%20

نهال گردو خوشه ای ایرانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 2 کاربر)

89,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دو تا سه سال پس از کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 7*7
  • میزان باردهی در هکتار : 3 الی 4 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۱۲۰۰ متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : ۱۰ روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

معرفی نهال گردو خوشه ایرانی

گردو خوشه ای ایرانی به دلیل باردهی نسبتا زود، پربار بودن و نیز تنوع گونه‌ها پتانسیل بالایی در درآمدزایی برای باغداران دارد، محصول گردوی هم نیازهای داخلی را تأمین می‌کند و هم قابل صادرات به کشورهای متقاضی است، در این مقاله به معرفی کامل این گونه گیاهی و شرایط و نیازمندی‌های لازم برای پرورش آن به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

 

با توجه به تنوع اقلیمی که در ایران وجود دارد، محصولات کشاورزی و دامی گوناکونی قابل پرورش هستند، یکی از بهترین انواع نهال گردو که در ایران کشت می‌شود، انواعی است که منشأ آن‌ها همین سرزمین است، پس علت نامگذاری این گونه به نام ایرانی روشن است، گردوی ایران از جمله محصولات کشاورزی صادراتی مشهور در جهان محسوب می‌شود، عمده مصرف آن در داخل کشور و نیز صادرات آن به خارج از ایران به صورت خشک صورت می‌گیرد.

با توجه به ذائقه و سلیقه منطقه‌ای می‌توان مقداری از بار گردو خوشه ای را در فصل آن به صورت تازه به فروش رساند، به‌طور کلی قیمت گردو خوشه ای به دلیل پرمحصول بودن این گونه نوعی سرمایه‌گذاری برای باغداران محسوب می‌شود.

قیمت نهال گردو خوشه ای ایرانی با توجه به انواع گوناگونی که این گیاه دارد، متفاوت است، علاوه بر این شرایط کاشت، رشد و پرورش هر نوع نیز تا حدی با دیگری متفاوت است، بنابراین لازم است که باغداران پیش از تصمیم‌گیری برای خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی اطلاعات لازم را درباره نوع و تناسب آن با شرایط اقلیمی منطقه خود از کارشناسان جویا شوند.

گردو خوشه ای پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای برای درآمدزایی دارد و می‌توان از آن برای کسب و کارهای کوچک گرفته تا تجارت‌های بزرگ و بین‌المللی بهره گرفت.

نهال گردو خوشه ای ایرانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی های ظاهری نهال و میوه گردو خوشه ای ایرانی

تصور بر این است که درختان گردو مرتفع هستند، البته این تصور اشتباه نیست، بسیاری از انواع درخت گردو ارتفاعی بیش از بیست متر دارند و حتی ممکن است به سی متر هم برسند، اما گردو خوشه ای از گروه درختان پایه کوتاه محسوب می‌شود، این ویژگی از نظر سهولت در برداشت محصول یک مزیت مهم است، نکته دیگری که کار کشاورزان را راحت می‌کند، جداشدن راحت میوه از شاخه است، حتی در بیشتر مواقع میوه‌های رسیده خود به خود جدا می‌شوند و به زمین می‌افتند.

گردو خوشه ای شاخه‌های گسترده‌ای دارد همانند این گستردگی در زیر زمین و در قسمت ریشه‌ها نیز اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که نهال‌های گردو باید با فاصله مناسبی از هم کاشته شوند. در غیر این صورت ریشه و شاخه نهال‌ها طی مسیر رشد برای یکدیگر مزاحمت ایجاد می‌کنند.

میوه‌های گردو خوشه ای چنان که از نام آن پیداست، مانند خوشه به صورت تعداد و نزدیک به هم رشد می‌کنند، در هر خوشه می‌توان از ۵ تا ۳۰ عدد گردو مشاهده کرد که گاهی به فاصله چند وجب و گاه درست همانند خوشه انگور به هم نزدیک هستند، به دلیل همین پرمحصول بودن است که قیمت گردو خوشه ای مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

این میوه‌ها معمولا به شکل بیضی هستند و وزنشان در صورت مطلوب بودن شرایط رشد، می‌تواند به حدود ۱۵ گرم برسد، از این نظر در دسته محصولات درشت قرار می‌گیرد که مطلوب مصرف‌کننده است و این از مزیت‌های قابل توجه نزد باغداران محسوب می‌شود، حدود ۹ گرم از این ۱۵ گرم وزن خالص مغز گردو است، یعنی ۶۰ درصد وزن کل میوه را مغز تشکیل می‌دهد که درصد قابل توجهی است و نشان از کیفیت و مرغوبیت محصول دارد، رنگ مغز گردو خوشه ای روشن و اصطلاحا سفید است پوست این میوه نیز نازک است و به راحتی جدا می‌شود.

مشخصات کلی گردو خوشه ای ایرانی

  • این گردو درختی کوتولو دارد و در اولین سال کاشت نهال، در زمین محصول می‌دهد.
  • اندازه کاشت نهال ۶*۶ می‌باشد و برای کم آبی طاقت زیادی دارد.
  • گردو های درشت دارد در هر شاخه می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ گردو تولید کند، این گردو ۲۰ روز از رقم های دیگر دیرتر گل میدهد که به سرمای بهاره برخورد نمی‌کند
  • مغز میوه خیلی پر است که به بدنه گردو چسبیده و شکل گردو به صورت تخم مرغی می‌باشد.
  • الان گردو  خوشه ای های که بازار عرضه میکنند قالب کوچک هستند.
  • میوه  یک عددگردو خوشه ای تخم مرغی برابری میکند با ۳ عدد گردو خوشه ای قدیمی ها
  • مقاومــــــــت خیــــــــلی زیـــــــــاد به سرمای زمستان و بهاره دارد.
  • اندازه نهال گردو خوشه ای ایرانی بیشتر از ۵ تا ۶ متر رشد نمیکند چیدن گردو خیلی اسان میباشد
  • در صورت لازم میتوانید از باغهای مدرن این رقم بازدید کنید
  • این رقم مثل رقم های سنتی به عمر زیاد تا ۱۵۰سال میرسند
  • در صورت احتیاج میتوانید در مرداد ماه از نهالستان مهندس سعید قاسمی بازدید و گردو های روی نهالهای یک ساله و دوساله را روی نهال های نهاستان ملاحضه بفرمایید .
  • شغل نهالستان از پدر بزرگ ما به ارث رسیده که این گردو از پدر بزرگ ما یادگار مانده  خود ما هر چه تحقیق و سفر به کشورهای خارجی نتونسته‌ایم رقمی بهتر از این را داشته باشیم .

 

موقعیت مکانی و زمانی مناسب پرورش گردو خوشه ای ایرانی

منشأ اصلی گردو خوشه ای کشور فرانسه دانسته می‌شود با این حال عمر و قدمت این گونه گیاهی در ایران نیز طولانی و قابل توجه است، این گونه در ایران به مرور اصلاح نژادی و با این اقلیم سازگار شده است، بنابراین می‌توان آن را علاوه بر مناطق دارای آب و هوای خنک ایران در نواحی معتدل نیز پرورش داد، با این حال باید خاطرنشان کرد قطعا نواحی شرجی و دارای گرمای زیاد مناسب کاشت و پرورش گردو خوشه ای نیست.

بهتر است زمینی که در آن گردو کاشته می‌شود، دارای ۱۲۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا باشد. در زمین‌های پست‌تر و جلگه‌ای رطوبت خاک زیاد است و چندان برای پرورش گردوی مرغوب مناسب نیست. شیراز یا نواحی البرز که ارتفاع زمین‌ها در آن‌ها حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریاست، مناطق مناسبی برای خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی هستند.

بهترین زمان کاشت گردو خوشه ای بعد از پایان فصل سرما و در آغاز بهار است زیرا این نهال در دسته انواع دیرگل قرار دارد. نهال‌های گردو باید میزان مشخصی از سرما را دریافت کنند که نیاز آن‌ها برای رشد است، با این حال بهترین زمان کاشت باید بسته به شرایط آب و هوایی هر منطقه تعیین شود. بهتر است این نکات را پیش از خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی بدانید و در خصوص آن‌ها آگاهی‌های لازم را کسب کنید.

عمر مفید، زمان باردهی و زمان برداشت گردو خوشه ای ایرانی

درختان گردو می‌توانند ۱۰۰ سال و حتی بیشتر عمر کنند. البته عمر مفید آنان در حدود ۷۰ سال تخمین زده شده است. بنابراین یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای باغدار محسوب می‌شوند که حتی می‌تواند شامل نسل پس از خود او نیز باشد.

نهال گردو خوشه ای ایرانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

در صورت شرایط مناسب مانند سرمای کافی، آبیاری صحیح و منظم، آفت‌کشی و تقویت مناسب می‌توان عمر مفید این گونه را افزایش داد.

نهال های گردو زمان‌های بازدهی متفاوتی دارند، برخی از آن‌ها از دو تا سه سال پس از کاشت شروع به محصول دهی می‌کنند اما گردو خوشه ای ایرانی از جمله نهال‌های زودبازده است. به همین دلیل مبالغی که برای قیمت این نهال گردو خوشه ای ایرانی پرداخت می‌کنید، یک سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن را خیلی زود خواهید دید و خستگی شما را برطرف خواهد کرد. با خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی و کاشت و پرورش آن در شرایط مناسب می‌تواند در همان سال نخست محصول برداشت کنید.

شرایط کاشت و نگهداری نهال گردو خوشه ای ایرانی

پیش از اقدام به خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی باید ابتدا از مناسب بودن شرایط اطمینان حاصل کنید. یعنی همه اطلاعات لازم را درباره نیازمندی‌های این نهال به دست آورید و سپس در صورتی که اطمینان دارید می‌توانید از عهده فراهم کردن تمام شرایط و الزامات برآیید، اقدام به خرید کنید. مهم‌ترین شرایط شامل آب و هوا، خاک، متراژ زمین، شرایط آبیاری، تقویت و دفع آفات و … است.

آب و هوای مناسب

دقت درباره میزان سرما یک اصل است. پیش از پرداخت قیمت نهال گردو باید بررسی کنید و ببینید آن را در فصل مناسبی به شما می‌فروشند؟

پیش‌تر گفتیم که بهترین زمان کاشت این نهال در پایان زمستان و اوایل بهار است. اما باید شرایط اقلیمی منطقه خود را نیز در نظر بگیرید، با توجه به وسعتی که سرزمینمان ایران دارد، باید توجه کنید که ممکن است آغاز بهار در برخی مناطق هنوز مانند اواسط زمستان سرد باشد. همچنین در برخی اقلیم‌های دیگر ممکن است هوای ماه آخر زمستان زودتر از سایر مناطق به اعتدال بهاری نزدیک شود و بتوانید زودتر اقدام به خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی کنید.

در مناطق بسیار سردسیر ممکن است نهال دچار یخ‌زدگی شود. مناطق گرمسیری نیز اصلا برای رشد گردو مناسب نیست. دمای هوای ۴۰ درجه در تابستان به میوه‌های گردو آسیب خواهد رساند. بهترین شرایط آب‌وهوایی برای پرورش نهال گردو خوشه ای ایرانی آب و هوای معتدل تا خنک است.

خاک و اندازه زمین

برای رشد بهینه و مسالمت‌آمیز نهال‌ها کنار یکدیگر باید میان آن‌ها چندمتر فاصله باشد زیرا ریشه‌ها و شاخه‌های آن‌ها فضای نسبتا زیادی برای رشد نیاز دارند. بهتر است این فاصله ۷ متر باشد و نهال‌ها نزدیک‌تر از این به هم قرار نگیرند. بنابراین باید در هنگام خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی تعداد را بر اساس متراژ زمینی که در اختیار دارید، بررسی کنید.

خاکی که در آن قصد کاشت درخت گردو را دارید، نباید سفت و سنگلاخی باشد. طبق نظر کارشناسان بهترین خاک برای رشد گردو، بافت لومی است که در آن ریشه گیاه به همه مواد مورد نیاز خود دسترسی دارد و به راحتی به رویش طبیعی ادامه می‌دهد. بافت این خاک به گونه‌ای است که سرعت پیشروی آب در آن نه سریع و نه کند باشد.

اسیدیته مناسب خاک برای رشد گردو باید در حدود 6.5 ph باشد. درصد رطوبت خاک نیز چنان که پیشتر اشاره کردیم، باید مناسب رشد گردو باشد که در زمین‌های دارای ارتفاع 1200 متر یا بیشتر از سطح دریا فراهم می‌شود.

آبیاری گردو خوشه ای

آبیاری این گونه گیاهی باید با برنامه و به‌طور منظم صورت گیرد. میزان آبیاری نیز باید استاندارد و به قاعده باشد. ذکر این نکته مهم ضروری است که از اواخر مهر تا زمانی که سرمای زمستان وجود دارد، باید از آبیاری نهال پرهیز کرد زیرا در صورت آبیاری دچار سرمازدگی می‌شود.

گزرومورفی یا سازش با خشکی در این گیاه پایین است بنابراین نمی‌توان آن را به روش دیم آبیاری کرد.

نهال گردو خوشه ای ایرانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

تقویت و دفع آفات و آسیب‌ها

وقتی درباره قیمت گردو خوشه ای تحقیق می‌کنید، باید علاوه بر خود محصول، هزینه‌های جانبی کاشت، پرورش و نگهداری آن را نیز در نظر داشته باشید. نهال گردو خوشه ای ایرانی برای باردهی بهینه علاوه بر شرایط طبیعی و آبیاری مناسب به موادی برای تقویت و نیز دفع آفات نیاز دارد.

کوددهی درختان می‌تواند با هدف افزایش رشد آنان و یا افزایش محصول نهایی آن‌ها صورت گیرد. کودهای مختلفی به عنوان کود مناسب درخت گردو در بازار معرفی می‌شوند اما شما باید انتخاب نهایی خود را بر اساس نظرات تخصصی و کارشناسانه انجام دهید. این نظرات مبتنی بر شناخت نوع خاک و بررسی میزان نیاز آن به کود ارائه می‌شود.

گاهی برخی آفت‌ها سلامت نهال یا محصول آن را تهدید می‌کنند. کشاورزان و باغداران معمولا برای حفاظت از محصولات خود از سم‌های خاص استفاده می‌کنند. انتخاب نوع سم نیز باید پس از شناخت دقیق بیماری و آفتی که متوجه گیاه یا محصول آن شده صورت گیرد.

 

هرس

یکی دیگر از روش‌های مراقبتی الزامی برای گونه‌های مختلف گیاهی، هرس کردن آن‌هاست. این کار می‌تواند در رشد مفید درخت و بهبود کیفیت میوه آن تأثیر بسزایی داشته باشد.

نهال گردو خوشه ای ایرانی نیز معمولا باید به صورت سالیانه و در مقطع زمانی مناسب هرس شود. این زمان معمولا در فصل سرما و زمانی است که گیاه در خواب زمستانی به سر می‌برد.

در عملیات هرس باید به زاویه شاخه‌ها توجه شود. بهتر است آن‌هایی که زاویه‌ای کمتر از ۴۵ درجه دارند، بریده شوند.

نتیجه هرس رسیدن نور کافی به تمام بخش‌های نهال است که در فتوسنتز آن تأثیر می‌گذارد.

نکات تکمیلی درباره گردو خوشه ای ایرانی

اطلاعات زیر می‌تواند علاوه بر کلیاتی که گفته شد، در موفقیت باغداران برای کاشت و پرورش گردو خوشه ای ثمربخش باشد.

  • مهم‌ترین آفات تهدید کننده گردو خوشه ای ایرانی
  • بیماری آنتراکنوز یک بیماری با عامل قارچی است، آنتراکنوز در زمان بارندگی‌های زیاد که رطوبت خاک و هوا در بیشترین حد است، گردو را تهدید می‌کند.
  • آب سیاه بیماری شایع دیگری است که در میان نهال‌های گردو پدیدار می‌شود.

این نکته لازم به ذکر است که گردو خوشه ای مقاومت خوبی در برابر انواع آفات دارد. با این حال نباید از آسیب‌شناسی آن‌ها غافل بود.

قلمه زدن و قیم گذاری

قلمه زدن معمولا به عنوان روش تکثیر گیاهان گوناگون استفاده می‌شود اما درمورد گردو خوشه ای کاربرد چندانی ندارد. برای این گونه گیاهی از روش پیوند استفاده می‌شود.

نهال گردو خوشه ای ایرانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیم به میله‌ای گفته می‌شود که در کنار گیاه و در زیر شاخه بارده آن قرار می‌گیرد تا جلوی شکسته شدن آن را بگیرد. برای نهال گردو نیز قیم‌گذاری انجام می‌شود.

گرده افشانی

نهال‌های گردو خوشه ای خود گرده افشان هستند. از آن‌ها برای گرده افشانی سایر انواع استفاده می‌شود. گاهی خرید نهال گردو خوشه ای با هدف گرده افشانی برای گردو چندلر و هارتلی صورت می‌گیرد.

خرید و قیمت نهال گردو خوشه ای ایرانی

یکی از کارهایی که باید پیش از اقدام به خرید انجام دهید، استعلام قیمت نهال گردو خوشه ای ایرانی طبق آمار روز است. زیرا بازار نوسانات فراوانی دارد و این در برنامه‌ریزی شما برای بودجه و سرمایه اولیه تأثیر خواهد گذاشت.

با این حال قیمت نهال گردو خوشه ای ایرانی نسبت به سایر انواع گردو مناسب‌تر است و با توجه به بازدهی زودهنگامی که دارد، امید به برگشت سرمایه به علاوه سود وجود دارد.

پیش از اقدام به خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی به مواردی چون بازار فروش، عملکرد نهال در منطقه آب و هوایی خودتان، بررسی ابعاد زمین و تعداد نهالی که با توجه به فاصله‌گذاری استاندارد می‌توانید در آن بکارید، برخورداری از شرایط استاندارد آبیاری و نگهداری و… توجه داشته باشید و آن‌ها را با دقت و آینده‌نگری کافی بررسی کنید.

برخوداری نهال از شناسنامه و کارت گواهی سلامت از دیگر موارد ضروری است که می‌تواند سودآوری آینده باغ شما را تضمین کند. گواهی سلامت معمولا تحت نظر مهندسان و کارشناسان جهاد کشاورزی و در کلینیک‌های گیاه‌پزشکی صادر می‌شود.

همچنین برای خرید نهال‌های گردوی تولید شده شرکت برتر نهال با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید، از انواع ارقام نهال‌های گردو تولید شده شرکت برتر نهال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹گردو ژنوتیپ برترگردو چندلرگردو فرنورگردو هارتلیگردو روندگردو سجنونهال گردو تیپ ۸نهال گردو هارواردنهار گردو کامانهال گردو شیلی و بقیه ارقام دیگر

سخن پایانی

شما را با گردو خوشه ای ایرانی، ویژگی‌ها و شرایط پرورش آن آشنا کردیم. این گونه گیاهی در نقاط گوناگونی از خاک پهناور ایران قابل کاشت و بهره‌برداری است و محصولات آن ضمن تأمین نیاز داخلی به برخی کشورهای خارجی صادر می‌شود. اگر همچنان پرسشی در رابطه با نهال گردو خوشه ای ایرانی دارید، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

2 دیدگاه برای نهال گردو خوشه ای ایرانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. حسن سميعى

    سلام آيا گردو خوشه اى براى ارتفاع٢٣٠٠ مترمناسب است

    • mohammadi

      سلام دوست عزیز برای منطقه شما گردو ژنوتیپ پالیز رو پیشنهاد می‌کنیم

  2. محمد

    آیا توی شهر رشت هم میوه میده خوب؟

    • برتر نهال

      سلام وقت بخیر
      منطقه شما گردو ژنوتیپ پالیز جواب میده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال