%24

نهال گل محمدی دیم : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

19,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 1.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال گل محمدی دیم

جایگاه نهال گل محمدی در کشور ایران بر کسی پوشیده نیست، تهیه کردن فرآورده های گوناگون از این گل خوشبو و خوش عطر باعث شده تا افراد زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاغل شده و به درآمد مناسب برسند اکثر کشاورزان ایرانی به دنبال احداث باغ نهال گل محمدی هستند، این نهال چندین نژاد دارد، ولی به خاطر مقاومت بالا و سیستم دفاعی قوی نهال گل محمدی دیم باغداران زیادی به دنبال راه اندازی باغ نهال گل محمدی دیم هستند.

نهال گل محمدی دیم : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال گل محمدی دیم

مسلماً خاستگاه اصلی نهال گل محمدی دیمی مربوط به کشور ایران است، این کشور یکی از تولید کنندگان اصلی گل محمدی و انواع فرآورده های آن هستند رایحه دلپذیر گل محمدی دیم باعث شده صنعت گلاب گیری، تهیه اسانس همچنین در شرکت آرایشی و بهداشتی به دنبال خرید گل محمدی دیم از باغداران باشند، البته نباید فراموش کنیم به خاطر بومی بودن نهال گل محمدی دیم سازگاری بالایی با اقلیم گوناگون کشور داشته و همین امر باعث ارتقاء گل‌های تولیدی شده است‌

پایه اصلی نهال گل محمدی دیم

نهال گل محمدی دیم را به صورت قلمه تولید می‌شود، ولی برای احداث باغ تجاری و مدرن گل محمدی توصیه شده حتماً این نهال را از مراکز معتبر تهیه کنید چون در نهالستان‌های تولید کننده نهال گل محمدی دیم را به صورت اصلاح شده و بر پایه قلمه تکثیر می‌کنند، ژنوم‌های مثبت آن تا چند برابر ارتقا پیدا کرده، کمیت و کیفیت گل‌های تولید شده نیز افزایش پیدا می‌کند.

ویژگی نهال گل محمدی دیم

  • نهال گل محمدی دیم به دو نوبت هرس احتیاج دارد.
  • نهال گل محمدی دیمی یکی از قدمت دار ترین نژاد گل محمدی است و اکثر باغداران از احداث باغ آن بسیار راضی هستند.
  • خاستگاه اصلی نهال گل محمدی دیم در منطقه کاشان قرار دارد.
  • نهال گل محمدی دیم نسبت به سرما مقاومت بیشتری دارد.
  • نهال گل محمدی دیم در سال فقط یکبار گلدهی و برداشت آن انجام می شود.
  • نهال گل محمدی دیم پربار است.
  • نهال گل محمدی دیم زودبازده است.
  • سیستم دفاعی نهال گل محمدی دیم در برابر آفات و بیماری‌ها بسیار زیاد است.
  • مقاومت نهال گل محمدی در برابر کم آبی نسبت به نژادهای دیگر بالا بوده بنابراین در بیشتر مناطقی که ذخایر آبی آنها کمتر از حد مجاز است باغداران نسبت به خرید نهال گل محمدی و احداث باغ آن اقدام می‌کنند.
  • نهال گل محمدی دیم می‌تواند اختلاف دمای زیاد بین شب و روز که در مناطق مخصوص کشور اتفاق می افتد را نیز تحمل کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت بوته گل محمدی دیم

مقاومت بوته گل محمدی دیم به اندازه‌ای بالا است و می‌تواند برودت هوا و گرمای هوا را تحمل کند که در اکثر مناطق کشور به راحتی می‌توان باغ آن را احداث کرد، کارشناسان نهالستان زمان خرید نهال گل محمدی نکات مهم در مورد سازگاری این نهال با مناطق را بیان می‌کنند،  به طور کلی بخواهیم توضیح دهیم بوته گل محمدی که به صورت اصلاح شده تکثیر شود با ۸۰ درصد مناطق کشور ایران سازگاری بالایی از خود نشان می‌دهد.

فاصله مناسب برای کاشت بوته گل محمدی دیم

با توجه به رشد بوته ای نهال گل محمدی نژاد اصلاح شده این درخت را با فاصله ۲*۲ کشت می کنند و این یک توجیه اقتصادی برای کشاورزان است، آنها می‌توانند در هر هکتار حداقل پنج هزار بوته گل محمدی دیم را داشته باشند و این یعنی باوری بالای ۶ تن برای کشاورزی که باعث می‌شود در همان سال‌های اولیه سرمایه اولیه خود را به دست بیاورند.

خاک مناسب برای کاشت بوته گل محمدی دیم

مقاومت نهال گل محمدی به اندازه ای بالا است که می‌تواند در خاک محدود کننده نیز رشد کند، ولی برای احداث باغ تجاری توصیه می‌شود در خاک شنی با زهکشی بالا گل محمدی دیم را کشت کنید، در صورت مهیا نبودن خاک شنی فقط به مقوله زهکشی خاک تا عمق ۲ متر توجه داشته باشید، هرچه زهکشی خاک بستر باغ بیشتر باشد به همان اندازه تاثیر مثبت بر روی باروری بوته گل محمدی دیم خواهد داشت.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت بوته گل محمدی دیم

سه ماهه فصل زمستان زمان مناسب و سازگار برای کاشت بوته گل محمدی دیم است، ولی توجه داشته باشید  زمان کاشت بارش برف و برودت هوا وجود نداشته باشد، از این رو توصیه می‌شود از نیمه دوم بهمن ماه نسبت به خرید نهال گل محمدی و احداث باغ آن اقدامات لازم را انجام دهید، سعی کنید قبل از بیدار شدن ریشه ها از خواب زمستانی حتماً عملیات احداث باغ گل محمدی دیم را به اتمام برسانید

کود مناسب برای نهال گل محمدی دیم

کود مناسب برای نهال گل محمدی دیم کود طبیعی و کود نیتروژن دار است، البته کودهای حاوی فسفر نیز به گلدهی و شکوفه دهی گل محمدی کمک می‌کند، معمولاً از کود پتاسیم برای ارتقاء سیستم دفاعی گل محمدی دیم استفاده می‌کنند.

ارتفاع درخت گل محمدی دیم در طول عمر

نژاد اصلاح شده نهال گل محمدی دیم ارتفاع چندان زیادی ندارد، معمولاً ارتفاع آن بین ۱ تا ۱.۵ متر ثابت باقی می‌ماند، البته باغدار سعی می‌کند با ترس فرم دهی اسکلت بندی آن را مشخص کرده و در ارتفاع ۱ متر ثابت نگه دارد، نگهداری از درخت نهال گل محمدی دیم راحت تر بوده و نیاز آنها را به کود و سمپاشی بیشتر را کاهش می‌دهد.

نهال گل محمدی دیم : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس بوته گل محمدی دیم

هرس بوته گل محمدی معمولاً دو دوتایم انجام می‌شود، نوبت اول هرس را معمولا در اواخر ماه خرداد بعد از برداشت به منظور هرس باردهی انجام می‌دهند، در این هرس شاخه‌های اضافی، بیمار و شاخه های شکسته را شناسایی و با حذف آنها کمک زیادی به باروری بوته نهال گل محمدی دیمی می‌شود.

نوبت دوم هرس را در اواخر بهمن ماه به منظور هرس فرم دهی انجام می‌دهند، هرس فرم دهی کمک زیادی به کشاورزان می‌کند، تا با کنترل کردن ارتفاع درختچه نگهداری و مراقبت از آن را راحت تر کنند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی بوته گل محمدی

زمان فروش نهال گل محمدی کارشناسان نهالستان اطلاعات لازم در مورد نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی گل محمدی در اختیار باغداران قرار می‌دهد، این بوته برای اینکه بتواند در فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان دهد بهتر است بین ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت دمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد را تحمل کند، گذراندن دوره سرمایی باعث می‌شود تا نهال بوته گل محمدی دیمی فصل زمستان و سرمای آن را طی کند.

عمر مفید نهال گل محمدی دیم

یکی از مزیت‌های نهال گل محمدی عمر طولانی آن است، اگر نهال اصلاح شده و پیوندی را از نهالستان معتبر خریداری کنید مطمئن باشید حداقل عمر اقتصادی آن ۵۰ سال خواهد بود، یعنی ۵۰ سال متوالی به کشاورز می تواند از باروری اقتصادی باغ گل محمدی دیم استفاده کنند، البته در صورت رسیدگی به آبیاری، کوددهی و هرس مناسب نهال گل محمدی دیمی این رقم افزایش پیدا می‌کند.

سن حیات نهال گل محمدی دیم

از مهمترین فاکتورهای فروش نهال گل محمدی می‌توان به عمر مفید آن اشاره کرد درواقع سن حیات یک درخت برای باغدار چندان مهم نیست، چون در دهه های پایانی میزان باروری درخت تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

میزان وزن هر گل بوته گل محمدی دیم

وقتی صحبت از میوه بوته گل محمدی دیم می‌شود منظور میوه تخم مرغی شکل در انتهای گل است، بعد از کنده شدن گل برگ ها باقی می‌مانند، معمولاً از آن برای تهیه انواع دمنوش و همچنین درمان بیماری‌های مختلف به عنوان داروی گیاهی استفاده می‌کنند، میزان وزنه میوه گل محمدی کمتر از ۱۰ گرم است.

ولی باغداران برای فروش گل‌های خود به دنبال شناسایی وزن هر گل بوته گل محمدی دیمی هستند، عوامل زیادی بر روی وزن گیری گل تاثیر میگذارد: مدت آبیاری، مدیریت کشاورز همچنین نحوه تکثیر نهال گل محمدی در این وزن گیری موثر هستند، به طور معمول در شرایط مناسب هر گل محمدی نژاد دیم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم وزن دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال گل محمدی دیم

از دلایل پر فروش نهال گل محمدی دیم می‌توان به سازگاری بالای آن با هر ارتفاعی از سطح دریا اشاره کرد، با اینکه ارتفاع از سطح زمین تاثیر بسزایی بر روی باروری نژادهای دیگر و انواع نهال میوه دارد، ولی نهال گل محمدی محدودیت خاصی برای کاشت نداشته و اگر باغدار بتواند دیگر شرایط باغداری را برای این نهال فراهم کند، مطمئنا باغ پربار را تجربه خواهد کرد، یعنی از ۱۰۰ تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح زمین گزینه مناسبی برای کاشت نهال گل محمدی دیم است.

مصونیت و مقاومت بوته گل محمدی دیم در برابر آفات و بیماری ها

با توجه به مصونیت و مقاومت بوته گل محمدی دیم در برابر آفات و بیماری‌ها باید بگوییم قیمت نهال گل محمدی دیم بسیار اقتصادی و با صرفه است، چون می‌تواند سیستم دفاعی قوی داشته باشد، به شرطی که نژاد خریداری شده اصلاحی و از مراکز معتبر تهیه شود، البته باغداران عزیز برای ارتقاء سیستم دفاعی بوته گل محمدی نباید سمپاشی روتین آن را فراموش نکنند و مهمترین بیماری و آفاتی که بر روی عملکرد بوته گل محمدی تاثیر منفی می‌گذارند عبارتند از:

  • شته گل سرخ: شته گل سرخ یک آفت است این حشره کوچک به رنگ سبز بوده و به خاطر تولید مثل سریع در کوتاه ترین مدت زمان کل بوته را درگیر می‌کند.
  • شپشک: این حشره برگ بوته گل محمدی دیم را آلوده کرده و عملیات فتوسنتز را با اختلال روبرو می‌کند.
  • آفت ساقه خوار : این آفت ساقه بوته گل محمدی دیم را مورد حمله قرار داده و مانع تغذیه شکوفه از طریق ساقه می‌شود.

میزان باردهی و برداشت محصول بوته گل محمدی دیم در هر هکتار

در شرایط ایده آل هر بوته گل محمدی دیم یک و نیم تا دو کیلوگرم گل با کیفیت و مرغوب تولید می‌کند، اگر میزان باروری بالای بوته گل محمدی و همچنین تعداد زیاد بوته ها که در یک هکتار جای می‌گیرد را محاسبه کنیم، میزان باردهی و برداشت محصول بوته گل محمدی دیم در هر هکتار حداقل ۶ تا ۷ تن گل محمدی تولید می‌شود.

شروع باردهی محصول بوته گل محمدی دیم

بوته گل محمدی دیم رشد سریع و قوی دارد، در همان سال اول کاشت باروری آن آغاز می‌شود، به طور معمول از سال دوم کاشت بوته گل محمدی دیم در بستر باغ کشاورزان می‌توانند گل‌های زیبای محمدی را بر روی شاخه های آن مشاهده کنند.

رقم مناسب برای گرده افشان بوته گل محمدی دیم در صورت نیاز

بوته گل محمدی دیم برای رشد گلهایش احتیاج به رقم گرده افشان ندارد، نهال اصلاح شده گل محمدی خود باروری و خود سازگاری بسیار بالایی دارد.

مدت آبیاری باغ بوته گل محمدی دیم

از ویژگی‌های مثبت گل محمدی دیم که باعث محبوب شدن این نهال در بین کشاورزان مناطق مختلف شده است، نیاز آبی کم آن است،  باغداران تنها سه الی چهار بار در فصل تابستان آن را آبیاری می‌کنند ولی در فصل بهار به خاطر بارش زیاد لازم به آبیاری بوته گل محمدی دیم نیست.

روش صحیح آبیاری بوته گل محمدی دیم

استفاده از آبیاری قطره ای گزینه مناسبی برای آبیاری بوته گل محمدی دیم است.

زمان گلدهی بوته گل محمدی دیم

زمان گلدهی بوته گل محمدی تاثیر بسزایی از میزان دما و حرارت هوا دارد، هر چه دما سردتر باشد آغاز دوره گلدهی این بوته به تعویق می‌افتد، از اواسط فصل بهار گلدهی بوته گل محمدی آغاز می‌شود.

زمان برداشت  گل بوته گل محمدی دیم

۳۰ الی ۴۰ روز  بعد از گلدهی بوته گل محمدی زمان برداشت آن آغاز می‌شود.

نهال گل محمدی دیم : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال گل محمدی دیم

با توجه به موارد فوق مشخص است باغداران زیادی مشتاق راه اندازی باغ گل محمدی دینی هستند، ولی مهمترین شرط برای موفقیت در این پروژه خرید نهال با کیفیت و مرغوب از مراکز معتبر مانند مرکز برتر نهال است، خرید تضمینی نهال گل محمدی دیم باعث می ‌شود تا کشاورزان با اطمینان بیشتری مراحل احداث باغ تجاری خود را طی کنند، در صورت بروز کوچکترین اشکال و موردی می‌توانید با مسئولین نهالستان تماس گرفته تا این مشکل را برطرف سازد.

قیمت نهال گل محمدی دیم

جهت استعلام قیمت نهال گل محمدی و آشنایی با مراحل سفارش و خرید اینترنتی نهال گل محمدی دین با مراجعه به سایت اینترنتی نهالستان اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را به دست بیاورید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گل محمدی دیم : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال