نهال پسته رفسنجان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

15,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی :5 تا 6  سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال : 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 5 تا 6 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۸۰۰ تا ارتفاع ۲۲۰۰ متر
پایه نهال : بذری یا پیوندی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :دو بار در ماه
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال پسته رفسنجان به عنوان یک نهال تجاری و پرسود در بین کشاورزان و تاجران شناخته شده و مرغوبیت پسته تولیدی به اندازه‌ای بالا بوده، بیشتر صادرات میوه پسته به بازار برون مرزی مربوط به این رقم است:

  • میوه نهال پسته رفسنجان  طعم عالی  کیفیت برتری دارد.
  • قیمت تجاری میوه نهال پسته رفسنجان بالا است.
  • بیشتر از ۹۰ درصد میوه تولیدی درخت پسته رفسنجان خندان است.
  • درخت پسته رفسنجان بالغ پر بار بوده و بیشتر مناطق کشور سازگاری بالایی دارد.
  • طول عمر نهال پسته رفسنجان بالا است و حداقل ۸۰ سال طول عمر مفید و اقتصادی دارد.

خاستگاه اصلی نهال پسته رفسنجان

بیشتر نهال پسته که در کشور ایران کاشته می‌شود بومی کشور ایران و منشا آن استان کرمان است، نهال پسته رفسنجان نیز اولین بار در شهر رفسنجان شناخته شده به خاطر نژاد پربار، مقاوم و میوه‌های درشتی که دارد مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است، اکثر کشاورزان ایرانی به دنبال خرید نهال پسته رفسنجان و احداث باغ آن در مزارع خود هستند.

نهال پسته رفسنجان-برتر نهال

پایه اصلی نهال پسته رفسنجان

نهال پسته رفسنجان به دو صورت بذری سنتی و بذری اصلاح شده و پیوندی تولید می‌شود، برای باغات تجاری و اقتصادی توصیه می‌شود تا کشاورزان و باغداران حتما نهال پسته رفسنجان پیوندی بر پایه درخت اکبری را انتخاب کنند، از آنجایی که مقاومت درخت اکبری در برابر کم آبی و تنش‌های آب و هوایی زیاد است، بنابراین درصد خطرات و آسیب حاصل از ناملایمتی هوا و شیوع بیماری در باغات پسته رفسنجان کاهش پیدا می‌کند.

ویژگی نهال پسته رفسنجان

  • نهال پسته رفسنجان زود گل است.
  • نهال پسته رفسنجان جثه کوچکی دارد و ارتفاع آن ۵ الی ۶ متر است.
  • میوه نهال پسته رفسنجان مغذی بوده و دارای مواد پروتئین و ریز مغذی های زیادی است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت پسته رفسنجان

اگر نهال خریداری شده بذری سنتی است به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم آن را در مناطق سردسیری کشت کنید، بهترین مناطق برای این نهال مناطقی گرمسیری بوده، چون جزو ارقام زود گل قرار گرفته است، ولی در صورت خرید نهال پسته پیوندی رفسنجان بر پایه درخت اکبری این امکان برای تان وجود دارد، با رعایت کردن چند اصول و قواعد در مناطق نیمه سردسیری نیز نهال پسته رفسنجان را کشت کنید.

فاصله مناسب برای کاشت درخت پسته رفسنجان

برای پربار بودن باغستان پسته رفسنجان و همچنین بیمار نشدن درختان آن لازم است تا فاصله مناسب بین درختان پسته رعایت شود، معمولاً در مرحله نقشه برداری به طور کامل شیل زمین، شمالی و جنوبی بودن آن، زاویه تابش خورشید را مورد بررسی قرار می‌دهند و بر اساس آن فاصله مناسب برای درخت پسته در رفسنجان را تعیین می‌کنند.

 

بهترین فاصله برای کاشت درخت پسته رفسنجان حداقل ۴ متر است البته در صورت شیب دار بودن زمین فاصله کاهش پیدا می‌‌کند، رعایت فاصله مناسب مانع از این می‌شود تا شاخه های درخت پسته رفسنجان بر روی یکدیگر سایه انداخته و رشد این درخت را با اختلال روبرو کند.

خاک مناسب برای کاشت پسته رفسنجان

برای فروش نهال پسته رفسنجان و احداث باغ پسته کارشناسان علاوه بر شرایط اقلیمی و آب و هوایی موارد دیگر را نیز برای کشاورزان توضیح می‌دهند یکی از عوامل تاثیر گذار بر باردهی درخت پسته رفسنجان نوع خاک انتخابی است.

به طور معمول استفاده از خاک شور و نمکی با ph بالا تاثیر به سزایی در باردهی نهال پسته رفسنجانی دارد، البته علاوه بر آن‌ها توجه داشته باشید تا زهکشی خاک تا عمق ۲ متر به خوبی انجام شود، به همان اندازه که مقاومت نهال رفسنجان نسبت به خشکسالی بالا است، نسبت به رطوبت حساس بوده و باعث بروز بیماری‌های زیادی می‌شود.

نهال پسته رفسنجان-برتر نهال

 

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت پسته رفسنجان

بارها اشاره شد درخت پسته رفسنجان نسبت به سرما حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهد بنابراین توصیه شده این نهال را در مخصوصاً در مناطق سردسیری و مناطق مدیترانه که زمستان دیررس دارند در فصل پاییز کاشته نشود.

بهترین گزینه برای نهال پسته رفسنجان کاشت آن اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار قبل از بیدار شدن درختان از خواب زمستانی و به هنگام گرم شدن هوا است، در کاشت بهاره درخت پسته یک سال فرصت دارد تا خود را با شرایط آب و هوایی وقف دهد.

کود مناسب برای نهال پسته رفسنجان

برای کوددهی مناسب نهال پسته رفسنجان باید دو‌کزینه مهم را در نظر بگیرید:

زمان کوددهی: اگر بهترین کود را برای درخت پسته رفسنجان بخرید ولی زمان مناسب آن را استفاده نکنید مطمئنا هیچ تاثیر مثبتی نخواهید دید، معمولا توصیه می‌شود در اوایل بهار همزمان با شکوفایی درختان از کود مناسب استفاده کنید با گرم شدن هوا و بیدار شدن درختان از خواب زمستانی، درخت پسته باروری خود را شروع می‌کند در صورت عدم تغذیه مناسب باعث می شود تا کیفیت شکوفه و باردهی آنها کاهش پیدا کند.

نوع کود مورد استفاده: البته نوع کود استفاده برای نهال پسته رفسنجان نیز مهم است، معمولا کارشناسان به هنگام فروش نهال پسته اطلاعات لازم در مورد کود مصرفی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، استفاده از کود دامی پوسیده، هیومیک اسید، کود نیتروژن دار و کود ازته گزینه مناسبی برای درخت پسته محسوب می‌شود.

 

ارتفاع درخت پسته رفسنجان در طول عمر

در مورد ارتفاع درخت پسته رفسنجان باید بگوییم درخت کوتاه قامت بوده مخصوصاً نژاد پیوندی آن معمولاً بین ۵ الی ۶ متر ارتفاع دارد و کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی مانع از رشد طولی آن می‌شوند.

هرس درخت پسته رفسنجان

از نکات مهم باغداری هرس درخت پسته است، هرس درخت پسته در ارتقاء کیفیت و همچنین میزان باردهی آن تاثیر مثبت می‌گذارد، دلیل اصلی هرس کردن درختان پسته این است که مانع از شیوع بیماری و آفت زدگی درختان می‌‌شود، معمولاً شاخه های علفی و یخ زده مستعد دریافت انواع بیماری هستند و این برای کشاورزان بسیار خطرناک است.

بهترین زمان هرس درخت پسته اواخر پاییز و اواخر فصل زمستان است، برای هرس نهال پسته پاجوش، شاخه های علفی، بیمار و زائد را شناسایی کرده و آنها را حذف می‌کنند، برای جلوگیری از رشد طولی درخت و کمک به رشد جانبی از هرس فرم دهی استفاده می‌کنند.

نهال پسته رفسنجان-برتر نهال

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال پسته رفسنجان

یکی از دلایلی که باعث شده نهال پسته رفسنجان باردهی مناسبی در شهر رفسنجان از خود نشان دهد، تامین نیاز سرمایی درخت پسته در شهر رفسنجان است، بنابراین کشاورزانی که منطقه باغ آنها سرمای چندان زیادی ندارد حتما به این موضوع توجه داشته باشند، باردهی و عملکرد مناسب نهال پسته رفسنجان به تامین نیاز سرمای آن بستگی دارد، به طور معمول ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت دمای زیر ۷ درجه برای درخت پسته لازم است تا بتواند خواب زمستانی خود را به خوبی بگذراند.

عمر مفید نهال پسته رفسنجان

  • روش تکثیر و تولید نهال پسته رفسنجان به صورت بذری سنتی یا اصلاح شده و پیوندی بر پایه نهال اکبری
  • میزان سازگاری نهال پسته رفسنجان با محیط کشت
  • میزان رسیدگی و مدیریت کشاورزان

عوامل بالا مواردی هستند که تاثیر خیلی زیادی بر روی عمر مفید نهال پسته رفسنجان می‌گذارد، به طور معمول نهال پسته رفسنجان حداقل ۸۰ سال عمر مفید و بازدهی اقتصادی بالا را تجربه می‌کند.

سن حیات نهال پسته رفسنجان

برای کشاورزان علاوه بر قیمت نهال پسته باید سن حیات نهال نیز مهم باشد، هر چه سن حیات آن طولانی باشد به همان اندازه درآمد سالانه بالا را خواهد داشت، به طور معمول سن حیات نهال پسته رفسنجان بالاتر از ۱۰۰ سال است.

میزان وزن هر میوه پسته رفسنجان هر میوه

پسته رفسنجان حداقل ۵ گرم وزن دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال پسته رفسنجان

نهال کشتی رفسنجان در ارتفاعات متفاوت قابل کشت است به این شرط که زمستان طولانی مدت و یخبندان ای نداشته باشد کشاورزان از ارتفاع ۸۰۰ تا ارتفاع ۲۲۰۰ متر می‌توانند نهال پسته رفسنجان را خریداری و باغ آن را احداث کنند.

 

مصونیت و مقاومت درخت پسته رفسنجان در برابر آفات و بیماری ها

با اینکه درخت پیوندی پسته رفسنجان به صورت اصلاح شده بر پایه درخت اکبری تولید می‌شود و به این موضوع دقت داشته باشید آفات و بیماری زیادی هستند، باغ پسته شما را مورد تهدید قرار می‌دهد از جمله این بیماری ها می توان به پوسیدگی ریشه ی پسته، حمله شته، کنه، کرم چوبخوار، پروانه فری، شانکر پوستی، سنگ پسته اشاره کرد، اگر در باغ پسته خود با یکی از علائم زیر روبرو شدید حتما با متخصصین نهالستان در تماس باشد.

نهال پسته رفسنجان-برتر نهال

  • اگر کمی دقت کنید رشد درخت پسته با اختلال روبرو می‌شود، شاخه آن خشک برگ‌هایش می‌ریزد.
  • برگ‌های درخت تغییر ظاهر پیدا کرده معمولاً زرد شده یا لکه‌های قهوه ای رنگ بر روی آن ها پدیدار می‌شود.
  • درختان پسته رفسنجان بیمار دیرتر از درختان دیگر از خواب زمستانی بیدار می‌شوند.
  • درخت پسته بیمار زودتر از موعد مقرر برگهایش را می‌ریزد یا میوه هایش رشد مناسبی ندارد.
  • اگر به شاخه ها دقت کنید سرشاخه ها دچار خشکی شده اند.
  • گاهی پوست تنه درخت بیمار پسته رفسنجان تغییر رنگ می‌دهد.
  • پوست تنه درخت شکاف پیدا کرده، شیره و صمغ از آن تراوش می‌کند.

برای جلوگیری از شیوع بیمار و آلودگی در محوطه باغ بهتر است از کودهای پتاس در اول فصل پاییز استفاده کنند تا مقاومت آنها را افزایش دهد، نهال را از مراکز معتبر خریداری کنید تا نهال خریداری شده آلوده نبوده و به بافت خاک نیز توجه زیادی داشته باشید تا مناسب درخت پسته باشد.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته رفسنجان در هر هکتار

طبق تحقیقات به دست آمده میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته در رفسنجان در هر کتاب حداقل ۵ تا ۶ تن است، اگر کسی بتواند به خوبی از خود رسیدگی کند و مانع از شیوع این بیماری باشد این رقم افزایش پیدا کرد.

شروع باردهی محصول درخت پسته رفسنجان

در گذشته نه چندان دور کشاورزان باید سالیان طولانی منتظر می‌ماندند تا باردهی محصول درخت پسته شروع شود، گاهی رشد تکمیلی و بلوغ درخت پسته تا ده سال طول می‌کشید، ولی امروزه درخت پیوندی و اصلاح شده رفسنجان که توسط نهالستان‌های معتبر تولید می‌شود، زود بازده بوده و سال اول کاشت باردهی آن شروع شده بعد از ۳ الی ۴ سال به تکامل رشد رسیده و کشاورزی حداقل می‌تواند ۵ تا ۶ تن میوه با کیفیت برداشت کند.

رقم مناسب برای گرده افشان نهال پسته رفسنجان در صورت نیاز

نهال پسته رفسنجان تک پایه است و برای باروری شکوفه‌های خود احتیاج به رقم گرده افشان یا درخت پسته نر دارد.

مدت آبیاری باغ درخت پسته رفسنجان

درخت پسته رفسنجان جزوه درختانی است که نیاز ابی کمی دارد، بطوریکه در ماه فقط دو بار آبیاری می‌شود.

روش صحیح آبیاری درخت پسته رفسنجان

آبیاری قطره‌ای و آبیاری بارانی برای باغ پسته رفسنجان توصیه می‌شود، چون در این نوع آبیاری آب در کنار تنه درخت تجمع نداشته و مانع از شیوع بیماری‌ و آفت زدگی شده همچنین آب به عمق لایه های درونی خاک نفوذ کرده و باعث سیراب شدن ریشه های سطح پایین درخت پسته می‌شود.

زمان گلدهی درخت پسته رفسنجان

درخت پسته رفسنجان زود گل بوده، خواب زمستانی آن سریعتر تمام می‌شود به طوری که چند روز مانده به فصل بهار جوانه زنی خود را شروع کرده و شما در هفته اول فروردین ماه می‌توانید شکوفه های درخت پسته را مشاهده کنید.

زمان برداشت میوه درخت پسته رفسنجان

معمولا در نیمه اول شهریور ماه برداشت میوه پسته رفسنجان به اتمام می‌رسد.نهال پسته رفسنجان-برتر نهال

خرید نهال پسته رفسنجان

هنگام خرید نهال پسته رفسنجان چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

  • سن نهال پسته خریداری شده بین ۱ تا ۲ سال باشد.
  • به تنه درخت دقت داشته باشد تا بدون عیب و ایراد بوده و هیچ زخم، سیاه شدگی یا کپک زدگی در تنه آن نباشد.
  • به ریشه نهال پسته رفسنجان توجه کنید تا گره نخورده و در هم تنیده نشود.
  • نهال پسته خریداری شده حتماً شناسه دار باشد.
  • کشاورز موظف است از نهالستان مجوزدار نهال را تهیه کند، این نهالستان باید مجوز رسمی خود را از جهاد کشاورزی بگیرد.
  • به جای خرید حضوری از شهر خود سعی کنیم خرید غیر حضوری و اینترنتی را امتحان کنید.

قیمت نهال پسته رفسنجان

برای استعلام قیمت نهال پسته رفسنجان شما به صورت غیر حضوری می‌توانید به سایت بزرگترین نهالستان کشور مراجعه کنید، کارشناسان نهالستان آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به کشاورزان هستند، آنها در تمامی مراحل احداث باغ کنار باغدار بوده مراحل احداث باغ و بر اساس آخرین اصول و قواعد گیاه پزشکی انجام می‌دهند.

مراکز معتبر تولید و فروش نهال پسته رفسنجان مانند مرکز برتر نهال  دارای باغ مادر هستند از این رو مدیران نهالستان مستقیما بر کار مهندسین ناظر بوده و مراحل تولید نهال را زیر نظر دارند، اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید می‌توانید از شماره تماس درج شده در سایت استفاده کرده و مستقیماً با کارشناسان در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته رفسنجان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال