%5

نهال گل محمدی خاردار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

19,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 1.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال گل محمدی خاردار

گل محمدی نژادهای متفاوتی دارد، یکی از این نژادها گل محمدی خاردار است، میزان مقاومت نهال گل محمدی خاردار در برابر کم آبی و بیماری‌های مختلف به اندازه ‌ای زیاد است بیشتر باغداران تازه کار مشتاق احداث باغ آن هستند، نه تنها نگهداری کردن از آن کار بسیار راحتی است و اینکه هزینه زیادی برای در طول سال برای خرید کود و نهادهای دیگر احتیاج ندارد، بلکه نهال گل محمدی خاردار نیاز آبی کمتر داشته و به راحتی با مناطق گوناگون سازگاری بالایی پیدا کرده است.

نهال گل محمدی خاردار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال گل محمدی خاردار

نهال گل محمدی خاردار بومی کشور ایران است به همین خاطر سازگاری زیادی با مناطق مختلف این کشور داشته و همین امر باعث پر فروش نهال گل محمدی خاردار در بین کشاورزان شده است.

پایه اصلی نهال گل محمدی خاردار

برای تولید نهال گل محمدی خاردار از روش‌های تکثیر گوناگون استفاده می‌کنند، ولی باغداران عزیز جهت راه اندازی باغ تجاری و مدرن بوته گل محمدی خاردار برای کسب درآمد بیشتر بهتر است از نهالستان‌های معتبر و تولید کننده این نهال را خریداری کنند، در نهالستان بوته گل محمدی خاردار به صورت قلمه و اصلاح شده تکثیر می‌شود و همین امر باعث شده تا جنبه های مثبت آن تا چند برابر افزایش پیدا کند.

ویژگی نهال گل محمدی خاردار

  • باروری و رونق نهال گل محمدی خاردار به اندازه بالا است که باعث اشتغال زایی بسیاری از جوانان به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.
  • گل‌های گل محمدی خاردار به اندازه با کیفیت است برای تولید عطر مربا مخصوصاً کلاه و اسانس از آن استفاده زیادی می‌شود.
  • گل بوته گل محمدی خاردار به اندازه‌ای درست است که هر گل حداقل ۷۰ گلبرگ دارد.
  • از ویژگی‌های ظاهری مهم گل محمدی خاردار می‌توان به رنگ ماتیکی و صورتی خوشرنگ اشاره کرد.
  • نهال گل محمدی خاردار زودبازده است و معمولا از سال اول کاشت باروری خود را شروع می‌کند به اندازه‌ای باروری دارد که از سال دوم می‌تواند تمامی هزینه های مربوط به باغ را ساپورت کند.
  • مقاومت نهال گل محمدی خاردار برابر کم آبی به اندازه بالا است، در بیشتر مواقع آن را به صورت دیم کشت می‌کنند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت گل محمدی خاردار

از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال گل محمدی خاردار می‌توان به میزان سازگاری آن با آب و هوا و اقلیم گوناگون جهت کاشت درخت اشاره کرد، این درخت در اکثر مناطق کشور به راحتی قابل کشت است، مناطق خشک با اقلیم‌های نیمه گرمسیری، نیمه سردسیری و اقلیم معتدل که دارای تابستان خنک هستند گزینه مناسبی برای احداث باغ تجاری گل محمدی خاردار محسوب می‌شود.

فاصله مناسب برای کاشت بوته گل محمدی خاردار

برای احداث باغ گل محمدی خاردار از دو نوع الگوی مستطیلی استفاده می‌کنند، الگوی مستطیلی ۲ در ۳ و الگوی مربعی ۲ در ۲ متر گزینه مناسبی برای کاشت بوته گل محمدی خاردار است، این فاصله‌های کوتاه باعث شده تا ۲۵۰۰ اصله نهال گل محمدی خاردار در یک هکتار را حای بگیرد و این یک خبر خوب برای کشاورزان است، چون باعث شده تناژ تولید گل محمدی به هکتار افزایش چشمگیری داشته باشد.

خاک مناسب برای کاشت بوته گل محمدی خاردار

از دلایل پر فروش نهال گل محمدی خاردار می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر انواع خاک اشاره کرد، این درخت را می‌توان در اراضی با درجه شوری بالا و مناطق سنگلاخی کشت کرد.

همچنین باغ نهال گل محمدی در مناطق کوهپایه با شیب بالای ۳۰ درصد نیز قابل احداث هست، البته فراموش نکنید کشاورزان برای باروری اقتصادی تا جایی که امکانش هست نسبت به خاک ورزی بستر باغ خود عملیات لازم را انجام دهند،در صورت انجام نشدن استاندارد خاک ورزی بوته گل محمدی خاردار در بدترین شرایط رشد خواهد کرد، ولی میزان باردهی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت بوته گل محمدی خاردار

در علم گیاهپزشکی زمان مناسب و سازگار برای کاشت بوته گل محمدی را از اواخر ماه آبان تا اوایل ماه فروردین در نظر گرفتند، ولی برای جلوگیری از تلفات بیشتر در بین نهال‌ها توصیه می‌شود زمانی که برودت هوا اتفاق افتاده و اوج یخبندان فصل زمستان است، عملیات خرید نهال گل محمدی و احداث باغ آن را به تعویق بیندازید.

کود مناسب برای نهال گل محمدی خاردار

برای اینکه میزان گلدهی نهال گل محمدی خاردار را افزایش بدهید بهتر است قبل از خرید نهال گل محمدی اطلاعات لازم و جامع در مورد کود مناسب برای این نعال را به دست بیاورید، به طور معمول توصیه می‌شود از کودهای حاوی نیتروژن و فسفر برای تقویت ریشه زایی نهال گل محمدی خاردار استفاده شود، همچنین کود حاوی پتاسیم اوایل فصل پاییز استفاده می‌کنند تا میزان سیستم دفاعی بوته گل محمدی را در برابر یخ زدگی و ناملایمتی‌های هوا افزایش دهند.

ارتفاع  بوته گل محمدی خاردار در طول عمر

بوته گل محمدی خاردار به صورت اصلاح شده بیشتر از یک متر ارتفاع ندارد گاهی ارتفاع آن به ۱.۵ متر نیز می‌رسد، ولی باغدارن سعی می‌کنند با سربرداری شاخه های جوان رشد جانبی آن را افزایش دهند، چون باعث باروری بیشتر بوته گل محمدی خاردار می‌شود.

نهال گل محمدی خاردار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس بوته گل محمدی خاردار

هرس بوته گل محمدی خاردار معمولاً در نیمه دوم آذرماه انجام می‌دهند، هرس کردن آن کار چندان مشکلی نیست کافی است شاخه‌های جوان را سر برداری کرده و بوته هایی که باروری ندارند را حذف کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی بوته گل محمدی خاردار

بوته گل محمدی برای سپری‌کردن خواب زمستانی خود لازم است بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد قرار بگیرد، سپری کردن دوره سرمایی باعث می‌شود تا میزان عملکرد این درخت در فصل زمستان ارتقا پیدا کرده و باروری مناسبی را تجربه کند.

عمر مفید نهال گل محمدی خاردار

عوامل زیادی در تعیین عمر مفید و طلایی نهال گل محمدی خاردار تاثیر می‌گذارد از مهم‌ترین آنها می‌توان به روش تکثیر نهال گل محمدی اشاره کرد، معمولاً نهال‌های اصلاح شده بر پایه قلمه ۱۰ تا ۲۰ سال طول عمر اقتصادی طولانی تر دارد، همچنین مدیریت کشاورز در کود دهی و سمپاشی نیز تاثیر مثبتی بر روی افزایش عمر مفید بوته کل محمدی دارد، به طور میانگین می‌توان گفت بین ۴۰ الی ۵۰ سال نهال گل محمدی خاردار می‌تواند عمر مفید و اقتصادی داشته باشد.

سن حیات نهال گل محمدی خاردار

سن حیات نهال گل محمدی بیشتر از ۵۰ سال است میزان سازگاری نهال گل محمدی خاردار  با محیط زیست تاثیر بسزایی بر روی سن حیات نهال دارد.

میزان وزن هر گل بوته گل محمدی خاردار

معمولاً گل بوته گل محمدی خاردار را برحسب گل برگ‌های آن اندازه گیری می‌کنند این نژاد گل‌های درشت تولید می‌کند که هر گل آن حداقل ۷۰ تا ۸۰ گلبرگ دارد، معمولاً وزن آن را در نظر بگیریم گل تازه و مرطوب بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم وزن دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال گل محمدی خاردار

برای احداث باغ گل محمدی خاردار بهتر است از سطح ۵۰۰ تا ۲۰۰ متر را انتخاب کنید، چون این درخت نمی‌تواند زمستان یخبندان و تابستان بسیار گرم را تحمل کند، در عوض مناطق نیمه گرمسیری و نیمه سردسیری که دارای تابستان خنک و زمستان معتدل هستند گزینه مناسبی برای راه اندازی باغات گل محمدی خاردار محسوب می‌شود.

مصونیت و مقاومت بوته گل محمدی خاردار در برابر آفات و بیماری ها

برای بالا بردن سیستم دفاعی گل محمدی خاردار از کود پتاسیم استفاده می‌کنند، البته هر چه میزان مقاومت و مصونیت این درخت در برابر بیماری بیشتر باشد به همان اندازه تاثیر مثبت بر روی قیمت نهال گل محمدی خواهد داشت، مهمترین بیماری و آفات این درخت عبارتند از:

  • پوسیدگی ریشه و بن نهال
  • پژمردگی بدون دلیل گل‌ها
  • انواع شته و کنه
  • بیماری سفیدک پودری

میزان باردهی و برداشت محصول گل محمدی خاردار در هر هکتار

همانطور که اشاره شد بوته گل محمدی خاردار جز درختان زودبازده قرار گرفته و به خاطر تعداد زیاد نهال که در یک هکتار جای می‌گیرد از همان سال اول تناژ تولید گل محمدی بسیار بالا بوده و کشاورز با فروش آنها می‌تواند به درآمد مناسبی برسد، طبق تحقیقات انجام شده در شرایط ایده آل و مدیریت صحیح باغدار تا سال ششم تناژ برداشت به صورت زیر است:

  • سال اول کاشت باغدار می تواند یک تن کل مرغوب و صادراتی برداشت کند.
  • سال دوم و سوم این رقم به سه تن افزایش پیدا می‌کند.
  • در سال چهارم و پنجم میزان باردهی نهال گل محمدی خاردار در هر هکتار حداقل ۷ تن می‌رسد.
  • از سال ششم باروری اقتصادی این گل شروع شده و تناژ تولید شده بین ۸ تا ۱۰ تن گل ترو صادراتی است.

شروع باردهی محصول گل محمدی خاردار

از دلایل پر فروش نهال گل محمدی خاردار می‌توان به شروع باردهی نهال اشاره کرد، بوته گل محمدی خاردار رشد قوی و سریع داشته به طوری که باردهی این بوته از همان سال اول کاشت آغاز می‌شود، اگر بازدهی آن به تعویق بیفتد مسلما مشکل محیط زیستی و یا مشکل مدیریتی وجود دارد که باغدار باید به دنبال حل آن باشد، باردهی سریع نهال گل محمدی خاردار نشانگر با کیفیت بودن این نهال است، برای خرید نهال گل محمدی بهتر است از مراکز معتبر اقدام کنید تا نهال را به صورت تضمینی به شما ارائه دهند.

رقم مناسب برای گرده افشان گل محمدی خاردار در صورت نیاز

نهال گل محمدی خاردار برای رشد بهتر احتیاج به رقم گرده افشان ندارد، مسلما رایحه این گل به اندازه‌ای زیاد است که باعث جذب حشره های گرده افشان مخصوصا زنبور عسل می‌شود و همین امر نیاز به درخت گرده افشان را از بین می‌برد.

مدت آبیاری باغ بوته گل محمدی خاردار

چون گل محمدی خاردار نسبت به خشکسالی بسیار مقاوم هست و با توجه به تحقیقات انجام شده سالانه ۳۵۰۰ متر مکعب برای آبیاری آن کافی است، به طوری که در فصل بهار این گل احتیاج به آبیاری ندارد، در طول فصل تابستان نیز سه یا پنج بار آبیاری برای آن کافی بوده تا گل های بزرگ، سنگین و با رایحه مناسب تولید کند.

کشاورزانی که تصمیم خود را برای آبیاری دیمی در نظر گرفتند این گزینه را مدنظر داشته باشند در آبیاری دیمی تناژ تولید گل محمدی خاردار کاهش پیدا می‌کند و معمولاً به یک و نیم تن در هکتار می‌رسد، در حالی که با دوبار آبیاری در ماه می‌توانید این توانایی را به بالاتر از ۵ تن در هکتار برسانید.

روش صحیح آبیاری بوته گل محمدی خاردار

با اینکه مدت زمان آبیاری بوته گل محمدی خاردار طولانی مدت است و در ماه یک و نهایتاً دو بار آبیاری می‌شود، ولی روش صحیح برای آبیاری این گیاه استفاده از آبیاری قطره‌ای است، چون طبق اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد در این روش ۴۰ درصد از هدر رفت آب جلوگیری کرده و ذخایر آبی منطقه را حفظ می‌کند.

زمان گلدهی درخت گل محمدی خاردار

زمان گلدهی درخت گل محمدی از اواسط فصل بهار آغاز می‌شود معمولاً این درخت بر حسب درجه حرارت و دمای هوا شکوفه زنی می‌کند، دمای مناسب برای شکوفه دهی نهال گل محمدی خاردار بین ۱۰ الی ۲۰ درجه سانتیگراد است، ممکن است در مناطق نیمه گرمسیری فرایند شکوفه دهی گل محمدی خاردار سریعتر انجام شود.

زمان برداشت گل محمدی خاردار

وقتی گل ها به اندازه کافی رشد کردن و رطوبت خود را کاملا حفظ کرده اند، زمان مناسبی برای برداشت گل محمدی خاردار محسوب می‌شود.

نهال گل محمدی خاردار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال گل محمدی خاردار

برای تهیه و خرید نهال گل محمدی خاردار از مراکز تولید کننده و مجوز دار مانند برتر نهلد اقدام کنید، در این مراکز شرایط ویژه برای باردار در نظر گرفته اند:

  • ارائه نهال گل محمدی خاردار با تضمین کیفیت و همراه کارت گارانتی دو ساله
  • ارائه نهال گل محمدی خاردار با تضمین قیمت
  • فروش اینترنتی و غیرحضوری نهال گل محمدی خاردار و ارسال آن به افسانه نقاط کشور ایران
  • مشاوره رایگان به تمامی کشاورزان جهت طی کردن مراحل احداث باغ گل محمدی و وجود هر گونه مشکلی از جمله آبیاری، کوددهی و شناختن بیماری‌ها

قیمت نهال گل محمدی خاردار

جهت استعلام قیمت نهال گل محمدی خاردار و دریافت کاتالوگ می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و مستقیماً با کارشناسان در ارتباط باشید، کارشناسان نهالستانهای با سابقه طولانی و معتبر دلسوزانه در تمامی مراحل کنار شما خواهند بود، البته فراموش نکنید خرید مستقیم و بدون واسطه از نهالستان باعث کاهش قیمت بوته گل محمدی خاردار خواهد شد.

1 دیدگاه برای نهال گل محمدی خاردار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. ناشناس

    سلام خداقوت عالی بود

    • برتر نهال

      سلام دوست عزیز
      لطف دارید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال