صورت باید باغدار به دنبال مشکل باشد تا بتواند آن را را رفع کند، آبیاری غیر اصولی و غیراستاندارد یا بافت خاک نامناسب بر روی تاخیر باروری تاثیرگذار است.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق یکورب در صورت نیاز

درخت فندق یکورب یک درخت تک پایه با گل‌های دوجنسی است که به تنهایی نیز می‌تواند باروری خود را انجام دهد، برای باروری اقتصادی باید به صورت گروهی کاشته شود یا می‌توانید از نژاد دیگر فندق به عنوان گرده افشان استفاده کنید که همزمان با این نهال گلدهی خود را آغاز می‌کند.

مدت آبیاری باغ درخت فندق یکورب

اگر به دنبال تضمین عمر اقتصادی درخت فندق یکورب هستید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن دقت داشته باشید مدت آبیاری باغ درخت فندق یکورب است، در سال‌های نخستین احداث باغ فندق بهتر است هفته‌ای یک بار آبیاری آن را انجام دهید و از سال چهارم به بعد که این درخت رشد نسبتا خوبی پیدا کرده و باروری اقتصادی خود را آغاز شده، آبیاری باغ فندق به ماهی دوبار کاهش پیدا می‌کند.

روش صحیح آبیاری باغ درخت فندق یکورب

قبل از خرید نهال فندق با روش صحیح آبیاری باغ درخت فندق یکورب آشنایی داشته باشید. استفاده از روش های نوین آبیاری مخصوص آبیاری قطره ای و آبیاری شیاری گزینه مناسبی برای باغ درخت فندق یک حرف است چون مانع از خط رفت آب شده هزینه مربوط به آبیاری را کاهش می‌دهد.

زمان گلدهی درخت فندق یکورب

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که کشاورزان با آن مواجه هستند سرمازدگی شکوفه درخت فندق است، درخت فندق یک درخت دیرگل بوده و از نیمه دوم فروردین ماه گلدهی آن آغاز می‌شود، همین امر باعث شده تا از سرمای بهاری در امان باشد.

نهال فندق یکورب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت میوه فندق یکورب

در فصل پاییز زمان برداشت میوه فندق یکم آغاز می‌شود پس مناطقی که دارای زمستان طولانی مدت هستند برای احداث باغ مناسب نیستند، چون باران و رطوبت باعث افت کیفیتی میوه می‌شود.

خرید نهال فندق یکورب

برای خرید درخت فندق یکورب سعی کنید خرید اینترنتی و غیر حضوری را مد نظر قرار دهید، خرید از مراکز مجوز دار و با اعتبار مانند برتر نهال گزینه مناسبی برای تهیه نهال فندق یکورب به صورت غیر حضوری و اینترنتی است.

قیمت نهال فندق یکورب

جهت استعلام قیمت نهال فندق یکورب و همچنین آشنایی با مراحل احداث باغ آن و گرفتن مشاوره رایگان از متخصصین و کارشناسان کافی است به سایت اینترنتی نهالستان‌های تولید کننده مراجعه کنید، کارشناسان دلسوزانه در تمامی مراحل کنار شما بوده و راهنمایی لازم را خواهند داشت.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق یکورب : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال