%15

نهال پسته یو سی بی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

129,000 تومان

خاستگاه :آمریکا
شروع باردهی 5 سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال :5*5 یا 4*5
میزان باردهی در هکتار : 4 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ متر
پایه نهال : –
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :-
حداکثر ارتفاع درخت : 6 الی 7 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال پسته یو سی بی آمریکا

در حالی که بیشتر نهال پسته بومی کشور ایران به اندازه کافی ویژگی‌های منحصر به فرد کافی دارد، بهتر است نهال غیر بومی را به شما معرفی کنیم در رقابت با نهال پسته بومی توانسته است که ارزش و اعتبار خاصی کسب کند:

  • نهال پسته رو یو‌سی‌بی آمریکا به خاطر مقاومت بالا در کشور آمریکا بسیار محبوب  است، همین ویژگی  باعث شده زیادی در آسیا و اروپا پذیرای آن باشد.
  • نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا قدرت رشد بالایی داشته و سیستم دفاعی قوی دارد.
  • این نهال علاوه بر اینکه باردهی بالایی دارند به خاطر سیستم دفاعی قوی از آن به عنوان نهال پایه نیز استفاده می‌کنند.
  • دوره رشد و بازدهی نهال یو‌سی‌بی آمریکا بسیار کمتر از ارقام دیگر بوده و باردهی آن سریعتر اتفاق می افتد.
  • به علت رسد سریع به هنگام کاشت بذری نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا یکسال پس از کاشت آن به راحتی می‌توان بر روی آن پیوند انجام داد.

خاستگاه اصلی نهال پسته یو سی بی آمریکا

خاستگاه اصلی نهال یو‌سی‌بی آمریکا مربوط به کشور آمریکا است البته باید یادآور شویم این نهال دورگه بوده و از رگه ایرانی و آمریکایی تولید شده است، اولین بار در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا با تلفیق بنه ایرانی و همچنین نژاد اینتگرین امریکا توانستند این نژاد را تولید و در اختیار کشاورزان قرار دهند، از این رو مقاومت نهال پسته در برابر انواع آفات و بیماری‌ها نسبت به نهال‌های دیگر بالا است، کشاورزانی که شرایط نامطلوب برای کشاورزی دارند، اولین گزینه آنها خرید نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا و احداث باغ آن خواهد بود.

پایه اصلی نهال پسته یو سی بی آمریکا

پایه اصلی نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا به صورت بذری است البته نه بذری سنتی، شما باید این نهال با کیفیت را به صورت تضمینی به همراه کارت گارانتی از نهالستان معتبر و تولید کننده تهیه کنید تا این اطمینان را داشته باشید، همان مقاومت و همان باردهی را خواهد داشت.

ویژگی نهال پسته یو سی بی آمریکا

  • نهال پسته  یو‌سی‌بی آمریکا دیررس است.
  • نهال یو‌سی‌بی آمریکا دمای پایین تر از منفی ۲۰ درجه را تحمل نمی‌کند.
  • مناطقی با تابستان گرم گزینه مناسبی برای کاشت نهال یو‌سی‌بی آمریکا است.

 

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال پسته یو سی بی آمریکا

از انجایی که نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا دیررس است، بنابراین مناطقی برای کاشت این نهال مناسب هستند زمستانی کوتاه مدت داشته باشند، چون معمولا در آخر شهریور ماه برداشت آن به اتمام می‌رسد، بنابراین بارش‌های باران پاییز باعث می‌شود تا  کیفیت نهال کاهش پیدا کند، همچنین شهرهایی با زمستان یخبندان پایینتر از ۲۰ درجه سبب آسیب به شاخه و تنه درخت می‌شود، در کل می‌توان گفت به خاطر زودگل بودن و حساسیت بالا نسبت به سرما بهتر است این نهال را در مناطق گرمسیری و مناطق معتدل کاشت کنید تا باردهی بالای آن را تجربه کنید.

فاصله مناسب برای کاشت درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا

به هنگام خرید نهال پسته دقت داشته باشید تا فاصله مناسب برای کاشت آن را بدانید، چون رعایت کردن این فاصله میزان باردهی و کیفیت میوه های آن را چند برابر خواهد کرد، فراموش نکنید از مشخصه‌های اصلی درخت پسته ارتفاع بالا همچنین بزرگ بودن تاج آن است.

اگر شما فاصله استاندارد را رعایت نکنید درخت شما مستعد بیماری شده و به خاطر عدم دریافت نور کافی کیفیت باردهی آن کاهش پیدا می‌کند، الگوی کاشت درخت کاملا متفاوت است شما می‌توانید از الگوی مربعی و الگوی مستطیلی استفاده کنید، به طور معمول حداقل فاصله را برای درخت  یو‌سی‌بی آمریکا ۵ متر در نظر گرفتند، اگر از الگوی مربعی پیروی کنید ابعاد ۵ در ۵ و اگر از الگو مستطیلی استفاده کنید ابعاد ۵در۴ گزینه مناسبی برای شما است، به شرطی که هرس سالانه آن را به هیچ عنوان فراموش نکنید.نهال پسته یوسی بی آمریکا

خاک مناسب برای کاشت پسته یوسی‌بی آمریکا

با وجود اینکه نهال پسته  یو‌سی‌بی آمریکا می‌تواند خاک شور با میزان ph بالا را تحمل کند، ولی برای احداث باغ تجاری و مدرن توصیه می‌شود حتما خاکی با ph معمولی و برای آبیاری از آب شیرین با املاح معدنی متناسب استفاده شود، زهکشی خاک باعث می‌شود تا رطوبت و سردی هوا به راحتی از آن خارج شود.

معمولاً به هنگام فروش نهال پسته مسئولین نهالستان اطلاعات کافی در مورد زهکشی خاک و نحوه آبیاری در اختیار شما قرار می‌دهند، هر چه مرحله خاک ورزی و گودبرداری باغ شما به خوبی انجام شود به همان اندازه باردهی باغ تان افزایش پیدا خواهد کرد، به این موضوع دقت داشته باشید، این نهال بومی کشور ایران نیست به هنگام کاشت حتما شرایط و خاکی و آب و هوایی آن را به طور کامل رعایت کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا

از آنجایی که درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا نسبت به سرما بسیار حساس است و نمی‌تواند سرمایه یخبندان را تحمل کند کاشت پاییزه اصلاً برای آن توصیه نمی‌شود چون باعث افزایش تلفات باغ پسته خواهد شد، از این رو بهترین زمان برای کاشت درخت اوایل فصل بهار است چون بلافاصله بعد از کاشت هوا گرم شده و درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا تا زمستان بعدی فرصت زیادی دارد تا خود را با بستر خاک سازگار کند.

کود مناسب برای نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا

یکی از راه های افزایش طول عمر اقتصادی درخت رسیدگی به خاک آن است، برای اینکه بتوان خاک مغزی در اختیار درخت قرار دهید، باید با کود مناسب عناصر آن را بالانس کرد، به طور معمول در مرحله اول توصیه می‌شود از کود پوسیده دامی و کود های طبیعی مانند کوه سبز استفاده کنید.

ولی مطمئناً برای درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا کودهای شیمیایی مورد نیاز است چون مهمترین ریز مغذی پسته پروتئین گیاهی است، همچنین برای بالا بردن سیستم دفاعی درخت پسته در برابر سرما بهتر از کود سولفات روی و کود نیتروژن دار و ازته استفاده کنید به طور معمول بهترین زمان برای این کودها فصل پاییز است.

ارتفاع درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا در طول عمر

درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا به صورت طبیعی بسیار مرتفع است، از آنجایی که این درخت اصلاح  شده از نژاد بنه ایرانی است، بنابراین ارتفاع آن کمی کاهش پیدا کرده، به طوری اگر این درخت در طول عمر خود به خوبی تغذیه شده و شرایط محیطی مناسبی داشته باشد ارتفاع آن بین ۶ الی ۷ متر خواهد بود، ولی توصیه می‌شود کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی ارتفاع آن را ثابت نگه دارند.

هرس درخت  یو‌سی‌بی آمریکا

بهترین زمان برای هرس درخت زمان خواب آن خواهد بود بیشتر کشاورزان در زمان تابستان به هرس می‌پردازند، گزینه چندان جالبی نخواهد بود چون تنش ایجاد شده نسبت به فصل خواب آن بیشتر است، بخاطر پر شاخ و برگ بودن درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا باغدار با هرس نکردن آن در سال‌های بعدی دچار مشکلات فراوان خواهد شد و باردهی آن را کاهش می‌دهد، البته علاوه بر هرس باردهی به خاطر حجیم بودن این درخت کشاورزان سعی می‌کنند با استفاده از هرس فرم‌ دهی از رشد ناهماهنگ آن جلوگیری کرده و خطر سرمازدگی را کاهش دهند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا

با اینکه درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا نسبت به سرما حساس بوده و سرما گریز است، ولی نیاز سرمایی آن باید به طور کل تامین شود در غیر این صورت فصل بهار باغدار دچار مشکلات و تنش‌های فراوانی خواهد شد، به‌طورمعمول ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت بازی دمایی کمتر از ۷ درجه سانتیگراد برای تامین خواب زمستانی درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا کافی است.

عمر مفید نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا

یکی از ویژگی‌هایی که باعث تمایز نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا از دیگر نهال‌ها شده است و به هنگام فروش نهال پسته کارشناسان بر روی آن تاکید زیادی دارند، عمر مفید و اقتصادی این درخت است به طور معمول اگر کشاورز بتوانند شرایط محیطی مناسب برای آن فراهم کند حداقل صد سال باغ درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا برقرار است، یعنی صدسال کشاورز می‌تواند از سوددهی آن نهایت استفاده را ببرد، البته عوامل محیطی نیز تاثیر بسزایی بر روی طول عمر آن دارد، مخصوصاً خاکی که این نهال در آن کشت شده است.

سن حیات نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا

سن حیات درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ سال است.

میزان وزن هر میوه پسته یو‌سی‌بی آمریکا

میوه درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا به خاطر سنگین وزن بودن با غلاف سبز رنگ حداقل ده گرم وزن دارد و هر درختان به طور سالانه می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم بار مفید تولید کند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا

از آنجایی که نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا نسبت به سرما حساسیت بیشتری دارد به هیچ عنوان آن را برای مناطق سردسیری در ارتفاعات توصیه نمی‌شود، بنابراین مناطق گرمسیری و معتدل با ارتفاع بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ متر گزینه مناسبی برای احداث باغ درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا است.

مصونیت و مقاومت درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا برابر آفات و بیماری ها

مقاومت بالایی درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا در برابر انواع آفات و بیماری باعث شده است تا کشاورزان هزینه کمتری برای خرید نهاده ها و همچنین سموم و آفت کش صرف کنند، با این وجود به هنگام فروش نهال پسته کارشناسان نهالستان توصیه می‌کنند تا اطلاعات کافی در مورد آفات پسته مخصوص موارد زیر کسب کنید تا در صورت بروز آنها در مراحل اولیه شناسایی کنید.

  • بیماری پوسیدگی ریشه یا گموز
  • آفت پسیل پسته
  • آفت کنه و شته درخت پسته
  • کپک پسته
  • آفت پروانه چوبخوار درخت

ولی برای حفظ کیفیت محصول تا جایی که امکان دارد به هیچ عنوان از سموم و آفت‌کش‌ها استفاده نکنید و از روش و تله طبیعی برای دفع آفات بهره ببرید، در صورت اجبار طبق مشورت متخصصین گیاهپزشکی سمومی با دوز کمتر را امتحان کنید.نهال پسته یوسی بی آمریکا

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا در هر هکتار

به طور متوسط هر درخت پسته در شرایط ایده آل می‌تواند سالانه حداقل ۴۰ الی ۵۰ کیلو پسته خشک تولید کند، بنابراین در یک هکتار حداقل چهار تن میوه با کیفیت پسته به همراه غلاف سبز رنگ تولید می‌شود.

شروع باردهی محصول درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا

از موارد دیگر باعث افزایش خرید نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا در بین کشاورزان و همچنین محبوبیت آن شده است می‌توان به شروع باردهی محصول درخت اشاره کرد، اگر کشاورزان این نهال را از نهالستان معتبر و تولید کننده تهیه کنند، یک سال بعد از کاشت به راحتی می‌توانند میوه های پسته را برداشت کنند، در سال تا اوا تعداد میوه پسته انگشت شمار است، ولی در سال‌های بعدی چند صد برابر افزایش پیدا کرده به طوری که در پنج سال اول کاشت باردهی اقتصادی آن شروع می‌شود.

 

رقم مناسب برای گرده افشان درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا در صورت نیاز

درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا مانند هر نژاد دیگر احتیاج به گرده افشان دارد تا بتواند باردهی اقتصادی را تجربه کند برای این منظور توصیه می‌شود بین ۸ ردیف یک ردیف گرده افشان کاشت شود.

مدت آبیاری پسته یو‌سی‌بی آمریکا

به هنگام تهیه درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا علاوه بر سوال درباره قیمت نهال پسته در مورد نحوه آبیاری و آبیاری دیمی آن اطلاعات لازم را کسب کنید، درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا نسبت به کم آبی مقاوم است و می‌توان کاشت دیمی آن را به وسیله آب شیرین برای کشاورزی فراهم کرد، ولی بهتر است قبل از کاشت دیمی شرایط مربوط به آن را به صورت تخصصی به طور کامل مورد بررسی قرار دهید.

روش صحیح آبیاری درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا

چون نیاز آبی درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا بسیار کم است، احتیاج به استفاده از روش‌های سنتی نیست، باغدار با استفاده از آبیاری قطره ای یا آبیاری بارانی به راحتی می‌تواند این درختان را سیراب کند، همچنین ماهانه دو بار آبیاری برای باغ درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا کافی است.

زمان گلدهی درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا

درخت زود گل است و معمولا  از اوایل فصل بهار گلدهی  آن شروع شده و یک هفته لقاح و باروری آن طول می‌کشد.

زمان برداشت میوه درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا

از آنجایی که درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا دیررس است زمان برداشت میوه اواخر شهریور انجام می‌شود.

خرید نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا

برای استعلام قیمت و خرید نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا همچنین برای خرید تضمینی به  همراه کارت گارانتی و کارت سلامت درخت پسته یو‌سی‌بی آمریکا می‌توانید سایت نهالستان‌های تولید کننده در کشور را شناسایی کنید، خرید تضمینی از یک نهالستان مجوزدار باعث می‌شود تا کشاورز  به مدت دو سال مدت زمان کافی فرصت داشته باشد تا کیفیت نهال خریداری شده را مورد بررسی قرار دهد.

قیمت نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا

جهت تهیه نهال پسته یو‌سی‌بی آمریکا می‌توان از نهالستان‌های تولید کننده با اعتبار و سابقه‌دار اقدامات لازم را انجام داد، باغدار لازم نیست به صورت حضوری این نهال را خریداری کند، با مراجعه به سایت مستقیم نهالستان تولید کننده و شناخته شده مانند سایت برتر نهال در کل کشور این امکان برای کشاورز وجود دارد تا با خرید اینترنتی و غیر حضوری مستقیماً از نهالستان تولید کننده خرید کرده و قیمت نهال پسته را طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی پرداخت کند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از راه های ارتباطی استفاده کرده و مستقیماً با مهندسین کشاورزی و متخصصین گیاهپزشکی در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته یو سی بی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال