نهال پسته هیبریدی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

15,000 تومان

  • خواستگاه :آمریکا
  • شروع باردهی :3  الی7  سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : ۴ تا 4 متر
  • میزان باردهی در هکتار : 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۷۰۰ متر تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا
  • پایه نهال : پسته بنه وحشی
  • گرده افشان : خودگرده افزا
  • میزان آبیاری :7 الی 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 3 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

در صورتی به دنبال یک گونه متفاوت، خاص و بسیار مقاوم نهال پسته هستید توصیه می‌کنیم اقدام به خرید نهال پسته هیبریدی آمریکایی کنید زیرا پرورش این نهال بسیار مقرون به صرفه در عین حال سودآور و ارزشمند خواهد بود. در میان تمامی ارقام نهال پسته که در بازار وجود دارد، قیمت نهال پسته هیبریدی آمریکایی بالاتر است زیرا این نهال گونه‌ای پیوندی و وارداتی است که در برخی نهالستان‌های معتبر کشور نیز تولید می‌شود.

خاستگاه اصلی نهال

نهال پسته در ایران به میزان بسیار زیادی نسبت به سایر ارقام نهال میوه پرورش می‌یابد زیرا میزان سازگاری واریته‌های مختلف این گونه در ایران بسیار بالاست و همچنین پسته‌های تولید شده در ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند اما در کشور آمریکا نیز تولید و پروش نهال پسته رواج بسیار بالایی دارد و نهال پسته هیبریدی آمریکایی نیز متعلق به آمریکاست و به شیوه اصلاح نژاد تولید شده است.

پایه اصلی نهال

در خصوص پایه و روش تکثیر نهال پسته هیبریدی ابهاماتی زیادی وجود دارد اما در ایران جهت تکثیر این نهال دورگه از نهال پسته بنه وحشی جهت پایه و نهال پسته چینی به عنوان پیوندک استفاده می‌کنند. برای اولین بار در یکی از دانشگاه‌های مشهور کالیفرنیا این گونه توسط دانشمندان تولید شد و پس از آن غالب نهال پسته کاشته شده در آمریکا، اروپا و ترکیه این رقم پربازده است.

ویژگی نهال

به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص نهال پسته هیبریدی آمریکایی، این نهال طرفداران بسیار زیادی در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کرده است که این امر مستقیما بر میزان فروش نهال پسته هیبریدی آمریکایی اثر گذار بوده است. از جمله ویژگی‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد می‌توان به مقاومت بالای گونه در برابر سرما، گرما، خشکی و کم آبی، رطوبت و … اشاره کرد و از همه مهم‌تر این است که قابلیت کاشت این نهال پسته در اکثر نقاط وجود دارد؛ البته طعم بی نظیر این نوع پسته نیز زبانزد خاص و عام است

آب و هوای مناسب برای کاشت

بهترین و سازگارترین نوع آب و هوا جهت کاشت نهال پسته هیبریدی آمریکایی، آب و هوای معتدل و نیمه سردسیری است که اکثرا در شهرهای نیمه شمالی، شرقی و مرکزی کشور مشاهده می‌شود؛ بهترین مناطق کاشت این گونه در ایران عبارتند از استان‌های:

  • کرمان
  • قزوین
  • البر و تهران
  • شیراز
  • اصفهان
  • خراسان رضوی و شمالی

ناگفته نماند که نواحی با زمستان‌های بسیار بسیار سرد که دمای هوا در حدود منفی ۱۰ درجه سانتی گراد می‌رسد به هیچ وجه گزینه مناسبی برای کاشت و فروش نهال پسته هیبریدی آمریکایی نیستند. با توجه به دامنه نوسانات دمایی متحمل این نهال پسته که در حدود منفی ۵ درجه سانتی گراد تا مثبت ۴۵ درجه سانتی گراد است امکان کاشت آن در نواحی خشک و گرمسیری نیز جود دارد.

نهال پسته هیبریدی- برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت

اگر قصد داریم امکان رسیدگی کامل برای پرورش نهال پسته هیبریدی آمریکایی در باغ وجود داشته باشد، بهتر است در هنگام کاشت نهال فواصل استاندارد و مورد نیاز نهال را رعایت کنید؛ در واقع با رعایت این فواصل شما می‌توانید امکان رفت و آمد تمامی ماشین آلات کشاورزی و همچنین امکان دریافت نور خورشید و تامین مواد مغذی مورد نیاز نهال از خاک را به میزان لازم تامین کنید. بهترین فاصله برای کاشت نهال پسته هیبریدی آمریکایی ۴*۴ متری در ردیف‌های مستطیلی شکل است.

خاک مناسب

شاید بتوان گفت که حیاتی‌ترین عامل رشد و پرورش یک گونه خاک است پس در انتخاب این فاکتور اساسی باید نهال وسواس را خرج کرد. انتخاب خاک صحیح و سازگار با نهال از طریق نتیجه آزمایشات گیاه شناسی مشخص می‌شود، برای نهال پسته باید از خاک‌هایی با بافت نرم و نیمه سبک که قابلیت نگهداری آب را به طور نسبی دارند، استفاده کرد و خاک‌های شنی و رسی دارای چنین ویژگی هستند. میزان شوری خاک نیز نباید از حد مجاز فراتر باشد در غیر این صورت به نهال آسیب می‌رساند‌.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

سعی کنید که قبل از کاشت نهال در تعیین موعد مناسب از لحاظ شرایط آب و هوایی، خاک و منابع آبی کوشا باشید تا بعد به مشکل نخورید، اصولا بهترین موعد جهت کاشت واریته‌های مختلف نهال پسته علی الخصوص، نهال پسته هیبریدی آمریکایی که دارای قدرت رشد بالایی نیز هست، فصل پاییز تا انتهای فصل زمستان است. جالب است بدانید که این قدرت رشد بالا سبب رشد تاج وسیع و گسترده‌ای تا ارتفاع دو متری از سطح تنه خواهد شد.

کود مناسب برای نهال

خاک درخت پسته باید غنی از تمام مواد آلی و معدنی باشد؛ به گونه‌ای که بستر غنی و مناسلی جهت رشد نهال را ایجاد کرده باشیم. معمولا برای اعمال این هدف از کودهای ارگانیک و طبیعی استفاده می‌کنند که معروف‌ترین آنها کود پوسیده دامی است. استفاده از کودهای ازته و فسفردار نیز برای تقویت نهال پسته بسیار توصیه می‌شود.

ارتفاع درخت در طول عمر

همانگونه که می‌دانید نهال پسته هیبریدی آمریکایی یک گونه‌ی اصلاح شده از لحاظ ژنتیکی است؛ یعتی تمامی ویژگی‌های نامطلوب آن دستکاری و حذف شده است و در عین حال ویژگی‌های مثبتی که سبب افزایش و بهبود عملکرد این نهال می‌شود به آن اضافه می‌شود. خرید نهال پسته هیبریدی آمریکایی یکی از بهترین انتخاب‌های یک باغدار در هنگام خرید نهال جهت احداث باغ است زیرا این رقم نهال پسته به سبب ارتفاع و قامت نسبتا کوتاه نیاز به هزینه‌های بسیار کمی در خصوص عملیات‌های کاشت، داشت و نگهداری و همچنین برداشت میوه دارد و در طول عمر خویش تا حداکثر ارتفاع ۳ متری خود خواهد رسید.

هرس درخت

با توجه به پیوندی بودن گونه و میزان ارتفاع بیشتر نسب ت به سایر ارقام نهال پسته، باغداران باید در خصوص هرس کردن نهال و کنترل ارتفاع گونه جهت تسهیل در مراحل داشت و برداشت محصولات، نهایت دقت خود را به عمل آورند و از اصولی‌ترین روش‌ها جهت هرس فرم دهی و سربرداری درختان استفاده کنند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

جهت آماده سازی نهال پسته هیبریدی آمریکایی لازم است تا گونه را در شرایط ویژه‌ای قرار دهیم تا کاملا برای برخاستن از خواب زمستانه و بلافاصله شکوفایی آماده شود؛ مهیا کردن این شرایط ویژه کار چندان سختی نیست و تنها با قرار دادن نهال در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد در فصل زمستان به مدت حداکثر ۱۰۰۰ ساعت می‌توانیم نیاز سرمایی درخت را مرتفع سازیم.

عمر مفید نهال

اگر به دنبال پربازده‌ترین نهال پسته هستید که در عین حال دارای عمر اقتصادی یا همان عمر مفید بالایی نیز باشد؛ توصیه ما به شما خرید نهال پسته هیبریدی آمریکایی است چرا که این گونه عمر اقتصادی در حدود ۷۵ الی ۸۰ سال دارد که در صورت قرارگیری در شرایط و محیط ایده‌آل می‌تواند تا سالیان طولانی به شما سود برساند البته توجه داشته باشید که در اکثر موارد عمر اقتصادی درخت میوه به نحوه رسیدگی شما بستگی دارد و می‌تواند فارغ از ژنتیک گیاه عمل کند.

سن حیات نهال

نهال پسته، بادام و گردو هر سه ارقامی هستند که می‌توانند برای مدت یک عمر برای شما بازدهی داشته باشند و حتی اگر عمر اقتصادی آنها تمام شود نیز سبز باقی می‌مانند. تقریبا پس از گذشت ۷۵ سال از عمر درخت پسته هیبریدی، باردهی آن رو به صفر خواهد رفت اما ممکن است درخت تا ۱۰۰ سال هم سبز بماند و خشک نشود.

میزان وزن هر میوه

در خصوص سطح کیفی و مرغوبیت محصولات درخت پسته هیبریدی تعاریف بسیاری آمده است اما شنیدن کی بود مانند دیدن! با مراجعه به نهالستان‌های معتبر و رسمی می‌توانید قیمت نهال پسته هیبریدی آمریکایی را در ایده‌آل ترین حالت خود مشاهده و تهیه کنید. مغز پسته هیبریدی غالبا ارغوانی و سبز رنگ است و طعمی بی نظیر و متفاوت دارد، اندازه میوه نیز درشت و در حدود ۲ گرم خواهد بود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

در رابطه با ارتفاع منطقه کاشت نهال پسته هیبریدی از سطح دریا محدودیت چندانی نداریم و از آن‌ جایی که این نهال پیوندی و اصلاح‌نژاد شده است قابلیت رشد در کثر نواحی را دارد منتها در ارتفاعات زیر ۷۰۰ متر و بالای ۳۰۰۰ متر از سطح دریا بهتر است کشت نشود زیرا بازدهی و عملکرد مطلوب خود را نخواهد داشت.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

معمولا قیمت نهال پسته هیبریدی در مقایسه با سایر ارقام نهال پستر نوسانات بیشتری در بازار دارد و دلیل آن نیز، مصونیت و مقاومت بالایی است که گونه در برابر انواع بیماری‌ها و آفات رایج دارد. آفاتی همچون پسیل، کرم ریشه خوار و شته ها می‌توانند قاتلی خاموش برای درختان پسته باشند.نهال پسته هیبریدی- برتر نهال

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در خصوص میزان عملکرد در هر هکتار نهال پسته هیبریدی با سایر ارقام بومی تفاوت اندکی وجود دارد که آن هم به تعداد اصله نهالی که در هکتار کاشته می‌شود بستگی دارد نه به قدرت رشد گونه! با توجه به گستردگی و عریض بودن تاج نهال پسته هیبریدی آمریکایی در هر هکتار زمین امکان کاشت ۴۰۰ الی ۵۰۰ اصله نهال وجود دارد که این امر ممکن است بازدهی در هکتار را تا حدود ۶ تن محصول در هکتار سالانه کاهش دهد. این موضوع هیچ ارتباطی با قدرت رشد درخت ندارد و نباید آن را زیر سوال برد منتها باید متراژ بیشتری زمین در اختیار داشته باشیم تا بهره وری را به چندین درصد افزایش دهیم.

شروع باردهی محصول

در خصوص موعد باردهی نهال پسته هیبریدی و سایر ارقام نهال پسته بومی یک سری تفاوت‌هایی وجود دارد؛ به گونه‌ای که نهال پسته هیبریدی بسیار زودبازده است و با گذشت یکسال امکان پیوند دارد و مجموعه با گذشت ۳ از کاشت نهال امکان باردهی اقتصادی خواهد داشت که این مقدار پس از ۵ سال به عالی‌ترین حد خود خواهد رسید اما سایر ارقام نهال پسته بومی مجموعا پس از گذشت ۷ سال به توجیه اقتصادی خواهد رسید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

خرید و کاشت رقم گرده افشان برای نهال پسته هیبریدی امری اختیاری است در صورتی که قصد تسریع در فرآیند گرده افشانی این درخت را دارید می‌توانید به ازای هر ۱۵ اصله نهال پسته یک نهال گرده افشان سازگار بکارید در غیر این صورت گرده افشانی به کمک باد و حشرات صورت می‌گیرد.

مدت آبیاری

یکی از مزایایی که سبب افزایش فروش نهال پسته هیبریدی آمریکایی در بازار شده است همین مقاوم بودن گونه نسبت به کم آبی و خشکی است و شما می‌توانید میزان دقیق آب مورد نیاز نهال را بر اساس فاکتوهای مختلفی بسنجید و سپس اعمال کنید. مهم‌ترین این فاکتورها آب و هوای منطقه، میزان زهکشی خاک و جنس بافت خاک و همچنین سن نهال خریداری شده است زیرا نهال‌های جوان قدرت رشد چندان بالایی نداشته و با آبیاری منظم ریشه آنها در خاک قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد شد. آبیاری نهال پسته تازه کاشت باید هر ۷ الی ۱۰ روز یکبار صورت گیرد و در سال‌های بعدی امکان تعویق آبیاری هر ۳۰ روز یکبار نیز ممکن است.

روش صحیح آبیاری

در خصوص آبیاری نهال پسته هیبریدی باید بدانید که از هر روشی که استفاده می‌کنید باید با آب شیرین باشد زیرا شوری بیش از حد آب سبب خشک شدن ریشه نهال در زیر خاک و نرسیدن املاح و مواد معدنی به گیاه می‌شود. شیوه آبیاری به گونه‌ای باشد که تا فرارسیدن موعد آبیاری بعدی خاک همچنان مرطوب باقی بماند تا امکان گسترش ریشه وجود داشته باشد؛ البته آبیاری نهال پسته با شیوه‌های نوین و کم هزینه بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت.

زمان گلدهی درخت

در دسته بندی کلی که برای نهال پسته هیبریدی آمریکایی در نظر گرفته شده است، این رقم در شمار ارقام نهال دیرگلی قرار می‌گیرد که در برابر سرمای دیررس بهاره کاملا مقاوم است و امکان ریزش گل و سرمازدگی وجود نخواهد داشت.

زمان برداشت

میان رس بودن آخرین ویژگی بارز نهال پسته هیبریدی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم؛ به زبانی دیگر میوه‌های درخت پسته هیبریدی در اویل تا اوسط شهریور ماه قابل برداشت می‌باشد و مس از رسیدن رنگ پوسته خارجی میوه که بافت نرمی دارد به رنگ ارغوانی در خواهد آمد و در صورتی که ارتفاع درخت با هرس اصولی کنترل شده باشد به راحتی می‌توان برداشت میوه را آغاز کرد.

خرید نهال

 خرید نهال پسته هیبریدی آمریکایی در نهالستان‌های معتبری همچون برتر نهال به روش‌های مختلفی امکان پذیر است و مشتریان می‌توانند متناسب با شرایط زمانی و مکانی خود این محصول را ب صورت حضوری و یا اینترنتی از مجموعه خریداری نمایند. نحوه ارسال بار در خرید اینترنتی نیز از طریق پایانه‌های مسافربری صورت می‌گیرد و به همراه نهال خریداری شده کارت ضمانت دوساله ارسال خواهد شد.

قیمت نهال

در نهالستان‌هایی که خود مستقیما تولید کننده نهال هستند، قیمت نهال پسته هیبریدی آمریکایی به دلیل حذف واسطه‌ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و نهال‌های سالم، شناسنامه دار و زودبازده را که در ایده‌آل ترین شرایط پرورش یافته‌اند می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید. جهت دریاقت لیست قیمت نهال پسته و سایر ارقام نهال میوه در نهالستان برتر نهال می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته هیبریدی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال