%24

نهال گل محمدی بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

19,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 1.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال گل محمدی بدون خار

مطمعنا کشور ایران یکی از کشورهای معروف و شناخته شده در تهیه گلاب درجه یک و باکیفیت است، زمانی می‌توان این گلاب را تهیه کرد که بتوان گل محمدی مرغوب در اختیار داشته باشید، بیشتر باغداران به خاطر علاقه زیاد مردم کشور ایران و تهیه انواع فراورده های حاصل از گل محمدی به دنبال احداث باغ آن و عرضه گل محمدی به باغ داخلی و خارجی هستند.

ولی گل محمدی چندین نژاد متفاوت دارد که باغداران بهتر است قبل از خرید نهال تمام اطلاعات کامل در مورد آن به دست بیاورند، یکی از این نژاد های پرفروش در کشور ما نهال گل محمدی بدون خار است، همانطور که از نام این گل مشخص است بارزترین خصوصیات و ویژگی مثبت آن مربوط به بدون خار بودن بوته گل است، در ادامه همراه ما باشید که ما بقیه خصوصیات و ویژگی بارز این نهال را به شما معرفی کنیم.

نهال گل محمدی بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال گل محمدی بدون خار

در مورد نهال گل محمدی بدون خار باید بگوییم این نهال بومی کشور ایران بوده و همین امر باعث پر فروش نهال گل محمدی شده است، سازگاری بالای آن با انواع اقلیم باعث شده تا باغدارانی زیادی حداقل به متراژ چند صد متر هم که شده به دنبال کاشت نهال محمدی باشند، خاستگاه اصلی نهال گل محمدی بدون خار رشته کوه های البرز در کشور ایران است.

پایه اصلی نهال گل محمدی بدون خار

برای تکثیر نهال گل محمدی بدون خار روش‌های گوناگونی وجود دارد، ولی جهت احداث باغ مدرن و تجاری بهتر است بدون در نظر گرفتن قیمت نهال گل محمدی، این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید تا از تضمینی بودن آن مطمئن شوید، نهال گل محمدی معمولاً به صورت اصلاح شده و بر پایه قلمه در این مراکز تولید می‌شود.

ویژگی نهال گل محمدی بدون خار

  • گل محمدی بدون خار بازارپسندی خیلی بالایی دارد چون از نظر مردم رنگ و رایحه ای که این گل دارد به نسبت نژادهای دیگر بیشتر است.
  • بدون خار بودن بوته گل محمدی باعث می‌شود تا باغداران به هنگام برداشت گل‌ها دست آنها زخمی و خونی نشده بنابراین از نظر مصرف کنندگان این گل بیشتر بهداشتی بوده و به خاطر همین به هنگام خرید گل محمدی به دنبال نژاد بوته بدون خار هستند.
  • از نژاد گل محمدی بدون خار نه تنها برای گلاب گیری بلکه برای تهیه مربا و از همه مهمتر کارخانه های تولید کننده برای تولید اسانس از آن استفاده می‌کنند.
  • طبق تحقیقات انجام شده نژاد گل محمدی اصلاح شده بارون دی بیشتری از نژادهای دیگر دارد.
  • میزان مقاومت گل محمدی بدون خار به صورت اصلاح شده در برابر خشکسالی بالاتر است.
  • سیستم دفاعی نژاد گل محمدی بدون خار در برابر انواع آفات بیشتر است.
  • طبق تحقیقات میدانی انجام شده از نظر کشاورزان نگهداری و مراقبت از بوته گل محمدی بدون خار بسیار راحت تر از نژادهای دیگر است.

آب و هوای مناسب برای کاشت بوته گل محمدی بدون خار

حتما قبل از خرید نهال گل محمدی آب و هوای مناسب و سازگار با آن را بررسی کنید، هرچه سازگاری محیط زیست منطقه با بوته گل محمدی بیشتر باشد مطمئنا نگهداری از آن نه تنها کار آسانی برای باغدار خواهد بود بلکه احتیاج به صرف هزینه اضافی نخواهد داشت.

نهال گل محمدی بدون خار نسبت به کم آبی، خشکسالی و شوری خاک مقاوم است، البته کاشت آن در مناطق گرمسیری باعث می‌شود تا حرارت و گرمای زیاد فصل تابستان افت کیفیت گل محمدی را به دنبال داشته باشد، از این نظر بهترین اقلیم ها برای احداث باغ بوته گل محمدی بدون خار عبارتند از:

  • مناطق نیمه گرمسیری خشک
  • مناطق نیمه سردسیری خشک با زمستان ملایم
  • مناطق معتدل خشک

فاصله مناسب برای کاشت بوته گل محمدی بدون خار

از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال گل محمدی بدون خار فاصله کاشت آن است، این بوته به گونه ای رشد می‌کند که در کمترین فاصله از یکدیگر می‌توان چندین نهال گل محمدی را کشت کرد، در زمین های مسطح معمولاً از الگوی کشت مستطیلی یک در دو متر استفاده می‌کنند، یعنی در یک هکتار حداقل پنج هزار نهال گل محمدی کاشته می‌شود،همین هم باعث شده تا میزان باروری بوته گل محمدی تا چند برابر افزایش پیدا کند، منتهی به هنگام تهیه بوته گل محمدی دقت داشته باشید تا نهال اصلاح شده و از مراکز معتبر خریداری کنید.

خاک مناسب برای کاشت بوته گل محمدی بدون خار

برای که باغداران بتوانند باروری گل محمدی خود را تا چند برابر افزایش دهند مهمترین عامل تاثیر گذار استفاده از خاک مناسب برای کاشت بوته گل محمدی بدون خار است، حتماً به زهکشی باغ دقت زیادی داشته باشید از نظر مهندسین کشاورزی اگر جنس خاک حالت شنی بوده و زهکشی آن تا عمق یک و نیم متری رعایت شده باشد باعث می‌شود تا مزرعه دار نتیجه بهتری از احداث باغ گل محمدی بدون خار دریافت کند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت بوته گل محمدی بدون خار

برخلاف نهال میوه که معمولاً مدت زمان معینی برای کاشت آن در نظر می‌گیرند اگر بوته گل محمدی را به صورت گلدانی تهیه کنید در هر زمان از فصل سال می‌توانید به راحتی به محوطه باغ منتقل دهید، ولی با خرید درختچه گل محمدی با ریشه لخت بهتر است آن را در ماه بهمن و اسفند به محوطه باغ منتقل دهید و بهترین زمان برای کاشت بوته گل محمدی بدون خار است.

کود مناسب برای نهال گل محمدی بدون خار

استفاده از کودهای آلی و طبیعی برای نهال گل محمدی بدون خار تاثیر بیشتری از دیگر کود ها دارد ولی برای گلدهی بهتر این نهاد بهتر است از کود گلدهی 36-12-12 استفاده کنید تا تأثیر آن را بر روی گلدهی باغ خود ببینید.

ارتفاع بوته گل محمدی بدون خار در طول عمر

با توجه به شرایط محیطی همچنین میزان سازگاری بوته گل محمدی بدون خار با محیط زیست ارتفاع نهال گل محمدی بدون خار بین ۷۰ تا ۹۰ سانتیمتر متغیر است، به هنگام خرید نهال گل محمدی توجه داشته باشید که ارتفاع آن بالاتر از یک متر نیست، در عوض بوته گل محمدی بدون خار رشد جانبی داشته و پاجوش‌هایی که رشد می‌کند باعث باروری بیشتر آن می‌شود.

نهال گل محمدی بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس بوته گل محمدی بدون خار

برای هرس بوته گل محمدی بدون خار کافی است شاخه‌هایی که در سال جدید رشد کرده است را سربرداری کنید، بهترین زمان برای هرس قبل از رسیدن فصل سرما است، شاخه هایی بی بار و بدون شکوفه که به صورت علفی هستند را حتماً حذف کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی بوته گل محمدی بدون خار

برای رفع نیاز سرمایه لازم برای خواب زمستانی بوته گل محمدی بدون خار کافی است تا بین ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد.

عمر مفید نهال گل محمدی بدون خار

از دلایل پر فروش نهال گل محمدی بدون خار می‌توان به عمر مفید و اقتصادی این گل اشاره کرد، آنطور که مشخص است با خرید نهال گل محمدی اصلاح شده از مراکز معتبر با تضمین کیفیت به راحتی می‌توان گفت در شرایط مساعد حداقل ۴۰ الی ۵۰ سال می‌تواند دوران طلایی خود را بگذراند، باغدار با برداشت گل‌های آن و عرضه به بازار به درآمد مناسب برسد.

سن حیات نهال گل محمدی بدون خار

سن حیات نهال گل محمدی بدون خار بیشتر از ۵۰ سال است.

میزان وزن هر گل بوته گل محمدی بدون خار

وزن هر گل بوته گل محمدی بدون خار با توجه به مدیریت کشاورز و میزان آبیاری متفاوت است، البته زمان برداشت محصول نیز تاثیر بسزایی در وزن آن دارد، هرچه رطوبت گلبرگ ها بیشتر باشد به همان اندازه سنگین‌تر خواهد بود ولی به طور میانگین می‌توان گفت هر گل محمدی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم وزن دارد و این نشانگر مرغوبیت گل‌های تولید شده و میزان رطوبت بالای آن است که در صنعت گلاب گیری با اهمیت است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت بوته گل محمدی بدون خار

برای احداث باغ گل محمدی بدون خار ارتفاع از سطح دریا چندان تاثیرگذار نیست، تنها موردی که تأثیر بسزایی در رشد این درخت دارد فروش نهال گل محمدی اصلاح شده به صورت تضمینی است، همچنین باغداران با مهیا کردن دیگر شرایط به راحتی می‌توانند در هر ارتفاعی این درخت را احداث کنند، مهمترین عاملی که از لحاظ زیست محیطی تاثیر بسزایی در کیفیت گل‌ها دارد حرارت بیش از اندازه در مناطق گرمسیری است، در این مناطق معمولاً رایحه گل های تولیدی کاهش پیدا می‌کند.

مصونیت و مقاومت بوته گل محمدی بدون خار در برابر آفات و بیماری ها

از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال گل محمدی بدون خار میزان مصونیت و مقاومت آن در برابر آفات و بیماری‌ها است، یکی از مهمترین بیماری‌هایی که بوته گل محمدی بدون خار را مورد تهدید قرار می‌دهد بیماری سفیدک پودری است و معمولا برای درمان آن از سموم مسی استفاده می کنند، باغداران حتما علائم و نشانه‌های این بیماری را شناخته و در همان مراحل اولیه آن را شناسایی و نسبت به رفع بیماری سفیدک پودری اقدامات لازم را انجام دهند.

میزان باردهی و برداشت محصول بوته گل محمدی بدون خار در هر هکتار

شاید باور کردنی نباشد ولی بوته گل محمدی بدون خار به صورت اصلاحی در هر هکتار حداقل ۸ الی ۹ تن گل با کیفیت و مرغوب با رایحه دلپذیر تولید می‌کند، برای کشاورزان یک رقم قابل توجه بوده و با فروش آن به راحتی می‌توانند به درآمد مناسب برسند، گل‌های تولید شده در باغات ایران مرغوب و در حد صادراتی بوده که نه تنها خود گل بلکه فرآورده‌های آن مخصوصاً گلاب گل محمدی در کشورهای اطراف خواهان بسیار زیادی دارد، بسیاری از افراد نیز از این گل به عنوان داروی گیاهی استفاده می کنند.

شروع باردهی محصول بوته گل محمدی بدون خار

بوته گل محمدی بدون خار یک بوته زود بازده است معمولاً از سال دوم نکاح شکوفه های خوشبو و صورتی رنگ این گل بر روی بوته ها قابل مشاهده است، زود بازده بودن گل محمدی بدون خار یکی از ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود، چون کشاورز در چند سال اول می‌تواند سرمایه خود را دریافت کرده همچنین از سال سوم و چهارم به بعد درآمد داشته باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان بوته گل محمدی بدون خار در صورت نیاز

بوته گل محمدی بدون خار اصلاح شده به  رقم گرده افشان احتیاج ندارند، کسانی که می‌خواهند در ویلا و یا حیاط منزل صرفاً یک عدد بوته گل محمدی داشته باشند، می‌توانند این درختچه را در حیاط منزل خود کاشت کنند.

مدت آبیاری بوته گل محمدی بدون خار

معمولا گل محمدی بدون خار به صورت دیمی کشت می‌شود و نیاز آبی زیادی ندارد ولی برای بالا بردن رطوبت گل‌های تولید شده در فصل تابستان که بارش

باران نیست، بهتر است در ماه یک یا دو بار آبیاری آن را به صورت اصولی و استاندارد انجام دهید.

روش صحیح آبیاری بوته گل محمدی بدون خار

روش صحیح آبیاری بوته گل محمدی بدون خار از نظر متخصصین آبیاری قطره ای است، در آبیاری قطره ای میزان هدر رفت آب کاهش پیدا کرده همچنین باغدار هزینه خیلی زیادی برای آبیاری درختان صرف نمی‌کند، از همه مهمتر مانع از غرقابی شدن خاک اطراف بوته گل محمدی می‌شود، علل اصلی بیماری این نهال خیس بودن بیش از حد خاک است.

زمان گلدهی بوته گل محمدی بدون خار

زمان گلدهی بوته گل محمدی بدون گل با توجه به شرایط منطقه ای و میزان حرارت آن مشخص می‌شود، معمولاً از اواخر اردیبهشت گلدهی این بوته آغاز می شود.

زمان برداشت گل محمدی بدون خار

زمان برداشت گل محمدی بدون ها کاملا متفاوت است و باغدار بر حسب رشد و حثه گل ها باید تصمیم به برداشت بگیرد.

نهال گل محمدی بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال گل محمدی بدون خار

برای تهیه و خرید نهال گل محمدی بدون خار و دریافت اطلاعات لازم برای طی کردن مراحل احداث باغ محمدی کافی است به مراکز معتبر تولید کننده و با سابقه در این زمینه مانند برتر نهال مراجعه کنید که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده باشند.

قیمت نهال گل محمدی بدون خار

با توجه به اینکه در هر هکتار بیشتر از ۲۵۰۰ عدد نهال گل محمدی بدون خار کاشته می‌شود پس یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان قیمت نهال گل محمدی است،  آن طور که مشخص است برای یک هکتار زمین سرمایه اولیه زیادی لازم است، کشاورزان برای خرید با صرفه و اقتصادی بهتر است مستقیم و بدون واسطه به صورت اینترنتی با نهالستان‌ها در ارتباط باشند.‌

1 دیدگاه برای نهال گل محمدی بدون خار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. مهدی بمبئی

    بسیار آموزنده وجالب بود

    • mohammadi

      سلام
      تشکر بابت حسن نظرتون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال